نیسان

معرفی نیسان GT-R مدل 2024 با تغییرات ظاهری، بهبود سواری و آیرودینامیک

نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در ظاهر، بهبود آیرودینامیک و نسخه‌های جدید نیسمو اسپشیال ادیشن و T-Spec معرفی شده است

هرچند طی سال‌های گذشته شایعات بی‌شماری در مورد ساخت نسل جدید نیسان GT-R منتشر شده اما ظاهراً نسل کنونی این خودرو هنوز هم قصد خداحافظی ندارد زیرا نیسان در نمایشگاه توکیو GT-R مدل ۲۰۲۴ را با تغییراتی معرفی کرده است. طراحان نیسان اقدام به بازطراحی دماغهٔ GT-R با سپر و جلوپنجرهٔ جدید به همراه سپر عقب متفاوت و بال بهینه‌شده کرده‌اند.

به گفتهٔ نیسان، این تغییرات با افزایش داون‌فورس موجب بهبود عملکرد آیرودینامیکی خودرو می‌شود درحالی‌که ضریب درگ بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۰.۲۶ است. مدل نیسمو هم به بال عقب جدیدی با پایه‌های گردن قویی و ۱۰ درصد مساحت بیشتر مجهز شده است. این نسخه همچنین به اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و باله‌های جانبی جدیدی مجهز شده و یک رنگ خاکستری انحصاری جدید بنام خاکستری استیلث هم برای آن ارائه شده است.

برای مدل ۲۰۲۴ همچنین دو مدل جدید به خانوادهٔ GT-R اضافه شده که اولی نیسمو اسپشیال ادیشن نام دارد. این نسخه از تنظیمات آیرودینامیک و تعلیق خاصی بهره می‌برد که روی پرفورمنس تمرکز دارد. دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در جلو، کاپوت فیبر کربنی، صندلی‌های ریکاروی کربنی مشکی، رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌کاری شده با تریم قرمزرنگ و قطعات متعادل‌کنندهٔ وزن در پیشرانه نیز از دیگر ویژگی‌های این نسخهٔ جدید هستند. به گفتهٔ نیسان، نیسمو اسپشیال ادیشن بالاترین پرفورمنس را در کل خانوادهٔ GT-R مدل ۲۰۲۴ خواهد داشت.

دومین عضو جدیدی که به خانوادهٔ GT-R مدل ۲۰۲۴ اضافه شده نیز نسخهٔ T-Spec است که درواقع دوباره به لیست مدل‌های این سوپرکار ژاپنی بازگشته است. T-Spec که بالاتر از تیپ پریمیوم قرار می‌گیرد و در رنگ‌های سبز ملنیوم و بنفش نیمه‌شب ارائه می‌شود، از تنظیم خاصی در سیستم تعلیق بهره می‌برد که تعادلی بین راحتی و پرفورمنس برقرار می‌کند. ازجملهٔ سایز ویژگی‌های قابل‌توجه این نسخه نیز می‌توان به گلگیرهای جلوی عریض‌تر، سیستم کنترل پویایی با تنظیم نیسمو، ترمزهای کربن سرامیکی نیسمو، رینگ‌های ۲۰ اینچی طلایی‌رنگ، نشان‌های ویژه و تودوزی چرمی نیمه آنیلین و جیر سبز تیره اشاره کرد.

زیر کاپوت GT-R مدل ۲۰۲۴ اما تغییری صورت نگرفته و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو هستیم که ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه متصل است تا نیرو را به هر چهارچرخ تحویل دهد. GT-R نیسمو هم از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این موتور استفاده می‌کند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند پیشرانه بدون تغییر باقیمانده اما اصلاحاتی روی پلت‌فرم خودرو صورت گرفته که سواری راحت‌تری را با کاهش سروصدا و لرزش فراهم می‌کند.

نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ در بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ژاپن می‌شود و در تابستان نیز نسخهٔ نیسمو از راه خواهد رسید. این در حالی است که سال گذشتهٔ عرضهٔ GT-R در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی متوقف شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    عصاره این بدبخت رو دراوردن

    موافقم 124
    مخالفم 12
    1. آرین

      ۲۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (444 ديدگاه)

      وقتی هنوز درجه یکه چرا تغییرش بدی؟
      با در نظر گرفتن اینکه نسل بعدی هیبرید یا برقی میشه.

      موافقم 35
      مخالفم 15
  2. Taha Malek

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    هنوز هم زیبا و جذابه ولی وقتشه نسل جدیدش بیاد به جایگاه اصلیش از لحاظ عملکرد برسونه

    موافقم 109
    مخالفم 6
  3. GMA

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    دیگه باید نسل جدید بدن بیرون،کار از فیس لیفت گذشته..

    موافقم 84
    مخالفم 5
  4. Amir mahdi @-1387

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    خدا کنه
    البته خیلی قشنگه

    موافقم 67
    مخالفم 4
  5. fordglx2008

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    جای اون جی تی 86 تویوتا میبایست جی تی r نیسان باشه هیوندا ولستر هیوندا کوپه در واقع یه شوخی دو درب هستن تو خیابونای ایران حالا قدرت فنی به کنار

    موافقم 57
    مخالفم 5
  6. TESLA

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    پس چی بود میگفتن قراره نسخه هیبریدیش رونمایی بشه !؟ 😒😒

    موافقم 37
    مخالفم 5
  7. TESLA

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    نیاز به یک بروزرسانی گسترده چه در بخش ظاهری و چه در قوای فنی داره

    موافقم 45
    مخالفم 4
  8. Amiro

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    ناموسا ۵۶۵ اسب توی سال ۲۰۲۴ ؟؟؟
    الان جنس برقیش بیشتر از اینه قدرتش.
    درسته موتور خاصیه و کارتون از لحاظ طراحی این گودزیلا عالا بوده
    به نظرتون وقتش نیست یه کام بک سنگین دنیای خودرو ها رو ببرین توی ش‍ُکی دوباره؟
    همچنان منتظر میمونم بیکاز وی آر جِی دی اِم لاور🇯🇵

    موافقم 60
    مخالفم 2
  9. Siyavash

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    عاشق نیسان gtrهستم ولی واقعا دیگه حالم ازش بهم میخوره..نمیدونم میخوان چیو ثابت کنن…اینام شدن محصولات وطنی..یه گلگیر یه چراغ عوض می‌کن…مدل ادیشن.. یه رنگ عوض میکنن مدل ادیشن پرو..یه باله بزرگ میکنن ادیشن پرو مکس..یه سر والف رنگ میکنن ادیان پرو مکس لایت..بابا دیگه گودزیلا رو تبدیل به مارمولک کردید رفت….هرچه زودتر باید نسل جدید معرفی بشه اینطوری دارن گند میزنن به تمام خاطرات خوبی که از گودزیلا داشتیم………لامصب حداقل بجز جلوپنجر و باله حداقل ۷۰…۸۰ اسب اون موتور لعنتی رو قوی‌تر کنید…

    موافقم 43
    مخالفم 12
  10. Scuderia Ferrari

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    گودزیلای دوست داشتنی ما هنوزم جزء بهترین هاست و امیدوارم اگه تغییر نسلی انجام میشه به سمت الکتریکی شدن نره
    هیبریدی شدن بهترین گزینه هست برای GT_R افسانه ای که بتونه پرفورمنسی در حد این نام داشته باشه

    موافقم 51
    مخالفم 3
  11. نویدی

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کاش هیبرید بود و قوی تر.
    انتظارات از ژاپنیا خیلی بالاس.
    تغییراتش در حد تبدیل رانا پلاس به رانا پلاسیده پانوراماس!

    موافقم 29
    مخالفم 3
  12. محمدهادی

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    R34 هم به مانند اونتادور از نظر ظاهری جذابیتش تمام ناشدنی ست
    اما دیگه این نباید باعث بشه روی اعتبار این نام فشار وارد کرد،وقت یک زایمان اساسی ست
    نیسان ما درخواست فرزند جدید داریم ازت یالا
    پدر دیگه پیرشده…

    موافقم 29
    مخالفم 2
  13. R

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    ول کن نیستن چرا بکشین بیرون دیگه 😅😅

    موافقم 12
    مخالفم 3
  14. Hadi

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    با اینکه قدیمی شده و ۱۶ سالشه این نسل ولی هنوزم جذابه و معرکس 👌🏼
    واقعا قیافش بهتر شده و میتونه تا تازه تر نگهش داره…
    فقط مدل T-spec با رنگ بنفش نیمه شبش این رنگ عالیه رو GTR امیدوارم نیسان تو نسل جدید این ماشین هم موتور V6 دست سازش رو حفظ کنه 👌🏼

    موافقم 18
    مخالفم 3
  15. Reza-a

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (427 ديدگاه)

    کجا صابون سایپا به تن نیسان خورده؟ 😅
    ولی جدا از شوخی تو بازار جهانی که مملو از رقباست همچنان بعد این همه سال داره میفروشه پس ناز شصت نیسان👍 این جور فروش به نظرم افتخار هم داره که به قدری عالی یه ماشین مهندسی شده که همچنان می‌تونه به چشم بیاد.
    و یک موضوع دیگه هم اینکه با توجه به قیمت مناسبش کسانی که توانایی مالی خرید و هزینه نگهداری سوپر اسپرت های جدید رو ندارن میتونن با خیال راحت به جی تی آر بخرن چون هم بادوامه هم بعد این همه سال تولید بدون تغییر عمده باید وضعیت خدمات و لوازم یدکی خوبی البته به نسبت کلاسش داشته باشه.

    موافقم 14
    مخالفم 2
  16. وحید اسماعیل نسپ

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    هنوز هم زیباست ولی دیگه باید طراحی رو به روز تر کنن

    موافقم 9
    مخالفم 3
  17. محمد

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    نیسان چرا داره رو این ماشین پافشاری بیخود می‌کنه این ماشین عالی بود ولی دیگه همه پتانسیلش رو استفاده کردید این موتور گیربکس و پلتفرم بیشتر از این جای ارتقا نداره از ۲۰۰۷ این ماشین رو خط تولیده هرچقدر می‌شده بهبود یافته ، باید جایگزینش یه مدل دیوانه وار هیبریدی یا برقی بشه که مثل همون سالها به اوج برگرده

    موافقم 4
    مخالفم 2
  18. Afg

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    توبازار داخلیشون میتونن بفروشنش اما برای مدل جهانیش حتما باید یه فکر اساسی بکنن که خوشحال میشم هیبریدی باشه نه تمام برقی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. سعید.۱۳۵۸

    ۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    حقیقتا این ماشین یعنی آر سی و پنج جی تی آر نیسان قابلیت لازم برای تبدیل شدن به یک اسطوره ی هیبریدی بسیار قوی و بی رقیب همچون اسطوره ی شرکت مک لارن یعنی پی وان (اسطوره ی اسطوره ها) رو داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. Jamshid

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (967 ديدگاه)

    نصف اینستا شده بود گریه و زاری از اینکه این ماشین و سوبارو ایمپرزا WRX STI دیگه از سال ۲۰۲۳ تولید نمیشه😂

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا