اینفینیتیمرسدس بنز

درگ مرسدس C43 با اینفینیتی Q50 Red Sport، دو سیلندر کمتر، قدرت یکسان

هرچند مرسدس C43 پیشرانهٔ چهار سیلندر دارد و اینفینیتی Q50 Red Sport به موتور V6 مجهز است اما هردو ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند.

استفاده از پیشرانهٔ چهار سیلندر در نسل جدید نسخه‌های AMG مرسدس C کلاس انتقادات زیادی را برانگیخته است. زیر کاپوت C43 جدید بجای موتور V6 توئین توربوی قبلی یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است. البته این یک چهار سیلندر معمولی نیست و علاوه بر اینکه به‌صورت دست‌ساز در افلترباخ مونتاژ می‌شود، بجای توربوشارژر معمولی به یک توربوشارژ گاز اگزوزی برقی برگرفته از فرمول یک و همین‌طور سیستم هیبریدی خفیف مجهز است.

بااین‌حال، آیا C43 چهار سیلندر حریف یک رقیب شش سیلندر هم‌قدرت می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سم کارلیجن این سدان آلمانی را در برابر اینفینیتی Q50 Red Sport قرار داده است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاور قدیمی که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این در حالی است که C43 از گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک مدرن‌تر با کلاچ تر بجای مبدل گشتاور استفاده می‌کند.

اما خبرهای بد برای اینفینیتی به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا این سدان ژاپنی با ۱۸۳۴ کیلوگرم وزن، از رقیب آلمانی ۱۷۵۵ کیلوگرمی سنگین‌تر است. علاوه بر این، هرچند قدرت ۴۰۲ اسب بخاری مرسدس مشابه Q50 است اما سدان افلترباخ با وجود موتور کوچک‌تر، گشتاور بیشتری برابر با ۵۰۰ نیوتن متر دارد؛ بنابراین، تعجبی ندارد که در این درگ، مرسدس توانست ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی کند درحالی‌که Q50 این کار را در ۱۳ ثانیه انجام داد. البته همین زمان هم قابل‌احترام است زیرا اینفینیتی در مقایسه با C63 خودروی بسیار قدیمی‌تری به‌حساب می‌آید.

همچنین موتور V6 نیسان که در سینهٔ Q50 Red Sport قرار گرفته صدای جذاب‌تری دارد و نسبت به موتور چهار سیلندر مرسدس امکان تیونینگ بسیار آسان‌تری دارد تا جایی که در بخش افترمارکت قطعات زیادی برای آن پیدا می‌شود. قیمت اینفینیتی Q50 Red Sport در ایالات‌متحده از ۵۶,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و با سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک به ۵۸,۵۰۰ دلار می‌رسد درحالی‌که مرسدس C43 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و قیمت پایهٔ ۵۹,۹۰۰ دلاری دارد.

مشخصات فنی

  اینفینیتی Q50 Red Sport

مرسدس C43 AMG

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۳۴ کیلوگرم ۱۷۵۵ کیلوگرم
قیمت ۵۸,۵۰۰ دلار ۵۹,۹۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Killer

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    تفاوت سطح مهندسی خودروسازی دو کشور رو توی جدول و فیلم میبینین دوستان

    موافقم 31
    مخالفم 29
    1. Absurd Hero

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      سطح مهندسی فقط اونجا که با یه usb صاحب خودرو میشی 😁

      موافقم 24
      مخالفم 21
      1. Killer

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (471 ديدگاه)

        سطح مهندسی اونجا که با یه دست انداز ۴ چرخ تبدیل به ٣ چرخ میشه و ٢ هزارتا اکانت جدید هم نمیتونه جمعش کنه

        موافقم 16
        مخالفم 20
        1. Absurd Hero

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (163 ديدگاه)

          نباید به خودم زحمت بدم جواب ترول هارو بدم ولی نمیتونم
          از کی اولین بار شنیدی که تویوتا ممکنه چرخش در بره؟
          از خود «تویوتا» و بعد فروش فقط ۲۶۰ دستگاه و بلافاصله فراخوان و دادن خودرو اجاره ای به مشتری و باز پرداخت پنج هزار دلاری و …
          از کی اولین بار شنیدی کیا هیوندا با usb به سرقت میره؟ از پلیس آمریکا و بعد فروش چند صد هزار دستگاه و پاسخ هیوندا: اینا قدیمی بودن، مدل های 2022 همه ایموبلایزر دارن

          موافقم 22
          مخالفم 15
        2. Killer

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (471 ديدگاه)

          خدایی بزار کامنتات با این دهمین اکانت ٣ رقمی بشه بعد به بقیه بگو مولتی!
          اولین فراخوان چرخ هم بخاطر ch4 شنیدم که ١١٠ هزارتا رو فراخوان داد
          اینم گفتی یاد قضیه راو۴ افتادم که سازمان HIIS گفت این ماشین تا حالا ١١ مورد آتش سوزی ثبت شده داشته و تویوتا باید ١/۵ میلیون راو۴ رو فراخوان بده ولی تویوتا جواب هم نداد حتی!

          موافقم 15
          مخالفم 17
        3. JaMsHiD

          ۱۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (967 ديدگاه)

          فعلا اون فراخوان یک و شش دهم میلیونی کیا و برادران مشتعلش رو جمع کن بعد بیا برا فراخوان های سی سال پیش شاخ و شونه بکش
          باتری خاموش میترکه😂💔

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. JDM

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      توهم از اون دسته آدمایی که دنبال اتوبوس رونالدو بودن اگه نیستی برو چون جای تو اینجا نیست اینجا کسایی باید باشن که علاقه دارن میخوان یاد بگیرن و اطلاعات خودشون رو به اشتراک بزارن وقتی یه مقاله راجب معرفی سیستم یا آپشن و حتی ساخت یه انجین پیداتون نمیشه اما زمانی که اسم یه برند و یه داستانی درباره ضعف یه چیزی باشه آماده ترول و هیت هستین واقعا متاسفم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. .Amir.

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    دو سیلندر کمتر
    یک لیتر حجم موتور کمتر
    یک توربو کمتر
    ولی باز با این حال برد برای بنز هستش
    اینه مهندسی المان

    موافقم 28
    مخالفم 13
    1. datsun

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3504 ديدگاه)

      وزن کمتر ، گشتاور بیشتر ، گیربکس بهتر و بروزتر بودن

      موافقم 27
      مخالفم 7
      1. Porsche

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (689 ديدگاه)

        داداش‌ مقایسه آلمان با ژاپن کار از اساس اشتباهیه !! زمانی که بنز داشت ماشین لوکس می‌ساخت ژاپنی ها تازه فهمیده بودن که چطور چرخ خیاطی کار میکنه ( سر آغاز داستان تویوتا )

        موافقم 16
        مخالفم 21
        1. datsun

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3504 ديدگاه)

          درود تویوتا که اولین خودرو ساز ژاپن نبود ژاپن از ۱۹۰۵ به بعد شروع صنعت خودروسازیش بوده در مورد تویوتا هم تویوتا نقطه عطفی برای کل صنعت خودروسازی دنیا بود که خیلی از حرفه ها و تکنیک های خط تولیدیش الگوی صنعت خودرو سازی در سراسر دنیا شد تویوتا از چرخ خیاطی شد تویوتا ، پژو از تولید آسیاب قهوه شد پژو ،فردریک هنری رویس از جرثقیل و دینام الکتریکی شد شرکت معظم رولزرویس ، سوییشیرو هوندا یک مکانیک ساده بود و شد شرکت هوندا، و و و و … هرکدام به نحوه ی از جای شروع شد،

          موافقم 19
          مخالفم 5
      2. .Amir.

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (63 ديدگاه)

        ((وزن کمتر ، گشتاور بیشتر ، گیربکس بهتر و بروزتر بودن))
        همه با اینا با قیمت برابر ،به اینجاش اشاره نکردی.
        وقتی میتونی همه اینارو با قیمت برابر و نام بنز رو داشته باشی چرا باید سمت اینفینیتی بری .

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. TOPGEAR-mohsen

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      راننده ج.ی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. S

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    حالا تو این درگ که مرسدس یه سر و گردن بالاتر بود اصلا قابل قیاس نبودن با اینکه قدرتشم‌ حتی خیلی کمتر بود ولی سوال اینجاس که چرا تو درگ ها از نسخه 63 این‌ ماشین استفاده نمیکنن چرا همش نسخه 43 میارن تو درگ ها .منظور من این درگ‌‌ نبودا تو درگ های دیگه منظورمه چرا نسخه 63 نمیارن .من احساس میکنم اگه نسخه c63 جدید تو اون درگ ها بیارن نتیجه باب میلشون‌ رقم نمیخوره برا همین‌ میترسن نسخه 63 این‌ماشین بیارن اگه راست میگین نسخه 63 با ماشین‌های سطح‌ خودش مقایسه کنین بجای نسخه های ضعیفتر اون‌موقع ببینیم‌ نتیجه چی میشه !!!

    موافقم 21
    مخالفم 20
  4. Car love

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (549 ديدگاه)

    همون همیشگی برای اینفینیتی! محض رضای خدا حداقل جلو یکی از رقبا ببر،از همه خورد😂

    موافقم 12
    مخالفم 22
  5. پیرمرد قدیمی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    عجب لانچ مرگباری داشتن😂
    جدا از شوخی من مجذوب قیمت مرسدس شدم با 60 هزار دلار تو ایران آفتابه مدل 2016 میدن

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. Porsche

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    خودروسازی آلمان در سطح دیگه ای نسبت به بقیه دنیا قرار داره و بعید میدونم کسی هنوز به این نکته پی نبرده باشه ! 🇩🇪🇩🇪💪

    موافقم 14
    مخالفم 5
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    پدر خودروسازی دنیا بنز هست
    بهترین مهندسی برای بنز هست

    موافقم 10
    مخالفم 8
  8. علی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    آقا معلومه بنز میبره کلا این دو تارو مجانی کنار هم بزارین هر کی باشه بنز میبره

    موافقم 6
    مخالفم 3
  9. Reza Waffen SS

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    مرسدس C43 AMG انتخابم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. Royal Driver

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    اینفینیتی دست کم گرفته شده تر، زیباتر، راحت‌تر برای استفاده و مهمتر اینکه وی۶ داری👍👍👍

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. JDM

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    با اینکه ژاپنی رو بیشتر دوست دارم اما برتری مرسدس واضحه تو این کلاس در برابر اینفینیتی پس انتخابم مرسدسه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. امپراتوری خورشید

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    INFINITI 👌

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. احسان

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ژاپن خدا هم نمیتونه بگیره…تا ۹۰۰ اسب جا تقویت داره …المان هم قابل احترارم هستش با تکنلوژی جدید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. احسان

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ژاپن خدا هم نمیتونه بگیره…تا ۹۰۰ اسب جا تقویت داره …المان هم قابل احترام هستش با تکنولوژی جدید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. سجاد

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انگاری راننده اینفینیتی مریض، بنظرم توانی بود چون صدای موتور اینفینیتی نمیاد اصلا و داره زود شیفت میکنه دنده ها رو، باید غرش شش سیلندر بیاد بجاش صدای غرش بنز میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. JaMsHiD

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (967 ديدگاه)

    هر دو قابل احترام هستن .

    ولی باید صبر کرد اینفینیتی یه نسخه جدید با موتور و پلتفرم جدید بده تا اقلا قابل قیاس باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا