خودروهای سنگین

ویرا دیزل از لوگوی جدید خود در نمایشگاه تبریز رونمایی کرد

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه خودروی تبریز، شرکت ویرا دیزل به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت از لوگوی جدید خود رونمایی کرد.

ویرا دیزل به عنوان نماینده رسمی شرکت شاکمان در ایران لوگو و هویت جدیدی را برگزیده و وظیفه طراحی لوگوی جدید خود را به حسین وفائی سپرده است. وفائی پیش از این مسئولیت طراحی لوگوی جدید کرمان موتور را نیز بر عهده داشت. او می‌گوید در طراحی این لوگوی جدید از کرگدن و حروف V انگلیسی به عنوان اولین حرف ویرا دیزل استفاده کرده و همین موضوع با هویت محصولات سنگین ویرا دیزل هماهنگی بالایی دارد. او دلیل انتخاب کرگدن به عنوان نماد الهام‌بخش لوگوی ویرا دیزل را نیز سنت گروه ماموت در استفاده از هویت حیوانات تنومند برای لوگوی خود و زیرمجموعه‌ها عنوان کرده است.

همان‌طور که می‌دانید گروه صنعتی ماموت به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، سهامدار عمده ویرا دیزل است. این گروه صنعتی تصمیم گرفت با مونتاژ محصولات چینی خلأ ایجاد شده پس از توقف تولید کشنده‌های اسکانیا را برطرف کند و از این رو با تأسیس یک شرکت زیرمجموعه با نام ویرا دیزل شراکت جدیدی را با یک شرکت چینی به نام شاکمان آغاز کرده است. گروه خودروهای تجاری شانکشی (شاکمان) که در شهر بائوجی استان شانکشی کشور چین قرار دارد، بنا دارد تا از طریق نماینده انحصاری خود در ایران یعنی ویرا دیزل، محصولات تولیدی خود را روانه بازار ایران کند.

یکی از شاخص‌ترین محصولات این شرکت در ایران کامیون دماغ‌دار شاکمان RH3 خواهد بود. شاکمان دماغ‌دار که لقب تنها کشنده دماغ‌دار صفرکیلومتر بازار ایران را از آن خود می‌کند، با طراحی جذاب و استایلی مشابه به کشنده‌های آمریکایی به پیشرانه ۱۲ لیتری مجهز است و چیدمان ۶ سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت مستقیم و توربو شارژر در آن دیده می‌شود. این پیشرانه ساخت کمپانی کامینز بوده و استاندارد یورو ۵ با کاتالیست هوشمند SCR را دارد. قدرت ۴۹۰ اسب بخار در ۱۹۰۰rpm و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰rpm خروجی این پیشرانه ۱۲ لیتری اعلام شده است.

کشنده دماغ دار شاکمان

قدرت در شاکمان دماغ‌دار توسط یک جعبه‌دنده ۲+۱۲ سرعته اتوماتیک (AMT) به محور عقب منتقل می‌شود. این جعبه‌دنده توسط کمپانی EATON تولید شده و از سری EHDM-26N112C-R است. فرمان شاکمان از نوع هیدرولیکی و توسط ZF آلمان ساخته شده است. همچنین در محور جلو از فنر تخت پارابولیک استفاده شده و در محور عقب هم تعلیق بادی با ۴ بالون دیده می‌شود. اتاق خودرو هم مجهز به تعلیق بادی است. باک گازوئیل شاکمان درمجموع ۱۰۰۰ لیتر و همچنین مخزن ادبلو این کشنده ۴۵ لیتر ظرفیت دارد. وزن خالص این خودرو هشت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بوده و وزن ناخالص فنی مرکب نیز ۴۴ تن اعلام شده است. به دلیل فاصله بین محوری بالای مدل دماغ‌دار نسبت به مدل‌های عادی، ۵۰ درصد احتمال قیچی کردن نیز کمتر می‌شود. بعلاوه این تنها کشنده مونتاژی در ایران است که هم ترمز کشنده و هم ترمز تریلر از نوع برقی است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    خدا وشکر

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. RENAULT5

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      من رفتم این نمایشگان همه چیو دیدم
      بدترین کامیون ساخت ایرانخودرو دیزل یعنی آتامان بود
      چینیا از اتامان ایران خودرو بهتر بودن
      وبهترین کامیون ساخت رنو بود
      درکل اکثر خودرو ها هم چینی بودند
      یعنی نه اکثرشون همشون

      موافقم 10
      مخالفم 0
  2. Alireza

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    چرخ هاش چقدر نسبت به بدنه کوچیک و قناصه ! کلا هم خیلی بدریخته بنظرم

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. mahdi-es17

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      مثل کامیون های قدیمی رینگ 24 خوبه؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. حسام

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ما بهش میگم چرخ تریلری . بهترین نرخ سایدگی و مصرف سوخت رو برای کفی و اتوبان دارند اما وزن بالا رو تحمل ندارن صداشون هم زیاده سایز های بزرگتر برای بار های سنگین تر و ترافیکی استفاده می کنیم

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. گلاب

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اول لگو بسازید بعد کامیون :خطاب به چینیا

    موافقم 6
    مخالفم 3
  4. علی===

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خبر قابل ذکری نبود

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا