مازراتی

نمایش مازراتی لوانته GTS در لس‌آنجلس، نیزهٔ 550 اسبی

مازراتی در نمایشگاه لس‌آنجلس، نسخهٔ اسپرت و قدرتمند لوانته GTS را برای اولین بار برای آمریکایی‌ها به نمایش درآورده است. این خودرو که برای اولین بار در تابستان امسال در فستیوال گودوود رونمایی شد، به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این کراس‌اوور عملکرد بالای ایتالیایی با استفاده از پیشرانهٔ نیرومند خود ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

اما لوانته GTS علاوه بر تجهیز به پیشرانهٔ V8 قدرتمند، از دماغه‌ای اسپرت‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر هم برخوردار شده است. این ماشین همچنین از سپر عقب اصلاح‌شده و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی با تریم خاکستری تیره هم بهره می‌برد. در داخل لوانته نیز صندلی‌های جلوی اسپرت با تنظیم برقی ۱۲ جهته و گرم‌کن و تهویه، غربیلک فرمان اسپرت با گرم‌کن و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو ارائه شده است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات برجستهٔ این کراس‌اوور اسپرت می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود و تعلیق بادی با کمک‌فنرهای الکترونیکی اشاره کرد.

البته در خانوادهٔ لوانته نسخهٔ قدرتمندتری هم حضور دارد. این مدل که تروفئو نام دارد، به همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو مجهز است اما در اینجا ۵۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف این قدرت بیشتر، لوانته تروفئو می‌تواند ظرف تنها ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت لوانته GTS در ایالات‌متحده از ۱۱۹,۹۸۰ دلار آغاز می‌شود که این یعنی به میزان قابل‌توجهی از لوانته تروفئو با قیمت پایهٔ ۱۶۹,۹۸۰ دلار ارزان‌تر است.

 

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مهراب

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به امید روزهای خوب واسه مازراتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    حَیفی مازراتی بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saeed

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    ایکاش اتفاقاتی بیفته تا این برند ایتالیایی اوج بگیره.واقعا حیفه این حضور کمرنگ‌تو بازار.متاسفانه فیات به نظرم‌نتونست مثل فولکس که به خوبی دو برند آئودی و پورشو مدیریت کرد اینکارو در مورد مازراتی و آلفارومئو انجام بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مازراتی یکم باید بیشتر رو قدرت موتوراش کار کنه البته این مدل هم قشنگه هم سریع
    خیلی گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اینگاری اوضاع داره روبراه میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا