لامبورگینیمک لارن

درگ لامبورگینی اوراکان و مک‌لارن 720S

در اوضاع کنونی مک لارن ۷۲۰S یک غول کش حرفه‌ای است. این خودرو پرفورمنس فوق‌العاده را با قیمتی نسبتاً قابل‌ابتیاع در مقایسه با دیگر سوپرکارهای بازار ارائه می‌کند. مک لارن ۷۲۰S همچنین به خاطر دینامیک سواری هیجان‌انگیز و درگیر کننده خود تحسین شده است؛ و اگرچه سواری لذت‌بخش در پیست به معنی توانایی شکست همه‌ی خودروها در مسابقه درگ نیست اما خوشبختانه کانال یوتیوب TheSUPERCARDRIVER تصمیم گرفته ۷۲۰S را در برابر لامبورگینی اوراکان پرفورمنته قرار دهد تا بفهمیم توانایی هر خودرو چقدر است.


لامبورگینی از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متر سود می‌برد. حداکثر سرعت این سوپر اسپورت ایتالیایی نیز ۳۲۳ کیلومتر در ساعت است. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تمامی نیرو را به چهارگوشه خودرو می‌فرستد. از طرف مک لارن ۷۲۰S را داریم که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو سود می‌برد. اگرچه این خودرو دو سیلندر کمتر دارد اما قدرت آن به ۷۱۰ اسب بخار و گشتاورش به ۷۷۰ نیوتون متر می‌رسد. حداکثر سرعت ۷۲۰S برابر با ۳۴۱ کیلومتر در ساعت بوده و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز قدرت پیشرانه را تنها به چرخ‌های عقب می‌فرستد.


اگرچه مک لارن از نظر قدرت و گشتاور مزیت واضحی دارد اما سیستم چهار چرخ محرک لامبورگینی در خط مستقیم به کمک این خودرو می‌آید. زمانی که چراغ سبز می‌شود لامبورگینی کاملاً جلو می‌افتد اما در نهایت نمی‌تواند با پرفورمنس فوق‌العاده ۷۲۰S برابری کند. این مک لارن است که در خط پایان به اندازه چندین خودرو با اوراکان پرفورمنته فاصله ایجاد می‌کند.


اگرچه فاصله زیادی بین این دو خودرو وجود دارد اما قیمتشان خیلی متفاوت نیست. بهای ۷۲۰S از ۲۸۴۷۴۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایه اوراکان پرفورمنته برابر با ۲۷۴۳۹۰ دلار است. اگر نمی‌توانید بیش از ۲۵۰ هزار دلار برای خرید خودرو پرداخت کنید بنابراین ۱۰ هزار دلار تفاوت قیمت زیاد به نظر می‌رسد اما در این بازه قیمتی تفاوت‌های این چنینی به چشم نمی‌آیند. زمانی که پرفورمنس ۷۲۰S این‌گونه باشد انتخاب برنده کار سختی نخواهد بود…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2837 ديدگاه)

    چه میکنه این بازیکن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      تو دبی ((( مکی لارنها))) به خاطر نوع آب و هوای شرجی و گرما که داره به روغن سوزی میوفتن و یجوراهی بازار فروشش به مشکل خورده . ولی در مورد لامبو اینچنین نیست . بیشتر ((( مکی سواران ))) خودروهاشون با افت سنگینی روبرو میشه ولی در مورد لامبو اینچنین نیست . از معایب ((( مکی ها ))) ظاهر نه چندان دلچسب ، قیمت گزاف ، عدم تطابق پذیری با آب و هوای مختلف ، اصطحلاک فوق العاده وحشتناک ، هزینه نگهداری سر سام آور و افت قیمت زیاد
      اما میرسیم به مزایا : شما دارای یکدستگاه مک لارن هستین همین !!!!!??? چهارتا چرخ زیرش

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید(تهران)

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (496 ديدگاه)

        منظور شما استحلاک هست درسته؟!! برای من این دو برند تفاوت آنچنانی ندارند اما اگه همه مثل شما فکر میکردن الان مک لارن ورشکست شده بود، اگر به لامبو علاقه داری عیب نداره خیلی هم خوبه ولی تخریب مک لارن باعث بهتر شدن لامبو نمیشه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hosseinbimmer

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (133 ديدگاه)

          داداش اومدی بهتر کنی بدتر کردی
          استهلاک

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهرداد

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (4 ديدگاه)

          ” استهلاک ” دیگه؟!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ا.سد.مرتضی

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        ظاهر نه چندان دلچسب ؟
        مکلارن زیبا ترین ماشین سال انتخاب شده بود
        شما فقط دارای 4 لاستیک هستید ؟
        معلومه داری با پراید مقاسیه میکنی نه لامبورگینی
        اب وهوای شرجی دبی ؟
        کجای اون شن ها رطوبت هست مثلا تف رو هوا خشک میشه
        قیمت گزاف ؟
        با این قیمت انگار داری koenigsegg میخری
        عدم تطبیق با اب وهوای مختلف ؟
        حالا چون یه ماشین به هزار دلیل خراب شده شد عدم تطبیق
        اصطحلاک ( استحلاک) وحشتناک؟
        مگه چندتاشو داشتی ؛ هیچ فقط چندتا فیلم دیدی
        هزینه نگهداری گزاف ؟
        اینم جزو همون اصطحلاک هست و این که افت قیمت زیاد ؛ مگه چندتا شو زدوبند کردی که تجربیات خیلی درستتو داری میگی؛ ودر اخر اینو بدون ماکه دستمون بهشون نمیرسه ولی لامبورگینی یه پله پایین تر از مک لارن هست حالا اگر 488 پیستا یا 911 بود یه چیزی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Just bentley continental

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (542 ديدگاه)

    ماشالا لامبو صفر تا صد و زیر ۲ و نیم ثانیه زد.
    مک لارنم که نیاز به تعریف نداره اگه ۳۰۰ هزار دلار داشتمو دنبال سوپر کار بودم به هیچ چیز به جز این هایپرکار که در لباس یه سوپر کار قایم شده فک نمی کردم.
    تازه لانچ مک لارن خیلی ضعیف بود
    اگه تو درگای قبلیش دیده باشین این ماشین صفر تا صد تو حدود دو ونیم ثانیه پر می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    کدوم بی رحمی میتونه بین این دوتا ماشین یکیو انتخاب کنه
    دوئلش ده برابر سنگین تر از دوئل M5 وE63 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. s.h

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    زمانی که چراغ سبز می‌شود لامبورگینی کاملاً جلو می‌افتد اما در نهایت نمی‌تواند با پرفورمنس فوق‌العاده 720S برابری کند
    این جمله منو داغون کرد !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      مکلارن تقریبا صد اسب بیشتر قدرت داره و گشتاور بیشتریم داره خب معلومه دور بگیره جلو میوفته. و اما پرفورمنس لامبو توی درگ نیست اینو دیگه همه میدونن که لامبو حریفاشو توی پیست میطلبه. بازم اینجا هوراکان خیلی بیش از حد انتظار خودی نشون داد و منی که عاشق لامبو هستم واقعا تعجب کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mg

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    از بهترین ماشینای قرنه خداوکیلی هموند راست میگفت همه جوره باهاتون راه میا د
    باید ببینینم با پیستا چه میکنه
    البته نسل قوی تری از این به زودی معرفی میشه اینجاست که باید گفت اژدها وارد میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1027 ديدگاه)

    با اینکه عاشق اوراکان هستم ولی این 720 عجب اعجوبه ای هستش، 770 نیوتن متر گشتاور هر غولی را به زانو در میاره.واقعا هایپر کاره این ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. KING918

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اینجاس که تاثیر توربو مشاهده میشه …..
    منتظر درگ با 911 gt2 هستم مطمئنم مکلارن رو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایلیا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نفر بعد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      پورشه 911 آر اس 2
      فراری 488 پیستا
      برای آینده هم اونتادور اس وی جی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. شاهین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    پرفورمانته هر دفعه داره ی شگفتی نشون میده!!!
    اصلا انتظار نداشتم اینجوری با 720 درگ کنه!
    لامبو هم اگه بره تو فاز تنفس مصنوعی واقعا همه رو شاخ میزنه مثل کلیپ زیر:
    https://www.instagram.com/p/BkF_OhZgtKJ/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=jytqbjt61fmd
    اما خب حتما صلاح نمیدونه. همه جوره دوستدارشم یدونس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. joojoo

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (273 ديدگاه)

    به مکلارن تبریک میگم…..
    اما یه سوالی مطرحه…
    وقتی این ماشین جلوی آونتادور SVJ له بشه….اونوقت آیا ذره ای تو ذهن ها باقی میمونه؟؟؟
    همونطوری که mp4 جلوی آونتادور له شدو کنار رفت؟؟
    من نمیخوام مکلارن رو زیر سوال ببرم….اما آیا وقتی 458 جلوی آونتادور باخت، به چشم کسی اومد؟؟؟ مسلما نه چون فراری پرستیژ خاص خودشو داره….و اینم با چندتا درگ ساده خدشه دار نمیشه
    لامبورگینی هم همینطور….وحشیگری لامبو چیزی نیست که توی ماشینی غیر از لامبو پیدا بشه…..خواه درگی رو ببره یا ببازه….گرچه اینجا هم تو رول و هم تو لانچ وحشیگری خودشو به رخ مکلارن کشید و مکی جونش در اومد تا با 80 اسب و 170 گشتاور خودشو به لامبو برسونه
    اما مکلارن برای نشون دادن خودش مجبوره خودشو با بزرگان مقایسه کنه……..
    و در نهایت همه ی مدلاش مثل mp4 به حاشیه میرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرید

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من فکر میکنم اون 710 اسب بخار اعلامی شرکت مک‌لارن منظورش رو چرخا باشه. آخه لامصب جلو هر کی دراومده شکستش داده. خواه عشقم لامبو باشه خواه یه ماشین دیگه. تو یوتیوب بیشتر از 10 درگ دیدم ازش لامصب جر میده فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ساسان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    برد مکلارن شگفت انگیز نبود.چون طبق قدرت اعلامی شرکت(قدرت ماشین بیشتر از قدرت اعلامی شرکته)کاملابردش قابل پیشبینی بود…شگفت انگیز لانچ فوقلاده وشتاب زیر2.5پرفورمانته بود.فوقلاده بود..با جمله انتهای متن موافق نیستم.شما پارامترهایی درلامبو گیرتون میاد که در مکلارن نیست.پرفورمانته یک خودرو متمرکز درپیست هست نه متمرکز در درگ(درپیستهای مختلف اینو ثابت کرده.از صدای انجین.تا رانندگی درگیرانه تر.طراحی زیباتر.اعتبار برندو..)…درصورتی که خودروهای تنفس مصنوعی در درگها دست برترو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. fara2001

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (201 ديدگاه)

    بی نظیره این خودرو . تقریبا همه رو تا الان شکست جهان خودرو باید به مکلارن احترام بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MHS78

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مکلارن شاید تو درگ سریعتر باشه ولی تو دور های زمانی در پیست به گرد پای لامبورگینی نمیرسه
    ضمنا اوراکان پرفور مانته برای پیست ساخته شده نه درگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AventadorSVJ

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (69 ديدگاه)

      به قول ریچارد هموند تو قسمت اول فصل اول لامبو یه چاقوعه تو دست یه جراح ماهر ولی مکلارن یه چاقوعه تو دست یه قاتل
      اصلا قابل مقایسه نیستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا