گروه خودروسازی سایپا جدیدترین محصولات خود را به نمایشگاه محیط زیست تهران آورد.
به گزارش پدال، شاهین پلاس اتوماتیک جدیدترین سدان ایرانی در غرفه سایپا در نمایشگاه محیط زیست تهران به نمایش در آمد. علاوه بر این خودروهای سینوگلد برقی، چانگان ایدو EV۴۶۰ برقی و ساینا CNG در کنار موتورهای ME۱۶ ،N۲۰ و M۱۵i شرکت مگاموتور به نمایش گذاشته شدهاند.
سایپا شاهین پلاس اتوماتیک جدیدترین عضو خانواده شاهین است که مجهز به پیشرانه ME16 (TU5 ارتقا یافته) و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت DAE چین شده است. این مشخصات شباهت زیادی به تارا اتوماتیک ایران خودرو دارد. البته که سایپا مدعی است پیشرانه شاهین از دوام و کیفیت بالاتری نسبت به مدل ایران خودرویی برخوردار است. از امکانات جدید شاهین پلاس نسبت به شاهین CVT میتوان به صندلی برقی راننده به همراه گرمکن و تریم چوبی دو رنگ جدید کابین اشاره کرد.
این رویداد بینالمللی از ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) برپا است و بازدیدکنندگان علاقمند از ساعت ۹ تا ۱۸ میتوانند از غرفه گروه سایپا بازدید کنند.
خسرو
۱۴ اسفند ۱۴۰۲شاهین رخش شبیه گنجشکه تا شاهین
محمود
۱۴ اسفند ۱۴۰۲کجاش شبیه گنجشکه🤣🤣
شبیه شاهین هم نیست
دلال جماعت ول کن نیست.
دو روز دیگه سودش بیوفته روی شاهین، میاد میگه از بنز هم سره … فقط شاهین🤣🤣
۱۴ اسفند ۱۴۰۲شبیه گاد پوریه😂
میثم محمدی
۱۹ اسفند ۱۴۰۲تو همون پژو سوار شو
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اسفند ۱۴۰۲قبل از اون مقاله که کپی ماشین ایرانیها از خارجیها بود فکر میکردم شاهین دستپخت طراحان داخلیمون هست و جالب بود یه زمانی طراحش که یه جوان هم بود با چه آبوتابی توضیح میداد که از چه چیزهایی الهام گرفته و منِ نفهم هم فکر میکردم انگاری واقعاً داریم یه قدم رو به جلو بر میداریم!!!
در صورتی که امروز من به جایِ اون جوون طراح رعنا شارلاتان دارم خجالت میکشم!!!
خداوکیلی با چه رویی مصاحبه هم میکنند ، اگر سیاستمدار بود که هیچی چون دروغ تو خونشونِ ولی این که مثلاً طراح بودش خاک بر سر !!!
دنیا پُر هست از ایده و نعمتِ الهی ، اینا که هر کسی هم راه نمیدن تا هم طراحی کنه هم نون حلال در بیاره ، یعنی یه 💩 مغز تو کلهپوکشون هم نیست که از یه چیزی ایده بگیرند و طراحی کنند ، بخدا از ماست و پنیر هم میشه ایده گرفت ولی اینا همونم نمیتوانند جز چاپیدن بیتالمال به اسم هزینههای پژوهشی و طراحی!!!
فقط خدا میدونه برای این کپی از خودروی بیوک چقدر پول خوردن ، از خون سک حرومتر و امیدوارم جوابِ این دزدیش رو بگیره !!!
بچه پرو چه با اعتماد به نفس هم مصاحبه میکرد ، ما هم بوق ، فکر میکردیم جدی جدی از خودش طراحی در وَکرده ، 💩!!!
علی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲آخه اصلا این کارها (طراحی ماشین و…) به گاریسازهای ایرانی نمیاد! ما به عنوان مردم قیمت برامون مهمترین چیزه، حالا اینا چیکار میکنن؟ میرن میلیاردها تومن هزینه طراحی و توسعه میدن که مثلا تارا شبیه ۳۰۱ نباشه یا شاهین شبیه برلیانس نباشه، پولش رو هم باید ما بدیم! خودروساز ورشکسته رو چه به طراحی؟ همون چیزی که قبلا جوابش رو پس داده رو تولید کن یکم گرافیک چراغها، یا نه اصن کل مجموعه سپر و جلو پنجره رو عوض کن! تارا سر همین قضیه که شبیه ۳۰۱ نباشه ۳ سال دیرتر اومد به بازار، کلی هم هزینه برای تغییر قالبها تحمیل شد هنوزم یکسری اشکالات طراحی داره!
parhamiof
۱۴ اسفند ۱۴۰۲اقا نوید باید خودمونو به همین چیزا راضی کنیم ولی باز خوبه به مرحله کپی رسیدن.
اونی که نرسید شده تارا که انگار از سال 1950 اومده.
ولی باز همین شاهینی که کپی شده هست زیباترین خودروی ایرانیه.
Moein
۱۵ اسفند ۱۴۰۲مهندس بیشتر راهنمایی کنید لطفن خیلی بلدین شما
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۴ اسفند ۱۴۰۲این گنجشک هم بیشتر نیست چه برسه به شاهین
پ ن البته میدانم یک سری شاهین فن دیس میدن ولی مهم نیست
نویدی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ماشین قابل قبولیه ولی متأسفانه سایپا خیلی فضایی قیمت گذاری میکنه.
حمیدرضا اکبری
۱۵ اسفند ۱۴۰۲موتورش تکنولوژی قدیمی داره و ۸ سوپاپه . این ماشین از رده خارج هست .
روح الله
۱۴ اسفند ۱۴۰۲خودرو ملی داخلی هر قطعه آن از جایی آمده طراحی اتاق هم که کپی برداری است درست پا گذاشتم جای پای چینی های عوضی
لطفی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲همین چینیها بهترین تولیداتشون رو سوار میشن. کمتر از بیست ساله شروع به تولید خودروهای سواری روز کردن، به سرعت هم دارن بازار آسیا رو تسخیر میکنن و تا ده سال دیگه تو این صنعت ابر قدرت میشن. این تجار ایرانی هست که ارزانترین محصولات چینی رو انتخاب میکنن.
در ضمن شاهین طراحی کاملا ایرانی هست و چنین ماشین چینی نداریم.
کایان
۱۵ اسفند ۱۴۰۲شاهین بدنه اصلیش کپی از برلیانس ۲۲۰ هستش بردار اگه نمیدونی بدون
شهین
۱۴ اسفند ۱۴۰۲به به خانوم شهین پلاس
۱۴ اسفند ۱۴۰۲دوست داریا
محمود
۱۴ اسفند ۱۴۰۲دو روز دیگه دلال اومد گفت این بهترین ماشین قیمت بازار آزادش رو هم گذاشت ۱ ملیارد همین هایی که میگن این چه ماشینیه بد و بیراه میگن که چرا مملکت بی صاحابه ما نمیتونیم یه شاهین برداریم
ملتی داریم
لطفی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲بازار آزاد ، شاهین غیر اتومات در تابستان ۶۰۰ تومن صفر کیلومترش بود. تا پولم جور شد یکدفعه ۱۲۰ میلیون اومده روش !!
ماشین دار شدن داره به یک آرزو تبدیل میشه
حسام الدین
۱۴ اسفند ۱۴۰۲از موتور. پراید کشیدید بیرون حالا نوبت. موتور. 206هس
..خخخ موتور. 206روشه
سام.
۱۴ اسفند ۱۴۰۲شاهین تولید سایپا هست و ۲۰۶ تولید ایران خودرو، این دو رغیب عمرا به هم تکنولوژی قرص بدن. شاهین موتور ارتقا یافته برلیانس داره که سیستم توربو شارژ بهش اضافه شده. در مقایسه ظاهر بسیار زیبایی داره، امیدواریم از نظر فنی هم خوب باشه.
صمدی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲چرا حرف غیر تخصصی میزنی؟ موتور ۲۰۶ مال ایرانخودرو هست.شاهین ساخت سایپا هست.
سام.
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ماشین قشنگی هست. هر کی هم داره بسیار راضی هست. امیدوارم مثل برخی محصولات بعد از مدتی از کیفیت آن کم نکنن.
در ضمن وقتی میتونن چنین ماشینهایی طراحی کنن، چه اصراری به تولید ماشینهایی با طرح و شکل سی سال قبل دارند ؟
حسین
۱۵ اسفند ۱۴۰۲سلام
جواب سوال شما اینه.
اینقدر قطعات از قبل دارن که اگه بخوان محصول جدید بدن رو دستشون باد میکه.ببینید هنوز داره پراید وانت تولید میکه
لطفی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲چرا هر کی شاهین نداره الکی راجع بهش حرف دروغ میرنه؟ من فعلا ندارم ولی میخوام بخرم ( البته غیر اتومات) از خیلی ها سوال کردم ، هر کی داره بسیار راضی هست. موتورش هم پراید یا تیبا نیست. موتور ارتقا یافته برلیانس داره که توربو شارژ بهش اضافه کردن.
مهدی
۱۲ فروردین ۱۴۰۳شاهین موتور پراید توربو شده روش هست سری پلاسش بناست موتور ۲۰۶روش گذاشته بشه موتور برلیانس هم مربوط به طرح اولیه بود که کنسل شد
مرتضی نجبائی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲سلام، من آذرماه امسال(۱۴۰۲) شاهین اتومات cvt تحویل گرفتم، خدارو شکر راضی هستم البته مثل هر خودرو ایرانی دیگه موارد مونتاژ جزیی داشت(درب سمت راننده نیاز به ریگلاژ داره و سیستم باز و بست دریچه هواکش سمت شاگرد شکسته بود و عمل نمیکرد) که متاسفانه همه نمایندگی های سایپا مجوز ارایه خدمات به شاهین اتوماتیک رو ندارند و باید به نمایندگی های خاصی مراجعه کرد . از لحاظ طراحی خارجی و داخلی بسیار خوب عمل شده و ارگونومی خوبی داره ،در خصوص موتور هم چون توربوشارژ هست نیاز به سرویس های به موقع و توجهات خاص خودش رو داره، سیستم های صوتی تصویری و ایمنی خودرو هم خوب عمل میکنه، امکانات رفاهی هم راضی کننده هست، در کل راضی هستم (متاسفانه تبلیغات منفی علیه شاهین زیاد دیده میشه که به نظر من درست نیست)
علی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲Tu5 صاحب داره(۲۰۶)، ارزش داره ،نکنین این کارو
رو شاهین موتور ال ممد بزارین رو تارا هم شاتون 7ایران خودرو
علی جردن
۱۵ اسفند ۱۴۰۲شاهین با موتور تیو فایو پلاس تنفس طبیعی ارزش خرید داره نه با موتور ضعیف توربو قبلی
سامان
۱۵ اسفند ۱۴۰۲پلاس رو هم صددرصد یه جوری قیمت گذاری می کنه که اینم ارزش خرید نداشته باشه
مصلح
۱۵ اسفند ۱۴۰۲موتور برلیانس قرار بود توی شاهین استفاده بشه که به برکت تحریم ها برلیانس از ایران رفت. موتور شاهین موتور تیبا توربو شارژ هست. توی نظرات دو نفر به اشتباه فکر کرده بودند موتور برلیانسه. من خودم شاهین دارم. نقاط ضعف اصلی خدمات پس از فروش ضعیف،لوازم بدنه گران قیمت نسبت به رده قیمتی ماشین،خرابی زیاد ،موتور پر سروصدا ،کیفیت پایین داشبورد و پلاستیک های داخلی است. نقاط قوت هم ایمنی،ظاهر خوب،پایداری نسبتا خوب،جاداری اتاق ،گشتاور بالا ،گیربکس خوب و روان و آپشن ها است.
شاهین پلاس احتمالا در زمینه استهلاک و صدای موتور و گیربکس نسبت به شاهین معمولی برتری خواهد داشت. در زمینه قیمت گرانتر و گشتاوری ضعیف تر از شاهین معمولی خواهد داشت.
مومنی
۱۵ اسفند ۱۴۰۲خداییش از پراید و تیبا که بهتره.
توقعتون همینقدر باشه راضی میشید.
مهدی
۱۵ اسفند ۱۴۰۲جریان چیه که سایپا زده تو کانال اتومات
اصرار بر وارد کردن گیربکس اتومات از چین به نفع کیه؟
باز یه کاسهای زیر نیم کاسه است؟
mahdi
۱۲ فروردین ۱۴۰۳شاهین طراحی خوبی داره و اگه سایپا آینده نگری داشت و شاهین رو از اول با موتور ۱۶سوپاپ و داشبورد مدرن تری تولید می کرد با همین قیمت شاهین موتور پراید فعلی ، بی رقیب میشد در بین داخلی ها