ایستگاه خبرتیگارد-سانیار‌موتور-دیارخودرو

اعلام قیمت جدید دایون Y7 و تیگارد X35

محصولات سانیار موتور و ایلیا خودرو، با تایید شورای رقابت قیمت‌گذاری شدند. بر این اساس، تیگارد X35 به قیمت ۹۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و دایون Y7 حدود ۱/۴ میلیارد تومان خواهد بود.

در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۱، مدیر فروش سانیار موتور طی کنفرانس خبری اعلام کرد بر اساس برنامه ریزی انجام شده مرحله نخست عرضه تیگارد ایکس ۳۵ با قیمتی در بازه ۹۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان انجام خواهد شد. این پیش‌بینی حالا به حقیقت پیوسته و شورای رقابت برای X35، قیمت  ٩٨۵ میلیون و ٢٢٩ هزار و ٨٣۴ تومان را اعلام کرده است.

کراس‌اور  Senova X35  یا Beijing X3 که در ایران توسط سانیار موتور با برند تیگارد رونمایی شده است؛ یکی از جدیدترین محصولات بایک محسوب می‌شود. خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است و رتبه‌ی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایه‌گذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعه‌ی بایک محسوب می‌شوند درحالی‌که بزرگ‌ترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی مانده‌اند.

تیگارد X35 از موتور توربوشارژ ۱/۵ لیتر استفاده می‌کند تا ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی ۶ سرعته است. در تست و بررسی انجام شده از تیگارد X35 توسط کارشناس پدال، میانگین مصرف سوخت، حدود ۷/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه ثبت شد.

دایون Y5

دایون Y7 محصول جدید خودروسازی ایلیا، شاسی بلند دو دیفرانسیل قوی‌تر از  دایون Y5 است. قیمت پیش‌فروش برای دایون Y7 با تایید شورای رقابت، یک میلیارد و ٣٨٢ میلیون و ٢۵۴ هزار و ۶٠٨ تومان خواهد بود.

دایون Y5

دایون Y7 در رده ابعادی D و کلاس بدنه SUV شاسی مستقل آفرود دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع دایون Y7 به ترتیب ۴۷۷۱، ۱۸۷۰، ۱۸۲۸ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۹۰ میلی‌متر است.  دایون Y7 پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ ۴K22 میتسوبیشی دارد و می تواند ۲۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده این خودرو همچنان از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است و توان را به خواست راننده، روی محور عقب یا چهار چرخ می‌فرستد. Y7 می تواند ۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن گشتاور بیشتر نسبت به Y5 تولید کند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی خودروی جدید، ۱۰ تا ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    باید ۸۰۰ ملیون بشه تا فروش تقریبا خوبی رو تجربه کنه و از رقبا ارزون تر باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    حتی ارزون تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1365 ديدگاه)

    احتمالا منظورتون دایون y7 باشه

    قیمت دایون وای 5 900 تاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نخرید .گارانتی جوابگو نیست. بعد ۱۰۰۰تا کارکرد دیفرانسیلش صدا میده. نمایندگی میگه باید ۵ماه ماشین بخوابه تا قطعه بیاد.اصلا به درد نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا