کیا

اعلام مشخصات کامل نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی نسل جدید کیا نیرو

کیا در نوامبر سال گذشته نسل دوم کراس‌اوور نیرو را معرفی کرد اما در آن زمان حرفی در مورد مشخصات فنی آن نیز ولی حالا جزئیات نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی این کراس‌اوور جدید کره‌ای منتشر شده است. هرچند قدرت نسخهٔ هیبریدی نیروی جدید تغییری نکرده و مثل قبل ۱۴۱ اسب بخار است اما نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی کمی افزایش قدرت را تجربه کرده است.

قوای محرکهٔ این نسخه حالا از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی جدید تشکیل شده است که بجای ۶۰ اسب بخار قدرت قبل، ۸۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. درنتیجه، مجموع خروجی این مدل به ۱۸۵ اسب بخار رسیده است که افزایشی ۴۴ اسب بخاری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. ارتقاء مهم دیگر نیرو پلاگین‌هیبریدی جدید جایگزینی باطری‌های ۸.۹ کیلووات ساعتی قبلی با نمونه‌های بزرگ‌تر ۱۱.۱ کیلووات ساعتی است که طبق اطلاعات اولیه، برد بیشتری تا ۶۰ کیلومتر را ارائه می‌کند.

نسخهٔ الکتریکی نسل جدید نیرو هم از یک موتور برقی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این یعنی قدرت کراس‌اوور الکتریکی کیا نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته اما گشتاور آن از ۳۹۵ نیوتن متر قبل کاهش قابل‌توجهی داشته است. باطری‌ها هم همان ظرفیت ۶۴.۸ کیلووات ساعتی قبلی را دارند که البته حالا بردی ۴۶۳ کیلومتری را فراهم می‌کنند که ۹ کیلومتر از قبل بیشتر است. این باطری‌ها از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار هستند که می‌تواند در ۴۳ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها را شارژ کند. کیا اما زمان شارژ باطری‌ها از طریق پریزهای برق خانگی معمولی را هنوز اعلام نکرده است. نیرو الکتریکی در نسل قبلی در نسخه‌ای ارزان‌تر با باطری کوچک‌تر و موتور ضعیف‌تر هم ارائه شده ولی فعلاً نمی‌دانیم که این نسخه در نسل جدید هم ارائه خواهد شد یا نه.

کیا فعلاً فقط تصاویر نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی نیروی جدید را منتشر کرده است که در طراحی سپر جلو و رینگ‌ها باهم متفاوت هستند. نسخهٔ EV ورودی هوای کوچک‌تری در میانهٔ سپر خود دارد که طرفین آن‌هم بجای مشکی، همرنگ بدنه است. علاوه بر این، در این نسخه زیر جلوپنجره هم درگاه شارژ تعبیه شده است. فعلاً اما نمی‌دانیم که نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی نیرو طراحی مشابهی با برادر الکتریکی خود خواهد داشت یا اینکه طراحان کیا در این نسخه هم تغییراتی را ایجاد می‌کنند.

نسل دوم نیرو روی نسخهٔ بشدت بروز شده‌ای از معماری نسل قبلی ساخته شده و حالا تنظیمات تعلیق و سیستم فرمان آن‌هم بهینه شده است. این کراس‌اوور جدید ۴,۴۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۵ میلی‌متر عرض و ۱,۵۴۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۲۰ میلی‌متر است که افزایشی ۶۵ میلی‌متری در طول، ۲۰ میلی‌متری در عرض و ۱۰ میلی‌متری در ارتفاع به همراه ۲۰ میلی‌متر فاصلهٔ محوری بیشتر را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد.

این ابعاد بزرگ‌تر کابین جادارتری را به همراه داشته است که فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. فضای بار خودرو اما بسته به نوع قوای محرکه متفاوت خواهد بود به‌گونه‌ای که در نسخهٔ هیبریدی ۴۵۰ لیتر، در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۳۴۸ لیتر و در نسخهٔ الکتریکی ۴۷۵ لیتر است. البته در نسخهٔ الکتریکی یک صندوق بار ۲۰ لیتری هم در جلو وجود دارد.

در تمام تیپ‌های نیرو دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با ناوبری و دوربین دید عقب و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلفی مثل دستیار رانندگی در بزرگراه به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما کسانی که تیپ‌های بالاتر را انتخاب کنند از تجهیزات بیشتری مثل تودوزی چرمی مصنوعی، تهویهٔ صندلی‌ها، سیستم صوتی هارمن کاردون، هشدار فعال نقاط کور، درب صندوق برقی، هدآپ دیسپلی و شارژر بی‌سیم هم برخوردار خواهند شد. نسل جدید کیا نیرو هم‌اکنون در سوئد قابل خریداری است و قیمت آن برای نسخهٔ هیبریدی از ۳۳۴,۴۰۰ کرون معادل ۳۴,۷۰۰ دلار، در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از ۳۹۶,۹۰۰ کرون معادل ۴۱,۲۰۰ دلار و در نسخهٔ الکتریکی از ۴۹۵,۹۰۰ کرون معادل ۵۱,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. همهٔ نسخه‌های نیرو از سه‌ماههٔ نخست امسال در اروپا عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (5701 ديدگاه)

    پلتفرم منحصر به فرد کیا نیرو تا حدودی بین دو کراس‌ اوور این کمپانی یعنی اسپرتیج و سورنتو هستش که همین موضوع باعث میشه تا قطعاتی از هر دوتا ماشین یعنی اسپرتیج و سورنتو تو این ماشینم استفاده بشه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    اصلا با طراحی ش کنار نمیام . EV6 خیلی بهتره

    طراحی های جدید کیا هیوندای واقعا خوبن ولی خیلی سلیقه ای شدن یخورده هم زیاده روی میکنن تو طراحی خودرو مثل خطوط منحنی بدنه و…

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      اتفاقا یکی مثل من از اینجور طراحی ها خوشم میاد!
      به نظرم فضایی و شیک هستن
      کلا با خطوط تیز خیلی حال میکنم

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. viper

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        به شما کادیلاک فلیت وود ۱۹۷۵ و کادیلاک دویل ۱۹۶۶ و کادیلاک های دهه شصت پیشنهاد میشه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          از قدیمی هرچی باشه خوشم نمیاد

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. آرم@ن

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (183 ديدگاه)

          دقیقا منم از هیچ ماشین قدیمی خوشم نمیاد

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. Clean energy (صیانت!)

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          واقعا به شخصه دلیلی بر دوست داشتن یه مشت ماشین عهد بوقی بی تکنولوژی بی آپشن نمیبینم

          موافقم 2
          مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا