موتورسیکلت

معرفی 7 موتورسیکلت پرقدرت برای رقابت با کاوازاکی نینجا H2

در این مقاله ۷ نمونه از موتورسیکلت های پرقدرت را که می‌توانند از نظر حداکثر سرعت با کاوازکی نینجا H2 رقابت نمایند معرفی کرده‌ایم.

کاوازاکی نینجا H2 یکی از سریع‌ترین ابر موتورسیکلت‌های دنیاست اما حداکثر سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. این سرعت با استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی به دست می‌آید. البته چندین رقیب دیگر نیز در بازار حضور دارند که از این نظر می‌توانند با کاوازاکی رقابت نمایند. در ادامه ۷ موتورسیکلت پرقدرت برای رقابت با کاوازاکی نینجا H2 را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

بی ام و M1000 RR

موتورسیکلت پرقدرت بی ام وM1000 RR مثالی عالی از سطح مهندسی آلمانی است. این موتورسیکلت به قطعات فیبر کربنی سبک‌وزن مجهز شده و نیروبخش آن نیز پیشرانه ۴ سیلندر خطی با ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتون متر گشتاور است. حداکثر سرعت ابر موتورسیکلت بی ام و به ۳۱۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

دوکاتی سوپرلگرا V4

دوکاتی سوپرلگرا V4 توسط شرکت سازنده با عبارت “هیجان سرعت” توصیف شده است. در دل موتورسیکلت دوکاتی یک پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی خورجینی با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۹ نیوتون متر گشتاور قرار دارد. حداکثر سرعت سوپرلگرا V4 به ۳۰۶ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

سوزوکی هایابوسا

هایابوسا جزو مشهورترین موتورسیکلت‌های ژاپنی است و به خاطر پرفورمنس خود شناخته می‌شود. اگرچه این موتورسیکلت در طول این سال‌ها تغییر چندانی نداشته اما پیشرانه ۴ سیلندر ۱۳۴۰ سی‌سی آن با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتون متر کمبودی ندارد. حداکثر سرعت هایابوسا بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

آپریلیا RSV4

آپریلیا RSV4 نشان دهنده سال‌ها تجربه و دانش کسب شده در موتو جی پی است و از همان طراحی آیرودینامیک موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای بهره می‌برد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱۰۹۹ سی‌سی این موتورسیکلت ۲۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتون متر گشتاور دارد که نتیجه‌اش رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

هوندا CBR1000RR-R فایربلید SP

نسخه جاده‌ای از موتورسیکلت مسابقه‌ای هوندا قابلیت‌های خود در طول این سال‌ها را کاملاً اثبات کرده است. با وجود پیشرانه ۴ سیلندر ۱۰۰۰ سی‌سی آب‌خنک که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، دستیابی به سرعت محدود شده ۳۰۰ کیلومتر در ساعت کار سختی نخواهد بود.

ام وی آگوستا راش

راش یک ابر موتورسیکلت پرقدرت و نیکد محصول شرکت ایتالیایی ام وی آگوستا است که با طراحی بسیار خشن و گیرا عرضه می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی راش ۲۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۷ نیوتون متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت راش هم به فراتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

یاماها YZF R1

این موتورسیکلت پرقدرت ژاپنی به پایان راه خود رسیده چراکه پس از اجرایی شدن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ پلاس با بازار وداع خواهد کرد. یاماها YZF R1 به نیروگاه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی با ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتون متر گشتاور مجهز است و می‌تواند به سرعت فراتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    جای mv agusta f4r خالی

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. M@M@DRZ911

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (357 ديدگاه)

      آخ گفتی خصوصا نسل اول

      موافقم 12
      مخالفم 3
  2. Moein

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (895 ديدگاه)

    ام وی آگوستا و دوکاتی رخ محشری دارن

    موافقم 8
    مخالفم 6
  3. Amirmohammad

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (451 ديدگاه)

    دوکاتی عالیه.اسطورس

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. P

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (284 ديدگاه)

      سوپر لگرا v4 شاسی و … فیبر کربنی داره که فوق العاده وزنش کم کرده ، از طرفی انجین قدرتمندی هم داره و همینطور بیشتر از ۱۰۰هزار دلار قیمت داره

      موافقم 12
      مخالفم 4
  4. mercedes

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (327 ديدگاه)

    شاید دوکاتی بتونه این قول رو مقلوب کنه.

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. datsun

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      این h2 , اچ تو آر رقیبی نداره

      موافقم 18
      مخالفم 2
    2. Carbonado Aventador

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4475 ديدگاه)

      مغلوب کنه؟
      کاواساکی ۹۹۸ سیسی سوپر شارژ ۲۱۰ اسب

      دوکاتی ۹۹۸ سیسی تنفس طبیعی ۲۳۰ اسب

      کاواساکی ۲۰۰ کیلو
      دوکاتی ۱۵۷ کیلو

      تفاوت سطع تکنولوژی کامل مشخصه✌🏻

      موافقم 11
      مخالفم 11
      1. mercedes

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (327 ديدگاه)

        دوست عزیز اون 20اسب بخار جبران 42کیلو اضافه وزن رو میکنه.

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. مازیار

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2521 ديدگاه)

          اشتباه زدی که
          اونی که قوی تره سبک تره

          موافقم 11
          مخالفم 3
      2. حسین

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        همین که جرات نداری اسم ninja h2r رو بیاری خودش نشون دهنده تفاوت سطح تکنولوژیه.
        کاوازاکی با همون سوپرشارژر 310 اسب آن قدرت گرفته پس تکنولوژی کاوازاکی محدود به اون 203 اسبی که واسه بالا کشیدن دوکاتی وارد مقایسه می کنی نیست.
        تفاوت تکنولوژی اونقدر زیاده که خودت میدونی اگه h2r بیاد وسط دیگه جایی واسه دوکاتی نمی مونه.
        حالا دوکاتی هم اگه اینکارست سوپرشارژر بذاره و 300 اسب قدرت بگیره. فعلا تاج پادشاهی روی سر کاوازاکی

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. Carbonado Aventador

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4475 ديدگاه)

          عزیزم شما اول اسم برند کاواساکی رو درست تلفظ کن بعد راجب مسائل فنی صحبت کن..

          H2r یه موتور پیست محور هست..
          اگر اینجوری بخواییم حساب کنیم دوکاتی Desmosedici gp24 با انجین ۹۹۸ سیسی تنفس طبیعی با قدرت ۲۷۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت و رکورد دار تمام پیست های دنیا سال های نوری از کاواساکی جلوتره..

          این حرفت که بگی نینجا بهتره فقط تو خیابون گمرک خریدار داره😂

          موافقم 14
          مخالفم 6
        2. حسین

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1097 ديدگاه)

          فعلا که سریع ترین موتور سیکلت دنیا متاسفانه کاوازاکی نینجا h2r هست :) دوکاتی هم میتونه از پشت نور چراغ عقب نینجا رو با افتخار تماشا کنه.
          رکورد دار قهرمانی موتو جی پی هم که هوندا هست. دوکاتی جونت یه صد سالی باید خودشو مورد گشایش قرار بده تا شاید برسه به هوندا

          موافقم 15
          مخالفم 5
        3. B

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (365 ديدگاه)

          حتما میدونی که هنودا و کاوازاکی فرق دارن ؟

          موافقم 7
          مخالفم 0
        4. ارسلان

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (457 ديدگاه)

          Carbonado Aventador
          قبل از هر چیز بگم هر دو برند دوکاتی و کاوازاکی موتورهای عالی میسازن ولی با دو سبک متفاوت در مورد کاوازاکی و کاواساکی هم توی هر کشوری یه جور تلفظ میشه شما توی گوگل بزنی کاوازاکی گوگل ازت خطای املایی نمیگیره و همه ی سایتهای ایرانی هم کاوازاکی رو بکار میبرن وگرنه بخواییم اونجوری حساب کنیم ژاپنی ها به کشور خودشون میگن نیهون و ژاپن نمیگن انگلیسی زبانها میگن جَپَن ولی کره فن ها با تقلید از تلفظ انگلیسی ش میگن جاپون بجای جَپَن ولی ما همون ژاپن میگیم هیج جای دنیا ژاپن نمیگن فقط ایران میگه ژاپن پس کاوازاکی هم درسته

          دلیل اینکه اکثر موتورهای ژاپنی اسب بخار کمتری نسبت به نمونه ی اروپایی شون تولید میکنن تفاوت تکنولوژی نیست بلکه آرایش سیلندرها هست انجین های V شکل قدرت بیشتری از انجین های خطی تولید میکنن ولی اصحلاک و هزینه ی تولید بیشتری دارن گرانتر هستن توی مسابقات فرمول 1 هم همه ماشین ها V شکل هستن و ما انجین خطی نداریم ژاپنی تقریبا تمام موتورهاشون انجین خطی دارن و همین باعث میشه اسب بخار کمتری تولید کنن ولی اونقدر تفاوت زیاد نیست ولی از طرفی باعث کاهش هزینه های تولید و دوام بیشتر انجین میشه که در مارکت هم میبینید که موتورهای ژاپنی ارزانتر از نسخه ی اروپایی شون هستن و اصطحلاک کمتری دارن
          همونطور که گفتم هر کدوم سبک خودشو داره وگرنه هم دوکاتی میتونه انجین خطی بزنه و هزینه ها رو کاهش بده و دوام بیشتری بدست بیاره هم کاوازاکی میتونه انجین وی شکل بزنه و خصوصیات مثبتش رو که دوام و قیمت معقول در ذهن مشتریهاش نقش بسته رو از دست بده برای مثلا 20 اسب بیشتر ولی مشخصه که خریداران هیچکدوم از این دو برند از این تغییرات راضی نخواهند بود پس هر کدوم به سبک خودشون ادامه میدن

          موافقم 15
          مخالفم 2
  5. مازیار

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2521 ديدگاه)

    ام وی آگوستا خود واژه خفن هست

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. محبوبه

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اوکیه
      سریع

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Carbonado Aventador

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4475 ديدگاه)

    فعلا همه ی این برندایی که نام برده شد
    تو WSB و Moto gp دارد دود اگزوز دوکاتی رو میخورن

    سطح تکنولوژی و فناوری دوکاتی با هیچ موتور سازی در دنیا قابل مقایسه نیست

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. M@M@DRZ911

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (357 ديدگاه)

      فعلا ….
      داداش قبول دوکاتی همیشه جزو خاص ترین و بهترین سوپر بایک ساز ها بوده و هست و توی تاریخ wsbk با اختلاف از همه بهتر بوده حتی با اینکه چند سال کاواساکی قهرمانی هارو درو میکرد و ” الان “هم در سوپر بایک های جاده ای حرف اول رو میزنه ولی کلا چند سال بیشتر نیست توی موتو جی پی قهرمانی گرفته و از ۲۰۰۲ تا الان که موتو جی پی برگزاری میشه تاج قهرمانی دست هوندا و یاماها هست و این حرفی که تکنولوژی “هیچ موتور سازی” قابل قیاس نیست خیلی پوچه و خلاصه که هروقت کامنت هاتو میبینم داری زیادی دوکاتی رو بزرگش میکنی .

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. Carbonado Aventador

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4475 ديدگاه)

        برندای ژاپنی از ۳۰ ۴۰ سال قبل تو موتو جیپی بودن..
        برای همین قهرمانی های بیشتری دارن!!
        دوکاتی اگه اشتباه نکنم از سال ۲۰۰۷ اینا وارد موتو جیپی شد و از سال ۲۰۲۰ تونست دامینیت بکنه گرید رو..

        بقدری جلوتره که هوادارای ناراضی اسم موتو gp رو گذاشتن moto ducati

        تکنولوژی های که وارد مسابقات کرد..
        از سیستم آنتی ویلی
        تا لانچ کنترل و افزایش و کاهش ارتفاع

        همش ابدا خودش بود و بقیه ازش کپی برداری کردن..

        الان هم با اختلاف بهترین آیرودینامیک و قویترین انجین مسابقات رو داره…

        پس اینکه بگیم درحال حاضر بهترین و تکنولوژیک ترین موتور ساز دنیاس گزاف نیست

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. M@M@DRZ911

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (357 ديدگاه)

          دوکاتی که قبلاً اینکه ژاپنی ها تاسیس بشن و صنعت موتور سیکلت ژاپن شکوفا بشه وجود داشت پس اینکه دیر وارد مسابقات شد ( منظور مسابقات قبل از دوران مدرن یا همون موتو جی پی هست ) و این حرفا رو بزار کنار .

          موافقم 9
          مخالفم 1
    2. misha

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      دوکاتی از نظر من فِراری دنیای موتورسیکلت هاس

      موافقم 6
      مخالفم 10
  7. OldBoy

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ام وی آگوستا سوپر ولوچه ۱۰۰۰ سری اُرو ۳۰۰ اگه تولید بشه از راش هم سریع تر میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. Shirko

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    ممنون از نویسنده محترم ، لطفا در مورد موتورهای سنگین زیادتر مطلب بنویسید .با تشکر

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. Lamberto

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    تکنولوژی ایتالیا با هیچ کشوری قابل قیاس نیس اون موقعی که ایتالیا موتور می‌ساخت بیانکی ۱۸۹۷ اولین موتورشو داد بیرون ژاپن نمی‌دونست صنعتو چه شکلی می‌نویسن.
    اپریلیا شاهکار طراحی و قدرت

    موافقم 3
    مخالفم 14
  10. P

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    عکس r1 مال قبل از ۲۰۱۶ هست لطفا عکس به روز کنید

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. محمد مهدی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اصلا کسی وجودش داره که بخواد با موتور ۳۰۰ تا بره؟ تهش شتاب دو موتور رو با هم کسی مقایسه کنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  12. M power

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فقط m1000RR

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. M power

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اصن ژاپنی ها و ایتالیایی ها واس

    شما.فقط اون المانی رو بدید بمن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Amir

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فقط سلطانcb1300 این موتورا بچه خوشکلیه😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 3
  15. م ح

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توان خریدن مگه داریم 🥀🥀💔🥀🥀استوری عمو پورنگ در انتقاد از گرانی وسایل بهداشتی و دارو

    عمو پورنگ(داریوش فرضیایی) در استوری اینستاگرام خود نوشته؛
    امروز رفتم برای مادرم وسایل مورد نیازش ) پوشک ، شیرخشک انشور ، پد زیرانداز، مقداری دارو بخرم، سرم سوت کشید، همه اینها داخل کشور تولید میشه اما قیمتها کلی تغییر کرده !! یعنی چی آخه؟ هر چند وقت یکبار یه سونامی قیمت اتفاق میفته و هیچکس جوابگو نیست !!
    یعنی نگهداشتن مادر یا سالمندان که اینقدر در دین و فرهنگ ما سفارش شده با این وضعیت برای خانواده ها چطور امکان پذیره؟ اگه کسی نتونه تهیه کنه و تمکن مالی نداشته باشه چه گلی باید سرش بزنه !!؟؟

    کمپین؛ عموپورنگ جان!

    خیلی از معلولان و سالمندان به دلیل گرونی دیگه قادر به تامین پوشک و سوند،پد وسایر وسایل بهداشتی یک‌بار مصرف نیستند؛ بنابراین ناچارند از پارچه کهنه به جای پوشک و از سایر وسایل یک‌بار مصرف،بارها استفاده کنند که همین باعث عفونت می‌شه

    عموپورنگ جان وضعیت معلولان و سالمندان خیلی وقته که خیلی بحرانیه وقتی هم اعتراض می‌کنیم جوابمون کتک، فحش رکیک، سرکوب و توقیف وسایلی مثل گوشی و کارت ملیه

    dscampaign

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. Reza

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    طرف میگه این خوبه اون خوب نیست انگار پولش رو دارهه بخرهه طرف پول هوندا 125 ندارهه میاد گنده…..میکنه هههههههه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  17. ع.ن.ع

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگم این هوندا125خودمون از همه اینا بهتره🤣🤣

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. محسن

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من به جامعه ی سنگین سوار ارادت دارم شدیداً
    فقط توی این صفحه یه چیزی واسم ناقص جا افتاد ، یه موتور چهار سیلندر با حجم هزار سی سی یا حتی کمتر چطوری توانی حدود دویست اسب بخار تولید میکنه؟؟؟ به نظرم این اعداد فقط برای روی کاغذ هست و الا محض اطلاع برای تفهیم کلمه ی اسب بخار ، توان موتور تریلی ماک ۲۵۰ اسب هست. یه نفر منو مجاب کنه 🤦

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ورامین و پاکدشت و اینجاهایی داداش؟!cb1300 به نظر من بین اینایی که روشون بحث میکنیم سی جی الاغی محسوب میشه.که هر کسی بتونه سی جی برونه از پس cb1300 هم برمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. صالح

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    H2r ک هیچی نمیتونه بزنتش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا