مرسدس بنز

نظافت و دیتیلینگ مرسدس 190SL پس از 60 سال!

مرسدس بنز ۱۹۰SL موقعیت ویژه‌ای در صنعت خودرو دارد و قطعاً تماشای شست‌وشو و دیتیلینگ آن پس از شصت سال جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

این خودروی کلاسیک از ظرافتی مثال‌زدنی و مهندسی قابل‌توجهی برخوردار است. ۱۹۰SL در اوایل دهه ۵۰ میلادی به عنوان همتای ۳۰۰SL نمادین معرفی شد و با قیمت کمتر خود می‌خواست خریداران بیشتری را جذب کند و درعین‌حال همان ویژگی‌های اشرافی و پرفورمنس برند مرسدس را به نمایش بگذارد. البته همه مدل‌های تولیدی سرنوشت یکسانی نداشته‌اند و مثال بارز آن همین خودرویی است که می‌خواهیم تماشا کنیم.

این مرسدس ۱۹۰SL هشتمین مدل تولیدی از زمان آغاز مونتاژ در سال ۱۹۵۵ به شمار می‌رود. به این ترتیب می‌توان حدس زد با یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های تولیدی ۱۹۰SL روبرو هستیم هرچند شرایط آن اصلاً خوب نیست. تیم WD تصمیم گرفته‌اند حیاتی دوباره به این خودرو ببخشند و به همین خاطر فرایند بازسازی کاملی را روی آن پیدا کرده‌اند. متخصصان دیتیلینگ خودرو کار را با زدودن تمامی آلودگی‌های موجود در بدنه و کابین شروع می‌کنند. احتمالاً می‌توانید تصور کنید چه حجمی از گردوغبار و آلودگی در این خودرو وجود داشته است. البته پس از زدودن گردوغبار وضعیت خودرو خیلی بد به نظر نمی‌رسد و خوردگی زیادی در بدنه وجود ندارد. همچنین باید گفت بدنه خودرو در گذشته چندین بار رنگ شده است.

قدم بعدی رسیدگی به وضعیت بدنه است. این مرسدس ۱۹۰SL با آب پرفشار شسته می‌شود و سپس نوبت به تمیزی محفظه پیشرانه می‌رسد. چیزی درباره وضعیت قلب آهنین خودرو نمی‌دانیم اما قطعاً مکانیک‌های انگشت‌شماری در کشور آمریکا می‌توانند چنین خودرویی را تعمیر کنند. در مرحله بعدی فوم شست‌وشو همه جای خودرو را فرا می‌گیرد و نهایتاً نوبت به بازسازی پانل‌های بدنه و پولیش‌کاری آن‌ها می‌رسد. باید دانست مرسدس ۱۹۰SL به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی نیویورک ۱۹۵۴ رونمایی و سریعاً به محصولی محبوب شد. طراحی ظریف بدنه با خطوط نرم و قوس‌های چرخ متمایز باعث شدند محصول موردبحث جذابیت دو چندانی داشته باشد. زیر پوست خودرو نیز پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۹ لیتری قرار دارد. یکی از جنبه‌های قابل‌توجه ۱۹۰SL قیمت مناسب آن بود درحالی‌که ۳۰۰SL با قیمت بسیار بالاتر در سطح جداگانه‌ای قرار می‌گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Soroush

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    جواهر

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (10247 ديدگاه)

      جدیداً یوتیوب پُرشده از این کلیپا !!!

      موافقم 15
      مخالفم 2
  2. Reza Waffen SS

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    وای خدای من چه لحظه نابی 😍

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی لحظه زیبایی بوده

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. JDM

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      دقیقا اون لحظه‌ها میشه منبع شادی و احساس راضی بودن زیادی داری

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. JDM

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    دیتیلر به اینا میگن نه منی که نهایتا یه بنزی میاد که خط های کوچیکو ببرم😑 از خودم نا‌امید شدم
    اما جدا فلسفه باسازی(وخیلی چیزای دیگه) در کشورای دیگه خیلی فرق میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. کاربر۳

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    از بازسازی خودرو های قدیمی خیلی خوشم میاد.عالی بود👍

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    دم همچین آدمایی گرم که همچین الماس‌هایی رو بازسازی میکنن همین یه مدل می‌ارزه به کل کارخونه تسلا

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. ab0lf4zl

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (176 ديدگاه)

    شبکه مستند یه برنامه داره ب نام نجات خودرو .
    https://www.doctv.ir/program/238328

    برنامه ی جالبیه

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا