نیسان

نیسان اسکای لاین GT-R مدرن در فضای مجازی خبرساز شد!

نیسان اسکای لاین GT-R طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد اما به نظر می‌رسد گودزیلای کنونی نزدیک بازنشستگی است و این موضوع با دانستن خداحافظی GT-R از بازارهای اروپایی و استرالیا بیشتر قطعی می‌شود؛ اما یکی از طراحان خوش‌ذوق دنیای خودرو ایده خود از چگونگی تکامل این کوپه اسپرت در آینده را به نمایش گذاشته است. در واقع او رندرهایی از اسکای لاین GT-R با ترکیب عناصر طراحی جدید و قدیم را منتشر می‌کند.

نمای جلوی نسل R36 مجازی کاملاً ما را به یاد ظاهر جعبه‌ای GT-R نسل R34 می‌اندازد. این استایل مدرن شده شامل نوارهای افقی از LED ها در بخش بیرونی چراغ‌های جلو و نمای پایین‌تر خواهد بود. بخش بالایی جلوپنجره نسبتاً نازک در نظر گرفته شده اما زیر آن ورودی بزرگ‌تری دیده می‌شود. کاپوت هم پذیرای یک ورودی هوای رو به عقب بوده و مجازی NACA نیز در نزدیکی شیشه جلو دیده می‌شوند. شکل کلی نیسان اسکای لاین GT-R مدرن بجای آنکه بیشتر برگرفته از R34 باشد مشابه نسل فعلی گودزیلاست. در نمای جانبی هم می‌توانید شباهت‌هایی با نسل فعلی GT-R پیدا کنید. خط سقف زاویه‌دار، خط شانه با خیز تیز و قوس چرخ های عضلانی و گوشه‌دار در عقب جزو این موارد هستند. همچنین روی سقف یک اسپویلر نصب شده و بال بزرگ عقب نیز کاملاً به چشم می‌آید. در نمای عقب هم چراغ‌های گرد را می‌بینیم که امضای کار GT-R محسوب می‌شوند. در نسخه مدرن و مجازی از اسکای لاین GT-R خبری از نورپردازی در مرکز نیست و همین موضوع باعث شده چراغ‌ها بیشتر شبیه خروجی‌های اگزوز به نظر برسند.

motor1 می گوید نسل فعلی گودزیلا به ‌عنوان خودروی مدل ۲۰۰۹ در آمریکا معرفی شد و ژاپنی‌ها به تدریج آن را ارتقا دادند تا قدرت بیشتری را از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو استخراج کنند. قدرت این پیشرانه از ۴۸۰ اسب بخار شروع شد و به ۶۰۰ اسب بخار در مدل نیسمو رسید. مدل تولید محدود GT-R50 هم خروجی ۷۱۰ اسبی دارد. نیسان خاطرنشان می سازد نسل بعدی GT-R تولید خواهد شد اما زمان دقیق آن معلوم نیست. شایعاتی درباره استفاده از قوای محرکه هیبریدی یا تمام الکتریکی مطرح شده‌اند اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده و حتی تصاویر جاسوسی از نسل بعدی GT-R نیز وجود ندارند. نام GT-R یک نماد برای نیسان و دوستداران اسکای لاین محسوب می‌شود. اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۶۹ و با پیشرانه ۶ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۰ اسب بخاری تولید شد. اگرچه جزو محصولات همیشگی و دائمی نیسان نبوده اما هر زمان که عرضه شده طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    اسطوره ای که حتی اگه دیگه تولید نشه تا سال ها و نسل ها چهرش و نامش از یاد کسی نخواهد رفت.

    موافقم 66
    مخالفم 0
  2. HesamS500

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    مگه میشه این ماشین رو دوست نداشت؟؟!!!!!

    موافقم 58
    مخالفم 0
  3. Sobhan

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    بنظرم که خیلی خوشگل شده

    موافقم 49
    مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (230 ديدگاه)

    واقعا حیف اینجور ماشین ها که داره نسلشون منقرض میشه و جاشون ماشین های برقی میاد
    افسوس

    موافقم 47
    مخالفم 4
  5. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    خیلی عالیه این دیگه گودزیلا نیست گودزیلا پلاس

    موافقم 30
    مخالفم 0
  6. SRT

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    وای نیسان تنها ساخته بی نقص خودتو منقرض نکن

    موافقم 28
    مخالفم 2
  7. Reza Waffen SS

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    جزو ماسل کار هایی هستش که تکراری نمیشه و از دیدنش خسته نمیشی

    موافقم 29
    مخالفم 3
    1. Mustang shelby gt 350

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (116 ديدگاه)

      ماسل حساب میشه؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  8. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    واقعا زیباس اسطوره

    موافقم 21
    مخالفم 2
  9. مهدی

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    یه سامورایی واقعی
    هیولای واقعی اینه نه ماشینای برقی با شتاب زیر 3 ثانیه

    موافقم 23
    مخالفم 1
  10. وحید اسماعیل نسب

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    واقعا در تاریخ خواهند نوشت که یک اسطوره چگونه دل تمام دنیا را با خود برد و ان اسطوره کسی نیست جز نیسان اسکای لاین

    موافقم 27
    مخالفم 1
  11. JDM lover

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    اخه مگه میشه ماشین باز باشی از این اسطوره خوشت نیاد؟
    امیدوارم نیسان بتونه یه جانشین شایسته برای gtr تولید کنه

    موافقم 23
    مخالفم 0
  12. Payfast

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    نیسان جان یه چیزی بده بیرون این سلطنت توربو اس رو تموم کن (که میدونم تموم نمیشه)

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      اصلا بده بیرون هم تو یه سگمنت نیستن

      موافقم 7
      مخالفم 1
  13. وی

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    چقدر شااااخ من جای نیسان بودم با همین طراحی میدادم بیرون
    البته اینکه نیسان زی جدید هم با طراحی کلاسیک اومد این احتمالو تقویت میکنه که اینم طراحی رترو داشته باشه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  14. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    عه عکس پروف منه😂😂😂😁

    ولی جدا از شوخی امیدوارم که نیسان این ابر هیولا خاطره انگیز رو بسازه و دوباره خاطرات شیرین زنده بشه لااقل تو این همه ناراحتی یه خبر خوش بشه برامون❤️

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا