بازار سدانهای زیر ۷۰ میلیونی کشور در این روزها شاهد عرضه مدلهای جدیدتر، زیباتر و بهروزتری نسبت به انواع موجود است. پیشتر، ثبتنام از دو خودروی نسبتاً جذاب و مجهز بسترن B30 و بیوایدی F3 آغاز شد. حال با آغاز ثبتنام از خودروی امجی ۳۶۰ این رقابت وارد فاز نوینی گردید. در این میان، ریشههای بریتانیایی امجی ۳۶۰ تا حدی برگ برندهای برای این خودرو در مقابل دو آن دو رقیب دیگر به حساب میآید. گو اینکه از دیدگاه برخی از صاحبنظران، این خودرو یک امجی اصیل و تمامعیار نیست و از مشارکت میان سایک و امجی تولد یافته و با نام رووی ۳۶۰ هم در چین عرضه میشود، ولی با این وجود نمیتوان از پشتوانه تکنولوژیک و همچنین نظارت و مهندسی برتر کمپانی امجی در توسعه و تکوین آن چشمپوشی نمود. به تجربه ثابت شده که مشتری ایرانی به نام و برند خودروی زیر پای خود اهمیت بسیاری قائل است و بیشک طنین نام امجی برای او بار اطمینان خاطر بیشتری نسبت به دیگر نسخههای رقیب به همراه دارد.
همانطور که گفته شد، پس از ماهها انتظار، بالاخره شرکت امجی پارس مهیای عرضه تنها سدان تولیدی خود یعنی امجی ۳۶۰ به بازار کشور شد. این خودرو در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک) عرضه میشود. قیمت نسخه دستی امجی ۳۶۰ معادل ۵۶ میلیون و نسخه اتوماتیک آن برابر ۶۵ میلیون تومان است. مهلت انتظار برای دریافت این خودرو برای خریداران آن معادل ۳۰ روز تعیین شده است که امیدواریم که در عمل نیز اینچنین باشد و از این زمان بیشتر طول نکشد.
امجی ۳۶۰ در رنگهای سفید، نوکمدادی، مشکی، بژ، قرمز و نقرهای عرضه میشود. گارانتی آن سه سال و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر تعیین شده است.
امجی ۳۶۰ در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بازار چین عرضه شد. این خودرو اخیراً دستخوش یک فیسلیفت شد که در ماههای آتی راهی بازار میگردد. در سال ۲۰۱۸ میلادی، این خودرو به بازارهای کشورهای حوزه خلیجفارس نیز عرضه خواهد شد.
در سال ۲۰۱۶ میلادی، این خودرو از میان ۱۱۰ خودروی سدان نخستی که در کشور چین به فروش رفتهاند توانست جایگاه پنجاه و دوم را با فروشی معادل ۸۲,۸۶۱ دستگاه از آن خود سازد.
مشخصات فنی امجی ۳۶۰
- حجم موتور: ۱۴۹۸ سیسی
- توان: ۱۱۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
- حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
- مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۸ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
- سیستم فنربندی جلو: مکفرسون مستقل برای هر چرخ
- سیستم فنربندی عقب: چند بازوی H شکل همراه با میله پیچشی
- نوع فرمان: برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع
- ترمز جلو و عقب: دیسکی
- استاندارد آلایندگی: یورو ۵
ابعاد
- طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۷۹/۱۸۰۴/۱۴۹۰ میلیمتر
- فاصله بین دو محور: ۲۶۶۰ میلیمتر
- گنجایش صندوق عقب: ۴۸۲ لیتر
- وزن خالص: ۱۲۸۰ کیلوگرم
- اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۰۵/۵۵ R 16
ایمنی
- ۴ عدد کیسه هوای ایمنی
- سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
- سیستم کمکی ترمز (BA)
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
- سیستم کنترل ترمز در پیچها (CBC)
- سیستم نظارت بر فشار باد هر چرخ (TPMS)
- قفل ایزوفیکس برای صندلیهای عقب
- سنسور پارک عقب
- قفل مرکزی از راه دور
- و…
تجهیزات رفاهی (نسخه دستی امجی ۳۶۰)
همانطور که در متن گفته نیز شد امجی ۳۶۰ در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در بازار کشور عرضه میشود. در هر یک از این دو نسخه با تجهیزات رفاهی متفاوتی وجود دارد که در ابتدا تجهیزات موجود در نسخه دستی امجی ۳۶۰ را مرور میکنیم.
- سیستم صوتی مجهز به ۲ عدد بلندگو و ۲ عدد تویتر
- سیستم صوتی مجهز به رادیو و درگاههای AUX/USB
- آینههای جانبی مجهز به چراغ راهنما
- قابلیت تنظیم برقی آینههای جانبی به همراه گرمکن
- چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع نور
- تیغه برفپاککن ژلهای (BONELESS)
- سیستم تهویه مطبوع با فیلتر تصفیه هوا
- باز و بسته کردن شیشهها پس از قفل دربها (LAZY LOCK/OPEN)
- تنظیم دستی سرنشین جلو در ۴ جهت
- سیستم آلارم محدودکننده سرعت
- کمربندی ایمنی صندلی عقب سهنقطهای
- شیشهبالابرهای برقی دربهای جلو و عقب
- تجهیزات رفاهی (نسخه اتوماتیک امجی ۳۶۰)
نسخه اتوماتیک امجی ۳۶۰ علاوه بر تجهیزات موجود در نسخه دستی آن، به امکانات ذیل نیز مجهز است:
- سانروف برقی
- روکش چرمی صندلی
- دوربین دید عقب
- صفحهنمایش لمسی به سایز ۸ اینچ با قابلیت کنترل تلفن همراه توسط صفحه مانیتور
- سیستم بلوتوث با قابلیت اتصال به تلفن همراه به سیستم صوتی و صفحه مانیتور
- کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان
- شیشهبالابر راننده مجهز به سیستم تشخیص مانع (ANTI TRAP)
- سر دنده کروم و چرم
- چراغ همراهی راننده در نقاط تاریک
- باز و بسته کردن شیشهها پس از قفل دربها (LAZY LOCK/OPEN)
- چراغهای روشنایی در روز (DAY LIGHT)
- تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت
- تنظیم دستی گودی کمر صندلی راننده
- صندلیهای عقب با قابلیت تاشوندگی ۶۰:۴۰
- محفظه زیر صندلی سرنشین جلو
- تکیهگاه آرنج صندلیهای عقب
- چراغ مطالعه صندلی عقب
- محفظه نگهدارنده عینک
- قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی
قیمت
- نسخه دستی: ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
- نسخه اتوماتیک: ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
نویدی
۲۹ مرداد ۱۳۹۶طراحی نسل قبل ام جی خیلی جذابتر بود.
Zonda R
۲۹ مرداد ۱۳۹۶@.f
با تشکر از سام عزیز
چند روزی هست که بحث ماشین های 50 تا 65 میلیونی داغ شده و تو اکثر سایت ها بر سر بهترین بودن و ارزش خرید اونها صحبت زیاده
Mg360 یه محصول قابل تامل و دوست داشتنی با پیشینه ی خوب هست اما در نسخه ی دنده ای از کمبود امکاناتی مثل مانیتور کروز کنترل صندلی چرم سانروف و…. رنج میبره بنظرنسخه ی اتوماتیک ارزش خرید بیشتری داره
اما نقطه ی ضعف اصلی این محصول نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش اون هست اگر شما قصد خرید داشته باشید باید از کجا بخرید؟
تکلیف خدمات پس از فروش چی هست؟
ایا سر یک ماه یا اصلا 2 ماه خودرو رو تحویل میده؟
اگر این مشکلات حل بشه قطعا موفقیت خوبی در انتظار این محصول هست
رقبایی مثل بسترن b30 که گیربکس 6 سرعته اون ادمو قلقلک میده اگر چه قدیمی تر هست(اولین در سال 2010 b30 تکوین یافته ولی عرضه نشد و در سال 2016 با تغییرات ظاهری عرضه شد) ولی بخاطر گروه بهمن فروش خوبی خواهد داشت
و اما رقیب دیگه ی این خودرو byd f3 هست که هنوز نسخه ی اتوماتیک اون عرضه نشده ولی در صورت عرضه میتونه رقیب قدرتمندی باشه بواسطه ی برند و امکاناتی کامل تری که داره
ارادتمند
سام
۲۹ مرداد ۱۳۹۶خواهش می کنم فرزاد عزیز،لطف داری شما
رامتین
۲۹ مرداد ۱۳۹۶دوستان در این رنج قیمتی کدوم گزینه با توجه به جمیع جهات من جمله خدمات پس از فروش که فاکتور بسیار مهمیه بهتره؟
امجی360= موتور 110 اسبی- گیربکس4سرعته. قیمت 65
بسترن b30= موتور 110 اسبی 6سرعته. قیمت 58
و گزینه های دیگر. من جمله چانگان ایدو xt که قراره سایپا بیاره. گفته شده موتور 170 اسبی توربو داره اما قیمت معلوم نیست!
احمدرضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۶بین گزینه های موجود به نظرم بسترن B30 با توجه به قیمت ارزانتر و بهره بردن از گیربکس شش سرعته و البته خدمات بعد از فروش گسترده تر گروه بهمن در شرایط فعلی خریدش مطمئن تر هست. البته ام جی 360 هم حرفهای زیادی برای گفتن داره ، هم برند خوبی داره هم خودروی زیبایی هست و هم امکانات خوبی داره. اما گیربکس خوبی که روی بسترن هست میتونه برگ برنده اش باشه. در مورد چانگان ایدو xt البته واقعاً از همه اینها برتر هست اما فعلاً عرضه نشده و نه امکانات و نه قیمتش مشخص نیست. اینکه سایپا با همه امکانات و با قیمت معقول عرضه اش کنه یک مقدار دور از ذهن هست.
کوروش
۲۹ مرداد ۱۳۹۶چطور مردم چین از بین ۱۱۰ خودرو مدل سال ماشین می خرند برای ما که در ایرانیم شگفت اوره
سامان اذری
۲۹ مرداد ۱۳۹۶نصبت به قیمتش خیلی خوبه
از دنا بهتره
به نظر من ارزش خریدش نسبت به قیمتش از پژو 301 که 95 تومن داره پیش فروش میشه خیلی بهتره ِ
این ماشین با سرمایه گذاری 50 به 50 سایک موتور و گروه خودرو سازی اذربایجان در تبریز تولید میشه
و تحت بازرسی سایک موتور مونتاژ میشه و خود سایک موتور یکی از با کیفیت ترینهای چینی محصوب میشه که با فولکس واگن و جنرال موتورز شریکه
حسین
۳۰ مرداد ۱۳۹۶همه ترک ها باید از این کارخونه ماشین بخرند تا پیشرفت کنه!
ahmad
۳۰ مرداد ۱۳۹۶:| :| :|
aston martin
۲۹ مرداد ۱۳۹۶یکی از انواع بیشعوری اینه که ماشینو فقط با چهار ایربگ بدی به مشتری و ایربگ های جانبی و سرنشینان عقب رو فراموش کنی
احمدرضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۶این بیشتر به خاطر کشش بازار به ماشینهایی هستند که ظاهر و قدرت موتور داخل اونها به بقیه چیزها اولویت داره. خودروی صد میلیونی سراتو آپشنال سایپا داره الان فقط با دو ایربگ و بدون امکاناتی مثل esp , bas , tpms ارایه میشه اونوقت از خودروی 65 میلیونی چه انتظاری میشه داشت؟ به نظرم ام جی 360 به نسبت قیمتش امکانات ایمنی خوبی داره. اگر ایربگهای پرده ای هم اضافه میشد شاید قیمت به نزدیک 70 میرسید و اونوقت کمتر کسی حاضر به خرید بود. نمیشه همه چیز رو سر شرکتهای خودرویی خراب کرد. باید سلیقه مردم هم در خرید خودرو تغییر کنه و ایمنی هم به یک آیتم اصلی تبدیل بشه اونوقت میشه به شرکتهای خودرویی خرده گرفت که چرا ایربگهای جانبی رو حذف میکنند.
بیژن
۲۹ مرداد ۱۳۹۶اگر کیفیت کابین ( و ادوات داخل) سطح قابل قبولی داشته باشه، بنظرم گزینه وسوسه انگیزی برای بازار زیر ۷۰ تومانی خواهد بود.چون برند ام جی بتنهایی در برابر سایر برندهای چینی قدرت رویارویی زیادی داره، همون طور که پدال هم به این موضوع اشاره داشت.
(ali(chevy nova
۲۹ مرداد ۱۳۹۶قدرت و گشتاورش در حد سمند هست
طراحىش هم داد مىزنه چىنى هستش
من با پول این محصول یه ماشىن مدل پاىىن تر مثلا 2006 تا 2010خوب مى خریدم با برندى بهتر
MAHDI . TUNING
۳۰ مرداد ۱۳۹۶من از MG 6 خوشم میاد چون توربو داره و شتابشو برسی کردم دیدم تو سرعت بالا و سبقت گرفتنا عالیه
اما این یکم ضعیفه خصوصا گشتاورش
BYD F3بهتره
بیژن
۳۰ مرداد ۱۳۹۶می دونی اگه یه ماشین مدل ۷_۲۰۰۶ توو خرج بیافته یعنی چی؟؟ ( که البته ۹۵ درصدشون توو خرج میافتن.مخصوصا کره ای ها) حداقل یه یاتاقان زدن آزرا ۲۰۰۷ بیش از ۵ میلیون تومان خرج رو دست مالک امکان داره بذاره.البته مخالف خرید ماشین دست دوم نیستم ولی توو اروپا یا آمریکا یه ماشین ۱۰ یازده ساله دیگه از رده خارج حساب میشه.تازه، کهنگی ادوات داخل و بدنه رو باید اضافه کرد.
در هرحال من که زورم میاد ۷۰ میلیون واسه همچین ماشینی پول بدم.
ali a
۲۹ مرداد ۱۳۹۶***
این مدل و byd f3 بهترین گزینه تو این رنج هستن…
خودم byd f3 رو بیشتر میپسندم..
ایلیا
۳۰ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز ایشون نظرشون رو گفتن
این جمله ی چند سالته؟ واقعا جمله ی نازیباییه قبلا از دوستان خواهش کرده بودم که دیگه استفاده نکنیم، کسی استفاده نکرد تا امروز که…
خوشرو باشیم
ali
۳۰ مرداد ۱۳۹۶طبق مقاله ای که قبلا نوشته شده بود مسولان ناظر ام جی انگلستان هم در راه اندازی کارخانه ام جی پارس تبریز حضور داشتند که این برای مصرف کننده ایرانی میتونه خیلی خوب باشه و بهشون اطمینان بده
قیمت و مشخصات فنی و امنیتی اش خوبه و حتما فروش خوبی رو خواهد داشت ضمن اینکه طراحی ام جی رو هم داره گرچه با ام جی جی تی با همین پلتفرم یکی هست ولی نسبت تفاوتها به قیمت خیلی مناسب است
MAHDI . TUNING
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اگه واقعا این طور باشه پس از بابت کیفیت و دوام خیالمون راحت تره تا باقی ماشینا
sunmartin
۳۰ مرداد ۱۳۹۶قیمتش بد نیس نسبت به سراتو 100 ملیونی خیلی بهتره نسبت به هیوندا اکسنت هم همینطور نسبت به f30 فاو هم در رقابته
عارف
۳۰ مرداد ۱۳۹۶خدا رو شکر چینی ها خودرو ساز شدن تا ما ایرانی ها برای خرید گزینه های متفاوتی داشته باشیم!
ahmad
۳۰ مرداد ۱۳۹۶یک نگاه به این تصویر بندازید:
http://uupload.ir/files/720s_24324.jpg
همانطور که مشاهده میفرمایید نمایندگی شرکت چینی ام جی در ایران، در شرح هویت برند ام جی طفره رفته و سعی میکند به شکل حقیرانه ای این برند را به انگلستان و اورپا مرتبط کند و اصلا از هویت چینی آن و اینکه آن در چه سالی به صنایع خودروسازی شانگهای فروخته شده اشاره ای نمی کند! حتی از بردن نام چین در تاریخچه طفره رفته و فقط به گذشته ای پیرامون بریتانیا میپردازد!
بدتر آنکه عده قریب به اتفاق هموطنان نیز این اراجیف را باور کرده و به خیال خودشان دارند یک خودرو انگلیسی با برند معتبر اروپایی را خریدار میکنند!
(لااقل وقتی چنین خودرویی را انتخاب میکنید، بپذیرید که ماشین چینی خریده اید و خواهشا آن را به انگلستان یا گذشته کاملا فارغ از امروزش گره نزنید!!!)
اینجاست که شاعر میفرماید:
بیداری ما چیست؟
بیداری طفلی است که محتاج به لالاست!
از ماست که بر ماست…
فرهاد
۴ شهریور ۱۳۹۶احمد جان ، اصالت به پیشینه هست و تکنولوژی از اصالت می آید ، برندی که 94 سال قدمت دارد و در این مدت بارها بین سرمایه داران مختلف مالکیتش جابجا شده را نمیتوان ملیتش را کتمان کرد ، مثلا الان ولوو از نظر شما حتما چینی هست چون جیلی خریدتش و یا جگوار که تاتا هند خریده و سانگ یانگ که ماهیندرا هند صاحبش شده . این یک باور عامیانه هست وگرنه در دنیای تجارت برندها ، مالکیت سرمایه گذاری یک چیز معمول هست و خود یک نوع سرمایه گذاری میباشد . اما مهم آنستکه تکنولوژی و مهندسی این برندها همچنان توسط شرکت اصلی انجام میشه . اینکه برند ام جی را در ایران بعضی ها چینی مینامند ریشه در کم سوادی در علم و تجارت مهندسی دنیای خودرو دارد و بیشتر نگاه دلال گونه هست
مرتضی
۲۴ آذر ۱۳۹۶@azvico2129
سلام. ام جی ۳۶۰ متعلق به شرکت ام جی پارس موتور بوده که از شراکت ۵۰ ۵۰ شرکت سایک موتور چین و ازویکو اذربایجان تشکیل شده است. کارخانه در تبریز، روبروی شهرک صنعتی سلیمی بوده و قرار است که خودروی کراس اور نیز در این کارخانه مونتاژ گردد.
ام جی ۳۶۰ در سه مدل دنده ای ۵۶ میلیون و اتومات چهار دنده۶۵ میلیون و اتومات توربوی ۶ دنده ۷۲ میلیون می باشد.
سایک موتور چین مالک برند انگلیسی ام جی بوده و طراحی در انگلیس انجام می گردد و سایک موتور امانت دار برند ام جی می باشد. از نظر ظاهر تقریبا شبیه تویوتا کرولا بوده و از نظر کلاس بدنه از پزو و پارس و تندر یک کلاس بالاتر می باشد.
امکانات مدل اتومات و توربو عالی می باشد. موتور ۱۵۰۰ دلیل بر ضعف ان نیست و حدود ۱۰۷ اسب بخار قدرت ایجاد می نماید( رنج پزو و تندر و سمند) و توربو چیزی حدود ۱۳۵ اسب بخار.لذا برندی انگلیسی با پشتوانه چینی احیا گردیده است
علی احمدی
۲۹ دی ۱۳۹۶سلام لطفا منو راهنمایی کنید که ام جی 360 بخرم یا بی وای دی f3@نرمی ،زیبایی و کم صدا بودن کابین برام مهمه