بی ام وفورد

درگ بی ام و M2 و فورد موستانگ GT، کوپه‌های تازه‌نفس آلمان و آمریکا

ب‌ام‌و M2 و فورد موستانگ GT از لحاظ قدرت و وزن بسیار به هم نزدیک هستند اما در ۴۰۰ متر، کدام خودرو سریع‌تر خواهد بود؟

نسل دوم ب‌ام‌و M2 که در اواسط سال ۲۰۲۲ معرفی شد، به دلایل مختلفی با انتقادات زیادی مواجه شد که بزرگ‌ترین آن‌ها طراحی بیرونی بود. بااین‌حال، این هنوز هم یک M اصیل است و آخرین محصول تمام بنزینی بازوی پرفورمنس باواریا خواهد بود. M2 درحالی‌که از پیشرانهٔ مدل بزرگ‌تر M4 استفاده می‌کند، کوپه‌ای کوچک‌تر و سبک‌تر است که عملکرد بهتری را در پیچ‌ها فراهم می‌کند. این خودرو حتی با گیربکس دستی، ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بسیار چشمگیر است.

حال یک نمونهٔ قرمزرنگ از M2 در جدیدترین ویدئوی سم کارلیجن برای مسابقهٔ درگ حاضر شده است. این خودرو به رینگ‌ها و قطعات فیبر کربنی افترمارکتی مجهز شده و ارتفاع آن‌هم کمی کاهش پیدا کرده است اما در دیگر قسمت‌ها کاملاً استاندارد بوده و از گیربکس دستی استفاده می‌کند. در برابر این کوپهٔ آلمانی، یک رقیب تازه‌نفس آمریکایی یعنی نسل هفتم فورد موستانگ قرار گرفته است. این خودرو هم مثل M2 به گیربکس دستی مجهز است اما زیر کاپوت همه‌چیز متفاوت خواهد بود زیرا درحالی‌که موستانگ از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند، ب‌ام‌و به موتور شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است.

موستانگ حاضر در این درگ به سیستم اگزوز سفارشی مجهز است که خروجی موتور را با کمی افزایش به ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. از سوی دیگر، ب‌ام‌و خروجی موتور کوچک‌ترین کوپهٔ خود را ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور اعلام کرده است اما همه می‌دانیم که قدرت واقعی محصولات این شرکت بیشتر از اعداد اعلامی هستند. دو خودرو از لحاظ وزن کاملاً در یک سطح بوده و فقط ۱۴ کیلوگرم باهم اختلاف دارند؛ بنابراین، انتظار می‌رود شاهد رقابت نزدیکی باشیم هرچند که به دلیل استفادهٔ خودروها از گیربکس دستی، مهارت راننده‌ها هم در اینجا اهمیت خواهد داشت.

در مسابقات درگ از حالت سکون، این M2 است که با ثبت زمان ۱۲.۳ ثانیه، پیروز می‌شود و موستانگ ۰.۲ ثانیه دیرتر به خط پایان می‌رسد. در مسابقات رولینگ هم چه شروع با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و چه ۷۰ کیلومتر بر ساعت، ب‌ام‌و برتری خود را نشان می‌دهد تا عنوان برندهٔ این رقابت به کوپهٔ باواریایی‌ها برسد.

مقایسه مشخصات فنی

 

فورد موستانگ GT

ب‌ام‌و M2

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۸۶ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۷ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور عقب عقب عقب
وزن ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۷۱۴ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۳,۰۹۰ دلار ۶۴,۱۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3558 ديدگاه)

    جفتشون عشقن. بی ام و موستانگو تو شتاب قورت داد اونم با وزن بیشتر . جالبه ماشینی با ابعاد m2 bmw که کوچیکتره ولی وزنش بیشتره حالا نمیدونم باید به حساب کیفیت ساختش گذاشت و متریال خوبی که استفاده شده یا چیز دیگست . فکر میکنم تو پیچ هم موستانگو بزنه . m2 لاکردار خیلی چابکه
    طراحیه m2 قبلیو خیلی بیشتر دوست داشتم ولی اینم هر چی میگذره داره به دلم میشینه

    موافقم 84
    مخالفم 11
    1. Mercedes-Benz

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      قطعا m2
      موستانگ اصلا در حد بی ام و نیست
      پرفورمنس بی ام و از موستانگ خیلی بهتره
      ماشاالله ژرمن کارز🙂🙂

      موافقم 85
      مخالفم 45
      1. noir

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (360 ديدگاه)

        هیچ گدوم از ماسل کارای آمریکایی حرفی جلوی بیمر نمی تونن بزنن واقعا نه تو کیفیت و شیکی نه تو سرعت و چابکی و …
        تنها برتریشون قیمت پایین ترشونه

        موافقم 67
        مخالفم 25
        1. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          دوج هم علاوه بر بی ام و همه ی آلمانی ها رو قورت میده

          موافقم 17
          مخالفم 92
        2. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          بزار سوشیانت حالتو بگیرم
          تو که اصلا هیچ اطلاعی در ضمینه خودرو نداری و فک میکنی آلمانی ها ضعیفن و بالای سیصد تا نمیرن اینو بدون که پرفورمنس مهمه ضریب درگ مهمه نه حجم‌ موتورو‌ و سیلندر و…
          پورشه با یه موتور ۶۰۰ اسبی ۶سیلندر حال تموم امریکن کارز رو میگیره بیشتر از ۶۰۰ تا هم نیاز نداره
          در ضمن وایسا میشنx با ۱۷۰۰ اسب بخار و ویژن ۱۱۱ با ۱۹۰۰ اسب بیان اونوقت ببینم از موتور امریکن کارز حرفی دیگه می‌زنی؟😂😂
          در ضمن همین الانش amg one
          ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت داره

          موافقم 21
          مخالفم 5
        3. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          فعلا که حال خودت گرفته شد که مجبور شدین کانسپت رو با ماشین های تولید آمریکایی مقایسه کنین😂 amg one هم که هیبریده و با ۵ تا موتور به این قدرت رسیده خسته نباشه واقعا🤣 از اون بالاتر وارد سوپر اسپرت ها میشیم که هنسی با قدرت ۱۸۱۷ اسب راحت از رو آلمانی ها رد میشه

          موافقم 4
          مخالفم 16
        4. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          در ضمن پورشه با شتاب ۲.۷ حریف دوج با شتاب ۱.۶۶ نمیشه همینه میگم ریاضیاتت مشکل داره دیگه🤣

          موافقم 5
          مخالفم 14
        5. Mercedes-Benz

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          اونا بخاطر استاندارد های اروپا نمی تونن مث اون فروغون شتاب بگیرن در ضمن اون اشغال سوخت مخصوص و تایر درگ داره پورشه هم اینارو داشت شتابش سریع تر از اون دوج مسخره می‌شد
          بعدم شتاب ۱۰۰-۲۰۰ هم مهمه که دوج بالای ۱۵ثانیه بش میرسه🤣🤣
          بعدم اون دوج مسخره فقط میتونه تو گاراژ و پیست باشه و فقط هم بدرد درگ میخوره و گرنه به هیچ دردی نمی خوره
          در ضمن واسه تو که انقد شتاب مهمه ۹۱۸ و
          Amg one شتابشون از هنسی بیشتره😂😂😂😂
          اقای ریاضی دان حالت گرفته شد😂😂😂😂

          موافقم 10
          مخالفم 4
    2. MehdiTurbo

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1973 ديدگاه)

      بیست هزار دلار اختلاف قیمت دارن با قیمت یکسان انواع موستانگایی مثل موستانگ شلپی یا کبرا و … که پکیج دارن روشوت که هم ظاهرشان خیلی فوق العاده تر هم موستانگ معمولی هم بی ام ام تو میشه خرید که از لحاظ شتابم بالاترن حدود شصت هزارتا هم قیمت ام تو درمیان اگه قیمتا یکسان بشه انواع موستانگ خیلی جذاب ترن مخصوصا ظاهر هر چند شتابشونم از ام تو بیشتر ولی برای من یکی دوثانیه ف قی نداره اکثر ادمایی که ام تو میخرن یا موستانگ نمیرن تو پیست مسابقه بدن شاید اصلا هرگز نرن و همون تویه شهر مسافرت استفاده میکنن ولی ظاهر اون مدل موستانگا خداس و اصلا با بی ام و قابل مقایسه نیس موستانگ خیلی تو نسل جدیدش وا رفت ولی تو مدلای سفارشیش عضلانیه

      موافقم 16
      مخالفم 31
      1. Mercedes-Benz

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        برو بابا امریکایی کجا آلمانی ها کجا امریکن کارزتون حریف m2 هم نمی شن چه برسه به بلک سریز و ۹۱۱

        موافقم 43
        مخالفم 19
        1. HFball

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (187 ديدگاه)

          کوروت آمریکن کارز نیست ؟ اونوقت شاخ آلمانی ها ینی پورشه رو قورت میده اونم با پیشرانه تنفس طبیعی 😉

          موافقم 18
          مخالفم 33
        2. Ferrari

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          با 68هزارتا میشه کوروت استینگری خرید که تمام ماشینهای اسپرت بی ام رو تارو مار میکنه
          میشد کامارو zl1 خرید که اونم همینطور بود
          قیمت موستانگ دارک هورس هم همین قدره
          همه اینها هزینه نگهداریشون تا ۵۰درصد کمتر از بی ام و هست.

          موافقم 22
          مخالفم 51
        3. Mercedes-Benz

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          ۶۸ هزار دلار ؟
          خب کوروت یه ماشین مسخره است که اصن هیچ کیفیت ساخت و اصالتی نداره
          داری با پورشه با اصالت و قدرتمند مقایسش میکنی؟

          موافقم 28
          مخالفم 16
        4. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          شورولت کوروت c7 zr1 و چلنجر ۱۷۰ از لحاظ پرفورمنس از بلک سریز و ۹۱۱ بهترن

          موافقم 8
          مخالفم 38
        5. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          در جواب به آلمانی باز جالبه که بدونی همون کوروت c8 استینگری با وجود اینکه پرچمدار شورولت نیست تو شتاب تمامی محصولات بی ام و رو شکست میده، بله فرق شورولت و بی ام و اینه

          موافقم 10
          مخالفم 41
      2. فقط هند

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        توجیه نکن داشم
        تو یه ماشین آمریکایی پیدا کن ک توی غیر از پیست درگ شاخ باشه

        موافقم 26
        مخالفم 11
        1. Royal Driver

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1293 ديدگاه)

          کاربر مرسدس بنز.
          من به هیچ وجه فنبوی آمریکا نیستم و با بعضی طرفداران متعصبشون مخالفم (که دلیل هم نمیشه بخاطر یک عده، تمام و کمال هیت کنم شرکت های آمریکایی رو) اما اینکه بیاید بگید کوروت اصالت و کیفیت نداره و مسخره هست واقعا حرف درستی نیست و این طرز صحبت نهایت کودکی شما رو میرسونه، باعث میشه من فکر کنم سوادت از خودرو چقدره. هرکس که ماشین باز باشه، کوروت، کامارو، ماستنگ، چلنجر و وایپر که ماشین های نمادین آمریکا هستن رو هم دوست داره و به نامشون احترام میذاره. مخصوصا کوروت که واقعا نماد اسپرت سازی آمریکایی هست. توی نسل C3 که اوج زیبایی بود. ولی اصلا درست نیست که بگی اصالت نداره و کیفیت نداره. نسخه Z06 جدید کوروت هم من براش احترام زیادی قائلم. و C8 با اختلاف با کیفیت ترین کوروت تاریخ بعد از C6 و C7 هستش (که جفت این نسل قدیمی ها هم نمادین هستن)

          موافقم 7
          مخالفم 14
        2. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          حرفتون درسته ببخشید اخه یه سری از کابرا نظرات بیخود میدن منم یکم اعصابم خورد شد وگرنه کامارو و موستانگ و مخصوصا کوروت واقعا زیبا و عالین

          موافقم 8
          مخالفم 13
  2. مازیار

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    ابلفضی بازم نگید راننده امریکایی ناشی بود😄

    موافقم 71
    مخالفم 16
    1. Mercedes-Benz

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      موستانگ چقد موتورش سروصدا میکنه
      تنها فایدشم اذیت کردن همسایه هاست😂😂😂

      موافقم 34
      مخالفم 37
      1. noir

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (360 ديدگاه)

        موتورای با حجم بالاتر و سیلندر بیشتر صداشونم بیشتره خب فراری لامبو هم خیلی پر سرو صدان

        موافقم 10
        مخالفم 12
        1. Jeferson

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (151 ديدگاه)

          عواملِ مهم تری از حجم موتور و تعداد سیلندر تو تولید صدا وجود داره . مقاله های خوبی هم در این مورد نوشته شده نمونه بارز جی تی ار که ۶ سیلندرِ ۳۸۰۰ عه ،
          یه موتور با حجم عادی ولی صدای گنگ

          موافقم 18
          مخالفم 5
    2. سوشیانت

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      آمریکایی فقط دوج که هر موقع اسمش میاد فشار میخورین😉

      موافقم 15
      مخالفم 61
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        سوشیانت عزیز من واقعیت این ویدئو بود که دیدیم الان اینهمه عصبانیتت از چی منشا میگیره یک اصلی همیشه بوده بی ام و >>>>>>>> امریکن کارز البته ماشالله امریکن کارز ماشالله اصالت البته اصالتی که فقط دزدیده شده نه فقط تو ماشین تو همه چی

        موافقم 31
        مخالفم 8
        1. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          آلمانی ها لات کوچه خلوتن😂 تهش بی ام و بتونه برای ماشین های معمولی آمریکایی شاخ و شونه بکشه ولی وقتی اسم دوج میاد خود آلمانی ها هم میدونن حریفش نمیشن
          اینو یادت باشه چلنجر دیمون صد و هفتاد پر شتاب ترین خودروی جهان با شتاب ۱.۶۶

          موافقم 6
          مخالفم 48
      2. Mercedes-Benz

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        دوج اگه با ۹۱۱ مسابقه درگ بده وقتی ۹۱۱ به خط پایان رسید ۱۰ ثانیه بعد پیداش میشه🤣🤣😆😅😆😂

        موافقم 33
        مخالفم 10
        1. Jeferson

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (151 ديدگاه)

          مرسدس شرط می بندم فردا مدرسه داری. دایی جون جمع کن برو ، اینجا همه بگن ژرمن گاده ول می کنی ؟
          زیر هر پست ژرمن فلان امریکن فلان

          موافقم 12
          مخالفم 26
        2. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          صفرتاصد ۹۱۱ توربو اس ۲.۷ دوج ۱۷۰ ۱.۶۶ مثل اینکه برعکس گفتی

          موافقم 5
          مخالفم 40
        3. Mercedes-Benz

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          ۱/۶۶؟؟؟؟؟
          مگه موشکه چی میگی؟؟؟؟؟
          فک کنم ۱۶/۶رو اشتباها ۱/۶۶ دیدی 😂😂😂
          سوشیانت برو تکالیفتو فردا معلمت دعوات نکنه🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂

          موافقم 20
          مخالفم 5
      3. Mercedes-Benz

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        فعلا آلمانی ها دارن استوره هاتونو منقرض میکنن مثل کامارو و چارجر

        موافقم 21
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اول اینکه اسطوره درسته با سواد دوم فعلا آلمانی ها آرزوی این رو دارن که به سرعت ۳۲۷ برسن مثل چارجر ولی موفق نشدن

          موافقم 2
          مخالفم 18
        2. محمد

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (32 ديدگاه)

          آقای سوشیانت
          ماشینی که لاستیک درگی داره-سوخت e85 داره-سبک سازی شده- تولید انبوه هم نیست
          پراید هم همچنی شرایطی داشته باشه صفر تا صد زیادی میزنه😅
          هرچند تنها جایی که میتونه همین دیمن ۱۷۰ ببره تو باندفرودگاه هست😅😊
          هندلینگ امریکایی ها اصلن در حد ماشینایی مثل پورشه و بی ام و و مرسدس و آئودی نیست
          حتی همین هندلینگ عادی موستانگ و دوج میم فان جهانی شده

          موافقم 13
          مخالفم 2
        3. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          سوشیانت اول از همه اشتباه تایپی بود
          واسم جالبه از حرفات میشه فهمید که فقط راجب امریکن کارز یزره چیز میدونی و اصلا راجب بقیه برند ها هیچ اطلاعی نداری و دوست داری اونارو بکوبی
          برو پیام کاربر آلمانی باز رو ببین درگ هارو ببین همشو ژرمن کارز بردن
          آلمانی ها تو اصالت و لوکس بودن اولن
          بعدشم ۹۱۸ اسپایدر و amg one سرعتاشون
          ۳۵۰ کیلومتره . برو راجب بقیه برند ها و ماشیناشون هم تحقیق کن تو فقط امریکایی رو خوب میدونی در صورتی که آلمانی ها واقعا از نظر طراحی و لوکس بودن و … خیلی بهترن

          موافقم 10
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          خب که چی؟! مهم اینه که به شتابی رسیده که آلمانی ها نتونستن برسن این رو هم حساب کن باز هم وزنش زیاده و دف عقب هم هست در ضمن هنسی ونوم f5 رودستر هم سرعتش به بیش از ۴۸۰ کیلومتر میرسه اون وقت آلمانی ها با موتور برقی هم نمیتونن برسن بهش🤣 فورد جی تی هم فقط با یه موتور ۶ سیلندر ۳۴۷ تا میره بنز و پورشه بدون موتور برقی به همچین سرعتی نمیرسن بله فرق تکنولوژی و مهندسی آمریکایی با آلمانی اینه آمریکایی ها خیلی بهترن تو لوکس بودن هم که کادیلاک سلستیک راحت یه لول بالاتر از بنز و بی ام و قرار میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 10
        5. جی تی

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          آقای مرسدس بنز اول یه ماشینی مثل فورد جی تی مثال بزنید که به سرعت۴۳۸ کیلومتر بر ساعت برسه

          موافقم 0
          مخالفم 9
      4. Mercedes-Benz

        ۲۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        فعلا شما بیشتر فشار میخورین ژرمن ها منقرضش کردن😂😂😂

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          چه ربطی داره؟! مثل این میمونه که من بگم آئودی r8 رو ایران خودرو و سایپا منقرض کردن

          موافقم 0
          مخالفم 7
        2. Mercedes-Benz

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          ربطش اینه هرچی آلمانی ها داره فروششون بالا میره اونا دارن بیچاره تر میشن

          موافقم 6
          مخالفم 0
    3. محمدهادی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2148 ديدگاه)

      حتما یه دلیلی داره که راننده های BMW تو جاده ها خشن ترین و مغذپر ترین راننده جاده هان
      خخخخ
      رو دستش نیست
      موستانگ به این خوششکلی حتی تو یه درگ هم نتونست به بچه ام پاور باواریا نزذیک بشه
      این واقعا آبرو ریزی بزرگی برای نام موستانگ بود!
      سم کارلیجن دیگه دادش درومده پشت فرمون هوار میکشید که کامااان موستانگ کاماااان…
      خخخخ

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۲۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        بی ام و فعلا بره یه فکری برای اون تاپ اسپید مسخره ش بکنه بعد بیاد اسم آمریکایی ها رو بیاره

        موافقم 1
        مخالفم 18
        1. محمد

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (32 ديدگاه)

          محدود شدس به خاطر قوانین سختگیرانه اروپا
          ولی همونا هم اکثریت ۲۷۰-۳۵۰ تا هست
          بی ام و m5 e60 رو تاپ اسپیدش رو ندیدی که قفل سرعت رو در تیون g power برداشتن و ۳۷۲ کیلومتر یک سدان خانوادگی میره!!!!
          برای یک سدان کم نیست اصلن اینش کنار، کدوم سدانی تو دنیا موتور ۱۰ سیلندر با تکنولوژی فرمول یک و سیستم جریان یونی و دو تا سیستم خنک کننده داره!

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          برو سوشیانت m5 کامپتیشن ۱۹۰ مایل بر ساعت سرعتشه
          (امیدوارم دیگه بلد باشی مایل چیه)😂😂😂😂

          موافقم 11
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          خسته نباشه بی ام و، کادیلاک ct5 v بلک وینگ ۲۰۰ مایل تاپ اسپیدشه و دوج چارجر جیل بریک ۲۰۳ مایل🤣 در جواب به محمد همه ماشین ها برای اینکه موتور آسیب نبینه محدودیت سرعت دارن ولی بی ام و خیلی وقته رو ۳۰۵ گیر کرده و حتی از رقبای آلمانیش هم عقب مونده

          موافقم 0
          مخالفم 11
        4. Ashi

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حاجی من که ساید ندارم ولی خدایی من ویدو دیدم و دارم که بی ام و ام ۶ از پورشه ۹۱۸ تو اتوبان با سرعت ۳۴۵ تا سبقت میگیره پس تو تاپ اسپید المانی ها حرف دارن واسه گفتن فق واسه سیفتی ماشین محدویت اعمال میکنن

          موافقم 4
          مخالفم 5
        5. سوشیانت

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          هر شرکتی برای جلوگیری از آسیب موتور محدودیت میذاره مهم اینه که با محدودیت و بدون آسیب کدوم خودرو بهتره که آلمانی ها در برابر آمریکایی ها از این لحاظ مثل شوخی میمونن

          موافقم 0
          مخالفم 10
        6. Mercedes-Benz

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          آلمانی ها از این لحاظ مث شوخی میمونن
          سرعتاشون بخاطر قوانین اروپا محدود شدس برو بی چاره

          موافقم 4
          مخالفم 0
  3. Jeferson

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    دوبارع یه عده که چند روز دیگه امتحاناشون شرو می شه میان می گن اسب بخار آمریکایی فیکه بنازم ژرمن
    از این طرف دوستان آمریکن فن میان و درگیری دوبارع
    خودمم به شخصه معتقدم ماسلای آمریکایی که نسخه خاص ( شلبی و دیمون و ZL1 ) نباشن ، شرکت داده بیرون تا ملت یه حالی بکنن . و در برابر M Power باید Shelby قرار بگیره .
    از طرف دیگر ، درگ های ۴۰۰ متری که تو خود آمریکا انحام می شه ، اعتبارش از کل ویدیو های ایشون بهتره. . حالا چه آمریکن ببره چه ببازه . من خودم به شخصه با پارس بهتر دنده عوض می‌کنم تا ایشون

    موافقم 20
    مخالفم 46
    1. R@min

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1679 ديدگاه)

      اتفاقا تایم های درستی زد و این M2 در واقع 40 50 اسب قوی تر هست حتی همین مجری هم چند بار میگه تو ویدیو ! معجزه چیزی نیست ماشین قوی تر برنده هست.

      به هر حال بیمر تو این چند سال اسب بخار واقعی رو پنهان می کنه بخشی ضعف فنی هست بخشی مسائل بیمه و مالیات هست بخشی هم همین تبلیغات که تو مغز مردم بندازه با قدرت کمتر کار عجیبی می کنه که خب امروزه رسانه های مستقل هستن که حقایق رو می کنن.

      موافقم 16
      مخالفم 64
      1. noir

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (360 ديدگاه)

        اسب بخارش اونقدرا بیشتر نیست اگه هم بیشتر باشه تازه نهایتا تا ۱۰ اسبه دلیل برتریش چیزای دیگست ، گیربکس بهتر موتور بهتر، پلتفرم مدرن تر و بهتر، مواد با کیفیت تر و … صرف اسب بخار اونقدرا که فکر نیکنید تعیین کننده نیست البته مثلا قدرت سرچرخ ماشین هم خیلی مهمه شاید قدرت سرچرخ موستانگ باشه ۴۰۰ تا برای بیمر سرچرخ قدرت ۴۳۰ تا بده و این به معنای قوی تر بودن موتورش نیست بعد اگه مستحضر بشید این قدرت اعلامی سر یه دور موتور خاصیه اعلامی شرکتا پیک قدرته مثلا در دور ۵۰۰۰ هزار این قدرتو داره در دورای دیگه کمتره واینکه پایداری موتور هم بحث دیگه ای هست شاید موتور بی ام و میانگین همه دور ها قدرت بیشتری هم بده نسبت به میانگین فورد

        موافقم 31
        مخالفم 11
        1. R@min

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          قبلا راجب همه این مسائل برای چند تا بچه توضیح دادم اینجا ! پست های قبل دنبال کنی می بینی. شاید اگر و اما بزار کنار.

          موافقم 5
          مخالفم 42
      2. مهران

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        ای خداا😂 از این همه…
        فقط میشه خندید

        موافقم 26
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          به عقل شما دو سه تا بچه که در برابر فهمیدن مقاومت می کنین ؟؟

          موافقم 7
          مخالفم 30
      3. Gdm

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (65 ديدگاه)

        رامین جان احساس نمیکنی دیگه داری پیاز داغشو زیاد میکنی؟ m4 کامپتیشن رو داینو چیزی حدود ۵۵۰ اسب قدرت سرچرخ داره تو همین پدال هم پستش هست. اگه m2 قدرت واقعیش ۵۰۰ اسب باشه و بیشتر از ۳۰ اسب اور بوست داشته باشه رسما وارد قلمرو m4 میشه ! برا چی باید ی کمپانی با خودش رقابت کنه؟
        و اینکه چطور ممکنه یک کمپانی که بارها موفق شده عنوان برترین انجین ساز سال رو کسب کنه تو بخش فنی ضعف داره!؟ داریم درمورد سومین کمپانی خودروسازی با ارزش دنیا تو سال گذشته صحبت میکنیما!

        موافقم 28
        مخالفم 4
        1. R@min

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          عزیزم من چرا انقدر سخت می گیرین قضیه رو همینه دیگه از سری 1 تا سری 8 همه یه ماشین هستن با پنل های مختلف همه سری M هم یه ماشین هستن با بوست های مختلف !! موفق شده بهترین موتورساز بشه اصلا ایراد به موتور نیست، بهترین گیربکس یا سیستم محرک هم تونسته بسازه ؟؟ نخیر گیربکس و سیستم محرک هم برای ZF هست که بج xdrive خورده این گیربکس و سیستم های محرک تو کلی ماشین دیگه از جمله چلنجر هم استفاده میشه. ماشینی با 400 اسب واقعی نمی تونه معجزه ای بکنه.

          ماشینی که سر چرخ 470 اسب میده با محاسبه تلفات انرژی حداقل 550 اسب تولید می کنه حالا گشتاورشم به کنار و M4 هم همینه قدرت واقعیش بالای 600 اسب هست هیچ وقت رقابتی شکل نمی گیره چون هر دو یه ماشین هستن سودش میره تو جیب بیمر.

          اطلاعاتتون پایینه بشدتم لج باز هستین بحث بیهوده ای می کنین با چند نفر دیگه قطعا بخاطر سن هست، انقدر سفت نباشین شما سه چهار نفر برین تحقیق کنین برای چیزی که دوست دارین اگر جایی حس کردین غلطه بیاین در خدمتم.

          موافقم 6
          مخالفم 26
        2. Gdm

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (65 ديدگاه)


          من سخت نمیگیرم فقط دارم میگم m2 نباید اندازه m4 قدرت داشته باشه، شما کلا صورت مسئله رو پاک میکنید بعد به آدم اتهام بچه بودن و اطلاعات خودرویی نداشتن می‌زنید! هر چی از دهنتون در میاد میگید…رامین جان شما اطلاعات خودرویی تون خیلی خوبه ولی آدم اگه اطلاعات خودروییش ۱۰۰ عه اخلاق اش باید ۱۰۰۰ باشه ، تو اخلاق افتادی
          تحقیق هم لازم نیست قبلا انجام دادم ، حتی منابع کتبی هم نگاه انداختم
          https://www.pedal.ir/bmw/تست-داینو-bmw-m4-2021/

          https://www.pedal.ir/bmw/2023-bmw-m2-dyno-test/

          https://www.pedal.ir/bmw/تست-داینو-bmw-m3-کامپتیشن-2021/

          *M4 بیشتر از ۶۰۰ اسب قدرت داره! M2 حدودا ۵۵۰ اسب داره! چه حرفا

          موافقم 20
          مخالفم 0
        3. R@min

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          چیزی نگفتم فقط اطلاعاتتون خیلی پایینه اگر توهین حساب کردین به من ربطی نداره چیزی هست که عیانه کامنت مشخص میکنه وقتی وقت میزاری طرف حتی دوست نداره بفهمه این خودش توهینه. تست داینو یه تست متغیر هست ده ها نتیجه میده.

          این سایت بیمر بلاگ وب سایت خبری بیمر هست :

          https://www.bmwblog.com/2023/04/11/2023-bmw-m2-dyno-test/

          M4 هم مدل پایه 470 هست که همون 550 واقعی M2 هست و مدل کامپتیشن 503 که همون 600 اسب هست !!

          موافقم 1
          مخالفم 19
        4. Gdm

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (65 ديدگاه)

          آقا باشه قبول ۵۵۰ اسب قدرت داره پسm2 از m3 کامپتیشن قوی تره
          https://www.pedal.ir/bmw/تست-داینو-bmw-m3-کامپتیشن-۲۰۲۱/
          امکانش هست لینکی یا مقاله ای بفرستید که m4 کامپتیشن رو داینو ۶۰۰ اسب قدرت داشته باشه؟ اگه بفرستید قبول میکنم حرفتون رو ، احتمالا ی همچین چیزی اصلا نباشه چون نسخه csl رو داینو ۶۰۰ اسب قدرت داره
          https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m4-csl-makes-far-more-power-than-advertised-on-a-dyno/
          تو نسخه csl با توجه به تغییراتی که نسبت به نسخه کامپتیشن داره حداقل ۴۰ تا ۵۰ اسب اختلاف قدرت وجود داره(شاید هم بیشتر) این یعنی نسخه کامپتیشن همون حدود ۵۵۰ اسب قدرت داره
          https://www.pedal.ir/bmw/تست-داینو-bmw-m3-کامپتیشن-۲۰۲۱/
          بازم میگم اگه لینک دارید که نسخه کامپتیشن رو داینو ۶۰۰ اسب قدرت داره بفرستید من قبول میکنم

          موافقم 9
          مخالفم 0
        5. R@min

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          این تست موتور وان رو M4 پایه تک محور هست که همون 550 اسب مد نظره :

          https://www.motor1.com/news/494653/2021-bmw-m4-dyno-test/

          مدل کامپتیشن بخاطر اینکه چهارچرخ هست و تلفات انرژی رو محور اضافی بیشتر میشه رو داینو بیشتر از 540 اسب نشون نمیده راه کارش بیرون اوردن موتور و تست داینو با گیربکس مجزا هست که کسی اینکارو نمی کنه اما از اونجایی که کارخونه تفاوت 30 اسبی بین دو مدل اعلام کرده و پرفورمنس مدل کامپتیشن بهتره در واقع دور و بر 600 اسب منطقی هست. حالا دوست داری قبول کن یا قبول نکن با خودته.

          همشون یه ماشین هستن با بوست های مختلف همین.

          موافقم 0
          مخالفم 9
        6. Gdm

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (65 ديدگاه)

          آهااا. میخواستم همینو بگی
          اون اعدادی که شما اشاره میکنی قدرت و گشتاور سر میل لنگ هست ، و عملا هیچ کاربردی هم نداره چون این ۶۰۰ اسب تا از گیربکس و دیفرانسیل رد بشه ۵۰ تا ۶۰ تاش اتلاف میشه ، فکر نکنم هیچ کمپانی تو دنیا بجز ایران خودرو و سایپا قدرت سر میل لنگ رو اعلام کنن…
          بله m2 چیزی حدود ۵۳۰ اسب سر میل لنگ قدرت داره ولی خیلی بترکونه ۴۹۰ تاشو بفرسته تو چرخ ها . تو m4 دیفرانسیل عقب ۶۰۰ اسب قدرت سر میل لنگ داریم ولی ۵۴۰ تاشو تحویل چرخ ها میده چون به طور طبیعی چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد قدرت تو مجموعه گیربکس و دیفرانسیل تلف میشه(بسته به میزان مهندسی شده بودن سیستم انتقال قدرت)
          پس این حرف شما غلطه که هر وقت m2 تو درگ میبره میگید معجزه رخ نداده و۵۵۰ اسب قدرت داره و از این حرفا… چون قدرتی که ی ماشین سر چرخ تحویل میده ملاکه و رو شتاب و سایر موارد تأثیر داره یعنی همون ۴۹۰ تا…

          موافقم 6
          مخالفم 0
        7. R@min

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          اصول داینو هم که نمی دونی کلا قدرت سر میل لنگ اعلامی کارخونه با تلفات انرژی حساب میشه !! برای مثال ماستنگ 400 اسب سر چرخ میده در حالی که قدرت اعلامی 480 هست، ماشینی که 470 اسب سر چرخ میده موتور قدرت بیشتری تولید کرده افتاد ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 8
        8. Gdm

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (65 ديدگاه)

          خیلی لجبازی رامین جان😖😂
          این بحث به هیچ جا نمیرسه، موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سوشیانت

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      خب این نشون میده خودت آلمانی فن متعصبی چون اگه نبودی میدیدی که آلمانی ها همیشه بحث درست میکنن

      موافقم 4
      مخالفم 48
      1. Jeferson

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (151 ديدگاه)

        نه . اتفاقا من قبل از هر چیزی ماشین بازم ، در مرحله بعد تمایلم به سبک آمریکا و ماسل هاست چون با سبک شون حال می دم. مشتی بودنِ سایر کمپانی ها هم جای خود.

        موافقم 13
        مخالفم 1
      2. مهران

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        از دید شما حتماباید فن جایی یا چیزی بود.نخیر دوست عزیز.فن و پَن هیجا نیستم.فقط از تعصب و پررویی همیییشه تو زندگیم بدم میومد…والا من از وقتی پدال بودم مداااااام دیدم طرفداران آمریکا که انگشت شمارن متعصباشون و اسم نمیارم،با پروفسور نشون دادن خودشون و خنگ بودن بقیه مدام بحث درست میکنن.طرز فکر و حرف زدنشونم که ذره ای بزرگی و پختگی نداره.
        موفق باشی سوشیانت عزیز😉

        موافقم 23
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اتفاقا من از وقتی وارد این سایت شدم ۹۰ درصد مواقع همین شما ها بودین که بحث راه مینداختین از بزرگ بودن شما همین کافیه که اعداد رو همیشه اشتباه میخونین

          موافقم 3
          مخالفم 28
    3. فقط هند

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      شلبی ک سهله ،
      دیمون و ۱۷۰ هم ب پای جرمن نمیرسن
      البته ک من هندی ام …😂

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        منطق آلمانی فن: دوج با اینکه پر شتاب ترین ماشین جهان رو ساخته آلمان بهتره چرا چون که تعصب نمیذاره واقعیت رو بپذیره

        موافقم 2
        مخالفم 30
        1. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          مگه فقط صفر تا صد مهمه باور کن دوج صد تا دویستش ۱۵ ثانیه هست 😅😅😅

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          صفرتاصد مهم نیست قدرت مهم نیست سرعت مهم نیست پس چی مهمه؟!

          موافقم 0
          مخالفم 8
        3. Mercedes-Benz

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          میگم فقط
          اون دوج هندلینگش از پیکانم بدتره😂😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 0
  4. blackwing

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (889 ديدگاه)

    خب ۲۱ هزار دلار اختلاف قیمت رو میشه با نصب توربوشارژر ، لاستیک‌های میشلن کاپ۲ ، هدرز و دستکاری ECU برای ماستنگ ازش یه ماشین ۷۵۰ اسبی کشید بیرون که از روی این بیمر رد میشه 🤷🏻‍♂️

    موافقم 39
    مخالفم 41
    1. فرشاد

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      منطق🤦
      پس با این حساب یه bmw e36با اختلاف قیمتی که با موستانگ داره میشه تیونش کرد و هزار اسب ازش بیرون کشید
      قبل اینک موستانگ از خط رد شه بیمر از مرز خارج شه

      موافقم 39
      مخالفم 11
      1. blackwing

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (889 ديدگاه)

        عه منطق ؟؟
        بحث مقایسه اون دوتا ماشین بود نه E36 ، قوز رو به شقیقه ربط نده.

        اینطوری باشه که یه ماستنگ ۲۰۰۵ basic میخری با ۲ هزار دلار ، بقیه رو فقط خرج موتور میکنی تا E36 هم بسته بندی کنی بفرستی آلمان واسه اون نازی‌های پدرسوخته 🤦🏻‍♂️

        موافقم 13
        مخالفم 32
        1. فرشاد

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          شما تنها دلیلت اختلاف قیمته نه من
          همه مال کارا جلوی بی ام نه متریال در خوری دارن نه پرفورمنسی نه …
          تنها مزیت ماسل کار جلوی ژرمن قیمتشه که اینم واسه خریدار ژرمن مهم نیس
          در ضمنe36یه افسانه س با بیسیک 2005جفتشون و تبخیر کنی بخاراشونم قاطی نمیشن

          موافقم 25
          مخالفم 7
        2. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          خود بی ام و در برابر دوج مثل یه شوخیه کمپانی که ماشینی نتونسته بسازه که صفرتاصد زیر ۳ بزنه میخواد با ماشینی که صفرتاصد زیر ۲ زده رقابت کنه؟!😂

          موافقم 8
          مخالفم 43
        3. فقط هند

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (45 ديدگاه)

          موستانگ basic چیست ؟
          چیزی برای لوله شدن توسط e36

          موافقم 17
          مخالفم 5
        4. Mercedes-Benz

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          بی ام و ماشین ۰-۱۰۰ زیر دو ثانیه نداره
          بی سواد m5کامپتیشن با این همه وزن شتابش ۲/۶ است چرا حرف بیخود میزنین؟

          موافقم 13
          مخالفم 1
        5. فرشاد

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          سوشاینت حرفات پشیزی ارزش نداره
          هرموقع ماشینی از امریکن داشتی که رو اسفالت معمولی را بیاد حرف بزن با عدد و رقم سرمونو نخور

          موافقم 13
          مخالفم 1
        6. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          با سواد برو یه فکری به حال ریاضیت بکن خود بی ام و گفته صفرتاصد m5 cs سه ثانیه هست در ضمن ۲.۶ که تو میگی زیر دو نیست پروفسور

          موافقم 0
          مخالفم 17
        7. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          هر وقت آلمانی ها تونستن به شتاب ۱.۶۶ برسن اون وقت آمریکا رو با آلمان مقایسه کن

          موافقم 0
          مخالفم 12
        8. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          خب دستم خورد رو ۲ به جا ۳
          فقط دوست داره بقه رو مسخره کنه

          موافقم 5
          مخالفم 1
        9. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          اشتباهی دو نوشتم

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. مهران

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      اونوقت باید با m2 تیون شده درگ بزاره🤷‍♂️

      موافقم 23
      مخالفم 6
  5. Dark Knight

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    بالاخره فرق تکنولوژی بین دو کشور باید یک‌ جایی مشخص بشه ( با وزن بیش تر و قدرت کم تر رندش کرد )

    موافقم 45
    مخالفم 27
    1. corvette

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      امان از دست شما
      خودرو ساز ها رو بر اساس کشور سنجش میکنید
      نه بر اساس چیزی که هستن
      یکم بزرگ بشید
      از حال هوای اینستا بیاین بیرون
      ماشین سری M رو داره با gt قیاس میکنه
      در صورتی که دارک هورس همین نسل
      M2 که هیچ m4 و کامارو 1le رو تو پیست هم میزنه
      یکم بزرگ بشید

      موافقم 23
      مخالفم 29
      1. ابوالفضل

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (175 ديدگاه)

        اگر متوجه میشدن خوب بود

        موافقم 11
        مخالفم 19
      2. مهران

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        چشم عزیز.منتظر جشن ….سرون شماییم.
        تو خودت داری قاطی پاتی میکنی همه چیو.کافیه یجا امریکا شکست بخوره به هر حرف و اشِ شله و قلم کاری دست می‌زنید که بگید فلان بوده و بهمان بوده…

        موافقم 31
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          شما ها هم کافیه یه ماشین آمریکایی معرفی بشه که آلمانی ها رو شکست بده تا بهونه بیارید

          موافقم 7
          مخالفم 46
        2. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          فعلا تا حالا امریکایی معرفی نشده از بیمر و بنز بهتر باشه

          موافقم 10
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          دوج و کادیلاک خودرو هاشون بهتر از بنز و بی ام و هست

          موافقم 0
          مخالفم 7
        4. Mercedes-Benz

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          اره برا اوراق شدن بهترن😂😂😂🤣🤣🤣

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. blackwing

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (889 ديدگاه)

      مقایسه سری پرفورمنس بیمر با نسخه‌های معمولی ماشین‌های‌ دیگه درست نیست

      موافقم 17
      مخالفم 26
      1. آلمانی باز

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        لابه لای انتقاد از اینکه چرا نسخه m power بی ام وه رو در برابر نسخه معمولی موستانگ قرار دادن میخواین اینم در نظر بگیرین که m2 کوچیک ترین و ضعیف ترین کوپه بی ام وس؟ و ی کلاس پایین تر از موستانگ عه

        موافقم 20
        مخالفم 4
    3. سوشیانت

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      فرقش از موقعی که دوج، دیمون جدید رو معرفی کرد مشخص شد که آلمانی ها با اون موتور ضعیف و کم جون توانایی رقابت با آمریکایی ها رو ندارن

      موافقم 5
      مخالفم 50
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        داداش چرا انقدر حرص میخوری امریکا اونروزی که پورشه یک موتور ۱۰۰۰ اسبی ۱۲ سیلندر بسازه اونموقع بهت میگم گیربکس zf بهتره یا گیربکس ساخت محلات ایالت خرس

        موافقم 31
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          پورشه فعلا که تو ۶۵۰ اسب گیر کرده ولی دوج به قدرت ۱۰۲۵ اسب رسیده

          موافقم 4
          مخالفم 30
        2. فرشاد

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          خوبه همون650ژرمن1000تایی تونو میزنه

          موافقم 11
          مخالفم 0
        3. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          آره تو توهمات شما میزنه ولی تو واقعیت حتی نزدیکش هم نمیتونه بشه

          موافقم 0
          مخالفم 14
        4. فرشاد

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          تو خودت توهمی دانشمند
          تو تاپ گیر و ببرسی ماسل کارا یرای درگ جن گیر و دیمون نزیدیک دوساعت وقت گذاشتن واسه چی؟
          اخرشم تو استودیو گفتن وقتی دوج داری ومیخوای درگ بندازی فقط درصورتی این کار امکان پذیره که سوخت مخصوص لاستیک مخصوص و مهم تر از همه یه تیم سه نفزه احتیاج داری که همه اینارو جابندازی و ارتفاع رو تنظیم کنی

          موافقم 8
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          خب فرشاد این رو هم در نظر بگیر دوج دف عقبه و وزنش زیاده و طراحیش هم به اندازه آلمانی ها آیرودینامیک نیست ولی تونسته به این شتاب فوق العاده دست پیدا کنه

          موافقم 0
          مخالفم 5
      2. Mercedes-Benz

        ۲۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        موتورهای ضعیف و کم جون 😂😂😂
        S63 amg e performance گشتاورش ۱۴۰۰ نیوتون متره امریکایی ها این عددو تو خوابم نمیبینن🤣🤣🤣

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          همین دیگه آلمانی ها بدون موتور برقی هیچی نیستن که خب اگه بحث موتور برقی باشه دو تا شرکت وجود دارن به اسم تسلا و لوسید که قدرن بالای ۱۰۰۰ اسب دارن و سدان های آلمانی تو خواب هم نمیتونن همچین عددی رو درک کنن😂

          موافقم 0
          مخالفم 8
  6. BMW

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    ولی من بی ام و رو بیشتر می‌پسندم شاید تو زبان طراحی کمی جالب نباشه ولی خوب بازم انتخابم همینه

    موافقم 31
    مخالفم 9
  7. ابوالفضل

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    کاش این یارو درگ نمی گذاشت
    هروقت پشت یه ماشین میشینه من حرص میخورم
    با اتومات اوضاعش خرابه اگر دنده دستی باشه که دیگه واویلا

    موافقم 6
    مخالفم 19
  8. ماکان

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من بی ام و

    موافقم 20
    مخالفم 6
  9. نویدی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    توی خودروسازی، آمریکا باید با ژاپن مقایسه بشه نه بیشتر(آلمان).

    موافقم 35
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      تو خودروسازی آلمان و ژاپن جفتشون در حدی نیستن که با آمریکا مقایسه بشن

      موافقم 8
      مخالفم 56
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        من نگرانتم

        موافقم 26
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          بهتره نگران خودت باشی چون اعداد و ارقام رو خوب درک نمیکنی

          موافقم 4
          مخالفم 33
        2. Mercedes-Benz

          ۲۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          منم بی چاره انقد فشار خورده داره تند و تند کامنت مینویسه😂😂😂😂

          موافقم 19
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          تو خودت هر کامنتی که من دادم اومدی ریپلای کردی بعد به من میگی فشار میخورم سطح آلمانی فن😂

          موافقم 0
          مخالفم 13
        4. Mercedes-Benz

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          داشتم اشتباهات مسخرت رو میگفتم
          عجیبه واقعا یکی سلستیک چینیو به بنتلی و مایباخ و رولزرویس ترجیح بده

          موافقم 8
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          کادیلاک مهندسی ماشین هاش رو خودش انجام میده نه مثل بنز اس کلاس میباخ که بنز و میباخ دیدن که حریف کادیلاک نمیشن رفتن باهم همکاری کردن یا بنتلی که موتورش ساخت فولکسه یا رولز رویس که موتورش ساخت بی ام و هست😂

          موافقم 0
          مخالفم 8
  10. مهرداد

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    20 هزارتا فرق قیمتشون هست
    چند صدم ثانیه تفاوت
    به نظرم آمریکایی ها خیلی سرترن

    موافقم 10
    مخالفم 28
  11. مازیار

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    درگ بی ام و با امریکایی یکی از روشن ترین مسائل دنیای خودرو هست و اصلا جای بحث نداره واقعا نمی دونم این همه پافشاری دلیلش چیه؟
    من خودم بین این دو قطعا ماستنگ رو انتخاب می کنم بخاطر هشت سیلندر اتمسفریک و جذابیت ظاهری خیلی بیشترش که به چند ثانیه هم می ارزه چه رسد به چند دهم اما واقعیت درگ اینه که امریکایی حریف بی ام و نمیشه از اون رده بالاش تا پائینی هرچند برای من مهم نباشه اما واقعیت همیشه با سلیقه منطبق نیست

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۲۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      واقعیت رو نمیتونی عوض کنی بی ام و و کلا آلمان حتی تو خوابشون هم نمیدیدن دوج بتونه پر شتاب ترین خودروی جهان رو بسازه

      موافقم 1
      مخالفم 17
      1. فرشاد

        ۳۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        تنعا چیزی که دوج واسه ثبت نه
        تنها چیزی که دوج واسه نزدیک شدن به اون نیاز نداره ماساژ تایلنلدیه

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          هر موقع ماشینی ساخته شد که شتاب دوج رو داشته باشه اون موقع همچین حرفی بزن

          موافقم 0
          مخالفم 2
  12. حمیدرضا

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    کسی از اقا ماشالا خبر نداره؟

    موافقم 12
    مخالفم 0
  13. ارین صاحب جمعی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    تنها چیزی سوشیانت لطفا(پدال جان پاک نکن پیامو) میفهمه از خودروسازی و درک میکنه اینه که دوج چون یک ماشین هزار اسبی ساخته که قدر یک کامیون سیلندر روشه در نتیجه آلمان و ژاپن توانایی ساخت اینو ندارن‌ درصورتی که نمی‌فهمه وقتی پورشه میاد با یک ماشین ۳ لیتری و ۳۸۰ اسب جلوی یک ماشینی ۶ لیتری ۶۵۰ اسب رو میگیره خاکش میکنه این به این معنی نیست که پورشه ضعیفه بلکه داره یک جور ترحم میکنه به برند امریکایی که نشون اوج هنر تو خودروسازی اینه که از مینیمم ماکزیمم بکشی بیرونی و الا ماکزیممو که همه بلدن پس ما داریم مبینیم واقعیتو تو هم ببین و یک ذره افکارتو بزرگ کن بحث تعصب یک چیزه بحث نپذیرفتن واقعیتی که خودتم داری میبینی یک چیز دیگس خودتو گول نزن کسی نمیگه دوج بد ولی مهندسی امزیکا یک دنیا با آلمان فرق داره و اینو کسی که تو صنعت باشه درک میکنه

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۲۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      بله دیگه تو توهمات یه آلمانی فن متعصب یه ماشین ۳۸۰ اسبی حریف ۶۵۰ اسبی میشه اگه آلمان بلده مثل دوج ماشین ۱۰۰۰ اسبی بسازه پس چرا نساخته با اون همه ادعا؟! بله صنعت خودرو آمریکا یه دنیا با آلمان فرق داره فرقش هم اینه که آلمان در برابر آمریکا مثل یه شوخی میمونه این رو کسی درک میکنه که عدد و ارقام رو هم بتونه درک کنه

      موافقم 0
      مخالفم 20
      1. آلمانی باز

        ۲۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        هعی روزگار…
        کجا رفت سال ۲۰۰۹ . اونموقع که بی ام وه ده سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی میزد ازش ۶۳۰ اسب قدرت می‌کشید بیرون ، دوج وایپر رو میزاشت تو جیبش
        https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/the-secret-bmw-m-garage-csl-special.html#:~:text=BMW%20M5%20CSL%20PROTOTYP%20E60%20V10.&text=With%20630%20hp%20and%20peak,the%20prototype%20engines%20was%20immense.
        لعنت به این قوانین آلایندگی دست و پا گیر اروپا که باعث شد دوج جلو بنز و بی ام وه شاخ بشه…

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          تو دهه ۶۰ و ۷۰ هم آمریکایی ها ماشین میساختن با قدرت بالای ۴۰۰ اسب اون موقع بنز و بی ام و کجا بودن؟!

          موافقم 0
          مخالفم 8
        2. فرشاد

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          اگه بحث اعداد ارقامه
          که t80تو بعد چهارم امریکن هم حریفی واسش نیس

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          متوجه منظورت نشدم فرشاد

          موافقم 0
          مخالفم 4
        4. آلمانی باز

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          جای خاصی نبودن داشتن از چهارسیلندر توربو ۱۴۰۰ اسب می‌کشید بیرون
          https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_M12#:~:text=BMW%20engineers%20estimated%20the%20engine,not%20go%20beyond%201%2C280%20bhp.

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. حمیدرضا

        ۲۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (159 ديدگاه)

        اعداد و ارقام مال بچه دبستانیاس و مهندسی مال اهل فن.

        موافقم 9
        مخالفم 3
  14. Road 69

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم طرفدارم ماسلم. ولی نباید به این قضیه به صورت تعصبی نگاه کرد.
    اینجا دلیل باخت موستانگ این بود که این موستانگ پایین ترین نوع V8 هست تنها V8 بودن در ماشین های آمریکایی ملاک نیست نوع انجین و طراحی که شده دخیله. برای مثال کوروت c6 zo6 هم V8 هست ولی نوع طراحی اون فرق داره که بیشتر ماشین هارو قورت میده یا بی ام m8 هم V8 هست ولی نوع طراحیو پرفورمنس m8 خیلی متفاوت تر از بقیه V8 بی ام هاست. اگر در اینجا موستانگ پایین ترین رد خود انتخاب نمی شد و از لحاظ قیمتی با بی ام یکی بود احتمال بردش بیشتر بود چون پرفورمنس بهتری داره
    نظر شخصی البته
    (تعصبی نباشیم 😂)

    موافقم 2
    مخالفم 18
  15. Viper_v10

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    موستانگ👍

    موافقم 3
    مخالفم 13
  16. M power

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    نمیگم فورد ماشینه بدیه.ولی انتخابم قطعن و حتمن BMW هستش

    موافقم 11
    مخالفم 2
  17. JaMsHiD

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (980 ديدگاه)

    کی فکرشو میکرد یکی از کوچیک ترین محصولات ب ام و یه روزی از فورد سنگین تر بشه و باز ببره؟☠️💪

    موافقم 6
    مخالفم 5
  18. Mehdi

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    BMW رو همه دوست دارن از همه بیشتر مکانیکا😂

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا