جگوار

سفر 8 نسل جگوار XJ به نمایشگاه پاریس

جگوار XJ برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۱۹۶۸ به همگان معرفی شد و این خودروساز می‌خواهد با رویدادی خاص در پاریس پنجاهمین سالگرد عرضه‌ی این خودرو را گرامی دارد.


سفر ۸۳۹ کیلومتری ۸ نسل از XJ از تأسیسات مونتاژ کسل برومویچ در بیرمنگهام انگلستان شروع خواهد شد و در پیست کلاسیک جگوار، مرکز میراث بایستر و پیست گوودوود موتور ادامه خواهد داشت. سپس این ناوگان بریتانیا را به مقصد فرانسه ترک خواهد کرد و خودروها به لمانز خواهند رسید و نهایتاً به نمایشگاه خودروی پاریس خواهند رفت.


خودروهای یاد شده شامل هشت نسل XJ هستند. این خودروها شامل XJ سری I و مدل سفارشی XJ50 است که اوایل سال جاری معرفی شده بود. دیگر مدل‌ها عبارت‌اند از سری II مدل ۱۹۷۳، سری II کوپه ۱۹۷۳، سری III مدل ۱۹۷۹، XJ40 1968، X308 1997، X350 2003، X351 2009 و XJR 575 2017.

بدون هرگونه تعجبی، نمایشگاه خودروی پاریس خاطرات فراوانی را برای جگوار داشته و این خودروساز در طول سال‌های قبل نمونه‌های گوناگونی از XJ را در این رویداد معرفی کرده است. خودروی XJ X300 در سال ۱۹۹۴ و XJ X350 نیز در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۲ معرفی شدند.

البته این داستان ۵۰ سال پیش و با معرفی XJ سری I شروع شد. این سدان لوکس با پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۲.۸ و ۴.۲ لیتری خطی عرضه شد و به موفقیت چشمگیری دست یافت.

XJ در طول سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته و همه‌ی افراد از سلبریتی ها گرفته تا خانواده سلطنتی از آن استفاده کرده‌اند. علیرغم تمرکز این خودرو روی اشرافیت، جگوار تعدادی از نسخه‌های پرفورمنس از جمله XJR 575 را عرضه کرده که دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۷۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر می‌باشد. این خودرو تنها در عرض ۴.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به به عالی .عاشق جگوارم مخصوصا مدلهای دهه 70 و 80.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    این مدل از نزدیک دیدم سوارش هم شدم
    شاید اسمش رو نشنیده باشد ولی تو منطقه ازاد ماکو شمال غرب کشور گمرک بازرگان مرز ترکیه
    یه زمانی که قیمت دلار ۴۰۰۰ هزار تومان بود مردم اونجا از گرجستان ماشین میاوردن
    یکی از این مدل ها وارد شد با موتور دیزلی
    خیلی چشم نواز مخصوصا وقتی از دور میبینیش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا