فورد

فورد ترانزیت کوریر برقی جدید با 135 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت فورد از کوچک‌ترین خودروی تجاری برقی خود با نام ای ترانزیت کوریر ۲۰۲۳ رونمایی کرد. این محصول جدید از پیشرانه‌ای با ۱۳۴ اسب بخار قدرت استفاده خواهد کرد و توانایی‌های قابل‌توجهی در حمل بار خواهد داشت.

این خودروی برقی در مقایسه با نسل درون‌سوز قبلی از هر نظر بزرگ‌تر شده و ظرفیت بارگیری بهتری دارد. در حال حاضر پهنای ترانزیت کویر به ۱۲۰۰ میلی‌متر رسیده و بنابراین می‌تواند برای اولین بار دو پالت با استانداردهای اروپایی را حمل کند. همچنین حجم کلی فضای بار به ۲.۹ مترمکعب می‌رسد که بهبود ۲۵ درصدی را نسبت به نسل پیشین نشان می‌دهد. از سوی دیگر حداکثر ظرفیت بارگیری نیز به ۷۰۰ کیلوگرم می‌رسد و حداکثر ظرفیت یدک کشی نیز ۷۵۰ کیلوگرم خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جالب فورد ترانزیت کوریر بارگیری از طریق دیواره است که به رانندگان اجازه حمل وسایل طویل همچون لوله‌ها با طول بیشتر از ۲.۶ متر را می‌دهد هرچند در بیانیه رسمی فورد اشاره‌ای به حداکثر طول اشیای قابل‌حمل نشده است. داخل کابین ون جمع‌وجور فورد پانل پشت آمپرهای به اصطلاح دیجی بورد دیده می‌شود که از نمایشگر ۱۲ اینچی برای پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی تشکیل شده است. اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم به‌صورت استاندارد وجود دارند. به این موارد باید لیست کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده را اضافه کرد هرچند فورد دقیقاً اسامی آن‌ها را اعلام نکرده است. البته مشتریان می‌توانند پکیج‌های اضافی شامل کروز کنترل تطبیقی با حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور با هشدار ترافیک، دستیار عبور از چهارراه‌ها و دستیار ترمز دنده‌عقب را سفارش دهند. فرمان جدید فورد ترانزیت کوریر نیز برای بهبود فضای پا و دید راننده طراحی شده است. فورد همچنین برای حفظ ایمنی وسایل حمل شده با متخصصان امنیتی TVL همکاری کرده‌ است تا قفل‌ها و قلاب های جدیدی را برای نگهداری آن‌ها طراحی نمایند.

با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان پکیج دفتر را سفارش داد که شامل نورپردازی اضافی و فضای کاری تخت و تاشونده است و خودرو به نوعی به یک دفتر کار متحرک تبدیل خواهد شد، چیزی که در F-150 لایتنینگ نیز دیده می‌شود. نسل جدید ترانزیت کوریر برقی از پیشرانه‌ای با ۱۳۴ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند هرچند هنوز جزئیات باتری آن اعلام نشده است. شارژر سریع نیز می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه شعاع حرکتی ۸۷ کیلومتری را تأمین کند اما فورد اعلام داشته اکثر مالکان از شارژرهای خانگی برای این خودرو استفاده خواهند کرد.

با استفاده از شارژر خانگی می‌توان باتری را در عرض ۵.۷ ساعت به‌طور کامل شارژ کرد. علاوه بر برنامه‌ریزی زمان شارژ از طریق نمایشگر لمسی خودرو و بهره بردن از هزینه شارژ کمتر در شب می‌توان به یک سال شبکه شارژ فورد دسترسی داشت. فورد می‌گوید ظرفیت باتری، شعاع حرکتی و مصرف انرژی ون جدید خود را در آینده منتشر خواهد کرد. فورد ترانزیت کوریر در ابتدا با پیشرانه‌های بنزینی و درون‌سوز نیز عرضه خواهد شد و یک سال بعد نسخه برقی آن در دسترس خواهد بود. این خودرو به دو صورت ون استاندارد و ون دو کابین فروخته می‌شود. تمامی نسخه‌های این خودرو توسط فورد اتوسان رومانی تولید خواهد شد یعنی همان‌جایی که فورد پوما نیز مونتاژ می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسین دهمرد

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    طراحیش یه سر و گردن از کلاسش بالاتره

    موافقم 9
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا