پورشه

نسل جدید پورشه کاین و کاین کوپه با طراحی و امکانات تازه معرفی شد

نسل تازه GTS از امکانات پرچمدار کاین یعنی توربو GT استفاده می‌کند.

سیاست بازاری تازه پورشه بر آن است که از هر مدل، چند نسخه متفاوت را روانه بازار کند. شاسی‌بلند کاین هم از این قاعده مستثنا نیست. نسخه GTS یکی از طعم‌هایی است که پورشه برای این شاسی‌بلند عرضه می‌کند. نسل تازه کاین GTS میزبان طراحی، امکانات و تجهیزات تازه‌ای شده که علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب خواهد کرد. در این نسخه تمرکز ویژه‌ای روی راننده دارد، خبری از برقی‌شدن نیست. پیشرانه توئین توربوی ۸ سیلندر V شکل این خودرو نسبت‌به گذشته ۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

بنابراین پورشه کاین GTS 2025 از ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور سود می‌برد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴ ثانیه زمان نیاز دارد. این شاسی‌بلند با تکیه جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار که قدرت را به هر دو محور آن منتقل می‌کند، می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. عملکرد جعبه‌دنده یادشده در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس سریع‌تر خواهد شد.

پورشه برای اینکه در بازار درحال‌رشد شاسی‌بلندها به طیف وسیع‌تری از خریداران دسترسی داشته باشد، GTS 2025 را در دو نسخه عادی و کوپه روانه بازار خواهد کرد. نسل تازه این خودرو درکنار بهره‌مندی از موتور V8 بهبودیافته، به فنربندی جدیدی مجهز شده است. محور جلو میزبان سیستم موجود در نسخه بالارده توربو GT شده تا فرمان‌پذیری GTS هم بهبود پیدا کند. تعلیق بادی از این پس به‌صورت استاندارد روی این نسخه نصب خواهد شد و ارتفاع سواری را در مقایسه با سایر نمونه‌های کاین تا ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد. البته خریداران می‌توانند با پرداخت هزینه اضافه، از سیستم پایدارساز فعال پیچش بدنه نیز بهره‌مند شوند.

از دیگر ویژگی‌های جدیدی که از پرچمدار کاین‌ها، توربو GT، به این مدل آمده می‌توان به سیستم خنک‌کاری جداگانه برای سامانه چهارچرخ محرک اشاره کرد. پورشه برای تکمیل این پکیج، بالچه تطبیق‌پذیر عقب و اگزوزهای انتخابی (با سراگزوزهای تازه در مرکز سپر عقب) را هم به مشتریانش ارائه می‌کند. خریداران کابین GTS درکنار امکانات استاندارد، می‌توانند از سه پکیج دیگر هم استفاده کنند که ۲۵ کیلوگرم از وزن ۲,۲۴۷ کیلوگرمی این خودرو را کم می‌کند!

پورشه برای همگام‌سازی محصولاتش با طراحی به‌روز، ظاهر کاین GTS را هم دستخوش تغییر کرده و این‌بار، از هواکش‌های بزرگ‌تر، کالیپرهای ترمز سرخ‌رنگ، چراغ‌های خطی جلو و پیوسته باریک عقب استفاده کرده است. پکیج استاندارد اسپرت دیزاین برخی از المان‌های خارجی مانند چرخ‌ها، طاق چرخ‌ها، دور شیشه‌ها و گلگیر جانبی را برای ایجاد تناقض مناسب، سیاه‌رنگ می‌کند؛ درحالی‌که در نسخه‌های پیشین GTS، این بخش‌ها هم‌رنگ بدنه بودند. سراگزوزها هم که قبلا سیاه بودند اینبار به برنز تیره مزین شده‌اند تا تاکید بیشتری روی اسپرت‌بودن کاین GTS داشته باشند.

تمام این پکیج زیبا بر رینگ‌های ۲۱ اینچی RS اسپایدر دیزاین سوار است. دستگیره در، سقف، فرمان و صندلی‌های خودرو از میکروفیبرهای «ریس تکس» بهر‌ه‌مندی شده‌اند. در صورت تمایل مالک، پورشه دو تم رنگی «سرخ کارماین» و «خاکستری سنگی» را هم ارائه می‌کند.

قیمت هر دستگاه پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵ در دو نسخه عادی و کوپه درحالت حداقلی، به‌ترتیب برابر ۱۲۶,۸۹۵ و ۱۳۱,۴۹۵ دلار خواهد بود. نخستین مدل‌ها، پاییز امسال به دست مشتریان خواهد رسید. از آنجا که پرچمدار خانواده کاین قیمتی ۱۹۷,۹۵۰ دلاری دارد، GTS به انتخاب جدی بسیاری مشتریان این برند لوکس-اسپرت آلمانی تبدیل خواهد شد. نظر شما درباره نسل تازه کاین GTS چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. رومانی>چین>فرانسه

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1118 ديدگاه)

    بیش از حد گران

    موافقم 10
    مخالفم 7
  2. زیزیگولو

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5059 ديدگاه)

    آخرین فرصتها قبل از اینکه پورشه کاین محبوب رو کاملاً الکتریکی کنن ……. فرصتی واسه طرفدارای این شاسی بلند که همچنان از صدای موتور این ماشین لذت ببرن

    موافقم 11
    مخالفم 0
  3. 18:45

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (475 ديدگاه)

    آخه خدایا چرا این کاین و محصولات دیگه پورشه چهره اشون یکم تازه نمیشه؟!!
    همون تکراری 10 سال پیشه!
    در اصل همونا رو هی فیس لیفت میکنه، قبول داریم که انقلابی تو بحث فنی رخ میده، ولی نمای دماغه بشدت تکراری و رو مُخه!

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. پیرمرد قدیمی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      سلام
      وقتی طراحی درست و اصولی انجام بشه دلیلی برای تغییرش وجود نداره چون خریدارهای خاص خودشونو دارن اونم در بازاری که انحصاری نیست !
      برعکس ایران خودرو و سایپا که از این شاخه به اون شاخه میپرن عقب و جلو ماشین دستکاری میکنند با کیفیت بدتر از قبل رو یه پلتفرم 35 ساله .

      موافقم 9
      مخالفم 4
    2. ALI.S

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (218 ديدگاه)

      واقیعت اینه که آیکونیک شده. من کاین، ۹۱۱، ۹۱۸ و … رو نمی‌تونم با قیافه جدید تصور کنم.
      ماشین اقتصادی که نیست!
      اون باید هوای طرفدارهای خودش رو داشته باشه.

      موافقم 7
      مخالفم 0
    3. 𝐀𝐥𝐢

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1018 ديدگاه)

      پورشه با همین طراحی همیشه محبوب بوده چرا بخواد تغییرش بده؟اتفاقا به نظرم خیلی هم خوبه که این طور طراحی رو ادامه میده

      موافقم 4
      مخالفم 0
    4. باباپنجلی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      تعییر ظاهر یک خودرو ریسک بزرگیه در بازار بشدت رقابتی امروز. بی ام و که رقیب بنز و پورشه و آئودی محسوب میشه با تغییر ظاهر خودروهایشان اشتباه بزرگی مرتکب شده و در سراسر دنیا با انتقاد شدید دوستدارانش مواجه شده، این عوض کردن ظاهر بی ام و و مخصوصا نمای جلوی،که حکم پیشانی رو داره، حسابی همه رو از نظر قیافه خودرو های۲۰۱۹به بعدش ناامید و افسرده کرده،همه مدلهای شاسی بلند و سدان و کوپه های قبل از ۲۰۱۹خیلی خیلی جذاب تر و بقول معروف تو دل برو تر از این جدیدهای بدقیافه هستند که آدم را یاد جونورهای همیشه دمغی مثل اسب آبی و کرگدن می اندازه.اگر مدیران بی ام و رو دست من می سپردند،جهت تنبیه این بی سلیقگی شون مجبورشون می کردم که با نیسانهای آبی معروف کشورمون در مسیر تهران شمال و یا تهران بندر عباس در تابستان بدون کولر بارکشی کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. BMW

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1239 ديدگاه)

    عالی👍

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. amir-mr

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    پورشه همیشه عالی 💯

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. FY

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    فقط طراحیش رو مخه .‌‌… هون چراغ و جلوپنجره ۱۰ سال پیش و نمای داخلش هم همون داخل پورشه تایکانه ، انگار نمی خوان زحمت بکشن😅😅🤔

    موافقم 1
    مخالفم 7
  7. MC20

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1638 ديدگاه)

    من هم با شما موافقم که طراحی اش دیگه کهنه شده ولی تا وقتی می فروشه چرا پورشه باید به ترکیب برنده اش دست بزنه ؟

    پورشه بخواد یه دست کوچولو به لب و دهن کاین بکشه جدا از صرف زمان و انرژی ، باید حداقل چند 10 میلیون دلار هم هزینه کنه و وقتی که آمار فروش نشون میشه لازم نیست ، چرا پورشه باید دست توو جیبش کنه ؟

    اونم کی پورشه ؟

    بزرگوار از زمان حضرت نوح (ع) داره 911 رو با همین قیافه تولید می کنه و می فروشه …

    دوست دارم به مدیرعاملش بگم درسته که برند شما پورشه است ، درسته که تقریبا بی نظیره و رو دست نداره ، درسته که همه جای دنیا کشته مرده زیاد داره ولی حاجی یه تکون …

    دیگه حوصله همه سر رفته …

    دیگه صدای بچه های ما هم اینجا در اومده …
    🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ 😁😁😁😁😁

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Moein

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (895 ديدگاه)

    پورشه فقط ۹۱۱ GTS🤤

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1018 ديدگاه)

    زیباست اما من طراحی نسخه ۲۰۲۰ شو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. کاوه

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    شما چرا اینقده خوبی اقای پورشه؟؟؟ته مهندسی خودرو یعنی پورشه.چیزی میسازه که هزار سال دیگه هم جذابه.این ماکان های ۲۰۱۷ ایران رو که میبینی جیگرت حال میاد.میشه چند ساعت بشینی و فقط به چراغ های عقبش نگاه کنی از بس جذاب طراحی کردن.واقعا ظلمه که حتی دیدن این ماشینها برای مردم کشور ثروتمندی مثل ایران تبدیل به رویا شده.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. علی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    پورشه اگه قیافه محصولات خودشو تغییر بده. شورش میشه علیه پورشه همه همینجوری میخوانش غیر از این زیر انتقاد شدید خواهد بود
    پورشه یعنی دقیق . حساب شده . نه چیزی کم داره نه چیزی اضافه فقط پورشه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا