تلویزیون پدالشورلت

ملاقات با شورولت کامارو SS مدل 2012: غول عضلانی آمریکایی

شورولت کامارو SS مدل ۲۰۱۲، نسل پنجم این ماسل کار افسانه‌ای است که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و تا سال ۲۰۱۵ به تولید رسید. این مدل، بازگشتی قدرتمندانه به ریشه‌های عضلانی کامارو بود و با طراحی مدرن و پیشرانه‌های قدرتمند، به سرعت محبوبیت زیادی را در بین طرفداران خودروهای اسپرت و عضلانی به دست آورد. این مدل بازگشت پس از یک وقفه حدود ۷ ساله، دوباره با موتور V8 قدرتمند و طراحی عضلانی خود به بازار عرضه شد.

مقایسه با سایر مدل‌های کامارو:

مدل SS در بالای مدل‌های LT و LS قرار داشت و از موتور قوی‌تر، رینگ‌های بزرگ‌تر، سیستم تعلیق اسپرت‌تر و ترمزهای قوی‌تر بهره می‌برد. همچنین از نظر ظاهری نیز با استفاده از سپرهای اسپرت‌تر، کاپوت با ورودی هوای بزرگ‌تر و اسپویلر عقب، از مدل‌های دیگر متمایز بود.

مقایسه با رقیبان:

در سال ۲۰۱۲، رقیبان اصلی شورولت کامارو SS عبارت بودند از دوج چلنجر R/T و فورد موستانگ GT. هر سه خودرو از موتورهای V8 قدرتمند و طراحی عضلانی مشابهی بهره می‌بردند. دوج چلنجر از نظر ظاهری عضلانی‌تر و خشن‌تر از کامارو بود و فضای داخلی جادارتر و کابین لوکس‌تری داشت. اما کامارو هندلینگ چابک‌تر و شتاب اولیه بهتری داشت. فورد موستانگ تعادل بهتری بین رانندگی اسپرت و سواری روزمره ارائه می‌داد. همچنین کابین مدرن‌تر و آپشن‌های بیشتری نسبت به کامارو داشت. اما کامارو از نظر قدرت موتور و شتاب برتری داشت.

شورولت کامارو در ایران

مشخصات فنی شورولت کامارو SS مدل ۲۰۱۲:

موتور:

  • نوع: ۸ سیلندر خورجینی LS3
  • حجم: ۶.۲ لیتر
  • قدرت: ۴۲۶ اسب بخار در مدل دنده دستی، ۴۰۰ اسب بخار در مدل دنده اتوماتیک
  • گشتاور: ۵۶۹ نیوتن متر در ۴,۶۰۰ دور در دقیقه

انتقال قدرت:

  • گیربکس: ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک
  • سیستم انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب

عملکرد:

  • شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه (با گیربکس دستی) / ۵.۱ ثانیه (با گیربکس اتوماتیک)
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

ابعاد:

  • طول: ۴,۸۴۰ میلی متر
  • عرض: ۱,۹۲۳ میلی متر
  • ارتفاع: ۱,۳۹۲ میلی متر
  • فاصله بین دو محور: ۲,۸۵۰ میلی متر

وزن:

  • ۱,۷۶۸ کیلوگرم (با گیربکس دستی) / ۱,۸۱۴ کیلوگرم (با گیربکس اتوماتیک)

ترمزها:

  • جلو: دیسک‌های خنک شونده با کالیپرهای برمبو
  • عقب: دیسک‌های ۱۳.۶ اینچی کالیپرهای برمبو

رینگ و لاستیک:

  • رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی

امکانات:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم صوتی Bose یا بوستون با ۹ بلندگو
  • صندلی‌های برقی ۸ حالته جلو
  • فرمان چرمی
  • نمایشگر سربالا یا هدآپ
  • سیستم هشدار ضد سرقت

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید:

این مشخصات فنی مربوط به مدل پایه شورولت کامارو SS مدل ۲۰۱۲ است. ممکن است برخی از آپشن‌ها و امکانات ذکر شده در این لیست، در تمام مدل‌ها موجود نباشند.

داشبورد شورولت کامارو 2012 فرمان داشبورد شورولت کامارو 2012

قیمت:

قیمت شورولت کامارو SS مدل ۲۰۱۲ در زمان عرضه حدود ۳۳,۰۰۰ دلار بود. این قیمت در مقایسه با دوج چلنجر و فورد موستانگ رقیب، کمی ارزان‌تر بود.

مزایا:

  • موتور V8 قدرتمند
  • شتاب و سرعت بالا
  • هندلینگ چابک
  • طراحی عضلانی و جذاب
  • کابین باکیفیت

معایب:

  • مصرف سوخت بالا
  • فضای داخلی نسبتاً کوچک
  • سواری خشک
  • قیمت بالا

تماشا در یوتیوب پدال (لطفا کانال یوتیوب ما را هم سابسکرایب کنید):

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Piero Ferrari

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    حیف شد این کامارو زیبا حجم موتورش زیاده
    کابین معرکه چرا تو ایران پلاک نمیشه !!

    موافقم 46
    مخالفم 2
    1. Ali

      ۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا تو مناطق ازاد تنها کامارو هایی که پلاک منطقه شدن همینا هستن تو تبریز چن تا قرمز و سیاه هستن که تقریبا ۴ تومن قیمت میزنن

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. Farhan

        ۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (73 ديدگاه)

        بله بله تو تبریز چنتایی هست که اتفاقا با دیدنشون دل مارو میبرن🙂🇺🇸

        موافقم 10
        مخالفم 0
    2. امیرعلی

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون آمریکایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Jeferson

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    این هارو هم جالب دونستم بگم که
    به خاطر شیب زیاد شیشه جلو و سقف کوتاهش و کاپوت عظیمش ، دید به جلو رو به شدت محدود کرده. که تو موستانگ این مسأله بهتره
    صندلی هاش مبل آمریکاییه ، حالت گود و خیلی لَش و بزرگ که هر سه ماسل کار اینطورین.
    صداش هم از موستانگ بیشتره ( نه بهتر) و در کل نمی شه باهاش یواش رفت برای همین مصرفش می ره بالای ۱۷٫۱۸
    کابین تو دستی داره و برخلاف موستانگ ساده طراحی نشده
    تعلیق همشون خشکه . و اینم بگم که گنگش از موستانگ بالاتره ولی با چلنجر در یه حده ‌‌.
    ولی خب به دلایلی انتخاب شخصیم‌ موستانگه

    موافقم 39
    مخالفم 4
  3. siawasharya

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    جامعه ماشین باز یکی دیگه از اسطوره های اسپرت عضلانی از دست داد،یکی یکی جلو چشامون تو رسانه ها پرپر میشن و ما فقط تنها چیزی که از دستمون میاد حسرت خوردنه واقعا نسل ما خیلی حیف شد،بچه بودیم تو تلوزیون میدیدیم فکر میکردیم کامارویی که آرنولد سوارش بود وقتی بزرگ شدیم میتونیم بخریم ولی حتی از نزدیک هم نذاشتن ببینیمش

    موافقم 37
    مخالفم 3
  4. amir-mr

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    این نسل از کامارو واقعا با ابهته
    وقتی از نزدیک میبینیش واقعا جا میخوری

    موافقم 28
    مخالفم 1
  5. Dark Knight

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    حیف که دیگه کامارو تولید نمیشه واقعا یکی از افسانه های دنیا ماشین ها بود امیدوارم یک روزی دوباره برگرده

    موافقم 17
    مخالفم 2
  6. ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3287 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/chevy-camaro-ss-2012-8.jpg
    فرمون جک s5 رو روش علامت شورلت زده 😂😂😐

    موافقم 4
    مخالفم 22
    1. ARMAN سابق

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (453 ديدگاه)

      این نسل کامارو چند سال قبل از S5 معرفی شده بود.
      بهتر بگی فرمون S5 فرمون کاماروست که روش آرم JAC رو زدن

      موافقم 25
      مخالفم 2
    2. جاوید

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینجا دارن در مورد ماشین حرف میزنن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. blackwing

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (893 ديدگاه)

    بهترین نسل کامارو

    موافقم 11
    مخالفم 0
  8. RWD

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مصرفش که نسبت به قدرتش خوبه ، حداقل چهاربرابر چهارصدوپنج قدرت و گشتاور داره ولی یک و نیم برابر چهارصدوپنج مصرف داره ، این نسل طراحی جذاب و باوقاری داره ، به خصوص حالت چراغ های جلوش

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. BMW

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    بهترین جمله براش🥲:هیولای رام نشدنی🥲🥰

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Viper v10

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بهترین نسل کامارو

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. Farhan

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (73 ديدگاه)

    این نسلش اصلا شاهکار بود با جملات نمیشه تو۱یفش کرده حیف دیگه توقف تولید شده و ما تا بخوایم بخریمش دیر شده و ممنوعیت خودرو های بنزینی اعمال شده

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا