لامبورگینی

ورود فروچیو لامبورگینی به تالار مشاهیر صنعت خودرو

در سال ۱۹۶۳ فروچیو لامبورگینی شرکتی را تأسیس کرد و نام خود را بر آن نهاد. البته این دومین شرکت او بود و شرکت اولش لامبورگینی تراتوری نام داشت که در سال ۱۹۴۸ تأسیس شده بود. هرچند تراکتورهای ساخت لامبورگینی قطعاً وسایل قابل‌احترامی در دنیای کشاورزی بودند اما چیزی که باعث شده امروز فروچیو وارد تالار مشاهیر صنعت خودرو شود سوپراسپرت‌های لامبورگینی هستند. آخرین مراسم در این رابطه به‌تازگی در ۲۱ جولای برگزار شد و طی آن فروچیو لامبورگینی به خاطر عطش بی‌وقفه برای پیشرفت و نوآوری به‌عنوان جدیدترین عضو تالار مشاهیر صنعت خودرو انتخاب شد.

فروچیو پس از اینکه با برخورد زنندهٔ انزو فراری مواجه شد، به این باور رسید که می‌تواند GT دوازده سیلندر بهتری بسازد. بدین ترتیب، وی پیش‌نمایش خودروی خود را در نمایشگاه تورین ۱۹۶۳ ارائه کرد و چندی بعد آن را بی‌سروصدا با نام ۳۵۰GT به بازار فرستاد. سپس مدل ۴۰۰GT نیز این راه را ادامه دارد اما در تالار مشاهیر صنعت خودرو به دو محصول دیگر لامبورگینی به‌عنوان نمادهای این شرکت اشاره کرده است که احتمالاً می‌توانید حدس بزنید چه مدل‌هایی هستند: میورا و کانتاش.

سوپراسپرت موتور وسط میورا در سال ۱۹۶۶ به بازار آمد و جهان خودرو را تغییر داد. این خودرو که به‌عنوان اولین سوپراسپرت واقعی جهان شناخته می‌شود، اولین خودرویی بود که بدین شکل از طرح موتور وسط استفاده کرد. پیشرانهٔ ۴ لیتری V12 میورا ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و طراحی آن در طول سال‌ها به یک افسانه تبدیل شد.

هرچند میورا خودروی فوق‌العاده‌ای بود اما لامبورگینی موفق به ساخت جانشینی برای آن شد که خیلی‌ها آن را نمادین‌ترین سوپرکار تمام دوران می‌دانند. کانتاش که در سال ۱۹۷۴ معرفی شد، با طراحی تیز و گوه‌ای شکل، در مقایسه با فرم منحنی میورا شبیه خودرویی از آینده به نظر می‌رسید. این خودرو به پوستر اتاق اکثر علاقه‌مندان خودرو در دههٔ ۸۰ تبدیل شد و از نظر بسیاری حتی هنوز هم مدرن به نظر می‌رسد.

فروچیو در سال ۱۹۷۴ بخش عمده‌ای از سهام خود در لامبورگینی را فروخت و سپس اوضاع این شرکت تیره‌وتار شد. وی در سال ۱۹۹۳ از دنیا رفت و چند سال بعد شرکتش به تملک گروه فولکس‌واگن درآمد و به چیزی تبدیل شد که امروز می‌بینیم. فروچیو لامبورگینی در تالار مشاهیر خودرو به رقیب قدیمی خود انزو فراری ملحق می‌شود که در سال ۲۰۰۰ وارد این تالار شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    کانتاش از نظر من بهترین خودروی لامبورگینی بود
    فروچیو از دنیا نمی رفت لامبورگینی آباد می شد

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. Reza Waffen SS

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5341 ديدگاه)

      اتفاقاً خرید لامبورگینی توسط آلمان باعث شد لامبورگینی بشه عشق در غیر اینصورت مثل مازراتی محکوم به مرگ می‌شد و فقط اسمی ازش به یادگار میموند.

      موافقم 21
      مخالفم 13
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        نگفتم الان بد شده ولی یه نگاه به محصولات قدیمی بنداز

        موافقم 7
        مخالفم 7
        1. Reza Waffen SS

          ۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (5341 ديدگاه)

          محصولات الانش تکامل نسخه های گذشته هستن خیلی روان و عاشقانه

          ( کانتاژ – دیابلو – مورسیه لاگو – آونتادور و جانشینش ) ، به این میگن یه تکامل خاص

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (713 ديدگاه)

          (از نظر من) روح گذشته رو ندارن

          موافقم 2
          مخالفم 5
  2. SLR _ 722

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    روحش شاد

    فرقی نداره طرفدار کدوم یک از دو قطبی های صنعت خودرو باشید . مهم اون هست که احترام به رقیب احترام به شماست چون اگه اون وجود نداشت طرف مورد علاقه شما اونقدر پیشرفت نمی کرد

    قطعا فراری بدون لامبورگینی ، بنز بدون بی ام وه ، موستانگ بدون کامارو ، لنسر بدون ایمپرزا و خیلی رقیب های دیگه بدون وجود دیگری این موفقیت امروزشون رو نداشتند . همین رقابت ها باعث طراوت دنیای خودرو میشه

    نتیجه صنعت بدون رقابت رو همه داریم می بینیم

    موافقم 58
    مخالفم 0
  3. Aboalfazl demon

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    چه کسانی در این تالار هستن ؟

    موافقم 13
    مخالفم 0
  4. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    میشه دلیلش رو بگی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. Elemento

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    موتور وی 12 میورا به صورت عرضی قرار گرفته بود و کانتاش اولین ماشین اسپرت جاده ای بود که موتور وی 12 به صورت طولش درش قرار گرفته بود، سنتی که تا به امروز در محصولات لامبورگینی حفظ شده

    موافقم 17
    مخالفم 0
  6. Abbas.Lambo

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (875 ديدگاه)

    با این اوصاف تو هم باید جمع کنی از این سایت بری

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. Radmehr

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    لیاقتش بود…

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. مجید

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ینی تا حالا نبوده 😐؟! در اون تالار رو باید گل گرفت 😐

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. شهر نشین

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که من از انزو فراری متنفر بودم بر خورد زننده‌اش با آقای لامبورگینی بود.

    موافقم 13
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا