ایران خودروپژوهزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات انواع پژو پارس – 1402

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی در سال ۱۴۰۲ توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم می‌شود.

پژو ۴۰۵ یکی از ستون‌های اصلی صنعت خودروی کشور محسوب می‌شود چراکه شاهد تولید نسخه‌های گوناگونی از آن با نام و نشان‌های گوناگون بوده‌ایم. پژو پارس اگرچه در کشور ما با هویت جداگانه‌ای نسبت به ۴۰۵ شناخته شده اما در واقعیت فیس لیفتی بزرگ از آن به شمار می‌رود هرچند با گذشت بیش از دو دهه از تولید آن به خودرویی کاملاً قدیمی و از رده خارج تبدیل شده است. البته قدیمی بودن پارس باعث نمی‌شود با قیمت‌هایی نجومی خریدوفروش نشود! به‌هرحال پارس یکی از پرتیراژترین خودروهای چند سال اخیر ایران‌خودرو به شمار می‌رود و طبیعی است مالکان زیادی به دنبال آگاهی از هزینه‌های نگهداری آن باشند. به همین خاطر در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس در سال ۱۴۰۲ را خدمت شما تقدیم می‌کنیم.

هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس در سال ۱۴۰۲

بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۲، هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس به شرح زیر است:

ردیف شرح خدمات پژو پارس ساده پژو پارس دوگانه‌سوز پژو پارس ELX
۱ تعمیر کامل موتور ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ ۵۴,۵۰۰,۰۰۰
۲ تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ ۲۹,۷۰۰,۰۰۰ ۴۶,۲۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ ۱۶,۵۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ ۲۱,۸۰۰,۰۰۰
۵ باز و بست منیفولد هوا ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۳,۸۰۰,۰۰۰
۶ باز و بست منیفولد دود ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
۷ تعویض واشر گلویی اگزوز ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۸ باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ ۳,۸۰۰,۰۰۰ ۳,۸۰۰,۰۰۰ ۳,۸۰۰,۰۰۰
۹ تعویض فشنگی روغن ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۱۰ تعویض شلنگ های بخار روغن ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۱ تعویض واشر درب سوپاپ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۲ فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ ۳,۸۰۰,۰۰۰ ۳,۸۰۰,۰۰۰ ۰
۱۳ تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۴,۹۰۰,۰۰۰
۱۴ تعویض تسمه تایمینگ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض تسمه دینام ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۱۶ تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۱۷ تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۱۸ تعویض کاتالیست ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۹ تعویض شمع ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰
۲۰ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۲۱ تعویض هوزینگ ترموستات ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۲ تعویض ترموستات ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۲۳ تعویض رادیاتور آب ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰
۲۴ هواگیری و ریختن ضدیخ ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰
۲۵ تعویض شلنگ از منبع به سه راهی ۰ ۰ ۸۵۰,۰۰۰
۲۶ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۲۷ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۲۸ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۲۹ تعویض شیلنگ بخاری بلند حصیری ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰
۳۰ تعویض سه راهی آب پشت موتور ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۱ تعویض فشنگی آب ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰
۳۲ تعویض پایه دسته موتور راست ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۳۳ تعویض دسته موتور راست ۹۵۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۳۴ تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۳۵ تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰
۳۶ تعویض باک بنزین توافقی توافقی توافقی
۳۷ تعویض پمپ بنزین ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض فیلتر بنزین ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰
۳۹ تعویض لوله رفت بنزین ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۴۰ تعویض شلنگ برگشت بنزین ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۴۱ تعویض منبع کنیستر ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۴۲ تعمیر کامل گیربکس ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰
۴۳ تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۵,۹۰۰,۰۰۰ ۶,۳۰۰,۰۰۰
۴۴ تعویض سیم کلاچ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۴۵ تعویض کائوچویی پدال کلاچ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۴۶ تعویض بوش های دوشاخه کلاچ ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰
۴۷ تعویض قیفی گیربکس ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۴۸ تعویض لیور دنده داخل اتاق ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۴۹ تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۵۰ تعویض ماهک دنده هر کدام ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۵۱ تعویض سنسور کیلومتر ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۵۲ تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۵۳ باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس ۲,۲۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰
۵۴ باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۵۵ باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۶ تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس ۲,۲۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰
۵۷ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست ۲,۲۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰
۵۸ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۹ تعویض رام زیر موتور ۵,۶۵۰,۰۰۰ ۵,۶۵۰,۰۰۰ ۵,۶۵۰,۰۰۰
۶۰ تعویض کمک های جلو هر عدد ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۶۱ باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف ۱,۱۵۰,۰۰۰ ۱,۱۵۰,۰۰۰ ۱,۱۵۰,۰۰۰
۶۲ تعویض میل موج گیر جلو هر طرف ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۶۳ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۸۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰
۶۴ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۶۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰
۶۵ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر ۱,۴۰۰,۰۰۰ ۱,۴۰۰,۰۰۰ ۱,۴۰۰,۰۰۰
۶۶ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۷ باز و بست اکسل جهت تعمیرات ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
۶۸ میزان فرمان دستی ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۶۹ میزان فرمان با دستگاه ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۷۰ تعویض کمک عقب هر طرف ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۷۱ تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف ۱,۱۵۰,۰۰۰ ۱,۱۵۰,۰۰۰ ۱,۱۵۰,۰۰۰
۷۲ تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۳ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۷,۲۵۰,۰۰۰ ۷,۲۵۰,۰۰۰ ۷,۲۵۰,۰۰۰
۷۴ تعویض پمپ هیدرولیک ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰
۷۵ تعویض منبع هیدرولیک ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۷۶ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۲,۲۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰
۷۷ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۱,۰۵۰,۰۰۰ ۱,۰۵۰,۰۰۰ ۱,۰۵۰,۰۰۰
۷۸ تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان ۹۰۰,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰
۷۹ تعویض پایه دینام ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰ ۳,۶۵۰,۰۰۰
۸۰ تعویض گردگیر فرمان چپ ۸۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰
۸۱ تعویض گردگیر فرمان راست ۸۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰
۸۲ تعویض کمک فرمان ۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱,۶۵۰,۰۰۰
۸۳ تعویض لوله های کمک فرمان ۱,۴۵۰,۰۰۰ ۱,۴۵۰,۰۰۰ ۱,۴۵۰,۰۰۰
۸۴ تنظیم غربیلک فرمان ۷۵۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰
۸۵ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۴,۱۵۰,۰۰۰ ۴,۱۵۰,۰۰۰ ۴,۱۵۰,۰۰۰
۸۶ تعویض چهارشاخه فرمان ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۸۷ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۲,۶۵۰,۰۰۰ ۲,۶۵۰,۰۰۰ ۲,۶۵۰,۰۰۰
۸۸ تعویض بوستر و باز و بستن پدال ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۸۹ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۰ تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۹۱ تعویض پمپ ترمز با هواگیری ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۹۲ تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف ۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱,۳۰۰,۰۰۰
۹۳ تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۹۴ تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۹۵ تعویض لنت جلو دو طرف ۷۵۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰
۹۶ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۹۷ تعویض سنسور ABS چرخ عقب ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۹۸ تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۹۹ تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۱۰۰ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۱۰۱ تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۱۰۲ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۰
۱۰۳ تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۱۰۴ تعویض سیم ترمز دستی راست ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۱۰۵ تعویض سیم ترمز دستی چپ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۱۰۶ تعویض سیم ترمز دستی بلند ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۰
۱۰۷ تعویض تفنگی ترمز دستی ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰

مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

مشخصات فنی پژو پارس

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های مختلف پژو پارس ذکر شده است:

پژو پارس ساده پژو پارس دوگانه‌سوز پژو پارس ELX
نوع موتور ۴ سیلندر XU7 ۴ سیلندر XU7JP/L3 ۴ سیلندر XUM
حجم موتور (سی‌سی) ۱۷۶۱ ۱۷۶۱ ۱۹۰۵
قدرت (اسب بخار) ۱۰۰ ۱۰۰ بنزین/۸۳ گاز ۱۰۵
گشتاور (نیوتون متر) ۱۵۳ ۱۵۳ بنزین/۱۳۵ گاز ۱۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۹۰ ۱۹۰ بنزین/۱۸۰

گاز

۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱ ۱۳.۸ ۱۰.۹
گیربکس ۵ دنده دستی (BE3) ۵ دنده دستی (BE3) ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۱۳.۸/۷/۹.۱ ۱۳.۸/۸/۹.۱ بنزین – ۱۴.۷۸/۶.۶۹/۹.۶۹ گاز ۱۲.۴/۶.۴/۸.۶
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۴۹۸/۱۷۰۴/۱۴۱۰ ۴۴۹۸/۱۷۰۴/۱۴۱۰ ۴۴۹۸/۱۷۰۴/۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۶۶۹ ۲۶۶۹ ۲۶۶۹
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) ۱۱۶۵ ۱۲۴۸ ۱۱۵۵
حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر) ۴۷۰ ۳۹۵ ۴۷۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۶۶ ۶۶ بنزین/۷۵ گاز ۷۰

قیمت پژو پارس

در جدول زیر قیمت مدل‌های مختلف پژو پارس ذکر شده است:

مدل توضیحات قیمت نمایندگی قیمت بازار
پژو پارس XU7P سال ۲۶۰,۲۰۰,۰۰۰ ۴۹۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس XU7P سفارشی ۲۹۱,۱۶۰,۰۰۰ ۵۱۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس XU7P سفارشی ELX ۳۲۷,۶۰۰,۰۰۰ ۵۶۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس TU5 LX ۲۷۵,۲۰۰,۰۰۰ ۶۳۴,۰۰۰,۰۰۰

مزایا و معایب پژو پارس

همانند اکثر خودروهای موجود در بازار، پارس نیز محصولی قدیمی و از رده خارج محسوب می‌شود اما متأسفانه از دسترس اکثر خریداران خارج است. از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به فضای داخلی و بار جادار، بازار خریدوفروش مناسب، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و ظاهر نسبتاً بهتر در مقایسه با برخی رقبا اشاره کرد. در مقابل کیفیت پایین بدنه و کابین، استهلاک زیاد قطعات به همراه هزینه‌های نگهداری قابل‌توجه، ایمنی پایین و… جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3281 ديدگاه)

    هزینه واشر پژو پارس 😐

    موافقم 38
    مخالفم 14
  2. دیا

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    شوخی نیست عزیز چند سال دیگه میشیم قدرتمندترین کشور دنیا. با همین پژو پارس. حیف که پراید تولید نمیشه وگر نه الان قضیه فرق می کرد.

    موافقم 32
    مخالفم 8
    1. گلاب

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      ایران قویع

      موافقم 9
      مخالفم 18
    2. پیرمرد قدیمی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (103 ديدگاه)

      شما انصافاً کاپوت بزن بالا اگه بگم با تکنولوژی ۲۰ سال پیش مواجهه میشی بازم کم گفتم این خودرو به هرچیزی شبیه جز پژو ۴۰۶ با احترام به سلیقه دوستان لش ترین خودرو داخلیه.

      موافقم 29
      مخالفم 12
  3. دیا

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    واقعا واسه این عبوطیاره هزینه ها سرسام آوره

    موافقم 16
    مخالفم 7
  4. سعید

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چی بگم درمورد این خودرو.فقط این بگم کاش این خودرو هیچوقت وارد ایران نمیشد

    موافقم 16
    مخالفم 7
  5. فرهاد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من پژو پارس سال دارم ،این ماشین ما برای خوانواده استفاده شده
    مدل اواخر ۱۴۰۰بقران ماشین ۳۲ یا ۲۳ هزار واشر زد الان ماشین با ۵۰هزار کار جعبه فرمون پلوس خرابه
    کیفیت داخلی افتضاح
    رودریا جدا شده ،،،از اول هم جدا بود
    تازه همه سرعت گیر ها هم میبوسیم

    موافقم 36
    مخالفم 6
  6. مملی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیسک و صفحه و یه کله پلوس و گرد گیر و یه دسته موتور و ۲ تا لنت با اجرت شد ۸ میلیون ناقابل

    موافقم 21
    مخالفم 2
  7. حجت

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با اینکه هزینه تعمیراتش مقرون بصرفه هست ولی همینکه خیلی بیخود واشر میزنه و برخی تعمیرنکاران هم موقع تعویض واشر خرج های اضافی مثل رینگ و پیستون و … درست میکنن اینهاش رو مخه برای تعمیر جای مطمئن ماشینو ببرین نه مثل من که بخاطر یک میلیمتر لقی پیستون 15میلیون خرجش کردم از اولش هم بدتر شد یه موتور داغون تحویلم داد

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. علی رضایی

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز لقی که مبگین به مکانیک ربط!نداره پژو بوس پیستون باهمه ینی طوری نیست که مکانیک بد ببنده و اندازه اش رو کم وزیاد کنه مگه اینکه جنس بوش پیستون بد برات انداخته باشه‌من شرق میبندم خوبه

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. رهگذر

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون لقی طبیعی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یاری

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من سالها پارس سال مدل ۸۹ دارم خدایی کیفیتش خیلی خوب بود خیلی کم خرج می‌تراشه قدرتش هم عالیه ت جاده خصوصا سربالایی هم که نگو
      البته چند سال پیش یه مدل ۹۸ هم خریدم هر روز یه مشکلی داشت دیگه عاجز شدم فروختمش خداروشکر که مدل پایین رو نگه داشتم و فعلا همینو سوار میشم فقط بعد از ده سال یه واشر روش عوض کردم

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز. منم یدونه 89سال دارم. واقعا همونجوری هستش که گفتی

        موافقم 1
        مخالفم 1
  8. مجید

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    سال 96 پژو 405 دوگانه گرفتم ایران خودرو زحمت کشید
    دیسک و صفحه ماهک سیم کلاج ،جعبه فرمان ، یک جفت لاستیک ،یک بوش ورینگ پیستون ،پمپ بنزین ،کلید شیشه بالا بر ، گردگیرهای پلوس .بابت مشکل رنک حدود دو میلیون و …. خلاصه دوسال بدونه حقوق میرفتم صبح میرفتم نمایندگی شب خوشحال می‌آمدم خونه چون ماشین داشتم دیگه قضاوت نمیکنم

    موافقم 13
    مخالفم 4
  9. محمد

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت ها غیر منطقی و بسیار بالاست ،،نرخ نامه اتحادیه تا آنجا که من دیدم از زمین تا آسمان فرق دارد ،،خواهشمندم واقعی مطالب را مطرح کنید ،،برای مهال اجرت تعویض واشر سر سیلندر بستگی به پایین شهر وبالای شهر دارد حدودا میانگین دو تومان هست..ووو

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. علی رضایی

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام اجرت باز وبست سرسیلندرپژو دوتمن هست نرخنامه هم همینه تقریبا اما شمانسبت به تمام مشاغل وهزینهای زندگی بایدمقایسه کنین من تسمه تایم میگرفتم پنجاه تومن اجرت هم پنجاه تومن برای پژو الان تسمه تایم شده یک ملیون و پونصدهمون ایساکو اما اجرت پونصدتومنه .دیسک وصفحه میخریدم صدوبیست تومن والئو اجرت میگرفتم صدوپنجاه تومن الان دیسک وصفحه وائو شده سه تومن اجرت تعویض یک تومن .خب لوارم یدکی بدون هیچ زحمتی تسمه ده هزارتا توی انبارش داشته این سود رو خورده ولی تعمیرکار باید اون هم حمالی کنه گیربکس رو بازکنه پولوسهارو بازکنه جلوبندی رو بازکنه وببنده بعدهم تا یکماه طرف میادمیگه اقا ازوقتی بازکردی اگزوزم صدامیده اونم براش درست میکنی بازمیگه ترمزم نمیگیره وخلاصه تمام این جنگ اعصاب روداریم پس من فکرمیکنم اجرت که میگیریم نسبت به بقیه مشاغل خیلی کمتره وبیشتر ازهمه هم مسعولیت داریم البته بماندتعمیرکارانی که کارهارو از سر بازمیکنن وپول زیادهم میگرن ابروی ماروهم میبرن ولی کار درست انجام دادن وهزینه اتحادیه وتعهدات بعداز تعمیر واقعا درقبال اجرت ناچیز هبچی نیست

      موافقم 17
      مخالفم 9
      1. مهران

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اجاره مغازه های سرسام آور رو چرا نمیگی خرج خونه و خورد و خوراک ک دیگه هیچپیگه دخل ب خرج نمیخونه ملتم طلبکارن واقعا مکانیک ی زمانی جز پردرآمدترینا بود الان شده جز قشر ضعیف

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. مهران

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اجاره مغازه ها رو چرا نمیگی

        موافقم 1
        مخالفم 1
      3. امین

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مگه پول قطعاتو هم تو میخای بدی که انتظار داری هچقدر قطعه گرون شد دستمزد هم گرون بشه

        موافقم 3
        مخالفم 1
  10. Farhad

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام آقا شاهین
    لطفا اصلاح کنید من در مقاله ای در پدال هست در مورد هزینه واشر سر سیلندر ماشین
    هزینه کامل سرسیلندر پژو پارس رو زدید :۱۰,۱۰۰,۰۰۰ و در اون مقاله ریال زدید اما در این مقاله نه زدید ریال نه تومان آخه با عقل جور در نمیاد هزینه تعمیر کامل موتور پژو سه میلیون و ششصد بشه!!! و هزینه سرسیلندرش هم ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان!!

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. فرشید یزدیان

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هزینه تعویض گیربکس: ۹۲۰،۰۰۰؟
    تعویض دیسک و صفحه: ۶۳۰،۰۰۰؟
    برای تعویض دیسک و صفحه باید گیربکس کامل پیاده شه بعد دیسک و صفحه تعویض بشه یعنی اجرت تعویض دیسک و صفحه باید از تعویض گیربکس بیشتر باشه نه کمتر!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. دانیال باقری

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این اجرت ها و نرخ هایی که اصناف ارائه داده اصلا با بازار روز هماهنگ نیست همینطور قطعات و اجناس و املاک و همه چیز گرون میشه ولی به اجرت ها اضافه نمیشه. به نظرتون اجرت تعمیر کامل موتور ۳ تومن کافیه؟ هزینه‌ی ۶ بار اصلاح کردن سر میشه
    درضمن هیچ کسی دیگه زیر ۵ تومن تعمیر موتور ها رو نمیگیره چون نمیصرفه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. طاهر موسوی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود به شما
    اقا تو تعمیر اساسی هزینه تراشکاری و سر هم کردن سرسیلندر جزو دستمزد تعمیرکاره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کامبیز

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نان رو فقط مکانیک و تراشکار و قطعه فروش میخوره، بقیه مشاغل مفت گرونه!! البته صافکار یادم رفت.
    امروز دو تا رولبرینگ ژامبون عقب ۴۰۵ برای من مکانیک عوض کردند، دستمزد خالی مکانیک شده ۱/۸۰۰/۰۰۰ تومان، به هزار بدبختی ۱/۵۰۰/۰۰۰ بهش دادم. آخه این شد نان خوردن!! ؟ این که میگم نو شهرستان هست که معمولا قیمتا پائین تره.

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا