هوندا

نمایش پروتوتایپ هوندا سیویک تایپ R جدید در توکیو

نسل جدید سیویک تایپ R در دست توسعه است و هوندا در نمایشگاه خودروی توکیو پروتوتایپ این هاچ‌بک داغ را به نمایش درآورده است. تایپ R جدید هنوز لباس استتاری بر تن دارد اما بااین‌حال می‌توان برخی ویژگی‌های آن مثل سپر جلوی تهاجمی‌تر را تشخیص داد. از پشت این پوشش‌ها باله‌ای برجسته زیر سپر به همراه ورودی‌های هوای منحصربه‌فرد با پرده‌های هوایی عمودی هم جالب‌توجه می‌کند.

جلوپنجره لانه‌زنبوری، دریچه‌های روی کاپوت، رکاب‌های اسپرت و رینگ‌های سبک‌وزن به همراه ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمزرنگ هم از دیگر ویژگی‌های تایپ R جدید هستند. عقب خودرو اما با یک بال برجسته و سر اگزوز سه‌تایی در وسط، همچنان اسپرت‌ترین بخش آن است. در این نما یک دیفیوزر و سپری با خروجی‌های هوا هم دیده می‌شود.

در تیزری که از تایپ R جدید منتشر شده بخش زیادی از داخل خودرو مشخص نیست ولی بااین‌حال می‌توان غربیلک فرمان اسپرت و صفحه آمپر دیجیتالی را مشاهده کرد. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی این هاچ‌بک داغ هم می‌توان به صندلی‌های اسپرت با نشان Type R در پشت‌سری‌ها، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، دوخت قرمزرنگ و شیفتر فلزی برای گیربکس شش سرعته دستی اشاره کرد. دیگر قسمت‌های کابین تا حد زیادی با نسخه‌های ضعیف‌تر یکسان است که البته این اصلاً چیز بدی نیست زیرا داخل سیویک به‌خودی‌خود بسیار دوست‌داشتنی است. تریم لانه‌زنبوری، پدال‌های آلیاژی و نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی از ویژگی‌های کابین این ماشین هستند.

بزرگ‌ترین راز سیویک تایپ R جدید اما زیر کاپوت آن پنهان شده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود در اینجا نسخه ارتقاءیافته‌ای از همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی قرار گرفته باشد. این پیشرانه در نسل قبلی ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید و هرچند خروجی آن در نسل جدید هنوز مشخص نیست اما هوندا وعده ارائه بهترین پرفورمنس در تاریخ سیویک تایپ R را داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. عرفان

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    بنظرم بهترین نسل خواهد شد
    با نسل قبلی حال نمی‌کردم خیلی
    ولی فعلا که از پروتوتایپ این خیلی خوشم اومد
    (بنظرم اگه طبق اون مقاله ارزش خرید سوبارو که چند پست قبلی پخش شد بسنجیمش)
    بنظرم از اون اسپرت های کاربردی هست
    که هم لذت بخشه
    هم مناسب برای روزمره
    البته تایپ ار یکمی زیاد تنده😅
    همون سیویک اس ای هم جوابه
    که هم بنسبت با گیربکس دستی اسپرته هم دیگه خدایی پاسخ گوی تمام نیاز های روزمرس

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. آرین

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    زیباتر از نسل قبل شده. قبلی خیلی شلوغ و نوجوانانه بود.
    سیویک eg خیلی تیز و فرز بود و من فکر میکنم که این هم از هیجان‌انگیزترین ماشین‌ها حتا برای رانندگی معمولی و شهری هست. در پیست که استاده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. hssn

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (477 ديدگاه)

    فکر میکنم که میراث دار خوبی برای نسل قبلی میشه میتونه آتیش به پا کنه
    ظاهر بیرونی زیباتری هم داره و شلوغی کمتر نمای بیرونیش نکته مثبتیه براش

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. محمد امین

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    کلا امروز ژاپنی ها کانسپت رو نمایی میکردن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. امیرحسین

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عالی و دوست داشتنی شده
    به نظرم به شکوه میرسه این نسل

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. من⁦^_^⁩

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    کلا هوندا دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا