هیوندای

معرفی هیوندای آیونیک 5 N با 650 اسب بخار قدرت و گیربکس هشت سرعته!

آیونیک ۵ N به سیستمی مجهز شده است که عملکرد گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ مدل‌های بنزینی N هیوندای را شبیه‌سازی می‌کند.

هیوندای سرانجام در فستیوال سرعت گودوود رسماً آیونیک ۵ N را رونمایی کرده است. این خودروعده تمرکز روی لذت رانندگی بیش از تمام رقبای الکتریکی خود را داده و قصد دارد به‌اندازهٔ مدل‌های بنزینی N هیوندای جذاب باشد. آیونیک ۵ N از پکیج باطری بزرگ‌تر ۸۴ کیلووات ساعتی و موتورهای الکتریکی قوی‌تر در جلو عقب بهره می‌برد. موتور جلو ۲۲۵ اسب بخار قدرت و موتور عقب ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مجموع خروجی را به ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند

در این خودرو اما حالتی بنام N Grin Boost هم تعبیه شده که به مدت ۱۰ ثانیه خروجی موتورها را به ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد. به لطف این نیروی چشمگیر، کراس‌اوور الکتریکی اسپرت هیوندای ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند؛ اما جذابیت آیونیک ۵ N صرفاً در اعداد و ارقام نیست و جادوی واقعی آن در درگیری و لذت راننده مشخص می‌شود. در ساختار بدنهٔ خودرو برای افزایش استحکام از ۴۲ نقطهٔ جوش اضافی استفاده شده و هیوندای ستون فرمان را هم تقویت کرده است.

سیستم توزیع گشتاور N نیز متحول شده و حالا توزیع گشتاور جلو عقب کاملاً متغیری را ارائه می‌کند و می‌تواند در یازده سطح مختلف تنظیم شود. علاوه بر این، هیوندای قوی‌ترین ترمزهای خود را برای این ماشین در نظر گرفته است که شامل دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری در عقب می‌شود. همچنین قدرت سیستم احیای انرژی ترمزها هم افزایش پیدا کرده است. در حالت N Race، راننده می‌تواند بین دو حالت انجورنس و اسپرینت یکی را انتخاب کند که اولی حداکثر قدرت را برای رانندگی‌های طولانی‌تر در پیست کاهش می‌دهد درحالی‌که دومی حداکثر قدرت را در اولویت قرار می‌دهد.

جالب‌ترین ویژگی‌های این خودرو اما N e-Shift و N Active Sound هستند. سیستم اول، با کنترل گشتاور موتور و ایجاد تکان‌های مصنوعی مشابه چیزی که هنگام تعویض دنده احساس می‌شود، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ مدل‌های N بنزینی هیوندای را شبیه‌سازی می‌کند. سیستم دوم هم از طریق هشت بلندگوی داخلی و دو بلندگوی خارجی صدایی مشابه موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مدل‌های N را پخش می‌کند.

در همین حال، در ظاهر خودرو هم تغییرات زیادی صورت گرفته است. جلوی آیونیک ۵ N با اسپلیتر جدید ورودی‌های هوای بزرگ از نسخه‌های معمولی متمایز شده درحالی‌که در عقب شاهد اسپویلر منحصربه‌فرد، دیفیوزر بزرگ، و چراغ ترمز سوم مثلثی هستیم. این خودرو همچنین ۲۰ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر، ۵۰ میلی‌متر عریض‌تر و ۸۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده و روی رینگ‌های ۲۱ اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شده با لاستیک‌های پیرلی P Zero قرار گرفته است.

داخل خودرو نیز تغییراتی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های مختلف N است. علاوه بر این، پدال‌ها بهینه شده‌اند، برای سیستم احیای انرژی ترمزها شیفترهای فلزی جدیدی در نظر گرفته شده و صندلی‌های اسپرت N هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. هیوندای فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ آیونیک ۵ N را منتشر نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. جیممزی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    رخ جذاب

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. Shadow

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      فقط اونجاش که گفته بود عملکرد گیربکس دو کلاچه هیوندای و صدای موتور ۲ لیتری توربو رو شبیه ساز کردن 😂😂😂
      عملکرد گیربکسی که تو سانتافه و توسان استفاده میشه و سرعت تعویض دنده اش از تورک کانورتر ها پایین تره با صدای موتور پر افتخار تتا ll توربو 🤣
      کاش حداقل شاهکار های قبلیشون رو یادآوری نمیکردن این ماشین یه ذره شانس داشت افتضاحات قبلی هیوندای رو پاک کنه (البته اگه خودش آتیش نگیره و افتضاح جدید بالا نیاره)

      موافقم 17
      مخالفم 50
      1. محمدرضا

        ۲۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        Shadow
        سوال اصلیم اینه چرا همش ژاپنی فن ها از پیشرفت کره میسوزن🤣 البته اینه باعث از بین رفتن میتسوبیشی و نیسان شده هم موثره🤣

        موافقم 18
        مخالفم 24
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این خطرناکه ، چرا ؟!
    چون هیوندای و کلاً کره‌ای جماعت ظرفیت چنین اسب‌هایی را ندارند و باعث میشود که راننده به هر دلیلی به چُخ رود !

    مثلاً شما فکر کنید به روی تیبا ۶۵۰ hp گذاشته‌اند ، چه میشود ؟!
    همه بدبخت میشوند و تعداد کُشته‌ها بالا میرود !
    ارادت.
    تا اطلاعات عمومی دیگر ، بِدرود !

    موافقم 25
    مخالفم 73
    1. محمدرضا

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      چرازیر تمام مطالب کره ای آتیش میگیری جلز ولز میکنی ناراحت نباش تویوتا هم ۱روز خودرو برقی تولید میکنه🤫

      موافقم 35
      مخالفم 23
  3. AMANTE

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    خیلی جذاب شده ولی اون سپر عقب و جلو بخصوص جلو که رنگ تیره بیشتری داره به آدم احساس ماشین های ارزون رو میده.
    منتظر عملکرد اش در دنیای واقعی دربرابر رقبا باید بود تا ببینیم چقدر خوبه.
    و اینکه مدل RN22E از هیوندای توی گودوود رفت داخل یونجه ها.

    موافقم 13
    مخالفم 12
  4. نسل سوخته

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بعد یه بنده خدایی اومده بود می گفت توهین به پراید توهین به مردم و مهندسان کشور هستش
    داداش راست میگی
    باید هم توهین کنیم

    موافقم 36
    مخالفم 3
  5. محمد

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    یه زمان نه چندان دوری این اعداد و ارقام ( حتی کمتر) فقط برای سوپراسپرت ها حالا به لطف موتور های برقی یه کراس اور همچین قدرت و شتابی داره قطعا درگیر کنندگی و لذت ماشین های بنزینی رو حداقل برای من تا این لحظه نداشتن ولی قطعا روندن ماشین قدرتمند همیشه جذاب خودش رو داره

    موافقم 25
    مخالفم 2
  6. Amiro

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    هومممم
    کیفیت مانیتور به نظر خیلی خوب میاد
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Ioniq-5-N-6.jpg
    رینگشم چقدر قشنگه
    ناموسا ای کاش این همه رینگ های قشنگ رو بزارن روی ماشین ها طرف که می‌ره این ها رو میخره اینقدر پول لازمه که بنده خدا می‌ره ارزون ترین رینگو انتخاب می‌کنه یا به تعداد میخواد بخره میخواد واسش کم در بیاد تک و توک دیده میشه اینطور رینگ های زیبا
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Ioniq-5-N-4.jpg
    🤌🙂🧡

    موافقم 11
    مخالفم 5
  7. Ehsan

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (539 ديدگاه)

    چقدر جذابه لامصب،با مدل N چه رخ خفن تری هم گرفته
    آیونیک عالیه،فروش خیلی خوبی داره و تو تمام مقایسه ها اول شده

    موافقم 17
    مخالفم 13
    1. RTS

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه بیمه ها هم گردن میگرفتن و قبولش میکردن دیگه عالی مییشد 😆

      موافقم 14
      مخالفم 16
      1. Car love

        ۲۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (550 ديدگاه)

        هیچ دلیل عقلانی برای حضور ٣ چرخ فن توی مطلب برقی وجود نداره،اونم تازه بری اکانت جدید بسازی بیای😂برو تا چرخ در نرفت

        موافقم 9
        مخالفم 14
        1. RTS

          ۲۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          منم هر چی فکر میکنم هیچ دلیل عقلانی برای بیمه کردن این بمب های کارخونه ای پیدا نمیکنم ‌.
          سلاطین سرقت و آتیش سوزی و فراخوان 😂

          موافقم 10
          مخالفم 6
      2. Car love

        ۲۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (550 ديدگاه)

        هیچ دلیل عقلانی برای کمتر حرص خوردن ٣ چرخ فن وجود نداره چون نه چرخشون درست شد نه تونستن الکتریکی بسازن نه داستان انفجار های راو۴ حل شد 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        موافقم 4
        مخالفم 5
  8. محسن

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    عالیه لامصب،بهترین ماشین برقی جهان با اختلاف فاصله زمین تا ماه بخوای یه ماشین آلمانی با همین پرفورمنس بخری سه برابر آیونیک ۵ پولشه

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. TRD PRO

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اعتبار خریدنی نیست .

      موافقم 11
      مخالفم 12
  9. A1

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (226 ديدگاه)

    این سیستم پخش صدا و لرزش مصنوعی واقعا احمقانست جالبه اینکه خودروسازا ام اصرار دارن بگن یه ویژگیه مثبته آخه وقتی پشت فرمونی و میدونی صدا الکیه که جذابیتی نداره

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. کاوه

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (62 ديدگاه)

      عزیز جان این یه اپشنه.اونی که دوست داره روشنش میکنه و کسی هم حال نکرد هاموش میکنه.به نظرم بودنش بهتر از نبودنشه.من واقعا موقع رانندگی نیاز دارم به حس تعویض دنده.سر همین حس تعویض دنده هیچ وقت نتونستم با اسکوتر ها ارتباط برقرار کنم و همیشه موتور سیکلت دنده ای سوار میشم

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. Killer

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    خیلی عالیه،کابین و آپشنا و مشخصاتش
    تو مقایسه با اس کلاس هم تفاوت نمرش کم بود
    رینگاشم خیلی توپه

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. R/T

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      Killer چی میزنی
      اس کلاس کجا این کجا
      این یه ماشین برقی پرفورمنس هست
      اس کلاس یه ماشین لوکس

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. R/T

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      Killer
      تو پست اشتباهی کامنت گذاشتی این کامنتت برای جنسیس g90 که قراره تو اروپا بفروشه هست

      موافقم 3
      مخالفم 1
  11. Murderer

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی بی نظیره، تو همه مقایسه ها اول شد مطمئنم اینم میترکونه و خودروی سال میشه
    ترمزاشم خیلی بزرگه

    موافقم 4
    مخالفم 10
  12. Victimized

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی فوق‌العادست،سه برادر آیونیک ۵، کیا ev6 و جنسیس gv60 مشغول ترکوندن بازار هستند
    جاپون بیاد یاد بگیره

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. RTS

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا هم در حال ترکیدن هستن 😂
      حالا اول بیمه پیدا کن بعد بیا 😂

      موافقم 6
      مخالفم 4
  13. Arshia m3csl

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    یک چرخ گلف جی تی ای و بی ام و m135 و ائودی rs3 به کل تاریخ خودرو سازی کره می ارزه و المانیا تو هندلینگ و پیست میخورن این ایونیک n5 رو شانسی در برابر گلف جی تی ای و ائودی rs3 و بی ام و m135 نداره هیچکس پول فولکس واگن رو نمیده به ایونیک n5

    موافقم 8
    مخالفم 8
  14. samurai

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    اشغال به روایت تصویر حیف پول نیست بدی لگن از کرره بخری

    موافقم 8
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا