چریکرمان موتورگروه بهمن

مقایسه ریسپکت و J7؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

در جدیدترین مقاله راهنمای خرید پدال، دو سدان جدید و چینی بازار یعنی بهمن ریسپکت و کی ام سی J7 را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

با اینکه بازار خودرو در قبضه شاسی بلندها و کراس اورهاست اما سدان ها نیز همچنان طرفداران زیادی دارند. این خودروها به دلیل دینامیک سواری بهتر، فضای کابین و بار بیشتر و همچنین مصرف سوخت کمتر موردتوجه مشتریان قرار دارند و در کشورمان نیز شاهد عرضه چندین سدان چینی جدید هستیم. سال قبل و به فاصله زمانی کوتاه دو سدان جدید چینی با نام‌های بهمن موتور ریسپکت و کی ام سی J7 در بازار معرفی شدند و حالا می‌خواهیم آن دو را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانیم در نهایت مقاله‌ای مفید برای خریداران احتمالی ریسپکت و J7 ارائه کرده باشیم.

همچنین بخوانید: بهترین خودروهای چینی بازار ایران؛ از جک J4 تا تیگو ۸ پرو مکس

ریسپکت در واقع محصولی از شرکت چری چین و وولیانگ است که بهمن موتور پلتفرم آن را خریداری نموده تا سدان موردبحث را با لوگوی خود راهی بازار کند. بهمن که طی سال‌های اخیر رابطه نزدیک‌تری با چری برقرار کرده، از قوای محرکه نام آشنایی که در سایر محصولات چری همچون آریزو و تیگو دیده‌ایم برای ریسپکت استفاده می‌کند. در طرف دیگر باید به کی ام سی یا کرمان موتور J7 اشاره کنیم که محصولی از شرکت جک چین با نام سهول A5 پلاس است. J7 در بازار داخلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قطعاً در این مقایسه علت این موضوع را متوجه خواهید شد.

مقایسه ریسپکت و J7

  • طراحی ظاهری

برای افرادی که طی سال‌های متمادی به دیدن سدان های قدیمی و کلافه کننده ایران‌خودرو و سایپا عادت کرده بودند، قطعاً حضور ریسپکت و J7 در خیابان‌ها تازگی خواهد داشت. ریسپکت اگرچه در کلیت از طراحی ساده‌ای سود می‌برد اما طراحی جذابی دارد. در بخش جلو چراغ‌هایی کشیده به طرفین را به همراه جلوپنجره‌ای دو تکه می‌بینیم که در عین سادگی زیبایی خوبی دارند. پروفایل جانبی خودرو عاری از هرگونه هیجان بصری است و در نهایت سادگی کار شده اما زمانی که به بخش عقب خودرو نگاه کنید چراغ‌هایی باریک و کشیده‌ای را خواهید دید که در میانه به لوگوی بهمن می‌رسند و روی آن تأکید دارند. در مجموع باید گفت طراحی ظاهری ریسپکت ساده و درعین‌حال شیک است و با گذشت زمان گرد پیری بر چهره آن کمتر می‌نشیند.

اما در کی ام سی J7 طراحی جسورانه‌تر و متفاوت‌تری را می‌بینیم. چراغ‌های باریک جلو به شیبی ملایم طراحی شده و کلیت بخش جلو را از سادگی درآورده‌اند. یک نوار نورانی نیز چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. در پروفایل جانبی J7 یک خط عمیق از گلگیر جلو شروع شده و به چراغ‌های عقب می‌رسد که همین نکته باعث شده نمای جانبی حالت یکنواختی نداشته باشد. در نمای عقب نیز طراحی ساده اما هماهنگی را می‌بینیم. چیزی که به یک روند در دنیای خودرو تبدیل شده، چراغ‌های به‌هم‌پیوسته است که بر پهنای خودرو تأکید دارند. دو خروجی گرد و کوچک نیز تکمیل کننده بخش پشتی J7 هستند. در مقایسه ریسپکت و J7 از نظر ظاهری نمی‌توان خودرویی را به‌طور مطلق پیروز دانست اما باید گفت ریسپکت طراحی ساده‌تر و شیک‌تری داشته و J7 هیجان بیشتری را به بیننده تزریق می‌کند.

  • طراحی داخلی

با ورود به کابین ریسپکت شاهد طراحی‌ای خواهید بود که حس هیجان بیشتری را نسبت به بدنه منتقل می‌کند. در این بخش اکثر ادوات طراحی خوب و در دسترسی دارند و طراحان به دنبال القای حس اسپرتی بوده‌اند. یکی از موارد برجسته کابین ریسپکت طراحی صندلی‌هاست که جذابیت خاصی دارد. از نظر متریال بکار رفته شاهد استفاده از فوم نرم و پلاستیک خشک هستیم که البته سهم پلاستیک بیشتر است و قطعاً انتظار ما از یک خودروی گران‌قیمت در بازار ایران را برآورده نمی‌سازد. از نظر فضای کابین نیز مشکلی برای سرنشینان بالغ وجود ندارد اما قسمت نشیمنگاه صندلی می‌توانست بهتر طراحی شود. در کل باید گفت طراحی کابین ریسپکت جذابیت بیشتری نسبت به طراحی بدنه دارد و قطعاً نظر خریداران را جلب خواهد کرد.

کابین کی ام سی J7 طراحی شاخص‌تری دارد و اولین نکته‌ای که جلب‌توجه می‌کند نمایشگر عمودی ۱۰.۴ اینچی مشابه تسلا و مرسدس بنز است. هرچند از نظر کیفیت نباید انتظار زیادی از آن داشت. J7 به پشت آمپرهای دیجیتالی و نورپردازی داخلی مجهز شده و از این نظر جذابیت‌های زیادی دارد. نکته قابل‌توجه دیگر به سقف پانورامیک بازشو مربوط می‌شود که قطعاً خریداران زیادی به دنبال آن خواهند بود. فضای بار ۵۴۰ لیتری J7 نیز حدود ۱۰۰ لیتر فضای بیشتری نسبت به رقیب هم‌وطن خود دارد و کاملاً پاسخگوی نیاز خانواده‌ها خواهد بود. در مجموع باید گفت کابین هر دو خودرو طراحی قابل قبولی دارد هرچند از نظر متریال می‌توانستند بهتر از این باشند.

  • تجهیزات و امکانات

در ادامه مقایسه ریسپکت و J7 به بخش تجهیزات می‌رسیم که هر دو خودرو با دست ‌پر وارد میدان شده‌اند. البته برخی امکانات J7 باعث می‌شوند ریسپکت کمی به حاشیه رانده شود. مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، شیفتر پشت فرمان و سقف پانوراما بازشو جزو مواردی هستند که در ریسپکت وجود ندارند و شاید برخی خریداران این موضوع را مهم تلقی کنند. در ادامه به لیست تجهیزات هر دو خودرو اشاره کرده‌ایم:

لیست امکانات و تجهیزات بهمن موتور ریسپکت

  • حالت‌های رانندگی اقتصادی – اسپرت
  • نشانگر تعویض دنده
  • سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشین‌های عقب
  • استارت دکمه‌ای، روشن شدن خودرو با ریموت کنترل
  • دوربین ۳۶۰ درجه برای سهولت در پارک
  • فرمان چرمی، مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی‌مدیا
  • شارژر وایرلس تلفن همراه
  • کنترل سیستم مولتی‌مدیا روی کنسول مرکزی
  • سیستم مولتی‌مدیا ۱۰/۲۵ اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث / دارای سیستم GPS
  • درگاه USB دو عدد جلو و یک عدد عقب
  • جلو آمپر دیجیتال ۷ اینچی
  • ۶ عدد اسپیکر
  • خروجی برق ۱۲ ولت
  • نور محیطی داخل کابین با قابلیت تغییر در چند رنگ (Ambient Lighting)
  • چراغ‌ها با تکنولوژی LED
  • قابلیت تنظیم برقی چراغ‌های جلو
  • سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow me home)
  • آینه‌های جانبی برقی تاشو به همراه گرم‌کن و چراغ خوشامدگویی
  • آینه داخلی ضد تابش نور
  • شیشه‌های Privacy جانبی و عقب
  • برف‌پاک‌کن ژله‌ای (Boneless)
  • سانروف
  • روکش چرمی صندلی
  • صندلی برقی راننده مجهز به گرم‌کن با قابلیت تنظیم در ۶ جهت
  • صندلی سرنشین مجهز به گرم‌کن با قابلیت تنظیم دستی در ۴ جهت
  • صندلی عقب با قابلیت جمع شدن ۶۰/۴۰
  • قابلیت تنظیم زاویه فرمان
  • ریموت کنترل مجهز به کلید صندوق‌عقب
  • کالیپر ترمز قرمز رنگ
  • باز شدن درب باک از داخل
  • رنگ تودوزی – جنس تودوزی مشکی – چرمی
  • بالا آمدن شیشه‌های برقی با یک‌بار لمس (هر چهار درب)

همان‌طور که گفته شد کی ام سی J7 نیز خودروی کاملاً مجهزی است و حتی از این نظر بالاتر از ریسپکت قرار می‌گیرد. مهم‌ترین تجهیزات این سدان چینی عبارت‌اند از:

  • سانروف پانورامیک
  • صندوق‌عقب برقی
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه و خروجی برق ۱۲ ولت برای ردیف جلو و عقب
  • استارت بدون کلید و سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام LED جلو و عقب به همراه سیستم بدرقه و خوش‌آمد گویی
  • صندلی برقی راننده به همراه گرم‌کن
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی به همراه شیفتر پشت فرمان
  • صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی همراه با ۳ تم رنگی متفاوت
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوا و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • کول باکس
  • نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اکو و اسپرت
  • فرمان برقی با قابلیت تنظیم سفتی در سه حالت
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی با قابلیت انتخاب رنگ
  • کروز کنترل
  • اتو هلد  Auto Hold
  • سیستم ضد هرزگردی  ESC
  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی
  • سیستم کمکی ترمز اضطراری
  • سنسور پارک عقب
  • سنسور باران
  • دوربین ۳۶۰ درجه

قوای محرکه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه ریسپکت با J7 همین بخش قوای محرکه است که تفاوت‌های مهمی را به نمایش می‌گذارد. درحالی‌که ریسپکت از پیشرانه آشنای ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند، کی ام سی J7 به پیشرانه قوی‌تر ۱.۵ لیتری توربو با تکنولوژی TGDi مجهز است. قدرت و گشتاور ریسپکت به ترتیب ۱۵۴ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتون متر است درحالی‌که J7 قدرت ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متر را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد و بنابراین از این نظر کاملاً برتر از ریسپکت ظاهر می‌شود. ضمن اینکه ریسپکت به گیربکس CVT نه دنده مجهز است درحالی‌که J7 از گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه سود می‌برد.

همچنین بخوانید: لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی – ۱۴۰۲

قدرت و گشتاور بیشتر پیشرانه J7 کاملاً در شتاب گیری‌ها به چشم می‌آید به ‌گونه‌ای که خودروی موردبحث می‌تواند در حدود ۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که ریسپکت با قدرت کمتر صفر تا ۱۰۰ حدود ۱۰.۵ ثانیه‌ای خواهد داشت. با توجه به این موارد باید گفت J7 از نظر قوای محرکه کاملاً برتری خود را به رقیب دیکته می‌کند. در ادامه مشخصات فنی هر دو خودرو ذکر شده‌اند.

مقایسه ریسپکت با J7 – مشخصات فنی
بهمن موتور ریسپکت کی ام سی J7
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۵۴/۲۳۰ ۱۷۲/۲۸۰
گیربکس ۹ سرعته CVT ۶ سرعته دوکلاچه
صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱۰.۵ ۸
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۹۰ ۱۷۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۷.۵ ۷
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۶۷۰/۱۸۲۵/۱۴۸۳ ۴۷۸۰/۱۸۲۰/۱۴۹۲
فاصله بین محورهای جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۷۰۰ ۲۷۷۰
ظرفیت فضای بار (لیتر) ۴۵۵ ۵۴۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۴۰۹ ۱۴۸۵
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) ۵۰ ۵۵
  • بررسی سواری و هندلینگ

 

با توجه به تجربه‌ای که پیش از این با قوای محرکه ریسپکت در سایر محصولات چری داشته‌ایم باید گفت این خودرو شتاب گیری نسبتاً کندی دارد و تأخیر توربو و پدال گاز کاملاً محسوس خواهد بود. از طرف دیگر گیربکس CVT نیز عمده تمرکز خود را روی رانندگی اقتصادی معطوف می‌کند و به همین خاطر نباید انتظار سواری اسپرتی را داشت. عایق‌بندی کابین ریسپکت خوب است و صدای زیادی وارد کابین نمی‌شود اما در زمان عبور از دست‌اندازهای بزرگ کاملاً آن‌ها را احساس خواهید کرد. پایداری و هندلینگ نیز به لطف سیستم‌های ایمنی و تعلیق چند اتصالی عقب رضایت‌بخش است و سواری خودرو به عنوان سدانی با اندازه متوسط پذیرفتنی و نسبتاً نرم خواهد بود. در مجموع ریسپکت کاملاً انتظارات یک مصرف‌کننده معمولی را برآورده می‌سازد و برای ترددهای روزمره خودرویی بی حاشیه و خوب خواهد بود.

کی ام سی J7 در روی کاغذ نوید سواری هیجان‌انگیز و اسپرتی را می‌دهد. به همین خاطر شاهد سواری خشک‌تر در مقایسه با ریسپکت هستیم و در زمان عبور از ناهمواری این موضوع به ویژه در بخش عقب کاملاً به چشم خواهد آمد. با توجه به قدرت بیشتر پیشرانه، J7 در شتاب گیری‌ها چابک‌تر و سرزنده‌تر از ریسپکت به نظر می‌رسد هرچند انتظارات از آن بیشتر است. از نظر هندلینگ نیز باید به این سدان چینی نمره متوسط را داد. J7 نیز از نظر دینامیک سواری و هندلینگ پاسخگوی نیازهای یک خانواده معمولی خواهد بود و اگر خواهان لذت کامل رانندگی باشید بهتر است سراغ گزینه‌های دیگر و گران‌تر بروید.

  • قیمت

در جدول زیر قیمت خودرو ریسپکت و J7 را مشاهده می‌کنید:

مدل مشخصات قیمت کارخانه قیمت بازار
بهمن ریسپکت پرایم ۹۷۳,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۳۰۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7 ۱۴۰۲ ۱,۲۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰

همان‌طور که مشخص است فاصله قیمتی قابل‌توجهی بین ریسپکت و J7 وجود دارد و این موضوع می‌تواند انتخاب مشتریان را تا حد زیادی تحت‌الشعاع قرار دهد. البته قیمت بازار دو خودرو اختلاف کمتری دارد اما تجربه نشان داده در شرایط رکود بازار، خودروسازان محصولات خود را به‌صورت فوری و حتی اقساطی نیز به فروش می‌رسانند.

  • جمع‌بندی

مرور قیمت خودروها در کشورمان هر روز باعث افسوس بیشتر می‌شود چراکه با بودجه‌ای مشابه در بازارهای جهانی می‌توان خودروهایی مدرن و باکیفیت را خریداری نمود؛ اما واقعیت بازار خودروی کشورمان چیز دیگری است و به ناچار باید همین گزینه‌ها را بپذیریم. کی ام سی J7 طراحی ظاهری اسپرت تر، تجهیزات بیشتر، فضای بار جادارتر، دینامیک سواری هیجان‌انگیزتر و… قطعاً دست برتر را در مقایسه با بهمن ریسپکت خواهد داشت اما یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب خریداران تأثیرگذار خواهد بود و آن نیز قیمت خودروست. اینجاست که ریسپکت با قیمت بسیار پایین‌تر خود ورق را به نفع خود بازمی‌گرداند و حتماً طیف بیشتری از مشتریان به دنبال خرید آن با قیمت کارخانه خواهند بود. از مالکان محترم این دو خودرو خواهشمندیم تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران عزیز مجله پدال به اشتراک بگذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    سراتو ۲۰۰۰ سی سی مونتاژ از هر لحاظ بهتره و دو برابر این دوتا راه می ره برات
    از مونتاژ سدان های بازهر جهانی مثل کیا فورته رسیدیم به مونتاژ گم نامان چینی

    موافقم 52
    مخالفم 68
    1. هموطن

      ۱۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بله، ولی قیمت بازار سراتوکجا وجی۷کجا!!!

      موافقم 19
      مخالفم 2
  2. ۱۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    مزدا ۳ نیو بهتره از جفتشون
    با mg۶نیو سالاره

    موافقم 31
    مخالفم 47
    1. آرش

      ۱۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز اینکه خودرو های ژاپنی و کره ای از چین بهتر هستن شکی نیست ولی چین نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته
      وقتی تو ایران با قیمت مزدا۳ ده پانزده سال پیش میتونم یک خودروی چینی کاملا بروز با ظاهری زیبا و کلی امکانات و خدمات داشته باشم قطعا انتخابم همون خودروی چینیه

      موافقم 82
      مخالفم 24
      1. ۱۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3271 ديدگاه)

        داداش ماشین چینی چه اپشنی داره که مزدا نداشته باشه؟

        موافقم 13
        مخالفم 31
      2. H2

        ۱۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        این ماشین چینی مثلا بروز نه سواری وارداتی 15 سال پیش رو داره، نه قابلیت اطمینان، قطعات هم که حتی در نمایندگیها هم پیدا نمیشه حتی در دوره گارانتی، برای یه سنسور ساده ماشین باید یکی دو ما بخوابه، اگر هم پیدا بشه قیمتش از قطعات بی ام و گرانتر درمیاد
        ولی همون وارداتی 15 سال پیش حتی اگه خیلی معمولی هم باشه یه اورحال کنی دوباره 10 سال برات کار میکنه مثل باقلوا

        موافقم 38
        مخالفم 27
  3. hamid

    ۱۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    من ریسپکت رو انتخاب میکنم ، موتور j7 تزریق مستقیمه و بشدت با بنزین معمولی مشکل داره
    اگر به بنزین سوپر دسترسی ندارید از موتورهای gdi دوری کنید ، اکتان بوستر کمک زیادی نمیکنه

    موافقم 31
    مخالفم 18
  4. کوشا

    ۱۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    این چه شریک اقتصادی هست که نمیتونیم خودرو هاشون رو با اسم خودشون بفروشیم؟
    اینطوری میخواین نظم نوین جهانی ایجاد کنین؟!

    موافقم 14
    مخالفم 11
    1. مجتبی .

      ۱۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1168 ديدگاه)

      شریک!!!! ارباب عزیزم ارباب

      موافقم 11
      مخالفم 3
  5. PURIYA

    ۱۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (460 ديدگاه)

    کی ام سی J7 لایک👍
    ریسپکت دیسلایک👎

    احساس میکنم تنها کسی ام که از j7 خوشش میاد

    موافقم 90
    مخالفم 27
  6. رضا

    ۱۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی تویوتا کرولا 20 هزار دلاری قیمت میخوره 4.5 میلیارد (90 هزار دلار) این ماشین های 17 هزار دلاری قطعا 1.5 میلیارد میارزن

    موافقم 30
    مخالفم 1
    1. نیما

      ۱۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه حرف حساب

      موافقم 4
      مخالفم 0
  7. هموطن

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنده حدود۷ساله که جک‌جی۵(کرمان‌موتور)رادارم‌وواقعا‌ازهمه‌لحاظ‌چه‌کارکرد‌وچه‌مصرف‌سوخت‌واستهلاک‌قطعات‌و….راضی بودم‌وهستم.اخیرا‌هم۲ماهه‌کی‌ام‌سی(جی۷)خریدم‌فعلا‌که‌‌خیلی‌راضی‌وسواریش‌عالیه،تا‌انشاا…‌بعدا‌ببینم‌چطوره،
    ممنون‌ازسایت‌ومقایسه‌ی‌بدون‌پیش‌داوری‌وجانب‌داریتون‌ازبرندونوع‌خاصی.

    موافقم 27
    مخالفم 5
  8. امید

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راستش تریلی چینی با اینکه قیمتش بسیار بالاتر از سواری هست.چین عزیز ما به رانندگان رحم نکرده و ماشین بدون آلیاژ میده به مردم و بعد از 1.200 کیلومتر باید موتور یا گیربکس عوض بشه. اما ماشین آف هاش اروپا تا 2.000.000 کیلومتر هنوز هیچ مشکلی ندارن

    خدا می‌دونه که جنس خوب هم داخل چین هست.
    اما تاجران ما آشغال میارن.که سود بیشتری داشته باشند.ولی اروپا کلا ماشین آشغال نداره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  9. فقط سری ۳

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    اصلا j7 رو نمیشه با ریسپکت مقایسه کرد در حد هم نیستن .j7 خیلی سر تره .درمورد ماشین های دست دوم کره وژاپن من خودم النترا ۲۰۱۴ داشتم با اینکه ماشین خوبی بود ومصرف بنزین خوبی داشت ولی به خرج افتاده بود وکلافت میکرد الان هم تمام ماشین های دست دوم همین شرایط رو دارن بعد خرید باید راه تعمیرگاه رو بلد باشی بری

    موافقم 8
    مخالفم 4
  10. باشو

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    هرکی یه نظری داره،نظر همه هم محترم، اما بنده بشخصه یه سیویک یا کریسیدا لنسر گالانت سند تک برگ پیدا میکنم زیاد هم هست، نهایت 400تومن یه صد تومن خرجش میکنم میشه صفر کارخونه یعنی لذتش میبرم مخصوصا گالانت یا کریسیدا که واقعا اپشنال و سوپرسالن هم هست.

    موافقم 4
    مخالفم 18
  11. مهردادکمال

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    چطور میتوتی یک ایرانی رو راضی کنی بالای یک میلیارد بده سدان چینی بخره نهایت میره یه کراس اور چینی میگیره با رخ ماشینش کمی پز بده یا اگر خوش ذوق باشه یک مزدا3میگیره یا کمری 2008 که هیچ وقتم پشیمون نخواهد شد حتی مگان 2000تمیز یا سراتوی مرتب هم گزینه های بدی نیستن

    موافقم 7
    مخالفم 8
  12. Arya

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گرفتن ماشین دست دوم که معلوم نیست دست کی بوده و چکار کرده بی عقلیه محضه

    موافقم 11
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا