هیوندای

معرفی کامل فیس‌لیفت هیوندای سوناتا با نسخه هیبرید و چهارچرخ محرک

نسخهٔ فیس‌لیفت هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ برای اولین بار از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار شده که در کنار موتور ۲.۵ لیتری ۱۹۱ اسب بخاری ارائه خواهد شد.

هیوندای اوایل امسال نسخه فیس‌لیفت سوناتا را رونمایی کرد اما حالا مشخصات و ویژگی‌های این سدان کره‌ای برای بازار آمریکای شمالی اعلام شده است. خبر مهم در مورد سوناتا مدل ۲۰۲۴، ارائه نسخه چهارچرخ محرک است. این برای اولین بار است که سامانه چهارچرخ محرک برای سوناتا ارائه می‌شود. این سیستم که بی‌شباهت به نمونه مورداستفاده در شاسی‌بلندهای هیوندای نیست، به‌طور فعال در صورت نیاز، نیرو را بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌کند.

بااین‌حال، سامانهٔ چهارچرخ محرک فعلاً فقط با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود و کسانی که خواهان سوناتا N Line یا نسخه هیبریدی هستند باید به همان انتقال قدرت محرک جلو بسنده کنند. ابن موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که حالا می‌تواند نیروی خود را به هر چهارچرخ منتقل کند، ۱۹۱ اسب بخار قدرت دارد. نسخهٔ هیبریدی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و ۱۹۲ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که نسخهٔ N Line با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربو ارائه می‌شود که ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

سوناتا ۲۰۲۴ در بیرون به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده است که شامل بازطراحی کامل دماغه با چراغ‌های سراسری باریک و ورودی‌های هوای بزرگ می‌شود. در عقب خودرو هم چراغ‌ها از نو طراحی شده و گرافیک H شکل پیدا کرده‌اند. در داخل خودرو، شاهد کابینی بروز شده با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر هستیم که زیر یک پانل منحنی جای گرفته‌اند. هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این سدان جدید کره‌ای هستند.

قیمت سوناتا ۲۰۲۴ هنوز اعلام نشده است اما قیمت مدل ۲۰۲۳ در نسخه پایه از ۲۶,۵۶۵ دلار، در نسخهٔ هیبریدی از ۲۹,۵۶۵ دلار و در نسخهٔ N Line از ۳۵,۹۴۰ دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین، احتمالاً برای مدل ۲۰۲۴ شاهد افزایش جزئی در این قیمت‌ها خواهیم بود. سوناتا مدل ۲۰۲۴ اواخر امسال راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (157 ديدگاه)

    این مخفی کردن چراغا توی سوناتا و سورنتو و اسپورتیج (تا اونجایی که یادمه) اصلا جالب نیست. انگار چشم حشره ست.

    موافقم 45
    مخالفم 38
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      یه احساس خنثی نسبت بهش دارم که نه میشه گفت بدِ نه خوب !
      خطوط زیادش روی بدنه ، حس قدرت و متفاوت بودن نمیده و یه جورایی چینی‌شکل به نظر میاد !

      موافقم 28
      مخالفم 28
      1. پیام

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1591 ديدگاه)

        همیشه هیوندای طداحی‌هاش عالی بوده. فکر کنم زیاد طراحی‌های چینی نگاه میکنی تاثیر گذاشته

        موافقم 6
        مخالفم 9
      2. Avan

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (322 ديدگاه)

        منم دقیقا همین نظر را دارم.از نسل قبل بهتره ولی جذابیت قبلتر ها را ندارد

        موافقم 6
        مخالفم 2
  2. AMANTE

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    روبوکاب ( RoboCop ) کره ای. ظاهر ماشین خیلی بهتر شده.

    موافقم 34
    مخالفم 14
  3. Ehsan

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (537 ديدگاه)

    N لاینش قشنگه ولی هیچی Yf نمیشه

    موافقم 26
    مخالفم 15
    1. Porsche

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      Yf برای زمان خودش فوق العاده بود ولی برای سال ۲۰۲۳ دیگه قدیمی و کسل کننده به نظر میرسه

      موافقم 24
      مخالفم 6
      1. Ehsan

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (537 ديدگاه)

        طراحی های جدید خیلی فضائی شدن وگرنه بنظرم yf هنوزم زیباست و میشه با یه فیس لیفت سبک مناسب امروزش کرد

        موافقم 9
        مخالفم 10
    2. کرگدن باواریا

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      میدونم شوخی کردی ولی n line با yf زمین تا زیرزمین فرقشه وای اف فقط به خاطر طرح داشبوردشه و برتری فنس مث ان لاین نداره ولی n line پیشرانه قوی تری داره اسپرته

      موافقم 16
      مخالفم 4
  4. مهدی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    شکل و موقعیت نمایشگرها جالب نیست.انگار در لحظه آخر یادشان آمده که باید نمایشگر هم بگذارن.نمایشگرها جزئی جدا از داشبورد به نظر می رسند و هماهنگ با داشبورد نیستند.

    موافقم 19
    مخالفم 12
  5. Amard

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (771 ديدگاه)

    طراحی ظاهرش خوبه یکم سپر عقبش اغراق شدس ولی طراحی داشبوردش انگار باهم نمیخونه با اینکه مد روز ولی تقارن نداره مخصوصا کوچیک بودن فرمون و کنسول وسطم متمایل به راننده اس

    موافقم 9
    مخالفم 9
  6. حسین۲

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دلم میسوزه برای سوناتا از YF افسانه ای رسید به کجا. یه روزی به النترا میگفتند بچه سوناتا الان با این طراحی باید بگیم بچه النترا. هیوندای تو طراحی به نظرم پسرفت داره میکنه اون از سانتافه اینم از این

    موافقم 30
    مخالفم 33
    1. OM.01

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (404 ديدگاه)

      (دلم میسوزه برای سوناتا از YF افسانه ای رسید به کجا)

      YF افسانه ای!! 😳😳

      آرزو میکنم مردمان کشورم قسمت بشه یه جایی مثل نمایندگی های دبی پشت تمام خودروها بشینن و بفهمن داستان چیه و حسرت به دل باقی نمونن…

      YF افسانه ای…!

      موافقم 42
      مخالفم 11
      1. R@min

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1679 ديدگاه)

        من شنیده بودم که تو همت باهاش 440 کیلومتر سرعت رفتن افسانه های زیادی راجبش هست. خدای کیفیت و هندلینگ و اون موتور بی نظیرش که قربونش برم هیچی.

        موافقم 15
        مخالفم 1
      2. حسین۲

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        دیگه تو دبی رفتی برای هممون بسه . من منظورم از افسانه ای خودروهای هستن که وارد کشور شدن اونم زمان خودش . همین سوناتا و اوپتیما
        الان هم آرزوی خیلی از جوانهای این مملکت شده والا یه بچه هم میدونه پاتو از این کشور بزاری بیرون اونقد خودروهای زیبا و متنوعی می بینی که سوناتا به چشم نمیاد . در ضمن دبی خودروهاش طوری هست که ریچار هاموند و کلارکسون و جمیز می هر سه تاشون هاج و واج مونده بودن

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. OM.01

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (404 ديدگاه)

          (من منظورم از افسانه ای خودروهای هستن که وارد کشور شدن اونم زمان خودش. همین سوناتا و اوپتیما)

          استدلال عجیب شما هم در نظر بگیریم همون دوره کمری و آکورد وارد شدن و در مناطق آزاد فورد تاروس. برتری خاصی نسبت به اونا نداشته.

          سوناتا YF و آزرا کالیفرنیا و تویوتا آریون و ماکسیما خودروهای بسیار محبوبی هستن بین مردم ایران اما گفتن موشک افسانه ای فلان بهمان آن هم به این خودروها زیاد منطقی نیستش…

          البته تو کشوری هستیم که به زانتیا میگن موشک و با 206 فاز فراری بر میدارن قطعا چنین چیزهایی عجیب نیست ولی خب من تو کتم نمیره.

          موافقم 13
          مخالفم 1
  7. 18:45

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (470 ديدگاه)

    جذاب و خااااص مثل همیشه👑🌹🌹

    موافقم 6
    مخالفم 22
    1. محمدهادی

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      درکل قشنگ شده
      با این رنگ خیلی جذابه

      موافقم 8
      مخالفم 8
  8. sina

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    شبیه چینی هاس متاسفانه

    موافقم 26
    مخالفم 12
    1. کرگدن باواریا

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      جک اس پنج نیو 🤣

      موافقم 19
      مخالفم 3
      1. Enayat

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (174 ديدگاه)

        من می خواستم همین بگم!
        این کی ام سی X5 که امروز رونمایی شده تو مشهد
        جلو و عقب فضایی و رادیکالی! ولی پهلو ها خطوط نام ملایم! که خیلی باهم مچ نیست

        موافقم 5
        مخالفم 1
  9. محمدهادی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    فقط نسخه ان لاینش
    بنظرم درحال حاضر همین سوناتا طبیعی ترین و ساده ترین و موفق ترین خودروی هیونداست
    بقیه محصولاتشو خراب کرده از لحاظ ظاهری

    موافقم 6
    مخالفم 4
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    قبلی بهتر بود

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. OM.01

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    در حال حاضر چینی ها هم مثل NIO و BYD و ZEEKR و مدل های آواتار برای چانگان دارن سبک طراحی خاصی رو جلو می‌برن و به قولی دنبال اصالت طراحی هستن.

    عجیبه که هیوندای و کیا در طول این همه سال نتونستن یه سبک طراحی داشته باشن و برن جلو.
    اصلا نمی‌فهمم چرا. حرکت بر اساس ترند و مد روز اصلا چیز جالبی نیست…چون همونقدر که زود میاد همونقدر هم زود میره. یه سبک طراحی داشتن و همون رو ادامه دادن خیلی بهتره. میشه امضای برند…

    موافقم 13
    مخالفم 4
  12. علی رسول

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هم قیمت دناس خدایا ممکلته ما توشیم

    موافقم 9
    مخالفم 3
  13. griffon

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2338 ديدگاه)

    یه مهتابی جلو یه مهتابی عقب یه فرمون ماله فرغونه مدل ۱۹۵۰ عا ماشالا کره این کارز حله لگن جدید ساخته شد چیه این آخه

    موافقم 7
    مخالفم 14
  14. مجتبی .

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    آمریکای شمالی که اکثر جاهاش زمستونا یخ بندون دارن چهارچرخ محرک خیلی کارایی داره. موتور تنفس طبیعی هم ساده وکم دردسره. بنظر میاد فرمولشو پیدا کردن واحتمالا ازنسلای قبلیش موفقتر باشه. علاوه بر چیزایی که دوستان گفتن فرمونش خیلی ساده نیست؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. رامتین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3052 ديدگاه)

    طراحیش زیاد جالب نیست. منظور اینکه با نسلهای قبل درسته متفاوته اما نمیشه گفت بهتر شده.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. TRD PRO

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوناتا قبلا فروش خوبی داشت اما الان سقوط کرده و به شدت کاهش فروش داشته . به طور کلی به غیر از سال ۲۰۲۱ ، هر سال با وجود تغییرات متعدد شاهد کاهش مداوم فروش این خودرو هستیم ؛ به طوری که سوناتا سال گذشته کاهش فروش ۳۰ هزار تایی داشت .
    هیوندای با تمام توان به دنبال زنده نگه داشتن این خودروئه چون زمانی حتی فروش این خودرو از سانتافه هم بیشتر بود .
    آمار های بازار آمریکا در سال های اخیر :

    2015 : 213,303
    2016 : 199,408
    2017 : 131,803
    2018 : 105,118
    2019 : 87,466
    2020 : 76,997
    2021 : 83,434
    2022 : 52,140

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      امار امریکا به خوبی نشون میده ک مردمشون خیلی ساده پسند هستن ظاهرا، بهترین امار مربوط به ال اف هست، یه ماشین با طراحی معقول و ساده، بدون اغراق و حجم و خطوط شکسته
      داخلشم بسیار ساده و راحت

      همه چیز در سادگی قشنگتره، ماندگارتر هم هست

      موافقم 7
      مخالفم 1
  17. 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓾𝓷 𝓸𝓯 𝔀𝓲𝓼𝓱𝓮𝓼

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من خودم طرفدار کره ای ها نیستم اما بین بقیه تولیدات کره طراحی خوبی داره برعکس سانتافه که شبیه آمبولانس سفیر ارتش شده 😅

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. ممد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیوندای خیلی بی هویته طراحیش
    ۴-۵ سال پیش بیشتر از کیا دوستش داشتم
    ولی الان بنظرم طراحی های کیا بهترن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا