مرسدس بنز

مرسدس بنز G کلاس برقی امسال رونمایی خواهد شد

مرسدس بنز پروتوتایپ نزدیک به تولید G کلاس الکتریکی را در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآورده و خبر از رونمایی رسمی آن طی چند ماه آینده داده است.

در اکتبر ۲۰۱۷، مرسدس بنز با معرفی G65 فاینال ادیشن، از G کلاس دوازده سیلندر خداحافظی کرد و در ژوئن امسال، G500 فاینال ادیشن نیز پایان مدل‌های هشت سیلندر غیر AMG این ماشین را رقم زد. هرچند G63 هنوز با موتور V8 عرضه می‌شود اما این آفرودر افسانه‌ای هم از الکتریکی‌سازی مصون نخواهد بود زیرا سال آینده، G کلاس الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد و پروتوتایپ آن هم‌اکنون در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده است.

دو سال پس از معرفی کانسپت EQG، مرسدس بنز در همان نمایشگاه، پروتوتایپ نزدیک به تولید این شاسی‌بلند الکتریکی را به نمایش گذاشته است، به گفتهٔ مرسدس، حاضران در نمایشگاه مونیخ می‌توانند از نزدیک با G کلاس الکتریکی چند ماه پیش از رونمایی رسمی ملاقات کنند. این شرکت اطلاعات فنی چندانی در مورد آفرودر الکتریکی خود منتشر نکرده است ولی انتظار می‌رود EQG به چهار موتور الکتریکی و پکیج باطری چگالی بالا مجهز باشد که از سیلیکون آند بهره می‌برد. این تکنولوژی، چگالی انرژی را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داد و به ۸۰۰ وات‌ساعت بر لیتر در سطح سلول خواهد رساند که میزان قابل‌توجهی به برد خودرو اضافه می‌کند.

بااین‌حال، EQG دوربرد تا پیش از سال ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد که یعنی حدوداً یک سال پس از نسخهٔ الکتریکی معمولی به بازار خواهد آمد. تخمین زده شده که این شاسی‌بلند الکتریکی حدود ۳ تن یا حتی بیشتر وزن داشته باشد که این در کنار شکل جعبه‌ای که ضریب درگ ضعیفی دارد، باعث می‌شود EQG برای ارائهٔ برد مناسب به تکنولوژی باطری پیشرفته‌ای نیاز داشته باشد. EQG از نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ شاسی نردبانی فولادی G کلاس درون‌سوز کنونی استفاده می‌کند. به گفتهٔ مرسدس، این شاسی به تعلیق دو جناقی در جلو و بازوی پیرو (Trailing Arm) در عقب مجهز می‌شود.

باطری‌ها هم در محفظه‌ای فولادی قرار گرفته و در ترکیبی پلیمری تقویت‌شده با فیبر کربن پیچیده می‌شود تا هنگام آفرود و عبور از آب‌های عمیق محافظت شود. در این خودرو علاوه بر حالت‌های رانندگی معمولی اقتصادی، راحت و اسپرت، حالت‌های تریل، صخره و شن هم برای مسیرهای آفرودی تعبیه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو، سیستمی بنام G-Turn است که امکان چرخش ۳۶۰ درجه را با استفاده از پدال‌های تعویض دنده چپ و راست فراهم می‌کند. G کلاس الکتریکی توسط مگنا اشتایر در کنار نسخهٔ درون‌سوز در اتریش ساخته می‌شود. طبق گزارش‌ها، این خودرو از اولین مدل‌های الکتریکی مرسدس خواهد بود که نام EQ را کنار می‌گذارد اما هنوز چیزی رسماً اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    علیرغم اینکه موتورهای بنزینی جذابترن،،،ولی معتقدم اینا برای طبیعت گردی مناسبترن
    صداهای ثانویه مثه صدای اگزوز،واقعا تو دل طبیعت آزاردهنده هستن

    موافقم 39
    مخالفم 9
    1. net

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      طراحی جعبه ای سنتی داره

      موافقم 13
      مخالفم 0
    2. JoJo

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      به نکته خیلی جالبی اشاره کردی !
      به نظر منم موتور های الکتریکی برای خودرو هایی که کاربرد طبیعت گردی دارن میتونه کاربردی باشه .
      به طور مثال میشه صفحات خورشیدی روی خودرو تعبیه بشه برای زمانی که شخص به جاهای بکر میره و دسترسی به پمپ بنزین نداره و به این شکل خیالش از این بابت راحت میشه .
      یا میتونه از این انرژی برای آشپزی ، شارژ وسایل و … استفاده کنه .

      موافقم 28
      مخالفم 1
      1. همایون

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (580 ديدگاه)

        این ایده خیلی قشنگه ولی حداقل چند دهه باهاش فاصله داریم چون صفحات خورشیدی موجود انقدر بازده ندارند که با روزانه چندساعت زیر افتاب موندن بتونه انرژی لازم واسه شارژ کردن باطریهای یه آفرودر رو فراهم کنه حالا اینکه واسه آشپزی و گرمایش و شارژم انرژی اضافه بیاری که پیشکشش

        موافقم 13
        مخالفم 4
  2. مهردادکمال

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    این دنیا دیگه ارزش نداره

    موافقم 11
    مخالفم 11
  3. AMANTE

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    معنی مخفف EQ چیه؟ کسی میدونه. مثلا میشه Electric Quality.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Navidd

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      مثل ایکیو یه اسمه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    جی کلاس عجب هیولایی بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. Ahmad

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بنز خدا لعنتت کنه توقع داشتم هر مدلی رو برقی کنی جز جی کلاس رو واقعا دیگه این دنیا به درد نمیخوره

    موافقم 5
    مخالفم 18
  6. همایون

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    امیدوارم یه دستی به کابین بکشن درسته کابین فعلی قشنگه ولی رقبای قدرتمند و مدرنی در آینده انتظارشو میکشن نیاز به نمایشگرهای یه کوچولو بزرگتر و ظاهر لوکستری داره و البته که چرم کابین هم باید مصنوعی بشه.چون بنز فکرشو نمیکرد که کابینی که واسه جی کلاس طراحی کرده باید با رولزرویس هم قیاس بشه چون عملا تو بازار بنز جی علاوه بر رولزرویس با رنجرور و بنتایگا باید رقابت کنه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. مازیار

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    وااای لعنت خدا بهتون
    وااای این دنیا دیگه ارزش نداره
    وااای من برم خودکشی کنم
    وای وای وای …
    .
    .
    .
    تصمیمی بود که گرفته شد حالا این افه های اگزوز دوستی چی رو میخواد نشون بده؟؟
    بازم خوبه الان یکم بهتر شده دو سه سال قبل همینجا چند نفر در ب در دنبال ویزای آمریکا بودن تا برن فقط ایلان ماسک رو بکشن و برگردن!!

    موافقم 11
    مخالفم 3
  8. Rahman

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ببین دوست عزیز من با ماشین برقی مشکل ندارم با طراحی ماشین های برقی مشکل دارم همه ماشین ها انگاری ساخت چین شدن ، شما ماشین های برقی بنز و ب ام و رو میتونی تشخیص بدی بقیه نه همه عین هم ، مثل اینکه بری کشور چین ببینی همه شبیه همن.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Mr

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (681 ديدگاه)

      این نظر شماست دوست عزیز
      بله حرفتون درسته اما اشکالی ندارد میدونید چرا؟
      چون چین با اینکه پیشرفته ترین کشور دنیا نیست اما به قطع مدرن ترین کشور دنیاست! و بارها اینو ثابت کرده
      کافیه شهرسازی شانگهای رو با نیویورک یا لندن مقایسه کنید میفهمید چی میگم یا حتی با دبی!
      چین پیشرفته ترین نیست! ولی مدرن ترینه! خودرو های برقی هم مدرن هستن پس کاملا طبیعیه که به سبک چینی (در واقع چینی نیست اسمش مدرنه) طراحی بشن چون چین کلا توی مدرنیته پیشرو هست
      کاملا یه چیز طبیعیه
      مدرن ترین طراحی ها رو معمولا چین میزنه اینو تقریبا همه کشور ها می‌دونن
      پس وقتی بقیه به سمت برقی شدن پیش میرن ناخود آگاه به سمت طراحی چینی پیش میرن
      مثل این میمونه بگیم کشور هایی که قبلاً ۳۰ سال پیش برج میساختند شبیه آمریکا میشدن! خب مشخصه چون آمریکا اولین کشوری بود که به مقدار خیلی زیاد برج می‌ساخت و برج سازی رو شروع کرد (بیش از ۱۰۰ سال پیش اولین برج آمریکا ساخته شد!!! یعنی زمانی که عرب ها که هیچ خود ما با اسب و شتر نقل مکان میکردیم) پس طبیعتاً کشور های که بعد از آمریکا برج میساختند ناخود آگاه از آمریکا و سبکش پیروی میکردند
      امیدوارم تونسته باشم توضیح معقولی بدم

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا