مرسدس بنز

معرفی مرسدس GLE53 پلاگین هیبرید شش سیلندر با 543 اسب بخار

مرسدس بنز نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدیدی را برای GLE53 AMG ارائه کرده است که با ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور، شتاب ۴.۶ ثانیه‌ای دارد.

مرسدس اوایل سال جاری، فیس‌لیفت GLE53 را با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو و ۴۳۵ اسب بخار قدرت معرفی کرد و حالا نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدیدی را برای این شاسی‌بلند اسپرت معرفی کرده است. این خودرو که قرار است در سال ۲۰۲۵ با مدل ۲۰۲۶ راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده شود، در نسخه‌های معمولی و کوپه قابل خریداری خواهد بود.

GLE53 پلاگین‌هیبریدی از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ همتای معمولی خود استفاده می‌کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد اما در اینجا یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و یک پکیج باطری ۳۱.۲ کیلووات ساعتی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند و مجموع خروجی را به ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسانند. به لطف این نیرو، GLE53 ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. برای مقایسه، شتاب این نسخه ۰.۳ ثانیه از GLE53 معمولی سریع‌تر است.

این خودرو علاوه بر قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، از ویژگی‌های متمایز دیگری هم بهره می‌برد که یکی از آن‌ها اصلاح طراحی دماغه برای هدایت هوا به یک مبدل حرارتی اضافی است. نشان‌های هیبریدی و نمایشگرهای اصلاح‌شده برای نمایش اطلاعات خاص سیستم هیبریدی مثل وضعیت شارژ و برد الکتریکی باقیمانده هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. علاوه بر این، به دلیل وزن بیشتر ناشی از سیستم هیبریدی، سیستم تعلیق بادی AMG هم با سخت‌افزار و نرم‌افزار جدید برای این نسخه اصلاح شده است.

GLE53 پلاگین‌هیبریدی به کمک‌فنرهای جدیدی در عقب و آنتی‌رول بارهای تازه‌ای در جلو و عقب مجهز شده است درحالی‌که تیم AMG شاسی، فرمان و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic را هم از نو تنظیم کرده‌اند. به سیستم داینامیک سلکت AMG نیز دو حالت خاص هیبریدی بنام‌های الکتریک و باطری هولد اضافه شده که اولی استفاده از باطری را در اولویت قرار می‌دهد و دومی استفاده از باطری را محدود می‌کند.

مرسدس این شاسی‌بلند هیبریدی را به سیستم هشدار صوتی برای باخبرکردن عابرین پیاده از حضور خودرو هم مجهز کرده است. این سیستم صدای فرکانس پایین AMG را از طریق بلندگوهایی در جلو و عقب پخش می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. F

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اگه میشه در مورد اون تکنولوژی پخش صدا برای عابر پیاده بیشتر توضیح بدید در یک مقاله.

    موافقم 15
    مخالفم 0
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب خرس قطبی هست

    موافقم 11
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    احتمالا gle63 پلاگین هیبرید هم با بالای ۷۰۰ اسب بخار از این روزا رونمایی بشه ( برای رقابت با کاین توربو e هیبریدی )

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (980 ديدگاه)

    طراحیش از x6 خیلی بهتره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. Carl

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (195 ديدگاه)

    از بقیه کوپه ها قشنگ تره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. Soroush

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    به به
    چقدر خوبه این ….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. 18:45

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (470 ديدگاه)

    نمای جلو عالیه ولی عقب به شدت مضحک و نازیباست…
    کابین هم تکراری ولی پر از آپشن.

    موافقم 2
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا