فورد

فورد موستانگ دارک هورس R با قیمت 145 هزار دلار رونمایی شد

فورد از خودروی مخصوص پیست موستانگ دارک هورس R رونمایی کرد. این هیولای عضلانی که قدرتی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار دارد با قیمت ۱۴۵ هزار دلار در دسترس خواهد بود.

فورد موستانگ دارک هورس ۲۰۲۴ یکی از جذاب‌ترین خودروهای عضلانی بازار به حساب می‌آید. این خودرو از قوی‌ترین پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی کایوت تاریخ موستانگ سود می‌برد و فورد آن را پیست محورترین نسخه از موستانگ نسل هفتم می‌نامد. با وجود پلتفرمی عالی برای توسعه محصولات تواناتر، فورد ریسینگ پس از تولید مدل‌هایی همچون GT3، GT4 و… اقدام به معرفی دارک هورس R کرده است.

فورد موستانگ دارک هورس R اساساً خودرویی مسابقه‌ای برای افرادی است که می‌خواهند آخر هفته‌ها را راهی پیست شوند. مدل R بسیاری از عناصر عالی دارک هورس استاندارد را به همراه دارد اما از برخی ویژگی‌های مخصوص پیست سود می‌برد. در دل این خودرو همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی مدل استاندارد قرار دارد اما قدرتش به فراتر از ۵۰۰ اسب بخار می‌رسد. همچنین بهبودهایی در زمینه سیستم روغن‌کاری، خنک کاری گیربکس و دیفرانسیل، سیستم اگزوز مسابقه‌ای بورلا و سلول سوختی برای ایمنی و ظرفیت بیشتر رخ داده است.

همان گیربکس ۶ سرعته دستی و ترمزهای برمبو نسخه استاندارد موستانگ دارک هورس در مدل R وجود دارند و از نظر بصری نیز تغییر زیادی مشاهده نمی‌شود هرچند قلاب‌های بکسل و رینگ‌های ۱۹ اینچی کوچک‌تر به همراه لاستیک‌های مسابقه‌ای چسبان جزو تغییرات خواهند بود. البته بزرگ‌ترین بهبود فورد موستانگ دارک هورس R به بهبود عملکرد در پیست مربوط می‌شود زیرا که این برند از دامپرهای مسابقه‌ای مولتی ماتیک DSSV، آنتی رول بارهای قابل تنظیم و کابینی مسابقه‌ای سود برده است. در بخش داخلی این خودرو رول کیج، صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو و فرمان جداشدنی اسپارکو وجود دارند.

خریدارانی که شانس نشستن پشت فرمان این خودروی تولید محدود را خواهند داشت می‌توانند در سری مسابقات جدیدی شرکت کنند که توسط فورد پرفورمنس برگزار می‌شود. این مسابقات که موستانگ چلنج نام دارند از سال ۲۰۲۴ شروع خواهند شد و ۱۰ تا ۱۲ مسابقه در ۵ یا ۶ پیست مشهور آمریکای شمالی تعیین کننده قهرمان خواهد بود. برای خرید این خودرو باید ۱۴۵ هزار دلار پرداخت کرد و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها نیز از اوایل سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان برسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ali_x76

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (340 ديدگاه)

    فورد تو نسل قبلی، نسخه‌ی شلبی GT350R رو داشت که بعد از حذف، جایگزینش که مک وان بود چند لول پایینتر موند و حتی تو نسل جدید هم، دارک هورس از GT350R نسل قبل پایینتره.
    انجین ۵.۲ لیتری وودوو ۵۲۶ اسبی با رینگ کربنی و کیت ایرودینامیکی پیست محور…
    تکرار نشدنی بود.

    موافقم 37
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1680 ديدگاه)

      in search of gold we lost diamond

      موافقم 31
      مخالفم 3
  2. (Ali(chevynova

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    ماشالاه اصالت
    بسیار ارزنده هست و واقعا میارزه این قیمت چون اصالتی میخری که ۵۹ سالشه
    ماشالاه پرفروش ترین کوپه جهان

    موافقم 26
    مخالفم 34
    1. مجتبی .

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1169 ديدگاه)

      اگه پیست هدف باشه کروت بهتر نیست وبه صرفه؟؟ آمریکایی مثال زدم که شما گارد نگیری ولی اروپایی پیست محور بااین قیمت وکیفیت بالاتر هم هست.

      موافقم 21
      مخالفم 6
      1. R@min

        ۷ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1680 ديدگاه)

        این یه ماشین مسابقه ای هست و اصلا مقایسه با نمونه های جاده ای پیست محور اشتباهه و ماشین مسابقه ای اروپایی در حد این هم وجود نداره.

        نزدیک ترین نمونه GT3 CUP ۹۱۱ هست که ۳ برابرش قیمت داره و تو کلاس GT3 مسابقه میده.

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. مجتبی .

          ۷ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1169 ديدگاه)

          ماشین مسابقه ای توکجا آقا رامین؟ پیست خب وقتی یک جاده ای پیست محور بتونه عملکرد بهتری ازاین توپیست داشته باشه وقیمت مناسبتر چرا مقایسه نشه؟ البته من اطلاعات خودرویی اندازه شما ندارم ولی احساس میکنم هرطور شده برا بعضی برندا توجیه میسازی. این ماشین بااین قیمت برا کسی که عاشقش باشه مورد قبوله وگرنه بیطرف باشی توکتت نمیره. اما کاملا قبول دارم تو جای خودش که همون ماسال کار باشه واون قیمت فوق العاده هست وجایگاهش کاملا برازندش.

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. R@min

          ۷ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1680 ديدگاه)

          عزیزم این ماشین مجوز حضور تو خیابون رو نداره و محصولی برای پیست هست و خیلی از ادوات شهری رو نداره، چه توجیهی میخواد ؟؟؟ گذاشتن ادوات مسابقه ای مثل فرمون و تعلیق و فیبرکربن هم هزینه داره شما تو کتت نمیره نخر 😄 و بله خیلی از محصولات جاده ای سریع ترن ولی هر کدوم تو کلاس خودشون.

          موافقم 12
          مخالفم 4
        3. مجتبی .

          ۷ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1169 ديدگاه)

          پس اوضاع بدتر شدکه!! توخیابونم نمیتونه بره ولی کوروته ازتوخیابون میاد توپیست اینو میبره وباچند هزاردلار میره توجاده وعشق وحال این روهم سوار یدک کش میکنن میرن گاراژ. مثل این میمونه رونالدو با کفش شبرو وکت وشلوار بیاد تو زمین فوتبال که همه باشورت ورزشی هستن رو شیش تایی کنه وبره ولی ما بگیم قبول نیست اون لباس مسابقه نداشت. خب نداشت که نداشت مهم اینه که برد وحالا هم میره مهمونی ولذت دوستان هم میرن رختکن. من که اگه بتونم ماکت این موستانگ روهم بخرم تردید نمیکنم ولی ….

          موافقم 6
          مخالفم 0
        4. R@min

          ۷ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1680 ديدگاه)

          قیاست هم از یه دید درست و منطقی هست و از طرفی هم غلط !

          https://www.motortrend.com/reviews/2023-porsche-911-gt3-rs-vs-gt3-cup-race-car-comparison-test/#:~:text=With%20a%20starting%20price%20of%20%24269%2C000%20(if%20you%20elect%20to,%2Dsequential%20dog%2Dtype%20(non

          این لینک رو دوست داشتی ببین فکر کنم متوجه تفاوت بشی.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        5. مجتبی .

          ۷ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1169 ديدگاه)

          درهر صورت آقا رامین شمااطلاعات خودرویی بیشتری ازمن داری مخصوصا که درآفرود هم ظاهرا فعالیت داری ومن یک کارآموز ساده ام. بهت هم حق میدم طرفدار آمریکایی ها باشی چون واقعا پیشینه پرافتخاری دارن وحالا هم که کاملا دارن احیا میشن.موفق وپیروز باشید.ولی برا آلمانیا گارد نگیر لدفا😉

          موافقم 7
          مخالفم 0
        6. R@min

          ۷ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1680 ديدگاه)

          نه عزیزم من گاردی ندارم فقط واقعیت میگم آلمانی هام خیلی دوست دارم ولی هیچ چیزیو نباید الکی گنده کرد چ آلمانی چه آمریکایی و… هر محصولی در حد کلاس و توان خودش.

          اون مقاله هم مقایسه محصولات آلمانی هست اگرم زبانت خوب نیست گوگل ترنسلیت حق مطلب تا حدودی ادا می کنه. تفاوت یه سوپراسپرت جاده ای و مسابقه‌ای هست.

          موافقم 5
          مخالفم 0
  3. Joker

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (532 ديدگاه)

    جالب اینجاست همه چیشو حذف کرده و چند تا استیکر چسبونده روش و قیمتش رو کرده خداتا😂آخه کدوم عاقلی بابت یه خودرو ۵۰۰ اسبی ۱۵۰ هزارتا پول میده؟! شلبی gt500 با اون حجم از قدرت به ۱۰۰ هزارتا نمیرسه قیمتش این که دیگه بماند…

    موافقم 21
    مخالفم 14
  4. R@min

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    قطعا محصول فوق العاده ای هست ولی شلبی GT350 …..

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. مجتبی .

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    جالبه ولی فکر کنم پیست با رسالت ماسال کار خیلی همخوانی نداره ولی وقتی اهداف تجاری بیاد وسط چاره ای هم ندارن باید بازار روحفظ کنن.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. *ALI*

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    قیافه همیشگیش حفظ شده ولی ظاهر اسپورت رو دوست دارم خیلی قشنگ و با اصالته باید یه دوری توی پیست بزنیم که ببنیم چطوری هست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا