خودروهای چینی

گریت وال C30

موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.

gwm voleex c30 2012
gwm voleex c30 2012

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به  ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله  ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

gwm voleex c30 interior
gwm voleex c30 interior

سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30

قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷,۲۹۹ دیدگاه‌ها

  1. mrez

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    پارسا جان الان زود واسه نظر دادن اما پیشنهاد من اینه بگیری چون نسبت به قیمتش و نسبت به خودرو های ایرانی خیییلی بهتره 206 تیپ 5 21 میلیون می ارزه؟!؟! نه خدایی !یه چیز دیگه هم که هست قیمت این محصول رو به افزایش چون سازمان حمایت از مصرف کننده قیمتش رو 2میلیون بالاتر از قیمت خود کارخونه اعلام کرده!!!!چه حمایتی از مصرف کننده می کنن اینا من موندم!!!31 میلیون و 460 هزار تومان!!الان با تخفیف هم میتونی اسم بنویسی من پیشنهاد میکنم بگیر تا دیر نشده اینم به سرنوشت بقیه خودرو ها دچار نشده!!افت کیفیت و افزایش قیمت !!
    فقط مال ما رو از 2 اردیبهشت هنوز تحویل ندادن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر حسین

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یک مورد را دوستان توجه نکردند و اون اینه که لیفان تا همین چند سال پیش موتور سیکلت میساخت و کل سابقه اش به بیست سال نمیرسه ولی گریت وال اولا یکی از بزرگان خودروساز در چینه و قدمتی بیش از 36 سال دارد و فقط خودرو تولید میکنه نه موتور سیکلت! من خودم جزو اولین کسانی بودم که لیفان 620 را خریدم و از روز اول فقط منو اذیت کرد از اون کورکن شیلنگ آبش بگیر ، سوختن صفحه کلاجش، صدای شرشر آب در داخل کابین، رگلاژ نشدن دربها، لرزش پولوسها که 10 بار بردم نمایندگی آخر هم نتونستن درستش کنند و ایرادهای ریز و درشت دیگر …. و آخر سر هم همونجوری فروختمش و با اینکه قیمتش رفته بود بالا ولی حدود 3 میلیون هم ضرر کردم! ولیکس را هم رفتم همون نمایندگی دیدم (خسروانی خ جیحون) از نظر کیفیت میشه گفت خیلی خیلی از 620 سرتره و شیکتره. شبیه یاریسه بنظر من. دربها مثل پنبه بسته میشد، فضای صندوق کمی کوچکتره از 620 ولی کافیه، جنس تو دریها و داشبورت و کلیدها و کنسول و …. بسیار بالاتره . فضای موتورش خیلی جم و جوره و خیلی ساده . آپشنها هم که همه میدونید. در کل خیلی بعید میدونم که مشکلات 620 را داشته باشه. من یدونه الیت ثبت نام کردم (تحویل شهریور) امیدوارم پشیمون نشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      سلام
      مبارک باشه ، میتونم بدونم کی ثبت نام کردین ؟ آخه ثبت نام تیرماه امروز(3تیر) شروع شد.
      کل وجه رو یکجا واریز کردین یا دو مرحله ای با موعد تحویل شهریور؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر حسین

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (12 ديدگاه)

        علی آقا من روز یکم تیرماه تو نمایندگی خسروانی ثبت نام کردم و 12 میلیون پیش پرداخت و الباقی 11/540 زمانیکه دعوتنامه اومد بایستی پرداخت کنم. البته اینم بگم که چون از قبل با کارمندای نمایندگی خسروانی آشنا بودم انروز برام ثبت نام کردند (فقط برای آشناها و خوداشون ثبت نام میکردند!) رنگ هم الویت اول سفید زدم و الویت دوم نقره ای.
        در جواب اون آقایی که گفتند گفته های من اشتباه است لطفا” دلیل بیاورند . من گفتم گریت وال خودرو میساخته از اول حالا چه وانت و چه سواری و چه کامیون! دانشش روی خودرو بوده نه موتور سیکلت! در مورد لیفان 620 هم میتونی از هرکسی که داره سوال کنی و یکروز بری در نمایندگی مرکزی (جاده مخصوص) اونوقت میفهمی که چه خبره! چه لزومی داره که بخوام اشتباه بگم یا دروغ بگم! نه لیفان مال بابامه نه گریت وال! هر دوشون هم چینی هستند! میتونی به تمام تاپیکهای لیفان620 سر بزنی همشون مثل من دارند از ایرادهایی که گفتم مینالند. پس قبل از اینکه کسی را متهم کنی اول بپرس یا کمی تحقیق کن بعد به مردم اتهام بزن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۷ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (180 ديدگاه)

        آقا امیر حسین مبارکه یشالا . من هم با شایط مشابه شما ثبت نام کردم.از مراحل بعدی ما رو بی خبر نذار .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      بیش از 36 سال سابقه در تولید وانت!گریت وال

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      امیرحسین خان این اطلاعات غلطی که نوشتی یه جورهایی نوشته های خودت رو هم زیر سوال میبره .

      عصرخودرو: در سال 1976، شرکت سهامی خاص گریت وال موتورز ، تولید کننده چینی خودرو کار خودر را در زمینه تولید کامیون آغاز کرد و این فعالیت از سال 2008 با تولید خودروهای سواری ادامه یافت . ا اینکه این خودرو در ظاهر عالی به نظر می رسد ولی محصولی با 100% کیفیت نیست و برخی اشکالات در آن به چشم می خورد . گیربکس 5 سرعته دستی C30 به علت ضعف در طراحی موتور قابلیت خوبی ندارد . موتور این خودرو در شتابگیری اولیه ضعیف عمل می کند و نیاز به دور بالایی دارد که باعث افزایش مصرف سوخت در آن می شود . در ضمن به علت نداشتن جاذب های ضربه در سیستم تعلیق جلو ، سرنشینان جلویی خودرو نباید انتظار حرکات نرمی را داشته باشند .

      در مقابل این نقایص تجهیزاتی برای جلب نظر مشتریان در مدل های مختلف این خودرو در نظر گرفته شده است. این تجهیزات برای مدل پایه شامل لامپ های هالوژن، پنجره های الکتریکی، 4 اسپیکر، دو ایربگ جلو، ترمز ABS و EBD، سیستم ضد سرقت موتور، ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. تفاوت مدل لوکس با مدل پایه فقط در گیربکس اتومات است ، اما مدل الیت که بالاترین مدل C30 می باشد، دارای تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی ؛ اسپیکر های 6 تایی ؛ گرم کن صندلی ها و رادار است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات قابل انتخاب این خودرو می باشد.

      معلومه اون چیزهایی هم که درباره لیفان نوشتی صحت نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پارسا

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مرسی mrez از راهنمایت یکه سوال دیگه طول ماشین چقدره کوچک نیست چون عکس تا دیدن خیلی فرق داره مثل تبلیغ تیبا طوری ازش عکس گرفته بودن که هیکل ماشینو حجیم نشون میداد ولی از نزدیک …. ! ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hossein

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    هیکل ماشین که حرف نداره . در لیفان میشه براحتی نقایصی دید و لی در ولیکس نه اگه هم باشه اندکه. هیکلش نه کوچیکه نه بزرگ . عقبش یه خورده بالا هست و لی به زیبایی ماشین لطمه نزده. فقط نمی دونم که آیا هستن کسایی که اردیبهشت ثبت نام کرده باشنو نگرفته باشن؟ به نظر شما خردادیها هم با تاخیره ؟ اونایی که گرفتن از مزایا و معایبش بیشتر بگن تا اونایی که میخوان بگیرن تصمیمگیری آسون باشه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hossein

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    ظاهرا تاریخ تحویل دو ماهه شده قبلا که میگفتن یک ماهه میدن یعنی تاریخ تحویل رو ماه بعد از ثبت نام . خودمونیم کارخونه ظاهرا زیرش زاییده ها. شروعش که اینه امیدوارم ادامش اینجوری نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      من امروز نمایندگی بودم. زمان تحویل ثبت نام نقدی رو یک ماهه ( مرداد) و ثبت نام با واریز دو مرحله ای دو یا سه ماهه(شهریور و مهر) به انتخاب مشتری بود. استقبال خوبی هم به نظرم در ثبت نام شده بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (145 ديدگاه)

    لازم میدونم گفته آقای azizi رو یک بار دیگه تکرار کنم :
    شرکت راین خودرو با مشکل مواجه شده است و تاخیر 2 ماه در تحویل خودروها دارد و طبق گفته آقای بهجت مسئول فروش راین خودرو هیچ قولی بابت زمان تحویل نمی توان داد فقط سود تاخیر طبق وزارت صنایع پرداخت میشود. ملاحضه بفرمایید مشتری 27400هزارتومان در تاریخ 2 اردیبهشت واریز کرده و احتمالآ 25 تیر ماه خودرو را تحویل می گیرد جالب است که در بازار آزاد 29500بفروش می رسد تازه 400هزارتومان خرج سند نیز بعهده فروشنده است آیا یک خودرو چینی ارزش زمان گذاری برای خرید دارد ؟ بیایید همه با هم به اطلاع عموم برسانیم تا از ثبت نام پیش خرید خوداری کنند . کجای دنیا چنین است که با پول مشتری خودرو وارد کشور کنند و پول گمرک ودارایی را از جیب مشتری بپردازند و هر زمان که دوست داشتند خودرو را تحویل دهند . و جای برای شکایت هم وجود ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر حسین

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      آقای محترم چرا این اطلاعات غلط را منتشر میکنی؟ کی گفته 400 هزار تومان هزینه سند بعهده مشتری است؟ هنوز مگه زمان تحویلش رسیده که شما 2 ماه تاخیر محاسبه کردید؟ تازه اگر هم تاخیر کنند باید ماهی 5/1 درصد سود بدهند تو فرم ثبتنام نوشته شما اگر از خودروی چینی خوشت نمیاد خوب نخرید، کسی اجبارتون نکرده. شما همون محصولات […] فرقون و […] نامطمئن را سوار شوید. از مسئولین محترم سایت تقاضا دارم اجازه منتشر شدن اینگونه پستهای نامربوط را ندهند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (204 ديدگاه)

        یه بار دیگه هم من اشاره کردم
        شما منظور این 2ستمون را اشتباه متوجه شدی
        منظورش خرج سند هست که بعد از تحویل از کارخانه بخواد بفروشه به کسی
        و سند اولیه به عهده شرکته
        (هزینه سند همیشه با فروشنده
        بار اول شرکت
        بار دوم برا فروش هزینه با صاحب اولیه خودرو)
        امکان صلح هم نداره که بشه سند اولیه را عوض کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (145 ديدگاه)

        شما به یک و نیم درصد سود راضی میشید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. parham 15

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سلام.فروش نقدی تحویلش چند روزه هستش ؟اگه دوستان میدونن بگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hossein

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      فروش نقدی تا اونجا که من خبر دارم حدودا یک ماه و نیم حتی بیشتر هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. parham 15

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خیلی ممنون آقاحسین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر حسین

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بعضی از کاربرها نه قصد خرید دارند و نه سنشون قد میده که بتونند یک خودرو خریداری کنند و از روی بیکاری فقط اومدند اطلاعات غلط به مردم بدهند و این ماشینی که هنوز ندیدن و سوار نشدن را تخریب کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      زیاد مهم نیست شما درباره بقیه چی فکر کنید . این اخبار اکثرا از سایت عصر خودرو منتشر میشه.
      خودتون رو آپدیت کنید و فقط به چند تا مجله اکتفا نکنید!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mrez

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    hosein جان من هنوز اتومات ها رو تحویل نگرفتم از 2 اردیبهشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    سلام بر 2ستان
    چند روزی نبودم شرمنده همه
    ولی انگار متاسفانه 2ستان کمی عصبی هستند
    بابا گور بابای چین و چینی
    ولی آخه با حدود 20 تومن آخه چه ماشینی میشه خرید
    البته غیر از پیرمردهای آشغال ایرانخودرو و سایپا
    2ستان همه حرفهای شما 2رسته
    ماشین های چینی شاید کیفیت ماشینهای کره ای و ژاپنی و.. را ندارند
    2رسته قیمتش هم بالاست ولی چه میشه کرد از دست گمرگ و تعرفه های واردات
    اگه خب این تعرفه ها حذف شه
    حدود 12 تومن میشه نمی ارزه؟
    بعد کی میره تیبا(افتضاح ایرانی) 405 20سال پیش یا بقیه آشغالهای 2تا کارخونه را بخره
    صبح ان شا ا… باید برم c30ا تحویل بگیرم شتاب 0-100 را هم براتون میگیرم
    با یه لیفان 620 هم تو اتوبان کورس میذارم تا مشخص شه ……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      کورس گذاشتن با لیفان به چه دردی می خوره عزیز من .اصلا شما اول ! پیگیری کن ببین چرا خبر میدن ماشین ها با دو ماه تاخیر تحویل داده میشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      حسین آقا مبارکه
      ممکنه بفرمایید کی ثبت نام کردین؟ نقدی یکجا یا دو مرحله ای؟ اتومات یا دستی؟
      درخصوص اون مونیتورش هم اگه زحمتی نیست بفرمائید کار میکنه یا برای gps هست ؟
      منتظریم ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. 620

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    عزیز اون که کورس حساب نمیشه که!!!!راننده لیفان از کجا باید بدونه که شما باهاش کورس گذاشتی!!!!
    DO not tell anyone

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (204 ديدگاه)

      ماشین های دنده دستی همه آمادست فقط گیر شماره گذاریه
      شتاب و تفاوتش با 620 هم به خاطر اختلافی که چند تا از 2ستان اختلاف نظر داشتندمیخوام تست کنم
      خودم الان یه 620 مدل 90 دارم میدم به داداشم خودم هم با c30
      ثبت نام اردیهشت
      اون موقع 2ودیعه ای نبود و کامل پول را دادیم
      اتومات ها را خیلی کم دادند و باید صبر کنی چون هنوز خیلی هاش آماده نشده
      مانیتور هم نداره فقط جاش هست
      مدل الیت فقط یه نمایشگر کوچک بین 2شاسی تنظیم دما و کولر داره که اونم ماله تهویه مطبوع هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (180 ديدگاه)

        ممنونم از جوابت حسین آقا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. hossein

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      برام عجیبه آقای یا خانم 620 شما که لیفان خریدی حالا بد یا خوب هرچه هست گرفتی دیگه. ماهم c30 ثبت نام کردیم حالا بد از آب در بیاد یا خوب . اومدی اینجا هرکی یه خوبی از c30 بگه بتوپیش و فقط خوبیهای 620 تو به رخ بکشی ؟ بابا مبارکت باشه انشااله چرخاش بچرخه . ما هم میگیم از هر لحاظ از c30 بهتره . دیگه چی میخوای؟ به نظرم بری تو ی بخش لیفان 620 خیلیها تعریفشو میکنن . اونجا بری خوشحالتر بر میگردی. آهای لیفان دارا دارم اعلام میکنم 620 شما از هر لحاظ از c30 ما بهتره . بابا اینجا مربوط به c30 هست . دوستانی که این ماشینو دارن یا مشتاقش هستن بیان نظر بدن. نکنه آقای 620 هم مشتاقه . حتما اینجوریه اگه نبود که نمی اومد. حالا که اومدی منطقی و با دلیل نظر بده لطفا موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    با سلام من تازه وارد جمع شما شدم.من ىه لوکس اتومات خرىدم 800کىلومتر روندم شتاب اولىش کمه ولى قابل قبوله. ظاهرش هم مورد توجه مردمه زىاد نرم نىست ولى تو جاده به خصوص کوهستانى رانندگى خوبى داره.نرمى دراش وبزرگى صندوقش هم برام جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      محمد آقا چرخاش بچرخه
      از خود شرکت مستقیم خریدین؟ اگه اینطوره زمان و نحوه ثبت نام و تحویل رو بفرمایید.میخوام تخمین بزنم زمان تحویل رو
      در مورد اون مونیتور وسطش مییفرمایید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. پارسا

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان کسایی که این ماشینو دیدن چه رنگیش قشنگه و بورس بازاره ؟ به نظرتون برای ثبت نام چه رنگی انتخاب کنم مرسی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parham 15

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (141 ديدگاه)

      سلام آقا پارسا.توبازار نمیدونم چه رنگی رو بورسه ولی من باشام نقره ای شومیگرفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر حسین

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      پارسا جان انتخاب رنگ یک چیز سلیقه ای است و هر کس ممکنه از یک رنگ خوشش بیاد. ولی اگر شما قصد فروش دارید بنظر بنده حقیر رنگ سفید همیشه در همه ماشینها طالب خودشو داره. من که از نزدیک دیدم رنگ تقریبا” دونه اناریش بود، بنظرم این رنگشم قشنگه ولی موقع ثبت نام این رنگش موجود نبود و گفتند اگر تا موقع تحویل بیاد میتونید رنگشو عوض کنید. البته بالا هم گفتم من رنگ سفیدشو برای الویت اول انتخاب کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. امیر حسین

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حسین جان هزینه سند موقع فروش همیشه با فروشنده هست و فقط مختص این ماشین نیست. ولی درسته امکان صلح نداره الان قرار داد را خوندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بنده تعصبی به هیچکدوم ندارم. اون زمان که من 620 با موتور 1800 نوشتم فکر شتاب و مسابقه نبودم. نه میخام مسابقه بدم و نه میتونم بیشتر 120 سرعت برم. حالا بگو پورشه کاین هم داشته باشم.
    با یکم اینور اونور همیشه قانون هرچی پول بدی آش می خوری صادقه. حالا اگر اتحادیه آش فروش ها قیمت رو بالا تعیین کرده این دیگه بحثی جداست.
    این لینک مقایسه ای تقریباً کامل از C30 و 620 1600 هست (البته اتوماتیکش) با این حال که اتوماتیکه اما در شتاب بهتر و در ترمزگیری کمی بهتر از C30 عمل کرده ولی بازم دلیلی بر بد یا خوب بودن یک محصول نیست ها
    http://auto.msn.com.cn/auto_review/20110217/1200680_4.shtml

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      دستت درد نکنه . سایت جالبی بود . از زبانش که چیزی نفهمیدیم ولی آمارش مشخص بود مقایسه بین لیفان 1600 با وولکس 1500 است .
      البته این همه دعوا سر این دو تا ماشین معنی نداره . جفتشون هم از چین هستن و جفتشون هم برا کرمان موتور.
      جفتشون هم معایب و محاسنی دارن . این که بگیم این بهتره و اون یکی فلانه به هیچ درد خواننده ها نمی خوره . فقط خواننده ها سر در گم میشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. hossein

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    ظاهرا دوستان توسایت خوب فعال شده و اظهار نظر میکنن . خواهشا اونایی که گرفتن از مزایا و معایبش بیشتر بگن . ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاهین

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خدایش این ماشینه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hossein

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      نه اوتله . احتمالافقط پراید تیبا سمند و 405 20 سال پیش ماشینه . اگه دنبال ماشین خوب میگردی سعی کن نیای اینجا برو تو دنبال هیونداهای مختلف. تویوتا . نیسان. و بالاتر. حال که اینجا هستی سعی کن منطقی و با دلیل یه موضوعی رو مطرح کنی . اگه همینجوری میخوای نظر بدی نشون میده حتی دلیلی برای خوب بودن یه ماشینه خوب هم نداری همینطوری که دلیلی برای بد بودن این ماشین نداری . ضمن اینکه نظر ماشین داراش به واقعیت نزدیکتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. میثم

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    سلام بر دوستان
    به خاطر اینکه مدتی نبودم ببخشید
    می خوام معایب ولیکس رو بگم
    1-دنده عقب ماشین که میریم یک صدای غیر معمولی میده
    2-با پژو کورس انداختم در شتاب اول کم آورد
    3- اول سوختش خوب بود ولی الان به نظرم توی شهر با کولر صدی 11-12 میسوزه از نمایندگی پرسیدم میگه بنزین ایران بی کیفیته به خاطر همین زیاد میسوزه
    4- دفتر جه راهنما هنوز برام نفرستادن که بدونم حتی مخزن روغنش چند لیتر میگیره
    دوستان اگر میدونن راهنمایی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      جدی؟ اینا معایب کمی نیست. دارم از ثبت نامم پشیمون میشم. خیلی مسخره است که دفترچه راهنما موقع تحویل خودرو آماده نبوده.
      اگه ممکنه بفرمایید ماشین اتوماته یا دنده دستی؟ چقدر تاخیر در تحویل داشتین؟
      به نظرتون در مقایسه با 206 اس دی یا ماشین قبلیتون چطوره در کل؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        ماشینو اردیبهشت ثبت نام کردم و خرداد تحویل گرفتم بدون تاخیر ماشین دنده دستی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (180 ديدگاه)

        ممنونم
        با این حساب گفته عزیزانی که مدعی تاخیر طولانی مدت در تحویل خودرو بودند خیلی واقعی به نظر نمیاد.
        کاش مستند اظهار نظر کنیم….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد ع - تهران

      ۲۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (841 ديدگاه)

      بنزین سوپر بزنید تا در شتاب اول کم نیاره دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. hossein

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    سلام. به همه . تا حالا تعدادی از دوستان که گرفتن از بدی خوبیهاش گفتن . شتابش در کل نسبتا خوبه البته یه خورده به انتظارات افراد هم بستگی داره چون 405 داشتم در مقایسه با اون خوب ارزیابی شد. یکی از دوستان که اتومات داره میگه در جاده کوهستانی شتاب اولیه کمه ولی درکل قابل قبول دونست و یکیشونم گفت براش رانندگی تو کوهستان با این ماشین براش لذت بخش بود فضای داخل و صندوق عقب خوب ارزیابی شدو شکل ظاهریش خوبه . رانندگیش راحت و نرمه . از ترمزش خوب گفتن . مصرفشو قبلیها همه خوب گفتن ولی آقا میثم میگه با کولر ظاهرا مصرفش بیش از حد انتظاره که با کولر تاحدیش طبیعیه . دنده عقب میگه صدای خاصی میده نمیدونم استثنائا مال ایشون اینجوریه یا مال همه همینه.و باید بقیه دوستان هم نظر بدن سه چار نفری از دوستان که گرفتن فقط ایشون این موضوع شاکی بودن . ضمنا از کلیهدوستان که صادقانه از مزایا و معایب ماشینشون گفتن ممنونیم . امید داریم بیشتر وارد جزئیاتش بشن و اطلاع رسانی کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      حسین عزیز ممنون از این که وقت گذاشتی و جمع بندی خوبی کردی هم ارزیابی خودت رو و هم نظرات دیگران رو.
      اگر در خصوص مقدار تاخیر در تحویل هم بفرمائید ممنون میشم.
      همنونطور که حسین آقا گفت ، از دیگران هم خواهش میکنم هر نکته قابل توجهی در خصوص خودروشون رو مطرح کنند.
      یا علی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hossein

        ۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        والله تا اینجا که دنبال کردم ثبت نام اردیبهشتیها از حدود 10خرداد خورد خورد گرفتن و تا حالاشم یه سری نگرفته داریم. ظاهرا اتومتاش هنوز تعدادیشون مونده و احیانا دنده ایش. امروز خودم زنگ زدم نمایندگی مرکزی گفتم ثبت نام خرداد کی تحویل میشه؟ گفتن از نیمه دوم تیر. راستو دروغشم با خودشون شماره تهرانشم اینه88811760-5

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. میثم

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      سلام حسین آقا
      منم گفتم شتاب اولیه شتاب ثانویه ماشین که عالی هست صدا دنده عقب رو که گفتم یک حالت غرغر داره چون خودم سمند داشتم و تو دنده عقب چنین صدایی رو نمیداده نمیدونم صدا طبیعی هست یا نه فردا قراره ببرم نمایندگی از لحاظ دیگه ماشین هیج موردی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (180 ديدگاه)

        باز از حسین و میثم عزیز ممنونم
        راستی در مورد لوازم اضافه هم دوستانی که خودرو رو تحویل گرفتن اگه تجاربشون رو مطرح کنند ممنونم میشیم. مثلاً دزدگیر: آیا با توجه به این که خودرو جدید هست دزدگیری که نصبش سوکتی و اصطلاحا فابریک باشه وجود داره؟ روکش صندلی چطور؟ احیانا راجع به کفی صندوق عقب و سیستم جی پی اس و سانروف و … هم اگه مطرح کنید ممنون میشیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (180 ديدگاه)

        آقا میثم ایشالا مبارکه و چرخاش بچرخه.در قیاس با سمند نمره چند میدی به گریت وال؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. ali

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    28 میلیون بدید برا یه خودروی 1500 سی سی؟با وزن 1120 کیلو نمی ارزه اشتباه محضه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. hamifar

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    با درود
    بد نیست دوستان به لینک زیر هم سری بزنند (مقایسه لیفان 620 و c30)
    http://www.supahcars.com/compare.php?id=1036&id2=1407&kat=drive_perf

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد س

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      چه اصرارىه مهىنکارت با لىفان مقاىسه کنىم. من اتوماتشو دارم راضىم اگه سوالى هست در خدمتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. sunmartin

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    علیرقم شباهت زیاد و در واقع کپی کاری محض از ریوی 2010 که من دوسدارم ظاهرش رو و در نمای عقب اپتیما 2010 , با وجود انجین 1500 سی سی :-( زیاد قیمتش معقول نیست و با این پوا البته که در توان مالی من نیست حتما به سراغ کیا ریو 2009 , و یا مگان1600 1388 میرفتم با علی موافقم نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد س

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      با سلام. من ىه اتوماتشو دارم. معاىبى که. به. نظرم مى رسن 1شتاب اولىه کم

      2 صداى غر غر
      در دنده ىک
      3 افت سرعت با کولر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. محمد س

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    با سلام من اتوماتشو دارم راضىم البته قطعا اگه موتور قوى ترى مى داشت بهتر بود ولى با توجه به قىمتش وقىمت اتومبىل تو اىران بد نىست. عزىزانى که انتظار بالا دارن مى تونن برن برند هىوندا ىا کىا رو بخرن از تولىد چىن چه انتظارى دارىد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hossein

      ۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      حرفتون کاملا صحیحه . ولی توقیمت گذاری باید یه خورده عادلانه تر رفتارمیکردن . اگه هجومی هم برای خریدش هست بخاطر اینه که مردم از تولیدات تکراری و بیکیفیت داخلی بشدت خستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. میثم

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    سلام برعلی آقا
    من خودو سمند موتور ملی داشتم 2بار گیربکس عوض کردم (گارانتی)باز هم گیربکس صدا میداد هر مسافرتی که باش میرفتم باید میبردمش نمایندگی چون موتورش روغن میداد آخر زیر قیمت فروختمش ولی این نه روغن میده و نه گیربکسش صدا داره در کل چرخ ولیکس به سمند شرف داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. میثم

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    دوستان اسم ماشین ولیکس تیپش c30 و شرکت سازندش گریت وال هست اسم خود ماشین گریت وال نیست
    در ضمن به نظر من ماشینو که تحویل گرفتین بیمه بدنه هم بکنین چون صفر هم که هسته پنجاه درصد تخفیف داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      آقا میثم ممنون بابت جواب سوال. از راهنمایی و دقت در خصوص نام خودرو هم تشکر میکنم.
      منتظر تحارب و راهنمایی دیگر عزیزان هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. میثم

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    دوستان می خواهیم صادقانه معایب و محاسن ماشینو بگیم من امروز رفتم نمایندگی در مورد غرغر دنده عقب گفتند طبیعی هست و هر چه بیشتر ماشین کار کنه صدا کم تر میشه من میگم در کل از ماشین راضی هستم ولی یک نکته روی کاتالوگ ماشین نوشته 6باند ولی درب های عقب ماشین جای باند داره ولی باند نداره خود نمایندگی رو دری ها رو باز کرد ولی اثری از باند نبود او نایی که ماشینو گرفتن هم دقت کنن که از اونا هم باند داره یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      آقا میثم پیشنهاد میکنم تعمیرگاه مرکزی ببری. شاید اون ها بهتر بتونن کمک کنند و نظر بدن.
      در مورد اون باند های درب عقب قرار شد برات نصب کنند؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد ع - تهران

      ۲۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (841 ديدگاه)

      بله متاسفانه هر کس تحویل گرفته در جای باند در های عقب باندی وجود نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. میثم

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    دوستان در اصلاح نوشتم باید بگم زنگ زدم به دفتر مرکزی راین که شمارش توی سایت هست اونها 2 تا دیوتر کوچک جلوی ماشین رو هم 2تا باند میگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hossein

      ۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      خیلی آقایی میثم جان از اینکه با حوصله به سوالا پاسخ میدین ممنونم . فرمودین با پژو کورس گذاشتین ماشین کم آورد . این اختلافو زیاد دیدی؟
      ضمن تا حال سربالایی رفتی ببینی چجوری میره. قدرت موتور و شتاب اولیه معمولا بیشتر تو سربالایی خودشو نشون میده تو کفی برای یه رانندگی معمولی خوبه دیگه برای پیست که نمیخوایم استفاده کنیم . همین حد که تو سبقتهای سربالایی کم نیاره خوبه . گرچه دست بالا دست بسیاره . شتاب اتومات میگن از دنده ای کمتره و الان با راهنمایی دوستان تویکی از سایتها شتاب اولیه اتوماتشو 45/13 ثانیه زده بود و معمولیشم جایی 7/12 دیدم و 405 حدودا یک ثانیه کمتر از این یعنی 8/11 ثانیه هست. بقول آقایون هرچه پول بدی آش میخوری دیگه به هر حال معدلی از کل ویژگیهاش مطرحه که اگه در حد قابل قبول باشه خوبه . امیدوارم در طولانی مدت بتونه جواب بده . ضمنا با کولر احتمالا از اینهم کمتره دیگه نه؟ و مصرفشم بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. tvdn

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوستانی که تحویل گرفتن کولرش نسبت به بقیه ماشین هاچه جوری یعنی عقب ماشین رو خوب خنک میکنه؟

    همچنین اگر چندتا عکس از خودرو های تحویلی در ایران بگزارید بسیار خوشحال میشویم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد س

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    من ىک تجربه جاده کوهستانى باهاش داشتم جاده پر پىچ وخم وشىب زىاد خوب بود کم نىاورد ولى کولرش که پرسىدىن خىلى خوبه و حسابى سرد مى کنه ولى شتابشو هم حسابى مىگىره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا