مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس AMG GLC 63SE پرفورمنس جدید

اخیراً فرصتی دست داد تا بتوانیم داغ‌ترین نسخه از مرسدس AMG GLC یعنی مدل ۶۳SE پرفورمنس را تست کنیم و آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این دیدار چند ساعته است.

پیشرفت بدون تغییر غیرممکن خواهد بود و این موضوع برای اسپرت ترین مدل مرسدس بنز GLC به معنی خداحافظی با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و استفاده از قوای محرکه پیچیده پلاگین هیبریدی است. قوای محرکه بکار رفته در GLC 63E با قلب تپنده مرسدس AMG C63SE پرفورمنس مشترک است و در قدبلند مرسدس ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که نه تنها این خودرو را در صدر کلاس خود قرار می‌دهد بلکه بهبود قابل‌توجهی را نسبت به نسل پیشین ۶۳S نشان می‌دهد.

قدرت و گشتاور GLC 63SE پرفورمنس نسبت به مدل GLC 43 جدید نیز به ترتیب ۲۵۶ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتون متر بیشتر شده، خودرویی که از همان پیشرانه M139 برادر قوی‌تر استفاده می‌کند اما تنظیمات متفاوتی دارد و تنها از دستیار هیبریدی ساده سود برده است. استفاده از باتری ۴.۸ کیلووات ساعتی نیز باعث می‌شود خودروی موردبحث ما بتواند با اتکا به نیروی برق مسافت ۱۲ کیلومتری را طی کند. اگرچه باتری فاقد ویژگی شارژ سریع است اما سیستم احیای انرژی برگرفته از خودروهای فرمول یک باعث شارژ سریع باتری می‌شوند.

شما همچنین می‌توانید هشت حالت رانندگی و چهار گزینه کنترل پایداری را انتخاب کنید هرچند وزن ۲۲۳۵ کیلوگرمی GLC 63SE پرفورمنس حدود ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر از قبل است و باید با این وزن بالا مدارا کرد. از نظر ظاهری نیز سپر جلوی جدید، جلوپنجره پانامریکانا، تریم های اطراف بدنه، رکاب‌های متفاوت و اسپویلر سقف بزرگ و سپر عقب اسپرت با خروجی‌های چهارگانه اگزوز باعث تمایز این مدل از برادران ساده‌تر می‌شود. وقتی وارد کابین شوید وجوه اشتراک زیادی با C63 را خواهید دید که شامل پشت آمپرهای دیجیتالی جدید، فرمان AMG، صندلی‌های اسپرت و عملکردهای متنوع سیستم اطلاعات سرگرمی است. کابین خودرو فضای خوبی دارد اما وجود باتری باعث کاهش فضای بار به ۳۸۰ لیتر شده است.

در بحث استفاده روزمره، مرسدس AMG GLC 63SE پرفورمنس بهتر از قبل عمل می‌کند. در حالت کامفورت حالت برقی فعال خواهد شد تا خبری از صدای پیشرانه و اگزوز نباشد. زمانی که نرم‌افزار خودرو تشخیص دهد سواری خودرو در حالت هیبریدی بهتر خواهد بود پیشرانه درون‌سوز وارد مدار می‌شود. سپس نیروی تولیدی به تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های نرم و دقیق خود را به نمایش می‌گذارد. شکی وجود ندارد که سیستم پلاگین هیبریدی مرسدس مؤثر عمل می‌کند. زمانی که تمامی توانایی‌های خودرو در حالت اسپرت پلاس آزاد شود شاهد شاسی‌بلندی بسیار سریع خواهید بود به گونه‌ای که GLC 63SE پرفورمنس سریع‌تر از مدل ۸ سیلندر قبلی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شاسی‌بلند بزرگ مرسدس از نظر هندلینگ کاملاً احساس‌برانگیز ظاهر می‌شود. کافی است با این خودرو وارد برخی پیچ‌های تند شوید و عملکرد بسیار خوب فرمان را ببینید. به این مجموعه باید سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب را نیز اضافه کنیم که بهتر از قبل عمل می‌کند. تیز بودن خودرو در دماغه نیز مشهود است و با توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب و همچنین استفاده از لاستیک‌های پهن، GLC 63SE پرفورمنس با اشتیاق فراوان پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد. چابکی این قدبلند لوکس نیز با وجود سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی نیز بسیار خوب خواهد بود.

سواری خودرو ترکیبی از نرمی، پایداری و کنترل خوب است اما هر از گاهی ناهمواری‌ها و دست‌اندازهای بزرگ باعث لرزش در کابین می‌شوند. البته دامپرهای پیشرفته خودرو هرگونه ضربه را دفع کرده و در مجموع سواری خوبی را شاهد هستیم. البته ترمزها می‌توانستند بهتر از این‌ها باشند. دیسک‌های ۳۹۰ میلی‌متری در جلو و ۳۸۰ میلی‌متری در عقب با کالیپرهای ۶ پیستونه اگرچه بسیار قدرتمند هستند اما احساس پدال خوب نیست. AMG می‌گوید این امر نتیجه استفاده از چهار حالت احیای انرژی است.

در نهایت برای نتیجه‌گیری باید گفت مجموعه‌ای از فاکتورها وجود دارد. مرسدس AMG GLC 63SE پرفورمنس خودرویی بسیار قدرتمند و سریع است و پایداری و ابهت آن در جاده‌های چالش‌برانگیز مثال برانگیز خواهد بود. کابین خودرو نیز کیفیت بالایی دارد و از جدیدترین تکنولوژی‌ها سود می‌برد اما باید گفت جدیدترین محصول مرسدس بنز به اندازه نسل پیشین ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. برقی سازی قوای محرکه شاید یک پیشرفت باشد و به کارایی بیشتر آن کمک کند اما فاقد هویت و روح واقعی آفالترباخ است؛ و تمامی این‌ها قبل از وارد شدن به بحث قیمت خواهد بود زیرا قیمت خودرو از حدود ۱۰۵ هزار دلار نسل پیشین به ۱۳۲ هزار دلار در این نسل رسیده است.

مشخصات مرسدس AMG GLC 63SE پرفورمنس ۴matic+ پریمیوم
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی پلاگین هیبریدی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۶۷۱/۱۰۲۰
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، کلاچ خیس چند صفحه‌ای
طراحی قوای محرکه پیشرانه جلو، چهار چرخ محرک
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۳.۵
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۷۵
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۷.۵

 

نقاط قوت نقاط ضعف
پرفورمنس بسیار خوب، مصرف سوخت کمتر نسبت به قبل، سیستم اطلاعات سرگرمی عالی، سواری نرم‌تر در شهر، هندلینگ تیز، بازخورد بسیار خوب فرمان وزن بسیار بالا، عدم احساس سریع بودن، فاقد جذابیت رقبای ۶ و ۸ سیلندر، کاهش ۱۵۵ لیتری فضای بار به خاطر نصب باتری، احساس بد پدال ترمز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 21
    مخالفم 3
  2. kawaki

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خرابش کردی

    موافقم 13
    مخالفم 23
    1. MehdiTurbo

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1990 ديدگاه)

      دقیقا بدم خرابش کرد
      کافیه کابین نسل قبل بزارن کنار این عکسا عمق فاجعه مشخص میشه
      چراغ عقبم که نگم برات

      موافقم 8
      مخالفم 11
  3. amir-mr

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (365 ديدگاه)

    گذشت دوران جذاب v8وv6

    موافقم 25
    مخالفم 1
  4. مهدی دهقانی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بزرگترین عیب سیستم هیبرید بالا رفتن وزنه که متاسفانه بحث فنی رو پایین میاره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. AMANTE

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    من باشم میرم سراغ مدل قدیمی با موتور 4 لیتری V8 تویین توربو جذاب و دوست داشتنی.
    https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-amg-glc-63-s-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%87/

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. Soroush

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    GLCجدید چقدر زیبا شده
    کاش هنوز v8بود

    موافقم 20
    مخالفم 1
  7. داوودع

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    رینگش چقد زیباست

    موافقم 10
    مخالفم 0
  8. ARMAN سابق

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    وزن بسیار بالا، عدم احساس سریع بودن، فاقد جذابیت رقبای ۶ و ۸ سیلندر
    همینا کافیه که همچین ماشینی علیرغم تمام خوبی هاش هیچ جذابیتی حداقل برا من نداشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 11
  9. blackwing

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (913 ديدگاه)

    این اتاق موقعی جذاب تر میشد که با موتور ۶.۳ لیتری V8 مرسدس بنز C63 ( همون موتور SLS ) مدل ۲۰۱۳ عرضه میشد.

    این باتری‌ها و سیستم هایبریدی خیلی وزن زیادی دارن و از عملکرد ماشین کم میکنن ، از نظر صدا هم واقعاً اون موتور‌ها یه دنیای دیگه بودن

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. مجتبی .

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    برا کشورهای کمتر توسعه یافته درحال حاظر هیبریدوپلاگین هیبرید گزینه بهتریه اما اگه سیستمهاش خیلی پیچیده باشه همین میشه پاشنه آشیل ماشین

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. Anti Tesla

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (632 ديدگاه)

    چه رنگ زیبایی داره😍
    از بچگی آرزو داشتم یک ماشین آبی رنگ بسازن خودروساز های داخل.😔

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. JDM_Japan

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (167 ديدگاه)

      نیسان آبی: من یه شوخی ام!😂😂🤦‍♂️

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Anti Tesla

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (632 ديدگاه)

        اون آبی نه.
        آبی آسمانی براق.

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. POUYAN

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      نیسان آبی چیه پس؟

      صرفا جهت شوخی.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  12. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چرا 4سیلندر ؟🫠

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. JDM_Japan

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    خارق العاده اس ولی قیمتش بالاست که این قیمت توجیه هم داره

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. Viper

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    به نظرم برخلاف بقیه مرسدس بنز ها، زیباست

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا