نیسان

نگاهی به نیسان اسکای لاین GT-R جی-ردی 1991

این اسپرت بازسازی‌شده با بهره‌مندی از موتور تویین‌توربو خود ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در سال ۲۰۱۶ «جف پرز» یک دستگاه نیسان اسکای‌لاین R32 را در کرکلند واشنگتن بازسازی کرد. او برای رسیدن به این خودرو یک بلیت پرواز یک طرفه گرفت و سپس نیسان تازه‌اش را ۱۹ ساعت تا خانه راند. تقریبا تمام قطعات اسکای‌لاین یادشده به‌جز اگزوز اصلی بودند. پرز پس از کار روی این خودرو، سیستم اگزوز را هم تعویض کرد.

به‌جز اگزوز، هواکش موتور و چرخ‌ها هم با نمونه‌های نیسمو تعویض شدند. پرز سپس یک معامله خوب برای توربوهای تازه پیدا می‌کند و درنتیجه، از توربوی جدیدی در خودروی خود بهره می‌برد. او می‌گوید موارد نامبرده نخستین فاز ارتقا R32 او را تشکیل می‌‌دهد و پس از آن همه‌چیز شلوغ می‌شود. پرز نه‌تنها به قطعات داخلی بلکه به بدنه بیرونی نیسان خود هم توجه داشت و از کیت بدنه آیرودینامیک «جی‌ردی (GReddy) گریسر» استفاده کرد که امروزه هم برای این مدل از اسکای‌لاین دردسترس است؛ هرچند خرید یک اسپویلر کنترلی کار آسانی نیست و پرز هم این مورد را تایید می‌کند.

پرز می‌گوید سال‌ها در فروشگاه‌های آنلاین به‌دنبال قطعات مختلف بوده تا بتواند پروژه خود را کامل کند و کار R32 را آنقدر ادامه داده که انگار آن را بر اساس اسکای‌لاین «Speed king GReddy RX» توسعه داده است. او برای ادای احترام به این خودرو که آن را افسانه‌ای می‌داند، طرح بدنه‌ای را هم به خودروی جدیدش اضافه می‌کند. اینترکولر خودرو و نیز میزبان برچسب شده و نشان سه‌رنگ مختص جی‌ردی روی جلوپنجره خودرو جا خوش کرده است. از دیگر بخش‌هایی که با قطعات جی‌ردی جایگزین شده می‌توان به آینه‌های بغل «بومکس تایپ ۲» و کاپوت «جپ‌سالن J-tune» اشاره کرد که درکنار حفظ ظاهر R32 به ارتقای عملکرد آیرودینامیک آن کمک می‌کند.

فنرهای کویل‌اور «HKS هیپرمکس V» به مالک اجازه داده تا ارتفاع این کوپه ژاپنی را تاحدی مناسب کاهش دهد. در سوی دیگر بهره‌وری از میل‌های ضربه‌گیر جی‌ردی و میل‌میانی شاسی از برند «دولاک» به بهبود فرمان‌پذیری R32 منجر شده است. پرز برای تکمیل این پکیج از تایرهای میشلین پایلوت اسپرت ۴S و رینگ‌های «پانا اسپرت G7 C5C2» استفاده کرده است.

با وجود اینکه نسل یکم سیستم توربوی جی‌ردی برای این نیسان کافی به نظر می‌رسید اما پرز از نسل دوم آن برای اسکای‌لاین خود استفاده کرد؛ چراکه جی‌ردی RX هم به همین کیت مجهز شده بود. چون بسیاری از خودروهای ژاپنی مهم دهه ۹۰ میلادی از این ترکیب استفاده می‌کردند، پرز هم دو توربوشارژر جی‌ردی «TDO5H 18G» را به خدمت گرفت تا نهایتا به عملکرد مناسبی در دور موتورهای خیلی بالا و پایین موتور برسد. بهره‌مندی اسکای‌لاین از دو توربوشارژر باعث تولید بدون دردسر ۴۰۰ اسب بخار قدرت می‌شود. سایر قطعات ریز و درشت موتور هم تا حد امکان از محصولات جی‌ردی انتخاب شده‌اند.

صندلی‌های یورواستار نخستین المان کابین هستند که توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند. با اینکه کابین از قطعات دیجیتالی متنوعی سود می‌برد اما همچنان حس نوستالژیک دهه ۹۰ یک نیسان اسپرت به سرنشینان القا می‌شود. نگهدارنده صندلی و فرمان برند «تراست» که از بخش‌های تیتانیومی سود می‌برد.

نیسان R32 خودرویی است که می‌تواند نگاه‌های بسیاری را در خیابان به خود جلب کند. این اسکای‌لاین هم از این قاعده مستثنا نیست اما تنها افراد معدودی کمیاب بودن آن را درک می‌کنند. پرز می‌گوید در آینده هم چند قطعه دیگر به این خودرو افزوده می‌شود اما هدف آن تغییر نخواهد کرد. او می‌گوید که این قطعات شامل چند نشانگر درون کابین، کیت ترمز، ورودی هوا و رول‌کیج می‌شود. نظر شما درباره این اسکای‌لاین R32 1991 چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    وای وای…اسطوره…هیولا…دیوانه💯💯💯💯

    موافقم 38
    مخالفم 3
  2. Taha Ayoobi

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 22
    مخالفم 3
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    دریفت تو ذهنم تداعی شد

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. کامران

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با دو دف دیریفت؟:|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    جذاب بعد از سالها

    موافقم 25
    مخالفم 2
  5. پیام۲

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    عالی
    یه داتسون زد سفید هم داشتن داخل گرن توریسمو اسپرت و ۷ هست

    موافقم 15
    مخالفم 2
  6. محمدهادی

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    نیسان R32 به همون اندازه ی R33 و R34 با ابهت و خوش استایله
    من مدل های محور عقبش رو خیلی بیشتر جذاب میدونم

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. a-m-i-r

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دو تا کلیه دارم یه کبد یه مغز دو تا قرنیه به نظرتون تاخت میزنه؟

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. محسن

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فکر نمیکنی صدبرابر ارزشش از یه تیکه آهن بیشتره؟ ادما با همون مغز چشم اینو ساختن هیییی خدا چی بگم

      موافقم 3
      مخالفم 3
  8. amirboss

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (352 ديدگاه)

    تیز کردن شمشیر یه سامورایی پیر
    خیلی لذت بخشه

    موافقم 14
    مخالفم 0
  9. JDM

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    آرزوی من یدونه R32 نوک‌مدادی.
    یه راننده معروف ژاپنی میگفت من همه نسل های gtr رو داشتم اما هیچکدوم به خوبی r32 نمیشد(بی‌نقص)🎌

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. گات

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    وای وای
    این سامورایی ژاپنی روحمو ارضا میکنه انصافا حلالش باشه صاحبش معلومه یه ماشینباز واقعیه انشاالله ار۳۲ و صاحبش سلامت باشند

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا