ایستگاه خبرسایپا

تحویل نخستین سری از چانگان CS55 پلاس به مشتریان سایپا/ اعلام قیمت نجومی در بازار آزاد

گروه خودروسازی سایپا در هفته منتهی به تعطیلات فرایند تحویل خودروی وارداتی چانگان CS55 پلاس را تسریع کرد. با حضور تعداد قابل‌توجه این خودرو در بازار، طبق معمول تمامی وارداتی‌ها شاهد قیمت‌گذاری گزاف برای چانگان جدید سایپا هستیم.

به گزارش پدال، در روزهای ابتدایی تحویل این خودرو، قیمت قابل‌خرید CS55 در حدود ۲۲۰۰ میلیون تومان بود اما با تحویل تعداد بیشتر، بر خلاف روال شاهد اعلام قیمت‌های گران‌تر توسط دلالان هستیم. در حال حاضر از ۲.۵ تا ۲.۸ میلیارد تومان برای CS55 پلاس اعلام می‌شود. با توجه به اینکه این خودرو رقیب لاماری و تیگو ۷ پرو مکس محسوب می‌شود، بعید است کسی حاضر به خرید این خودرو در این قیمت‌ها شود.

چانگان CS55 پلاس وارداتی سایپا یک کراس‌اوور متوسط شهری در رده ابعادی تیگو ۷ پرو است. قیمتی که سایپا برای محصول وارداتی خود تعیین کرده حدود ۱.۵ میلیارد تومان است. قرار است در سال ۱۴۰۳ تعداد بیشتری از این خودرو روانه بازار شود. بنابر شنیده‌ها سایپا به دنبال ثبت سفارش قطعات منفصله این خودرو است تا آن را در سایت کاشان خود مونتاژ کند.

مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس سایپا مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بلوکور است؛ این سری از پیشرانه‌های چانگان حاصل همکاری این خودروسازی با فورد آمریکا هستند و از کیفیت فنی متفاوتی نسبت به سایر مونتاژی‌های چینی در ایران برخوردار می‌باشند.

 

۱۸۱ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون متر مقدار خروجی پیشرانه این خودرو شده که به دلیل تغییرات نرم‌افزاری سایپا برای تطابق با شرایط آب و هوایی ایران اندکی کاهش راندمان را تجربه می‌کند. یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. ۷.۶ لیتر مصرف سوخت CS55 در سیکل ترکیبی اعلام شده است.

امکانات چانگان CS55 پلاس

طبق کاتالوگ منتشر شده و بررسی موارد تحویلی به مشتریان، چانگان CS55 وارداتی سایپا مجهز به دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده و دستی سرنشین جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سقف پانورامیک، هشدار برخورد از جلو و کروز کنترل تطبیقی است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۶ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    با اینکه چینی هست ولی یه پیچش شرف داره به همه لگنایی که مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور عرضه ( فرو ) میکنه!!!

    دوستان ، روایت داریم همه چینی‌ها آشغالن مگر اینکه خلافش ثابت بشه و چانگان و جیلی و byd و گک و لیند‌‌ اند کو ، همونایی هستند که ثابت کردن خلافِ دیگر آشغال‌ها ساخته شدن!

    اما یه چیزی که برام جالب هست ، تیگو ۸ و فونیکس FX تو ترکیه زیاد دیدم و این یعنی استقبال شده ولی چیزی شاهدش بودم ، حداقل در بحث رنگ بدنه با اونی که در ایران مبینیم زمین تا آسمان متفاوتِ و نمونه‌های ترکیه مثل خودروهای آلمانی و ژاپنی کیفیت رنگ بسیار خوبی داشتن!
    حالا اینکه در باقی موارد هم متفاوت باشند خدا داند من نمیدونم!

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. امیر

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من با شما در رابطه با چانگان موافقم در طی پنج سال، دو چانگان سی اس ۳۵ داشتم حتی یک پیچشون خراب نشد. الان هم جک کرمان موتور دارم و واقعا از نظر کیفیت قطعات چانگان یک سر و گردن بالاتره

      موافقم 16
      مخالفم 5
    2. آرمان

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      ماشین چینی به اندازه قیمت واقعی اش،ارزش خرید بالایی تو بازار ماشین های ارزون قیمت داره،ماشین ۱۴هزار دلاری اگه همون ۷۰۰تومن بخری،اون وقت ارزش داره
      نه اینکه ۲۵هزار دلار قیمت نمایندگی و ۴۰،۵۰هزار دلار قیمت دلالی اش باشه
      اونم وقتی یکی مثل شما اینجور تعریف الکی از یک ماشین ۱۵،۱۶ هزار دلاری میکنه،باید ۴۵هزار دلار،یعنی بالای ۲.۵میلیارد تومن قیمت فشاری بخوره

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. صمد

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دستیار صوتی هم داره من یه دوری باهاش زدم هماهنگی موتور و گیربکس عالیه شتاب زیر هشت ثانیه لگ توربو خیلی کمه با بنزین یورو هم هیچ مشکلی نداره ولی سیستم تعلیق که مولتی لینک هم هست خشکه که البته باعث هندلینک بهتر ماشین شده ولی اگه کسی طرفدار سیستم تعلیق نرم باشه زیاد با این ماشین حال نمیکنه و ابته یه چیز خیلی مهم هم کیفیت رنگ و مونتاژ این ماشینه حتی یه ایراد جزئی مونتاژ هم پیدا نکردم خدا کنه سایپا به همین شکل وارد کنه و خودش مونتاژ نکنه

    موافقم 10
    مخالفم 8
  3. Aliasg5

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    برداشتن ۱۰۰ تا از هر ماشین آوردن اسمشو گذاشتن واردات تا میتونن هم تو همه خبرا میارنش که مردم فکر کنن چه خبره ، هرروزم یه خبر میاد که فلان خودرو هم ثبت سفارش شد آدم خودش میگیره تو این سیرک بزرگ، بس کنید مردم مسخره شما نیستن سر تا پای شماها شده دروغ مردم دیگه باورتون ندارن حتی حرف راستم بزنید اعتمادی بهتون وجود نداره دیگه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  4. ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3321 ديدگاه)

    آمریکا خواست به ما ضربه بزنه اما این بازیا باعث شد دلار خودشون گرون‌‌تر بشه و بدبخت بشن!!!
    آقایون
    امروز صبح دلار ۶۲ تومن بود الان شد ۶۳

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. بهروز

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی واقعاً می‌فرماید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4986 ديدگاه)

    چه خبر مهمی🤦

    موافقم 12
    مخالفم 0
  6. هادی زرگری

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تفاوت این خودرو با لاماری و تیگو ۷ در آپشن ها و طراحی داخلی و خارجی جذاب تری داره، در بخش آپشن دارای کروز کنترل تطبیقی و دوربین ۳۶۰ درجه و انواع رادارها است که در رقبای فوق چنین چیزی دیده نمیشه، در بخش طراحی فرمان دبل دی کات و قرار دادن مانیتور ۱۲ اینچی بزرگ و کیلومتر شمار یا پشت آمپر ۱۰ اینچی در دو سطح متفاوت میباشد، که در نوع خود منحصر بفرد میباشد.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. ابوالفضل صالحی فرد

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من تو آشغالهای چینی چانگان بهترینه، چون شرکت سایپا جایی نمیخابه که آب بره زیرش

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا