نسخهٔ فیسلیفت هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ برای اولین بار از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار شده که در کنار موتور ۲.۵ لیتری ۱۹۱ اسب بخاری ارائه خواهد شد.
هیوندای اوایل امسال نسخه فیسلیفت سوناتا را رونمایی کرد اما حالا مشخصات و ویژگیهای این سدان کرهای برای بازار آمریکای شمالی اعلام شده است. خبر مهم در مورد سوناتا مدل ۲۰۲۴، ارائه نسخه چهارچرخ محرک است. این برای اولین بار است که سامانه چهارچرخ محرک برای سوناتا ارائه میشود. این سیستم که بیشباهت به نمونه مورداستفاده در شاسیبلندهای هیوندای نیست، بهطور فعال در صورت نیاز، نیرو را بین محورهای جلو و عقب توزیع میکند.
بااینحال، سامانهٔ چهارچرخ محرک فعلاً فقط با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه میشود و کسانی که خواهان سوناتا N Line یا نسخه هیبریدی هستند باید به همان انتقال قدرت محرک جلو بسنده کنند. ابن موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که حالا میتواند نیروی خود را به هر چهارچرخ منتقل کند، ۱۹۱ اسب بخار قدرت دارد. نسخهٔ هیبریدی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و ۱۹۲ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه نسخهٔ N Line با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربو ارائه میشود که ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
سوناتا ۲۰۲۴ در بیرون بهروزرسانی بزرگی را تجربه کرده است که شامل بازطراحی کامل دماغه با چراغهای سراسری باریک و ورودیهای هوای بزرگ میشود. در عقب خودرو هم چراغها از نو طراحی شده و گرافیک H شکل پیدا کردهاند. در داخل خودرو، شاهد کابینی بروز شده با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر هستیم که زیر یک پانل منحنی جای گرفتهاند. هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو هم از دیگر ویژگیهای داخلی این سدان جدید کرهای هستند.
قیمت سوناتا ۲۰۲۴ هنوز اعلام نشده است اما قیمت مدل ۲۰۲۳ در نسخه پایه از ۲۶,۵۶۵ دلار، در نسخهٔ هیبریدی از ۲۹,۵۶۵ دلار و در نسخهٔ N Line از ۳۵,۹۴۰ دلار آغاز میشود؛ بنابراین، احتمالاً برای مدل ۲۰۲۴ شاهد افزایش جزئی در این قیمتها خواهیم بود. سوناتا مدل ۲۰۲۴ اواخر امسال راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد.
محمد
۱۰ شهریور ۱۴۰۲این مخفی کردن چراغا توی سوناتا و سورنتو و اسپورتیج (تا اونجایی که یادمه) اصلا جالب نیست. انگار چشم حشره ست.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۴۰۲یه احساس خنثی نسبت بهش دارم که نه میشه گفت بدِ نه خوب !
خطوط زیادش روی بدنه ، حس قدرت و متفاوت بودن نمیده و یه جورایی چینیشکل به نظر میاد !
پیام
۱۰ شهریور ۱۴۰۲همیشه هیوندای طداحیهاش عالی بوده. فکر کنم زیاد طراحیهای چینی نگاه میکنی تاثیر گذاشته
Avan
۱۰ شهریور ۱۴۰۲منم دقیقا همین نظر را دارم.از نسل قبل بهتره ولی جذابیت قبلتر ها را ندارد
AMANTE
۱۰ شهریور ۱۴۰۲روبوکاب ( RoboCop ) کره ای. ظاهر ماشین خیلی بهتر شده.
Ehsan
۱۰ شهریور ۱۴۰۲N لاینش قشنگه ولی هیچی Yf نمیشه
Porsche
۱۰ شهریور ۱۴۰۲Yf برای زمان خودش فوق العاده بود ولی برای سال ۲۰۲۳ دیگه قدیمی و کسل کننده به نظر میرسه
Ehsan
۱۰ شهریور ۱۴۰۲طراحی های جدید خیلی فضائی شدن وگرنه بنظرم yf هنوزم زیباست و میشه با یه فیس لیفت سبک مناسب امروزش کرد
کرگدن باواریا
۱۰ شهریور ۱۴۰۲میدونم شوخی کردی ولی n line با yf زمین تا زیرزمین فرقشه وای اف فقط به خاطر طرح داشبوردشه و برتری فنس مث ان لاین نداره ولی n line پیشرانه قوی تری داره اسپرته
مهدی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲شکل و موقعیت نمایشگرها جالب نیست.انگار در لحظه آخر یادشان آمده که باید نمایشگر هم بگذارن.نمایشگرها جزئی جدا از داشبورد به نظر می رسند و هماهنگ با داشبورد نیستند.
Amard
۱۰ شهریور ۱۴۰۲طراحی ظاهرش خوبه یکم سپر عقبش اغراق شدس ولی طراحی داشبوردش انگار باهم نمیخونه با اینکه مد روز ولی تقارن نداره مخصوصا کوچیک بودن فرمون و کنسول وسطم متمایل به راننده اس
حسین۲
۱۰ شهریور ۱۴۰۲دلم میسوزه برای سوناتا از YF افسانه ای رسید به کجا. یه روزی به النترا میگفتند بچه سوناتا الان با این طراحی باید بگیم بچه النترا. هیوندای تو طراحی به نظرم پسرفت داره میکنه اون از سانتافه اینم از این
OM.01
۱۰ شهریور ۱۴۰۲(دلم میسوزه برای سوناتا از YF افسانه ای رسید به کجا)
YF افسانه ای!! 😳😳
آرزو میکنم مردمان کشورم قسمت بشه یه جایی مثل نمایندگی های دبی پشت تمام خودروها بشینن و بفهمن داستان چیه و حسرت به دل باقی نمونن…
YF افسانه ای…!
R@min
۱۰ شهریور ۱۴۰۲من شنیده بودم که تو همت باهاش 440 کیلومتر سرعت رفتن افسانه های زیادی راجبش هست. خدای کیفیت و هندلینگ و اون موتور بی نظیرش که قربونش برم هیچی.
حسین۲
۱۰ شهریور ۱۴۰۲دیگه تو دبی رفتی برای هممون بسه . من منظورم از افسانه ای خودروهای هستن که وارد کشور شدن اونم زمان خودش . همین سوناتا و اوپتیما
الان هم آرزوی خیلی از جوانهای این مملکت شده والا یه بچه هم میدونه پاتو از این کشور بزاری بیرون اونقد خودروهای زیبا و متنوعی می بینی که سوناتا به چشم نمیاد . در ضمن دبی خودروهاش طوری هست که ریچار هاموند و کلارکسون و جمیز می هر سه تاشون هاج و واج مونده بودن
OM.01
۱۰ شهریور ۱۴۰۲(من منظورم از افسانه ای خودروهای هستن که وارد کشور شدن اونم زمان خودش. همین سوناتا و اوپتیما)
استدلال عجیب شما هم در نظر بگیریم همون دوره کمری و آکورد وارد شدن و در مناطق آزاد فورد تاروس. برتری خاصی نسبت به اونا نداشته.
سوناتا YF و آزرا کالیفرنیا و تویوتا آریون و ماکسیما خودروهای بسیار محبوبی هستن بین مردم ایران اما گفتن موشک افسانه ای فلان بهمان آن هم به این خودروها زیاد منطقی نیستش…
البته تو کشوری هستیم که به زانتیا میگن موشک و با 206 فاز فراری بر میدارن قطعا چنین چیزهایی عجیب نیست ولی خب من تو کتم نمیره.
18:45
۱۰ شهریور ۱۴۰۲جذاب و خااااص مثل همیشه👑🌹🌹
محمدهادی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲درکل قشنگ شده
با این رنگ خیلی جذابه
sina
۱۰ شهریور ۱۴۰۲شبیه چینی هاس متاسفانه
کرگدن باواریا
۱۰ شهریور ۱۴۰۲جک اس پنج نیو 🤣
Enayat
۱۰ شهریور ۱۴۰۲من می خواستم همین بگم!
این کی ام سی X5 که امروز رونمایی شده تو مشهد
جلو و عقب فضایی و رادیکالی! ولی پهلو ها خطوط نام ملایم! که خیلی باهم مچ نیست
محمدهادی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲فقط نسخه ان لاینش
بنظرم درحال حاضر همین سوناتا طبیعی ترین و ساده ترین و موفق ترین خودروی هیونداست
بقیه محصولاتشو خراب کرده از لحاظ ظاهری
Enzo Ferrari 2008
۱۰ شهریور ۱۴۰۲قبلی بهتر بود
OM.01
۱۰ شهریور ۱۴۰۲در حال حاضر چینی ها هم مثل NIO و BYD و ZEEKR و مدل های آواتار برای چانگان دارن سبک طراحی خاصی رو جلو میبرن و به قولی دنبال اصالت طراحی هستن.
عجیبه که هیوندای و کیا در طول این همه سال نتونستن یه سبک طراحی داشته باشن و برن جلو.
اصلا نمیفهمم چرا. حرکت بر اساس ترند و مد روز اصلا چیز جالبی نیست…چون همونقدر که زود میاد همونقدر هم زود میره. یه سبک طراحی داشتن و همون رو ادامه دادن خیلی بهتره. میشه امضای برند…
علی رسول
۱۰ شهریور ۱۴۰۲هم قیمت دناس خدایا ممکلته ما توشیم
griffon
۱۰ شهریور ۱۴۰۲یه مهتابی جلو یه مهتابی عقب یه فرمون ماله فرغونه مدل ۱۹۵۰ عا ماشالا کره این کارز حله لگن جدید ساخته شد چیه این آخه
مجتبی .
۱۰ شهریور ۱۴۰۲آمریکای شمالی که اکثر جاهاش زمستونا یخ بندون دارن چهارچرخ محرک خیلی کارایی داره. موتور تنفس طبیعی هم ساده وکم دردسره. بنظر میاد فرمولشو پیدا کردن واحتمالا ازنسلای قبلیش موفقتر باشه. علاوه بر چیزایی که دوستان گفتن فرمونش خیلی ساده نیست؟
رامتین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲طراحیش زیاد جالب نیست. منظور اینکه با نسلهای قبل درسته متفاوته اما نمیشه گفت بهتر شده.
TRD PRO
۱۰ شهریور ۱۴۰۲سوناتا قبلا فروش خوبی داشت اما الان سقوط کرده و به شدت کاهش فروش داشته . به طور کلی به غیر از سال ۲۰۲۱ ، هر سال با وجود تغییرات متعدد شاهد کاهش مداوم فروش این خودرو هستیم ؛ به طوری که سوناتا سال گذشته کاهش فروش ۳۰ هزار تایی داشت .
هیوندای با تمام توان به دنبال زنده نگه داشتن این خودروئه چون زمانی حتی فروش این خودرو از سانتافه هم بیشتر بود .
آمار های بازار آمریکا در سال های اخیر :
2015 : 213,303
2016 : 199,408
2017 : 131,803
2018 : 105,118
2019 : 87,466
2020 : 76,997
2021 : 83,434
2022 : 52,140
کیان
۱۰ شهریور ۱۴۰۲امار امریکا به خوبی نشون میده ک مردمشون خیلی ساده پسند هستن ظاهرا، بهترین امار مربوط به ال اف هست، یه ماشین با طراحی معقول و ساده، بدون اغراق و حجم و خطوط شکسته
داخلشم بسیار ساده و راحت
همه چیز در سادگی قشنگتره، ماندگارتر هم هست
𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓾𝓷 𝓸𝓯 𝔀𝓲𝓼𝓱𝓮𝓼
۱۰ شهریور ۱۴۰۲من خودم طرفدار کره ای ها نیستم اما بین بقیه تولیدات کره طراحی خوبی داره برعکس سانتافه که شبیه آمبولانس سفیر ارتش شده 😅
ممد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲هیوندای خیلی بی هویته طراحیش
۴-۵ سال پیش بیشتر از کیا دوستش داشتم
ولی الان بنظرم طراحی های کیا بهترن