رنو

تیزرهای جدید از طراحی رنو 5 مدل 2024 منتشر شد

رنو با خودروی Zoe حضوری برجسته در بازار خودروهای شهری برقی داشت اما فرانسوی‌ها می‌خواهند با رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ رقیبی قوی‌تر را عرضه نمایند.

Zoe اگرچه در زمان خود خودروی قابل‌توجهی محسوب می‌شد اما با حضور رقبای مدرن‌تر از قافله عقب افتاد و رنو نیز به دنبال جانشینی آن با ۵ است. قطعاً ما ایرانی‌ها نیز خاطرات خوش زیادی با رنو ۵ قدیمی داریم اما نسخه مدرن این خودرو به شکل یک هاچبک برقی متولد شده است و از پلتفرم جدیدی استفاده می‌کند. قبلاً تصاویر جاسوسی متنوعی از رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ منتشر شده بود اما خود رنو به تازگی تیزرهایی از بدنه این خودرو را منتشر کرده است. فرانسوی‌ها با انتشار تصاویر بدنه پروتوتایپ رنو ۵ به برخی جزئیات آن نیز اشاره داشته‌اند. این تصاویر در مرکز مهندسی تولید جهانی رنو در نزدیکی پاریس منتشر شده یعنی جایی که فرایندهای تولید واقعی برای توسعه پروتوتایپ ها و کسب تأییدیه‌های گوناگون صورت می‌گیرد. تمامی محصولات رنو از پروتوتایپ های اولیه گرفته تا نسخه‌های نهایی تولیدی در این مرکز توسعه یافته و مونتاژ می‌شوند.

در تصاویر موردبحث رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ را می‌بینیم که کاملاً ما را به یاد مدل قدیمی می‌اندازد هرچند برخی ویژگی‌ها باعث شده‌اند این خودرو مدرن‌تر و حتی آینده‌نگرانه‌تر به نظر برسد. اگر قبلاً تصاویر نسخه مفهومی رنو ۵ جدید را دیده باشید احتمالاً از شنیدن اینکه تغییری در طراحی مدل کانسپت و تولیدی وجود نداشته خوشحال خواهید شد. البته باید گفت همه جزئیات مدل نهایی در تیزرها قابل‌تشخیص نیستند چراکه پوشش استتاری مشکی‌رنگ روی بدنه وجود دارد و ما نمی‌توانیم درباره طراحی سپر جلو، رینگ‌ها و نمای عقب نظر قطعی بدهیم.

رنو ۵ جدید از پلتفرم CMF-B EV استفاده خواهد کرد که برای خودروهای برقی کلاس B اروپا توسعه یافته است. با استفاده از این پلتفرم هزینه‌های تولید رنو ۵ نسبت به Zoe تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. دلیل اصلی کاهش هزینه‌ها نیز اشتراک حدود ۷۰ درصدی قطعات پلتفرم یاد شده با معماری CMF-B بکار رفته در خودروهای درون‌سوز رنوست. باتری رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ نیز سبک‌تر از نمونه بکار رفته در Zoe خواهد بود هرچند مشخصات آن هنوز اعلام نشده است. برخلاف فولکس‌واگن ID.3، پیشرانه برقی رنو ۵ جدید در بخش جلو نصب خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام. ماهیچ، ما فقط نگاه.

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. Python

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      به زیبایی رنو5قدیمی فسقلی نیست.

      موافقم 16
      مخالفم 9
  2. Amiro

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    یک ماشین کوچیک شهری
    حالا همین بخوان مونتاژ کنن کلا با سود همه میشه پول یه 206تیپ 3
    اونوقت به ملت میگن چون با باکیفیت ترین متریال و زیر نظر کارشناسان رنو تولید شده قیمت 1.5 با هایما ی شما عزیزان نیز معاوضه میکنیم
    دیدن چقدر دزد هوایی زیاد شده والا من که نمی‌بینم😂🙃
    🤌🙂🧡

    موافقم 29
    مخالفم 0
  3. Mr. gt c

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    تصاویر جاسوسی جانشین لامبورگینی هوراکان توسط عکاسان منتشر شده، از روی صداش هم مشخصه پیشرانه ۸ سیلندر هایبرید داره، حتی بعضی رسانه ها احتمال میدن این انجین ۴ لیتری باشه و ردلاین وحشتناک ۱۰۰۰۰ دور رو داشته باشه. خبرش خالی از لطف نیست.

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. *ALI*

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    به‌به رنو پنج جدید چقدر خوبه که این ماشین میخواد تولید بشه آدم رو یاد قدیما میندازه و یاد و خاطره هارو زنده میکنه

    موافقم 16
    مخالفم 0
  5. Saeed

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    هنوز هم وقتی نگاش میکنی شباهت های زیادی به طراحی قدیمیش داره

    موافقم 13
    مخالفم 0
  6. amir

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    قشنگه
    در عین مدرن شدن باز هم شبیه اون رنو 5 قدیمی هست

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. کوروش

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (139 ديدگاه)

    هم طراحی مدرن داره هم دقیقا شبیه رنو 5 قدیمیه ، ایکاش برای دنا جوانان هم یکم از المان‌های پیکان جوانان استفاده میکردن تا یادش رو زنده کنن کاری که بیشتر کمپانی ها با مدلهای قدیمی و خاص انجام میدن، ولی چه حرفی دارم میزنم ایران خودرو و از این کارها ، اصلا نیازی ندارن زحمت بکشن هرچی سرهم میکنن تا دوسال دیگه پیش فروش میشه

    موافقم 11
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا