فورد

درگ وانت‌های 8 سیلندر شلبی سوپر اسنیک و مانستر پرو لایت

اگرچه وانت پیکاپ ها برای مسابقه ساخته نشده‌اند اما تماشای مسابقه درگ شلبی سوپر اسنیک و مانستر پرو لایت با پیشرانه‌های ۸ سیلندر جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

وانت‌ها اصولاً برای حمل بار و وسایل و گاها گشت‌وگذار در محیط‌های خارج شهری طراحی شده‌اند اما همچون همیشه استثناهایی وجود دارد چراکه برخی خودروسازان وانت‌هایی فوق‌العاده پرقدرت و سریع را تولید کرده‌اند. برخی مالکان حتی با این وانت‌های سریع در مسابقات ویژه‌ای شرکت می‌کنند. حالا زمان دانستن اینکه یک وانت پرفورمنس و جاده‌ای در برابر یک وانت مسابقه‌ای و سبک‌وزن چه عملکردی دارد فرا رسیده است!

در ویدئویی که مشاهده خواهید کرد یک دستگاه شلبی سوپر اسنیک F-150 در برابر مانستر پرو لایت قرار می‌گیرد. سوپر اسنیک نسخه‌ای کاملاً ارتقا یافته از پرفروش‌ترین خودروی آمریکا یعنی فورد F-150 است و پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار آن ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک راهی تمامی چرخ‌ها می‌شود. باید دانست شلبی سوپر اسنیک با وزن ۲۱۹۸ کیلوگرمی خود محصولی سنگین‌وزن به حساب می‌آید.

در طرف مقابل وانتی مسابقه‌ای قرار دارد که به‌صورت قانونی نمی‌توان از آن در جاده‌ها استفاده کرد. مانستر پرو لایت توسط کیسی کیوری تولید شده و مالک و راننده آن لوک وودهام است. این خودرو وزن نسبتاً پایینی دارد و پیشرانه نیز تقریباً در جلوی راننده نصب شده و به عنوان داشبورد عمل می‌کند. نیروگاه این هیولا نیز ساخت فورد و از نوع ۸ سیلندر است که حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس ۶ سرعته نیمه اتوماتیک راهی چرخ‌های عقب می‌کند. وزن مانستر پرو لایت هم به ۱۴۰۰ کیلوگرم می‌رسد. معمولاً این خودرو مسابقه‌ای در پیست‌های گلی حضور پیدا می‌کند و اینجاست که شاسی فولادی و سیستم تعلیق فاکس ریسینگ به همراه لاستیک‌های کارا توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

البته در مسابقه درگ موردبحث ما فاکتورهای دیگر وجود دارند که مهم‌تر خواهند بود. قطعاً چنین مسابقه‌ای شبیه درگ های عادی نیست اما هیجان زیادی دارد. به نظر شما سوپر اسنیک پیروز میدان خواهد بود یا مانستر پرو لایت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. parhamiof

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (695 ديدگاه)

    فورد خیلی خوب دراومده

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (6819 ديدگاه)

      ماشالاه امریکن پیک آپ که از محصولی که صرفا برای جابجایی بار هست چیزی رو ساختن که سوپر اسپرتها رو به چالش میکشن
      ماشالاه اصالت

      موافقم 16
      مخالفم 6
  2. 🤡🤡🤡

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    پیکاپ فقط پیکاپ دوج رم اس ار تی ۱۰ با موتور v۱۰ دوج والپیپر

    موافقم 12
    مخالفم 18
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چه رخی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. Homayoun

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (583 ديدگاه)

    مت داتسونم فهمیده واسه بالا رفتن ویو ویدیوهاش باید لوده بازی دربیاره وگرنه چرا باید یه فردی که بالای صد کیلو وزن داره رو بزاره کنارش که مسخره بازی دربیاره و بخنده در حالی که ماشین رقیب هم سبکتره هم تک سرنشین.کارخونه ها واسه کم کردم پنجاه کیلو از وزن ماشین کلی هزینه میکنن و از تکنولوژیهای گرون استفاده میکنن بعد این آقا که مثلا درگ تخصصی انجام میده بالای صد کیلو وزن اضافه به یه ماشین تحمیل کرده که باعث میشه نتیجه نا عادلانه باشه

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. بابک کشاورز

      ۱۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ضمن اینکه برای درگ باید از یک لاستیک در هردو ماشین استفاده بشه که عدالت بهتر رعایت بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. قاسم

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این مثل تابوت میمونه!

    موافقم 0
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا