هیوندای

معرفی کامل نسل جدید هیوندای سانتافه با اعلام مشخصات و ویژگی‌ها

نسل جدید هیوندای سانتافه ۵ سانتی‌متر از قبل کشیده‌تر شده و با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد.

هیوندای چندی پیش تصاویر نسل جدید سانتافه را منتشر کرد اما حالا تمام ویژگی‌ها و مشخصات این کراس‌اوور کره‌ای اعلام شده تا شاید انتقادات از طراحی بیرونی آن فراموش شود. فاصلهٔ محوری نسل جدید سانتافه با ۴۸ میلی‌متر افزایش به ۲,۸۱۵ میلی‌متر رسیده و طول کلی ۴,۸۳۰ میلی‌متری آن‌هم رشدی ۴۶ میلی‌متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب ۱,۹۰۰ میلی‌متر و ۱,۷۲۰ میلی‌متر است.

به لطف رشد ابعاد بیرونی، هیوندای حالا توانسته صندلی‌های ردیف سوم را به نسخهٔ آمریکایی سانتافه اضافه کند. همچنین ظرفیت صندوق بار نیز با ۹۰ لیتر افزایش به ۷۲۵ لیتر رسیده است. برای سانتافه همچنین صندلی‌های موسوم به Relaxation در نظر گرفته شده که قبلاً در آیونیک ۵ ارائه شده بودند. در صورت سفارش نسخه شش‌نفره، این صندلی‌ها در ردیف دوم هم ارائه می‌شوند. علاوه بر این، ویژگی‌های کاربردی زیادی مثل دو شارژر بی‌سیم گوشی و حتی محفظه استرلیزاسیون UV-C در جعبه‌داشبورد برای تمیز کردن گوشی و کیف پول هم تعبیه شده است.

نسل جدید سانتافه در کره جنوبی و آمریکای شمالی با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است اما نمونهٔ دوم یک قوای محرکهٔ هیبریدی است که از پیشرانهٔ بنزینی ۱.۶ لیتری توربو تشکیل شده و مجموعاً ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفرتاصد نسخهٔ ۲.۵ لیتری ۸ ثانیه است درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی برای انجام این کار به ۹.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

اروپایی‌ها اما می‌توانند کراس‌اوور جدید هیوندای را فقط در همان نسخهٔ هیبریدی خریداری کنند و یا سراغ یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری و ۱۶۰ اسب بخار قدرت بروند. در برخی بازارها هم سانتافه با یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۱۹۱ اسب بخار قدرت دارد. هرچند این قدرت چندان کم به نظر نمی‌رسد اما ۱۱.۵ ثانیه طول می‌کشد تا این مدل از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. نسل جدید سانتافه از همین ماه در کرهٔ جنوبی عرضه می‌شود اما خریداران در اروپا و آمریکای شمالی باید تا نیمهٔ اول سال ۲۰۲۴ صبر کنند.

کانسپت سانتافه XRT

هیوندای هم‌زمان با معرفی کامل نسل جدید سانتافه، یک نسخهٔ آفرودی از آن را هم در قالب کانسپتی بنام XRT به نمایش درآورده است. این نسخه با ارتفاع بیشتر از زمین، لاستیک‌های آلترین گودریچ BF، زوایای حمله و فرار بهتر و لوازم جانبی مختلفی مثل باربند، جعبه‌های اشیاء در طرفین و نردبان عقب که همگی به‌وضوح از لندروور دیفندر الهام گرفته‌اند، برای بیراهه نوردی آماده شده است. هیوندای می‌گوید فعلاً هیچ برنامه‌ای برای تولید این کانسپت ندارد اما با بازگشت تویوتا لندکروزر به بازار آمریکا، به‌احتمال‌زیاد کره‌ای‌ها به‌زودی سانتافه XRT را به بازار خواهند فرستاد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Ferrari

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3921 ديدگاه)

    میخواست دیفندر باشه ولی مواد خرابش کرد

    موافقم 135
    مخالفم 9
    1. P

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      بیشتر از دیفندر شبیه نسل قبل دیسکاوری به نظرم

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10294 ديدگاه)

        ولی بیشتر شبیه ماشین‌های شهرداری میمونه که شب‌ها آشغال جمع میکنند !!!

        این ذات بی‌اصالت‌هاست !

        چقدر خوبه این لگن وارد نمیشه و اگر نه خیابونامون از اینی هم که بود زشت‌تر و سیاه‌تر میشد !

        موافقم 36
        مخالفم 37
    2. saeed

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      پشتش منو یاد 405 استیشین ها میندازه
      هرچقدر تلاش میکنم بگم از پشت زشت نیست نمیشه

      موافقم 17
      مخالفم 5
    3. مزدا

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2038 ديدگاه)

      هر نسل زشت‌تر از نسل قبل.
      هرچقد طراحی داخلی‌ش بهتر میشه
      طراحی بیرونی رو گند میزنند

      موافقم 4
      مخالفم 4
  2. AMANTE

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    دیفندر ارزون تر.

    موافقم 39
    مخالفم 7
    1. کرگدن باواریا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      دیفندر حسرتی.

      موافقم 40
      مخالفم 8
      1. MehdiTurbo

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1991 ديدگاه)

        من هیچ شباهتی با دیفندر جز اینکه مکعبیو طراحی بدنش نمیبینم یعنی چراغا و داخلش هیچ شباهتی به دیفندر نداره که اگه نداره تمام ماشینای مکعبی مثل همین پرادو جدید و جی کلاس و جیمن و … را باید بهش گفت دیفندر حسرتی
        داستان این کلماتم اینه که بعضیا که تو حسرت داشته های دیگن برای تمسخر و درد حسرت و حسادت خودشان این کلمات به کار میبرن و گرنه کسی این داستان نباشه از داشته های دیگه دردش نگیره و حسرت نخوره کاری نداره کی چینی سوار کی تویوتا کی سانتافه سرش تو کار خودشه دنبال تمسخر حسرت داشته های دیگران نیست
        هر کی میخره چرخش بچرخه براش هر کیم دردش میگیره تا اخر عمر از داشتن بقیه درد بکشه

        موافقم 17
        مخالفم 27
  3. حسام

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    کاش لااقل چراغ عقب رو بالاتر طراحی کرده بودن
    بنظرم هم‌ردیف اسم سانتافه رو کوچیکتر میکردن و چراغ رو دو طرفش میزاشتن قشنگتر میشد🙄

    موافقم 67
    مخالفم 4
  4. سام

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    در یک کلام ،معرکه🥰 .حیف که ملت ایران از همچین تکنولوژی و پیشرفت ی فقط حسرتش به دلش مونده😣 .کشوری که میتونست توی غرب آسیا با اقتدار رتبه یک رو داشته باشه ملت ش توی فقر و تنگدستی دست و پا میزنه🙄🤨😪 .

    موافقم 42
    مخالفم 132
    1. علی آقایی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (53 ديدگاه)

      خیلی تاثیر گذار بود

      موافقم 19
      مخالفم 2
  5. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (170 ديدگاه)

    کم کم داره از طراحیش خوشم میاد. یاد ماشینهای دهه ی هشتاد میلادی میفتم.

    موافقم 37
    مخالفم 80
    1. کرگدن باواریا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      یه بار دیگه به ماشین های دهه هشتاد میلادی نگاه بنداز…
      زشتی این ماشین انکار ناپذیره اینم یه فاجعه مث بقیه فاجعه های این کمپانیه اسپورتیج ۲۰۲۳ آزرا ۲۰۲۳ سوناتا ۲۰۲۳

      موافقم 70
      مخالفم 17
    2. phonix

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1814 ديدگاه)

      اره منم دارم کم کم باهاش کنار میام هعی بدک نی مخصوصا نسخه افرودیش

      موافقم 28
      مخالفم 28
      1. کرگدن باواریا

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (596 ديدگاه)

        آفرود ! 🤣

        موافقم 25
        مخالفم 10
        1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (238 ديدگاه)

          دوست عزیز این خودرو برای جذب مشتری تریم افرود داره برای اینکه استایل جذاب تری داشته باشه و یک نکته دیگه ای هم که هست این قرار نیست لندکروز باشه یا جی کلاس ولی حداقل بتونه جاده خاکی بره.
          هیچوقت از روی تعصب حرف نزنیم بهتره

          موافقم 8
          مخالفم 12
    3. مجتبی .

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1185 ديدگاه)

      منم نمای پشتشو دیدم یاد مینی بوسهای خطی دهه شصت خودمون افتادم.

      موافقم 44
      مخالفم 3
      1. کیان

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1439 ديدگاه)

        مینی بوس فیات و بنزی ک تازه پایین عقبش و هم زده باشن یکمی رفته باشه تو
        اصلا طراحی به عقب ماشین رسیده بهش گفتن وقت تمامه

        موافقم 22
        مخالفم 3
  6. فريد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (508 ديدگاه)

    با این طراحیش کلا کلاس ماشینو عوض کردن انگار
    و اینکه کلا اصالت نداره طراحیشون نسل بعد کلا متحول میشه نسبت به قبلی و این خوب نیست به نظرم. از نظر بازاریابی هم کارشون خیلی سخت میشه

    موافقم 40
    مخالفم 2
  7. زیزیگولو

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5348 ديدگاه)

    بنظر من نسل سوم و چهارم سانتافه خوشکلتر بودن

    موافقم 37
    مخالفم 2
  8. مردیم از خوشی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1391 ديدگاه)

    زشت نیست
    بلکه متفاوته
    باید دید بازخورد بازار چیه

    موافقم 21
    مخالفم 39
    1. Hamilton1970

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (530 ديدگاه)

      اتفاقا بسیار ناهماهنگ و عجیبه
      نمای پشتش هم که به قول دوستان شبیه مینی‌بوسهای بنز خطی دهه شصته

      موافقم 16
      مخالفم 3
  9. مردیم از خوشی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1391 ديدگاه)

    زشت نیست
    بلکه متفاوته
    باید دید بازخورد بازار چیه

    موافقم 11
    مخالفم 27
  10. مازیار

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    طراحیش بیشتر سوال برانگیزه تا توجه برانگیز
    یعنی چی اون گرافیک چراغهای جلو و عقب؟ مثلا خواستن یه زبان طراحی چراغ ارائه کنن؟؟

    موافقم 32
    مخالفم 2
  11. Amir Abbas

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اینم از طراحی مینی بوس مانند سانتافه عزیزت پیام خان. جواب کامنت هاتم تو پست تویوتا دادم. برو بخون

    موافقم 23
    مخالفم 9
  12. Amirmohammad

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (470 ديدگاه)

    اینقدر پایین بودن چراغای عقب اصلا منطقی نیست.همه چیزش اوکیه و از سانتافه نسل قبل زیباتره بنظرم،کابینش جلوش طراحی بغل ولی به طرز غیر عادی پایین بودن چراغای عقب خراب کرد نمای عقبو
    یا خیلی فروشش میره بالاتر یا خیلی میاد پایین تر.باید دید چطور استقبال میشه

    موافقم 6
    مخالفم 18
  13. sina

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    هر چی کیا داره پیشرفت میکنه روز به روز هیوندای رد به عقب هست کامل تو طراحی…
    ادم باورش نمیشه جفتشون مال یه شرکتن.

    موافقم 22
    مخالفم 4
  14. JDM

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (636 ديدگاه)

    طراحیش از (نظر من) خوبه یه جورایی حس قلدربودن میده بهم ولی از حالت کراس‌اوور خارج شده تقریبا شبیه suv هست ولی قشنگه اما از لحاظ موتوری نمیشه حرفی زد تا نیاد وسط جاده
    (اینم نظر منه و نظر بقیه محترم)

    موافقم 8
    مخالفم 10
  15. Yousef

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    شبیه پاتروله، یکم زشت تر

    موافقم 5
    مخالفم 13
  16. پژمان

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی زشته
    اگه نسل های قبلیش شبیه این طراحی بودن، اون موقع شاید میشد تحملش کرد

    موافقم 13
    مخالفم 4
  17. Arsam

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    زشتی این ماشین خارج از حد و حدود هست مخصوصا در نمای پشت افتضاح بزرگی هست برای خودش
    کلا هیوندای این‌سال آخری تر زده به طراحی خودروها اگر یه نگاهی به مدل های دیگه‌هم‌بندازید متوجه میشید حرفمو

    موافقم 20
    مخالفم 4
  18. (Saeed(peugeot

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    وقتی میگن یه دیفندر برات میارم با نصف قیمت ….

    عقبش فاجعه تر از محصولات قدیمی سانگ یانگ رودیوس و رکستون

    موافقم 28
    مخالفم 3
  19. احمد میرزاده

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به به عجب چیزی شد

    موافقم 4
    مخالفم 14
  20. احمد میرزاده

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بالاخره اس یو وی شد خیلی خفن شد اصلا کراس اور حال نمی‌ده

    موافقم 5
    مخالفم 10
  21. Hadi

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (583 ديدگاه)

    اینکه چراغ های جلو که دو تیکه بودن رو درست کردن نمای جلو بهتر شده کابین زیبایی داره👌
    فرم جعبه ای باحالی داره ولی نمای عقبش فاجعس…
    اگه همون چراغ ها رو عمودی میذاشت خیلی بهتر میشد…

    موافقم 7
    مخالفم 4
  22. 제네시스

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    ماشین قلدری هست 💪

    موافقم 6
    مخالفم 17
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (238 ديدگاه)

      تو دیگه از کجا اومدی؟ آخه آدم میاد فن کره ای ها باشه (منظورم فرهنگ هست نه خودرو ) بعد تازه تقلیدم میکنه؟ بهتر نیست حداقل مقلد فرهنگ خودت باشی تا کره؟

      موافقم 9
      مخالفم 3
  23. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1615 ديدگاه)

    هیوندای هیچوقت خط طراحی مشخصی نداشته از این بابت از کیا عقبه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  24. همایون

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (595 ديدگاه)

    طراحی داخلی خوب طراحی خارجی قسمت جلو قابل قبول ولی قسمت عقب فاجعه دقیقا از عقب شبیه اتوبوسه چون دقیقا چراغاش مثل اتوبوس نزدیک سپر نصب شده.تو تصادفات هم زود میشکنه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  25. ابوالفضل

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    هیوندا سانتافه باش کنارش دیفندر هم ادامه بده

    موافقم 5
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    رنگش به اثر هنریش میاد. قهوه ای 😉

    موافقم 8
    مخالفم 1
  27. دکتر

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    لامصب از پشت کپی پیست مینی بوسه😂 قدیما مد بود شلوارو خیلی پایین میبستن فک میکردی الانه که شلوار از پاشون بیافته،دقیقا خود خود ایشون هست

    موافقم 10
    مخالفم 2
  28. RIO

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    پشت ماشین از مینی بوس اسکی رفته🤣

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. یوسف

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (959 ديدگاه)

    اثبات سیلمی لندرور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Safa

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (82 ديدگاه)

    به نظرم اگر چراغ عقبش دیجیتالی نبود، حس و حال کلاسیک میداد خوب میشد.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا