هیوندای

معرفی فیس‌لیفت هیوندای i30 با به‌روزرسانی فناوری و حذف نسخه N

هیوندای دومین فیس‌لیفت هاچ‌بک i30 را با تکنولوژی‌های ایمنی بیشتر و تغییرات ظاهری جزئی برای بازار اروپا معرفی کرده است.

هاچ‌بک داغ i30 N یکی از عناصر مهم هیوندای برای جلب نظر طرفداران اروپایی رانندگی بود اما سازندهٔ کره‌ای به تولید این خودرو و برادر کوچک آن یعنی i20 N پایان داده است تا روی خودروهای الکتریکی تمرکز کند. بااین‌حال، این به معنای پایان کار i30 معمولی نیست و حالا هیوندای نسخهٔ بروز شدهٔ آن را معرفی کرده است. این دومین فیس‌لیفت نسل سوم i30 از زمان معرفی در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

در این فیس‌لیفت تمام نسخه‌های i30 یعنی هاچ‌بک، فست‌بک و استیشن تغییراتی جزئی را تجربه کرده‌اند تا بهتر بتوانند با رقبایی مثل فورد فوکوس، فولکس‌واگن گلف و پژو ۳۰۸ رقابت کنند. در جلوی خودرو شاهد الگوی جدید جلوپنجره به همراه طراحی تازهٔ سپر با محفظهٔ متفاوت مه شکن‌ها هستیم. در عقب نیز تریم کرومی حالا فرم متفاوتی به خود گرفته است. رینگ‌های جدید ۱۶ اینچی، ارائهٔ ۷ رنگ بیرونی جدید و چراغ‌های LED استاندارد هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی i30 مدل ۲۰۲۵ هستند.

به‌روزرسانی‌های داخلی این هاچ‌بک کره‌ای هم مثل بیرون جزئی هستند اما بااین‌حال کره‌ای‌ها با ارائهٔ سه طرح تودوزی جدید از پارچهٔ ساده تا چرم کامل، طرح جدید صندلی‌ها و تریم مشکی براق روی کنسول سعی کرده‌اند فضای داخل i30 را جدیدتر جلوه دهند. علاوه بر این، در بخش تکنولوژی هم یک صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر اضافه شده درحالی‌که یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، به کابین خودرو حالا سه پورت USB-C هم اضافه شده است.

در بخش ایمنی، هیوندای سیستم‌های بیشتری را به‌صورت استاندارد از طریق پکیج Smart Sense ارائه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار محدودیت سرعت و دستیار پیشگیری از برخورد جلو اشاره کرد. علاوه بر این، سنسورهای پارک جلو و عقب هم حالا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. هیوندای هرچند نسخهٔ داغ i30 N را حذف کرده اما نسخهٔ N Line همچنان ارائه می‌شود. این نسخه از ظاهری اسپرت بهره می‌برد که حالا بجای تریم مشکی با تریم فلزی تیره و طرح لانه‌زنبوری جدید جلوپنجره همراه شده است. رینگ‌های جدید ۱۷ و ۱۸ اینچی و تودوزی چرمی مشکی با تریم قرمز هم از دیگر ویژگی‌های i30 N Line هستند.

در پیشرانه‌های i30 هیچ تغییری صورت نگرفته و این خودرو همچنان با همان موتورهای ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود. هردو موتور از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره می‌برند و برای انتقال نیروی آن‌ها گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب خواهد بود. تولید فیس‌لیفت i30 ماه آینده در کارخانهٔ هیوندای در جمهوری چک آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    نسخه هاچ بک از نمایه کنار چقد ریخت
    شسته رفته و خوبی داره

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. پیام

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1582 ديدگاه)

      دیگه خون جلوی چشمای کره رو گرفته 😂😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. جومونگ

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هر کی تو یک ماه ۶ تا فراخوان بابت نقص ماشیناش میداد خب بایدم خون جلو چشمشو میگرفت 😂

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          اینو که کاری ندارم ، ولی اونایی که یک دهه پیش به ایران اومدن با موتور دو لیتری به شدت خودروی خوبی بودن و جزء محدود کره‌ای‌هایی بود که واقعاً خوش ساخت و کیفیت معقولی داشت!!!
          موتور گیربکس خوب.
          سواری خوب.
          استهلاک کم.
          کشش مناسب در جاده.

          نمیدونم چرا دیگه نیومد به ایران ، ولی خودروی خوبی بود در مقابل دیگر ساخته‌های به دردنخوره کره‌مربا که امروز مالکانشان را بیچاره کرده‌اند از استهلاک و خرابی!!!

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. FY

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (134 ديدگاه)

          حالا چین خیلی خوبه😁😁😁

          موافقم 0
          مخالفم 4
    2. شهروند ایرانی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (771 ديدگاه)

      هیوندای اشتباه کرد این فیس گذاشت کنار مخصوصا سوناتا و ازرا قبلا خیلی خوشگلتر بودن زمانی که همین زبان طراحی داشتند

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. MehdiTurbo

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1973 ديدگاه)

    من این طراحی کابین از کابینای جدید و مدرن امروزی ترجیح میدم کاش همینجوری میموندن کابینا این کابین از کابینای جدید هیوندا جذاب تر واقعا ادم میبینه لذت میبره در عین فیزیکی بودن ساده است
    اون کابینا در عین ساده بودن حس شلوغی داره
    حتی کابین نسل قبل بنز و بی ام هم از کابین جدیدشان جذاب تر

    موافقم 16
    مخالفم 0
  3. Killer

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (471 ديدگاه)

    بهترین خودرو سال انتخاب شد،خبرشو کار کنین لطفا :)

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. جومونگ

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همین چند ساعت پیش کیا یه فراخوان دیگه هم داد و ۴۳۰ هزار تا تلوراید فراخوان شد . ماشالا فراخواناش روزانه شده
      حالا مشکلش چیه ؟ هیچی . یهو از پارک در میاد و برای خودش میره تو افق محو میشه
      پارک کردنش همین جوریش دردسر بود حالا پارکشم میکنی خودش فرار میکنه

      https://www.motor1.com/news/714248/kia-telluride-recall-roll-away/

      موافقم 11
      مخالفم 5
    2. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      مثل g70 که خودروی سال شد و بعدش شوت شد تو زباله دان تاریخ 🤣

      موافقم 13
      مخالفم 6
  4. زیزیگولو

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4925 ديدگاه)

    تنها هاچبکای فراوون تو بازار ایران پژو۲۰۶ و پراید ۱۱۱ هستن و مدلای وارداتی هم خیلی کم و خیلی به ندرت

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3271 ديدگاه)

      فولکس گل هم خوبه ها! ارزون هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4925 ديدگاه)

        ولی تعدادش به اندازه ۲۰۶ و ۱۱۱ نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3271 ديدگاه)

          کوییک و تیبا هاچ‌بک هم زیاد هست
          البته کوییک تعدادش بیشتر از تیبا هست و ۱۱۱ فکر کنم از همشون بیشتر تو خیابونا هست

          موافقم 2
          مخالفم 0
  5. Hamilton1970

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (529 ديدگاه)

    خداروشکر به این یکی دست نزدن و طراحی اینو خراب نکردن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. ارسلان

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (457 ديدگاه)

    ((“” هاچ‌بک داغ i30 N یکی از عناصر مهم هیوندای برای جلب نظر طرفداران اروپایی رانندگی بود اما سازندهٔ کره‌ای به تولید این خودرو و برادر کوچک آن یعنی i20 N پایان داده است تا روی خودروهای الکتریکی تمرکز کند.””))

    حذف نسخه ی N خودش یک دنیا حرف برای گفتن داره / یادمه چه تبلیغاتی میکردن برای N هاشون و چقدر کوری میخوندن البته فقط با لب و دهن و در میدان عمل هیچ اخرش N رو حذف کردن الان گفتن بزار N رو اسمشو بزاریم ماگما ببریم بچسبونیمش به جنسیس که بتونیم از این طریق مثله بی ام و که مثلا سری 3 نسخه M ش گرونتره ما هم جنسیس رو نسخه ی ماگماش گرونتر بفروشیم / از پرفورمنس فقط گرونتر فروختنش رو بلدن 😂 فک کنم این N منظورش No performance بود ماگما از اونجایی که برای برقی هاش هست منظورش این هست ماشین هامون از بس باتری و سوکت شارژش داغ میشه که ماشین تبدیل به ماگما میشه و گدازه ازش میریزه

    فقط نمیدونم چرا رنگ جنسیس نسخه ی ماگما رنگ لباس رفتگر شهرداری هست !!! ینی میخواد بگه میشه جای رفته گر ازش استفاده کرد؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 9
  7. JUST GERMANY

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    وقتی هر روز یک مدل از سبد محصولاتت حذف میشه بخاطر بلند پروازی و توهم !!!

    تا وقتی ماشین خوب و وهاچبک واقعی داغ اروپایی هست اروپایی محافظه کار بیاد این کره ای رو بخره ؟
    اصلا خلاف عقله

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3271 ديدگاه)

      همشون خوبن
      من ای سی رو خیلی دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا