سیتروئن

معرفی نسل جدید سیتروئن C3 ایرکراس، شاسی‌بلند کوچک با ظرفیت 7 نفر

نسل جدید C3 ایرکراس که با پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی عرضه خواهد شد، با ۴,۳۹۰ میلی‌متر طول برای اولین بار با سه ردیف صندلی قابل خریداری خواهد بود.

سیتروئن C3 ایرکراس درواقع نسخهٔ کراس‌اوور هاچ‌بک کوچک C3 محسوب می‌شود اما وقتی نسل جدید C3 حال و هوایی کراس‌اوور مانند پیدا کرده است، به نظر می‌رسید دیگر جایی برای C3 ایرکراس در سبد محصولات سیتروئن وجود نداشته باشد. بااین‌حال، سازندهٔ فرانسوی نسل جدید C3 ایرکراس را با فاصلهٔ محوری بیشتری معرفی کرده است که برای اولین بار امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم را فراهم می‌کند تا از این طریق از C3 هاچ‌بک متمایز شود.

C3 ایرکراس جدید از زبان طراحی جعبه‌ای استفاده می‌کند که قبلاً در نسخهٔ هاچ‌بک دیده بودیم؛ بنابراین، در اینجا هم همان چراغ‌های جلوی C شکل را می‌بینیم درحالی‌که لوگوی جدید سیتروئن هم در میانهٔ جلوپنجرهٔ باریکی خودنمایی می‌کند. این کراس‌اوور فرانسوی در پروفیل جانبی کاملاً با اوپل فرونترا که چند روز پیش رونمایی شد یکسان است زیرا هردو از پلت‌فرم CMP استلانتیس استفاده می‌کنند. فعلاً فاصلهٔ محوری هیچ‌کدام از این دو کراس‌اوور جدید اعلام نشده است اما به گفتهٔ سیتروئن، نسل جدید ایرکراس بزرگ‌ترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و به همین دلیل توانسته صندلی‌های ردیف سوم را در آن جای دهد.

البته میدانیم طول کلی ایرکراس با ۲۴۰ میلی‌متر افزایش نسبت به نسل قبلی به ۴,۳۹۰ میلی‌متر رسیده است. همچنین به گفتهٔ سیتروئن، به لطف شیشهٔ عقب عمودی‌تر خودرو، سرنشینان ردیف سوم مجبور نخواهند بود سر خود را خم کنند. بااین‌حال، C3 ایرکراس علیرغم برخورداری از فاصلهٔ زیاد از زمین، ریل‌های روی سقف و روکش‌های پلاستیکی بدنه، مثل همهٔ رقبای کوچک خود برای آفرود ساخته نشده است.

سیتروئن فعلاً مشخصات پیشرانه‌های نسل جدید C3 ایرکراس را اعلام نکرده اما وعدهٔ ارائهٔ نسخه‌های درون‌سوز، هیبریدی و الکتریکی را داده است. همچنین ازآنجایی‌که میدانیم پیشرانه‌های این خودرو با C3 هاچ‌بک و اوپل فرونترا مشترک خواهد بود، می‌توانیم انتظار دیدن یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری توربوشارژ را داشته باشیم که با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت قابل خریداری خواهد بود. نسخهٔ الکتریکی هم احتمالاً با یک موتور الکتریکی روی محور جلو ارائه می‌شود که ۱۵۶ اسب بخار قدرت دارد و برد ۴۰۰ کیلومتری را ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5028 ديدگاه)

    یه کراس اوور کامپکت با شکلو شمایلی مدرن و طراحی شده با خلاقیت فرانسوی …. ولی بیشتر سازگار با انتظارات بازار چین!!!!!!! که میتونه تو بازار چین با ژاپنیایی مثل نیسان جوک رقابت کنه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  2. KAIZEN

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    طراحی عالی
    از داخلش عکس میزاشتین

    موافقم 14
    مخالفم 0
  3. KAIZEN

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    من سیتروئنهای c3 که مدت محدودی در ایران تولید شده رو هروقت میبینم ناخودآگاه لبخند به لبم میشینه. طراحی های سیتروئن رو خیلی دوست دارم
    ولی باب میل همه نیستن

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. froG-driVer

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      اون رو میشه گفت یه ماشین بروز اروپایی بود که الآنم هست.از طراحی بیرون و داخلش گرفته تا آپشن های منطقی و واقعی اش…

      موافقم 8
      مخالفم 0
  4. ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3356 ديدگاه)

    این بیاد ایران ن میترکونه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. علی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (412 ديدگاه)

    C3 موشک زمینی بود اینم عالی عالی شده. فرانسوی اصیل. بورژوا سیتروئن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. همایون

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    از وقتی لوگو سیتروئن تغییر کرده سیتروئن داره به اصالت خودش برمیگرده به انید سلیقه خاص و خلاقیت و نواوری دهه هفتاد و هشتاد میلادی و تا حدودی دهه نود میلادی محصگلات سیتروئن با دوام زیاد محصگلات جدید گروه استلانتیس که واقعا پیشرفت کردن نسبت به گذشته

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا