چشم اندازهفته نامه

ارزان‌ترین خودروهای دنده اتوماتیک بازار ایران تا یک میلیارد تومان

ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیک در بازار کشورمان هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و تا حدود یک میلیارد تومان می‌توان از بین شش تا هفت گزینهٔ مختلف انتخاب کرد.

در بازار خودروی کشورمان همیشه خودروهای اتوماتیک اختلاف قیمت قابل‌توجهی با نمونه‌های دستی داشته‌اند اما طی چند سال اخیر با پرواز قیمت‌ها، خودروهای اتوماتیک از دسترس بخش بزرگی از جامعه خارج شده‌اند تا جایی که هم‌اکنون در بازار برای خرید یک سدان اتوماتیک باید بیش از ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد. علاوه بر این، انتخاب‌ها تا بازه حدود یک میلیارد تومان هم بسیار محدود است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیک بازار کشورمان آشنا شویم.

همچنین بخوانید: مقایسه شاهین اتوماتیک و جک J4، ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیک بازار

شاهین اتوماتیک

ارزان‌ترین سدان اتوماتیکی که هم‌اکنون در بازار ایران می‌توان خرید سایپا شاهین است. قیمت کارخانه‌ای این خودرو نزدیک به ۶۴۲ میلیون تومان است اما این رقم در بازار به حدود ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است که بیش از صد میلیون تومان از نسخهٔ دستی گران‌تر است. در قبال این مبلغ، همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ توربوشارژ را دریافت خواهید کرد که حالا به یک گیربکس CVT تیپ ترونیک ۸ سرعته متصل شده است. این موتور ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد که هرچند با تأخیر توربو مواجه است اما وقتی توربوشارژ وارد عمل شود در کنار گیربکس CVT می‌تواند کشش مناسبی را فراهم کند. شاهین اتوماتیک همچنین از چند آپشن بیشتر نسبت به نسخهٔ دستی شامل آنتن کوسه‌ای، کروز کنترل، نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰ اینچی و تریم بیرونی کرومی هم بهره می‌برد.

جک J4

J4 ارزان‌ترین سدان چینی حال حاضر بازار ایران است که فقط به‌صورت اتوماتیک تولید می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. این قوای محرکه‌ای کاملاً اقتصادی است که مزیت مهم آن استهلاک پایین خواهد بود. بااین‌حال، خریداران J4 باید با طراحی قدیمی و تجهیزات اندک آن که صرفاً در مواردی مثل آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، نمایشگر لمسی، کنترل پایداری و سنسور پارک عقب خلاصه می‌شود کنار بیایند. قیمت کارخانه‌ای این سدان چینی هم‌اکنون ۷۸۰ میلیون تومان است اما در بازار باید مبلغی در حدود ۸۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرد که J4 را به رقیب مستقیم شاهین اتوماتیک تبدیل می‌کند.

تارا اتوماتیک

ارزان‌ترین سدان اتوماتیک ایران‌خودرو در حال حاضر تارا است که در تیپ‌های V2 و V4 قابل خریداری است. تیپ V2 که تقریباً هم‌زمان با تیپ V1 دستی به بازار آمد، هم‌اکنون در بازار بین ۸۸۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. تیپ V4 اما بسیار گران‌تر بوده و قیمت آن در بازار با عبور از مرز یک میلیارد تومان به یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است تا وارد قلمروی سدان‌های چینی مثل آریزو ۶ شود. تارا V4 از گرافیک جدید چراغ‌های عقب و تجهیزات بیشتری مثل تنظیم برقی ۶ جهته صندلی‌های جلو و سنسور پایی برای باز کردن در صندوق بهره می‌برد درحالی‌که در داخل هم دکمه‌های بالابر شیشه از روی داشبورد به روی درها منتقل شده است. هردو تیپ تارا اتوماتیک از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند که به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

ایران‌خودرو نسخهٔ اتوماتیک دنا را فقط با پیشرانهٔ توربوشارژ عرضه می‌کند و امکان خرید این خودرو با موتور EF7 تنفس طبیعی وجود ندارد. پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری توربوشارژ این ماشین ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد که از سدان‌های اتوماتیک هم‌قیمت آن بیشتر است و شتاب و کشش خوبی را فراهم می‌کند و ظرف ۱۰.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما هزینه‌های نگهداری بالاتری هم خواهد داشت. دنا پلاس توربو هم از همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تارا استفاده می‌کند. ایران‌خودرو به‌تازگی نسخهٔ آپشنال این خودرو را هم ارائه کرده است که از امکانات بیشتری مثل سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید، غربیلک فرمان D شکل و تنظیم برقی ۸ جهته صندلی‌های جلو بهره می‌برد و قیمت آن در بازار به نزدیک یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است اما نسخهٔ معمولی را می‌توان با حدود ۹۷۰ میلیون تومان خرید.

فردا ۵۱۱

یکی از سدان‌های اتوماتیکی که شاید خیلی‌ها از وجود آن در بازار کشورمان خبر نداشته باشند فردا ۵۱۱ است. این خودرو در اصل چانگان السوین نام دارد که در سال ۱۴۰۰ توسط فردا موتور راهی بازار کشورمان شد اما پس از مدتی تولید آن متوقف شد و حالا به‌تازگی دوباره به خط تولید فردا موتور بازگشته است. به همین دلیل، ۵۱۱ علیرغم برخورداری از ویژگی‌های مثبتی مثل گیربکس پنج سرعته دوکلاچه، طراحی بروز و امکانات قابل‌قبول، نتوانست در بازار کشورمان مطرح شود. حال اما که ۵۱۱ به بازار بازگشته است، با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان می‌تواند رقیبی برای تارا و دنا باشد هرچند که قطعاً بازار دست‌دوم یا گستردگی قطعات این دو سدان ایران‌خودرو را نخواهد شد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند که ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. سانروف، دو ایربگ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دنده عقب و چراغ‌های خودکار ازجمله تجهیزات این سدان چینی هستند.

آریزو ۵ اسپرت

آریزو ۵ یکی از سدان‌های چینی باسابقهٔ بازار است که از اواسط دههٔ ۹۰ شمسی در کشورمان عرضه می‌شود و خودروی شناخته‌شده‌ای است. مدیران خودرو اما به‌تازگی نسخهٔ فیس‌لیفت این خودرو را با نام آریزو ۵ اسپرت به بازار فرستاده که جایگزین نسخهٔ قبلی شده است. در بخش قوای محرکه این نسخهٔ جدید تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که در کنار گیربکس CVT قرار می‌گیرد و شتاب کشش مناسبی را فراهم می‌کند. آریزو ۵ اسپرت از تجهیزات مناسبی مثل سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، کروز کنترل، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سانروف برقی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین و سنسور دنده‌عقب، دی‌لایت، ترمز پاک برقی با اتوهلد، گرم‌کن صندلی‌های جلو و ۶ ایربگ بهره می‌برد. قیمت کارخانه‌ای آریزو ۵ اسپرت یک میلیارد و ۹۲ میلیون تومان و قیمت بازار آن حدود یک میلیارد ۳۴۰ میلیون تومان است.

ام وی ام X22 پرو

هرچند این مطلب به سدان‌های اتوماتیک اختصاص دارد اما در حال حاضر، با حدود یک میلیارد تومان می‌توان ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک را هم خرید که می‌تواند برای بسیاری جذابیت بیشتری نسبت به سدان‌های مذکور داشته باشد. همچنین این خودرو هم‌اکنون تنها کراس‌اوور زیر یک میلیارد تومان بازار محسوب می‌شود. برخلاف X22 دستی که از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند، نسخهٔ اتوماتیک به یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز است که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس CVT با ۹ دنده مجازی صورت می‌گیرد. X22 پرو که از تجهیزات قابل‌قبولی مثل نمایشگر لمسی ۹ اینچی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، سانروف و… بهره می‌برد، با قیمت کارخانه‌ای ۸۷۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد که این رقم در بازار حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. We just trust in God

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تارا و دنا از همشون بهتر هستن ماشین چینی دوست ندارم شاید به خاطر بدنامی که دارن مخصوصا این ام وی ام آخر لیست که با موتور ۳ سیلندر اصلا راه نمیره و من واقعا دوست دارم بدونم صاحبان این ماشین که از ۲۰۶ بزرگ تر هست چطوری با این موتور مزخرف از سربالایی بالا میرن

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      رفقای ما با X22 سفر شمال رفتن و برای بالا رفتن از شیب‌های تند هم مشکلی نداشتن، البته با سرعت کم، زن و شوهر با مجموع وزن ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلو بدون بچه بودند

      موافقم 10
      مخالفم 12
      1. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3286 ديدگاه)

        من یک بار با لیفان X60 یه سفری داشتم
        که خداشاهده یکم قبل اینکه برسیم خونه داشتم بیهوش میشدم
        از بس صندلی های ماشین خشک و خسته کننده بود

        موافقم 17
        مخالفم 1
        1. درود

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          درود به شرفت که راستشو گفتی نه اینکه بخوای خودشیرینی کنی

          موافقم 16
          مخالفم 3
        2. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3286 ديدگاه)

          ممنون♥️

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. We just trust in God

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        جناب اون که گفتم ماشین چطوری از سربالایی بالا میکشه شوخی بود و گرنه پراید هم با پنج تا سرنشین خیلی راحت از سربالایی نمک آبرود بالا میکشه ولی برای یک ماشین یک میلیارد تومانی موتور ۳ سیلندر مضحک هست چون چین نمیتونه مثل کشور های پیشرفته شبیه آلمان یا ژاپن از موتور های کم مصرف قدرت کافی تولید کنه و من مطمئنم هستم ۲۰۶ تیپ ۵ این ماشین رو تو شتاب قورت میده چون هم موتور ضعیف تری نسبت به پژو داره و هم وزن بیش تر به خاطر همین مطمئن باشید تو جاده هایی مثل گردنه اسد آباد که مجبوری مدام ترمز بگیری و گاز بدی این ماشین اذیت میکنه چون ۲۰۶ هم این مشکل رو داره و اون موقع هست که متوجه میشید نباید به موتور ۳ سیلندر چینی اطمینان میکردید

        موافقم 19
        مخالفم 3
        1. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3286 ديدگاه)

          فیلم کورس و کلکل X22با پراید رو دیدی؟

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. رضا

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          افرادی که این ماشین را ندارند فقط شنیدن که این ماشین ۳ سیلندره و شک ندارم سوارش هم نشدن  و چنان افاضات تخریبی عجیب و غریب میکنند  مانند: ۳سیلندره،  در سربالایی کشش نداره، باید سرنشین ها را پیاده کنید وهول بدید وغیره از جهل و نادانی اینگونه افراد خندم میگیره و تعجب میکنم که چطور یک میلیون نفر در جهان هر سال این خودرو پر فروش را میخرند حتما عاشق هول دادن هستند!!

          موافقم 8
          مخالفم 6
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2351 ديدگاه)

          من خودم یک آدم متاهل هستم و چون قد من 183 سانتی‌متر هست، تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم 206 یا 207 بخرم
          قطعا در رینج قیمت یک میلیارد تومن، خودروهایی مثل X22 یا حتی دنا پلاس و چری آریزو 5 برای من جالب تر هست
          خرید 206 تیپ 5 به دلیل شتاب بهتر، اصلا برای من جذابیتی نداره

          موافقم 10
          مخالفم 4
      3. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3286 ديدگاه)

        X22 پرو رو هم فقط تو نمایشگاه فونیکس تو ایران مال سوار شدم
        ماشین قشنگی بود
        فقط وقتی سوار شدم دیدم اصلا فضای داخل نداشت
        کمک فنرش هم یکی از دوستام که باباش قبلا داشت می‌گفت که خیلی سفته

        موافقم 10
        مخالفم 1
      4. فرشید

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (187 ديدگاه)

        من x33 cross اتومات خریدم ولی هنوز تحویل نگرفتم. به نظرم خیلی مدرن تر و زیبا تره

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3286 ديدگاه)

          اون ماشین خیلی خوبیه فکر میکنم

          موافقم 2
          مخالفم 0
      5. جمال

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بطور تخصصی این ماشینها هیچکدام قابل قبول نیستند و استاندارهای جهانی را پاس نمی کنند و در محیط بدون رقابت تنها تبدیل به ممر درامد دولت و حالتی مافیایی شده اند و الا همه میدانند که مزیت اساسی ارزانی قطعات و عدم الوده سازی و قدرت موتور و دوام گیربکس و هزینه معقول نسبت به درامد عموم اصل مسئله است کاری به اینکه تیگو پنج گل سر سبد جاده بند است و بقیه همه پر از ایرادات اتاق و گیربکس …سی وی تی های بی کیفیت در کشوری که مردم پول بیمارستان ندارند خنده دار است ،،همین بس که در کشور چین این اتومبیلها بسیار ارزان توزیع میشوند ولی خودشان دنبال فورد و کادیلاکند.

        موافقم 9
        مخالفم 0
    2. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      تارا و دنا از همشون بهتر هستن؟
      باز اون ماشین چینی از حلب بهتره
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/Cars-6-7.jpg
      نظر من اینه اریزو ۵ از همشون بهتره

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. نویدی

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (300 ديدگاه)

      بهترین خودروی این لیست جک j4 هست با موتور تنفس طبیعی و کم مصرف و کم استهلاک.
      دوم آریزو ۵ توربو
      سوم x22 pro,با موتور سه سیلندر قدرتش در حد tu5
      چهارم،شاهین،تارا،دنا…ایرانیا در یه حد هستن،هیچکدوم از اون یکی بهتر نیست.
      فردا 511 رو پیشنهاد نمیکنم،خیلی ناشناخته س،با خدمات پس از فروش بسیار ضعیف.

      موافقم 14
      مخالفم 5
    4. parhamiof

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      متاسفانه مارسلو گاندینی،طراح مشهور و سرشناس لامبورگینی میورا حدودا سه چهار ساعت پیش از دنیا رفت.

      موافقم 7
      مخالفم 2
    5. رضا

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من دومین ساله این ماشین را دارم  و روزمره استفاده میکنم و تجربه  چندین مسافرت طولانی  به مشهد و اصفهان و شیراز و جنوب و مسافرت شمال و چند سفر دور و نزدیک هم رفتم و خودرو را با شرایط آب و هوایی گوناگون و در شرایط مختلف جاده های آسفالت و خاکی و کوهستان و گردنه و ترافیک سنگین سطح شهر با ۵ سرنشین بزرگسال و صندوق پر امتحان کرده ام دوستان میدانند شیب و مسیر گردنه حیران از آستارا بطرف اردبیل یعنی چی من چندین بار در این گردنه هم تست کرده ام نه تنها هیچ کم نمیاره بلکه خیلی بهتر از سایر خودروها و مثل پلنگ وحشی گردنه را بالا میره.
      خودرو فوق العاده ای است نسبت به پولش و در مقایسه با خودروهای همرده  و همکلاسش ، برای کسب اطلاعات بیشتر در نت گوگل کنید مطالب مفیدی هست شما را توصیه میکنم به مقایسه این خودرو با رنو کپچر چون هم کلاس این خودرو هست. خداییش x22 pro ie اتوماتیک ماشین فوق العاده زیبا و پر آپشن و کم مصرفیه و از همه لحاظ خوبه . از نظر موتور و گیربکس بروزترین واز نظر سوخت کم مصرف ترین و از نظر فیس و استایل  زیباترین کراس اور بازار هستش و از نظر آپشن هم که پرآپشن ترین کراس اوره بازاره خلاصه در این رنج قیمت بی نظیره و در این آشفته بازار مافیایی داخلی یه ماشین پرشتاب و بروز و با امکانات خوب و قیمت مناسب وبا وزن و ابعاد مناسب و مصرف سوخت کم هست.
      میانگین مصرف جاده ای حدود  صدی ۵ لیتر است و در شهر هم  میانگین مصرف حدود  ۸ لیتر  است و میانگین مصرف ترکیبی جاده و شهر هم حدود ۶/۳  لیتر در یکصد کیلومتره. من در طول این یکسال بجز انجام سرویسهای دوره ای در نمایندگی هیچ مشکلی نداشته ام.
      افراد جاهل و دلالهای هوچی گر که فقط درکشان از این ماشین  فقط  در حد شمردن تعداد سیلندر آن است و آن را هم از دیگران شنیده اند و اصلا این ماشین را ندارند و سوار هم نشده اند بفهمند این ماشین چه قابلیتهایی داره.
      و طبق تحقیقاتی که کردم اتاق کراس اور x22 pro ie طراحی شرکت پینین فارینا ایتالیاست در بیشتر جاهاش از فولاد فوق سخت استفاده شده و بسیار اتاق محکمی داره  و سیستم های الکترونیکی خودرو و سیستمهای ایمنی ترمز و اتوهلد و ترم پارک برقی و سیستم کنترل پایداری و کنترل در سرازیری و سربالایی و فرمان برقی ساخت شرکتهای بنام اروپایی و مخصوصا شرکت بوش آلمان و ایربگ ها ساخت یک شرکت بنام سوئدی  و گیربکس CVT با 9  سرعت تیپ ترونیک مهندسی یک شرکت آلمانی و ساخت شرکت چری هست و جزو بروزترین گیربکس های cvt هست با۹۲ تا ۹۷ درصد بازدهی و موتورش هم مهندسی شرکت avl اتریش هست و جزو برترین موتورهای کم حجم(۹۹۸سی سی) و پربازده( ۱۰۳ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم) و اما توربو ساخت شرکت هانیول آمریکا هست که نمره یک توی دنیا هست. من با تجربه دو سال استفاده به کیفیت و کارایی این خودرو ایمان دارم.

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. Dark Knight

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (451 ديدگاه)

        نمیخوام شما رو ناراحت کنم! موتور ۳ سیلندر به هیچ وجه نمیتونه برای جاده مناسب باشه و حداکثر به درد تو شهری بخوره و از نظر شرکت سازنده x22 هم این ماشین فقط برای مصارف شهری ساخته شده نه مسافرت ، به قول یکی از کاربران تو پدال شما نباید تکنولوژی موتور چینی رو با امثال بنز که از ۲۰۰۰ سی سی موتور ۴۵۰ اسب قدرت بیرون میکشه اشتباه بگیری ! شرکت های چینی هنوز تو دوران نوزادی هستن و در حال حاضر حداکثر یکم از ویرانخودرو پیشرفته تر باشن اینو از خودم نمیگم به عنوان کسی که همیشه در حال مسافرته بار ها شاهد شتاب ضعیف ماشین های چینی بودم حالا دیگه فکر کن موتور ۳ سیلندر چینی چی از آب در بیاد ( اگه میگی ماشینت کم نمیاره برو با یه چیزی مثله اکسنت یا کرولا که ارزون ترین های شرکتشون هستن تو جاده و گردنه بگاز تا بفهمی دنیا دسته کیه )

        موافقم 6
        مخالفم 3
    6. محمد

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من همسرم این ماشینو داره و باهاش چندین بار مسافرت هم رفتم و به واسطه توربو به هیچ عنوان تو سربالایی کم نمیاره
      گردنه حیران – جاده لونک دیلمان- مسیر رودبار قزوین توی کوهین بدون هیچگونه فشار به موتور راه میره

      موافقم 4
      مخالفم 4
    7. کیان

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      وقتی یه نفر ۱۸تا دیدگاه میزاره کمی باید شک کنید که شاید کارش همینه.یعنی دلال خودروهای ایران خودروست.حداقل اینقدر فنی نیست که بدونه همون سه سیلند به اندازه موتور چهارسیلندر تارا نیرو تولید میکنه.پسرجان حداقل از شاهین هم اسم می بردی تا کمتر بهت شک میکردن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. بازم تارا

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که یه دنا پلاس دارم اصلا راضی نیستم کاملا تابوعه که از طرح پژو GLX ساختن تقریبا حس 405 رو دارم باهاش کاش تارا میگرفتم باز یکم بهتره

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      خوب بفروش یه چینی درحد بگیر

      موافقم 1
      مخالفم 9
      1. بازم تارا

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مرسی ولی حال و حوصله نمونده واسمون تازه چینی خوشم نمیاد(میدونم نیتت خیره)

        موافقم 11
        مخالفم 1
  3. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدال ،‌ یه خبر اومده که هوندا CRV و ZRV برای جانبازان عرضه میشه . بی زحمت یه معرفی ازین ماشینا بزار .

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      درحال نوشتن هستم، تا فردا ان شاالله منتشر می شه

      موافقم 11
      مخالفم 1
  4. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    در صورتی که برای جون خودتون ارزش قائل باشید بهترین گزینه ها آریزو ۵ و ایکس۲۲ و جک و اینا هستن

    کلا رو ماشین های ایرانی از هیچ بابتی روی امنیت شون حساب باز نکنید

    بقیه موارد بماند حالا

    و اینکه بدترین ماشین چینی از بهترین ماشین ایرانی بهتره ( تلخه ولی حقیقته )

    موافقم 10
    مخالفم 8
    1. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      نه در اون حد
      نمی‌تونیم مثلا امنیت mvm 110 رو با شاهین مقایسه کنیم
      ولی در اکثر موارد ماشین چینی از ایرانی بهتره

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. ( سلام داداش چطوری سابق )

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (83 ديدگاه)

        بر اساس سگمنت و سال ساخت شون در نظر بگیرید

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. Safa

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    واقعا داریم درباره ماشینهای ۱ میلیارد تومنی صحبت میکنیم؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      متأسفانه بله

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    تویوتا فراخوان میلیونی داده اما خبر کو!!؟؟سایت پدال هنگ کرده …خب نمایندگیشه بایدم ناراحت باشه…اما فردا درباره فراخوان آلمانی ها و امریکاییها چند گزارش معرکه آمادست !!

    موافقم 1
    مخالفم 8
  7. Reza

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    تارا فول گزینه خوب ، کم مصرف و قطعات فراوان ، قابل توجه است 🌹✋👍

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      من میگم از کارخونه فقط ارزش خرید داره نه از بازار
      بعد اگه از کارخونه گرفتی یا بفروشی یه چینی درحد بخری یا یه کره ای خیلییی کارکرده
      یا نگهش داری
      و چراغای عقب LED اسپرت از آپکو بخری ۱۴ تومن بندازی روش
      یه طرح دوج یا طرح ائودی یا اون اپکو
      تا مردم کور نشن از بس غیر استاندارده چراغ عقبش

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. حمید

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        استاندارد ترین چراغ عقب همون نسخه قبلی تارا بود، دقیقا تو میزان و دقت نوردهی متناسب با استاندارد بین المللی بود، ولی…

        در حقیقت چراغ عقب تارا زشت نیست، قشنگه، استاندارده، قسمت مهمی از طراحیشه و متفاوت و با فکر طراحی شده، ولی انقدر مداوم تو سایتهای خودرویی مسخره شد که الان بعضی از مالکان چراغ عقب ماشین خودشونو قطع کردن… چیزی که باید با افتخار ازش حرف زده میشد و تعریف و تمجید میشد تبدیل شد به ایراد!

        به‌قول یه دوستی: انگار یه سری تو ایرانیا هستن که هیچوقت از محصول خارجی ایراد نمیگیرن! هرچی که باشه فقط تعریف میکنن!!! و دقیقا همیشه باید محصول ایرانی رو مسخره کنن! هرچقدر هم که معرکه باشه.

        موافقم 3
        مخالفم 8
  8. مجید

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ولی پیشنهاد من شاهین هست تا سوار نشدید متوجه عرض من نمیشید کابین جادار طراحی چشم نواز و امکانات مناسب علی رغم ارزان بودن نسبت به بقیه

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      سوار شدم ماشین قبلی یکی از فامیلامون بود
      ماشین بدی نیست ولی خوب هم نیست مثلا توربوش صداش مثل اینه داری گچ به تخته سیاه میزنی🥴😖
      کروز کنترل هم متاسفانه نداره (البته دنده ایش)
      فقط سانروفش منو جذب خودش کرد
      و اونایی که اون مدل GLش که تازه اومده رو میخرن واقعا رد دادن
      چون نه کروز کنترل داره نه سانروف
      ولی اتوماتیکش فکر کنم خوب باشه
      ای کاش آریا هم میومد از طراحیش خوشم میاد

      موافقم 4
      مخالفم 1
  9. Taha Ayoobi

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    خواهشا مشکل سایت رو درست کنین
    خیلی سخته بدون عکس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. ارمان

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    10سال حقوق قانون کار در ایران:

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. حسن

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عنوان مطلب هست ارزانترین خودرو اتومات موجود در بازار…
    کوییک اتومات داره حدود ۵۰۰ تومن با گیربکس CVT و ۶ دنده جلو
    ساینا هم اتومات داره ، قیمت دقیقش رو نمیدونم ولی حدود همون کوییک باید باشه
    بحث تایید یا عدم تایید خودرو نیست،عنوان مقاله با لیستی که معرفی کرده همخوانی نداره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. امیرحسین باحجت یاقوت

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    ارزان ترین اتوماتیک بازار کوییک هست نه شاهین

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. مهدی

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دنا پلاس اتومات بهترین گزینه برای خودرو اتومات هست چون موتور پر قدرت و دنده اتو با موتور هماهنگ و اپشن و امکانات خیلی خوبی داره تیپ و قیافه هم خوب هست قیمت هم مناسب چیزی کم نداره واقعا ماشین خوبی هست

    موافقم 0
    مخالفم 7
  14. Anti Tesla

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    الان دیگه یک میلیارد ارزش نداره.😔

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. کیان

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی یه نفر ۱۸تا دیدگاه میزاره کمی باید شک کنید که شاید کارش همینه.یعنی دلال خودروهای ایران خودروست.حداقل اینقدر فنی نیست که بدونه همون سه سیلند به اندازه موتور چهارسیلندر تارا نیرو تولید میکنه.پسرجان حداقل از شاهین هم اسم می بردی تا کمتر بهت شک میکردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بنظر میاد اریزو fl گزینه مناسب تری باشه
    هم از لحاظ فنی هم بدنه و شکل و قیافه .
    خانواده ایران‌خودرو فیس لیفتش ادمو یاد ۴۰۵ میندازه
    حتی تارا .
    حداقل اریزو یه گارانتی آدمیزاد داره.
    از ایران‌خودرو ماشین بگیری بس که ایراد اساسی داره اعصابتو داغون می‌کنه.

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا