هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

به دهمین قسمت از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته رسیدیم و بازهم در آدینه‌ای دیگر مروری خواهیم داشت بر مهم‌ترین اعدادی که طی این هفته در دنیای جذاب اتومبیل مطرح شدند.

۳۱۸

chevrolet-camaro-zl1

این حداکثر سرعت شورلت کامارو ZL1 به واحد کیلومتر در ساعت است. البته مهندسین شورلت و رانندگان آزمایشی این شرکت در آزمایشی در Papenburg آلمان به سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کردند اما این سرعت در یک جهت به دست آمد. سپس خودرو از سمتی دیگر جهت اطمینان از عدم تأثیر جهت باد مورد آزمایش قرار گرفت و به‌طور میانگین حداکثر سرعت این هیولای آمریکایی ۳۱۸ کیلومتر در ساعت ثبت شد؛ بنابراین ZL1 را می‌توان شاهکاری تلقی کرد که سریع‌ترین کامارو تولیدی تاریخ نیز محسوب می‌شود.

۰.۲

ford-fiesta-st

این زمانی به ثانیه است که نسل جدید فورد فی‌یستا ST در شتاب صفرتاصد از نسل قبلی خود سریع‌تر است. این خودرو که نسخهٔ اسپرت نسل جدید فی‌یستا محسوب می‌شود، به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو مجهز شده است. قدرت فی‌یستا ST با ۱۹۷ اسب بخار نسبت به قبل بدون تغییر باقی‌مانده است اما گشتاور آن از ۲۴۰ نیوتن متر به ۲۹۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. تغییرات دیگر این هاچ‌بک اسپرت نیز شامل تجهیز به یک سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها، اگزوز فعال و افزایش صدای موتور به‌صورت الکتریکی می‌شود. فورد فی‌یستا ST جدید برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش درمی‌آید.

۴.۶

mclaren-720s

این زمانی به ثانیه است که طول می‌کشد تا مک‌لارن ۷۲۰S با ترمز گیری از سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، متوقف شود. این توانایی ترمز به لطف دیسک‌های کربن سرامیکی جدید به دست آمده است که سبک‌تر و سخت‌تر از دیگر ترمزهای این کلاس هستند. گفته شده که این ترمزها توسط سخت‌ترین آزمون‌هایی که تاکنون مک‌لارن انجام داده است مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. اطلاعات بیشتر در مورد مک‌لارن ۷۲۰S با رونمایی آن در نمایشگاه ژنو منتشر خواهد شد.

۵۰

porsche-panamera-turbo-s-e

این مسافتی به واحد کیلومتر است که پورشه پانامرا توربو S هیبریدی می‌تواند با یک‌بار شارژ باطری‌ها به‌صورت تمام الکتریکی و بدون فعال شدن موتور بنزینی طی کند؛ اما یکی دیگر از نکات برجستهٔ پانامرا توربو S هیبریدی این است که درحالی‌که پانامرا ۴ E-Hybrid قدرتی برابر با ۴۶۲ اسب بخار دارد، توربو S هیبریدی جدید با استفاده از یک موتور ۴ لیتری V8 بای‌توربو ۵۵۰ اسب بخاری در کنار یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت، مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت این سوپرسدان نیز ۳۱۰ کیلومتر در ساعت است که یکی از بالاترین عملکردها در بین خودروهای پلاگین‌هیبریدی محسوب می‌شود.

۱,۵۰۰,۰۰۰

italdesign-supersport-2017

این قیمت هر دستگاه از سوپراسپرت تولید محدود ایتال‌دیزاین به یورو است. این سوپراسپرت جذاب از متعلقات فنی لامبورگینی اوراکان و آئودی R8 استفاده می‌کند که این یعنی در سینهٔ آن یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۶۱۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته که حداکثر سرعتی برابر با ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کند. این سوپراسپرت در کارخانه‌ای در ایتالیا توسط زیربرند جدید ایتال‌دیزاین بنام «Italdesign Automobili Speciali» تولید خواهد شد و به کسانی که توانایی پرداخت قیمت فوق‌العاده بالای آن‌را داشته باشند تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    زنده باد پانامرا ……………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      عکس اولی من رو مدهوش خودش کرد از شدت زیبایی و وقاری که داره
      مهم ترین عدد های هفته هستند
      ((354)) که حجم اولین موتور hemi ساخت کرایسلر و به اینچ مکعب 354 میشه و ((00 58 سی سی ))هست حجمش و در اوایل دهه ی 50 معرفی شد
      ((880)) که مقدار گشتاور موتور 10 سیلندر دوج وایپر هست
      ((500)) که حجیم ترین و معروف ترین موتور ساخت کادیلا ک هست و 500 اینچ حجمش هست به اینچ مکعب و ((8000 سی سی)) هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    دوستان یه ادیت بکنم موتور 500 کادیلاک حجم دقیقش 8200 سی سی هستش و 8000 سی سی حجم موتور دوج وایپر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فیستا باحاله کلا سه تاسیلندر داره بعد به سیستم غیرفعال کردن سیلندر مجهزه خیلی برام جالب بود قیمت اون ماشین اخریم که دود از کلم بلند کرد این قسمت اعداد هفته خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مهم ترین اعداد مربوط به سوپراسپرت ایتال دیزاین و پورشه پانامرا بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. B& m

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    از پانامرا توربو اس خوشم اومد .دمت گرم پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا