مزدانیسان

تست تصادف ناامیدکننده نیسان مارس و مزدا 2

جدیدترین خودروهایی که نتوانسته‌اند در تست‌های تصادف لاتین انکاپ عملکرد خوبی داشته باشند نیسان مارس (میکرا) و مزدا ۲ هستند که هر دو در آمریکای جنوبی ساخته و فروخته می‌شوند.


نیسان مارس که قبلاً در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تست شده بود و چهار ستاره ایمنی آن برای حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال به سه ستاره تنزل یافته بود هم‌اکنون تنها یک ستاره کسب کرده و از نظر ایمنی سرنشینان خردسال نیز دو ستاره به دست آورده است.


در داده‌های منتشر شده توسط لاتین انکاپ آمده است: “فشردگی سینه راننده و سرنشین بالا بوده و خودرو عملکرد غیر پایداری برای بدنه را نشان داده است.” نیسان مارس همچنین در تست تصادف جانبی نیز عملکرد خوبی نداشته و فاقد سیستم یادآوری نبستن کمربند ایمنی و لنگرگاه‌های ایزوفیکس می‌باشد.


اما همراه نیسان مارس دیگر خودروی ژاپنی یعنی مزدا ۲ هم تست شده است. این خودرو که در مکزیک و برزیل ساخته می‌شود در نسخه‌ی مکزیکی کمی بهتر از نیسان مارس بوده و دو ستاره برای محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال و سه ستاره نیز برای خردسالان کسب کرده است.


هاچبک ساب کامپکت مزدا حفاظت خوبی از سرنشینان در تست‌های تصادف جلو و جانبی به عمل آورده است؛ اما علیرغم مجهز بودن به سیستم یادآوری نبستن کمربند ایمنی برای صندلی‌های جلو و عقب، این خودرو استانداردهای ایمنی لاتین انکاپ را پاس نکرده است.

با این تفاسیر متخصصان ایمنی آمریکای جنوبی و کارائیب تخمین می‌زنند با بهبود سیستم یادآوری نبستن کمربند ایمنی و اضافه شدن سیستم کنترل پایداری به این خودرو احتمال بهبود عملکرد ایمنی مزدا ۲ وجود دارد.

مدیر لاتین انکاپ می‌گوید:

دولت‌ها باید مشوق‌هایی برای عرضه خودروها با تکنولوژی‌های ایمنی فعالی همچون ESC و ترمز اضطراری خودکار را در نظر بگیرند تا به این ترتیب سطح ایمنی خودروهای فروخته شده در این منطقه ارتقا یابد و به حد استانداردهای جهانی برسد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سید

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ازمزدا بعیده…?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      احتمالا نسخه پایه اش را تست کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. LAMBORGHINI

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        همین نسخه ها رو اگه مزدا و نیسان به جای آمریکای جنوبی واسه اروپا یا استرالیا یا آمریکای شمالی ساخته بودند قطعا وضع ایمنیشون خیلی خیلی بهتر از این بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. amir

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    قبلا خبر مشابهی راجع به کیا و پژو در پدال خونده بودم.جالبه در اروپا همین مدلها 5 ستاره ایمنی میگیرن ولی در آمریکای جنوبی و..!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کلا خودروهایی که ابعاد کوچکی دارند ایمن کردنشون سختتره .طبیعی هم هست چون فضای کمتری برای کارهای ایمن ساز وجود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. aston martin

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    یه چیزی سوپر احمقانه است
    وقتی میدونن ایربگ جانبی و پرده ای نداره اصلا چرا از بغل تست تصادف میگیرن؟ چون اس پونصدم باشه نتیجش مشخصه چی میشه!:/
    از غربیون بعیده این حماقت

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا