رنو

معرفی رنو گرند کانگو جدید با 1024 ترکیب صندلی مختلف!

نسل جدید رنو گرند کانگو به سه ردیف صندلی مجهز است که دو ردیف عقبی آن قابل برداشتن است و ظرفیت بار ۳۷۵۰ لیتری را فراهم می‌کند.

در عصر کراس‌اوورها، رنو همچنان به مینی‌ون‌ها پایبند است. نسل جدید گرند کانگو در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۴ معرفی شده تا حداکثر کارایی را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه برای کسانی که هنوز علاقه‌ای به کراس‌اوور ندارند ارائه کند. این خودرو در اصل نسخهٔ بزرگ‌تر نسل سوم کانگو است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. گرند کانگو یکی از کاربردی‌ترین خودروهای نمایشگاه مونیخ محسوب می‌شود و می‌توان آن را به ون تبدیل کرد زیرا امکان از جا درآوردن تمام صندلی‌های دو ردیف عقبی وجود دارد.

با این کار، ظرفیت بار از ۵۰۰ لیتر در هنگام باز بودن تمام صندلی‌ها به ۳۷۵۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. البته برای بهره‌مندی از چنین ظرفیتی باید صندلی سرنشین جلو هم تا شود که در این صورت، اشیائی با طول ۳.۱۱ متر در داخل کابین جای خواهد گرفت. همچنین در سرتاسر کابین بیش از ۵۸ لیتر محفظهٔ اشیاء تعبیه شده است. به لطف درهای کشویی ۸۳ سانتی‌متری در هردو طرف که ۱۸ سانتی‌متر از کانگوی معمولی بزرگ‌تر است، ورود و خروج به صندلی‌های ردیف سوم آسان‌تر خواهد بود. همچنین در این مینی‌ون پنج صندلی به ایزوفیکس مجهز است. به گفتهٔ رنو با امکان برداشتن صندلی‌ها و همین‌طور جلو و عقب کشیدن آن‌ها، گرند کانگو ۱۰۲۴ ترکیب مختلف صندلی را ارائه می‌کند.

گرند کانگو ۲۰۲۴ با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و الکتریکی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی یک نمونهٔ ۱۳۰ اسب بخاری است که با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل خریداری خواهد بود اما موتور دیزلی ۹۵ اسب بخاری فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود. نسخهٔ الکتریکی هم به یک موتور با ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

کانگو الکتریکی به پکیج باطری لیتیوم یونی ۴۵ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ کامل برد ۲۶۵ کیلومتری را فراهم می‌کند. پس از تمام شدن شارژ نیز به لطف قابلیت شارژ سریع ۸۰ کیلوواتی، با ۱۰ دقیقه شارژ انرژی کافی برای پیمودن ۸۰ کیلومتر فراهم می‌شود. این باطری‌ها گارانتی ۱۶۰ هزار کیلومتری دارند و اگر در طول این مدت ظرفیت آن‌ها به زیر ۷۰ درصد برسد، رنو به‌صورت رایگان باطری‌ها را تعویض خواهد کرد.

ازجمله تجهیزات این مینی‌ون جدید فرانسوی هم می‌توان به دوربین دنده‌عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، پنجره‌های برقی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی EasyLink اشاره کرد. رنو اواخر سال جاری پذیرش سفارشات خرید برای گرند کانگو را آغاز می‌کند و تحویل آن به خریداران را از اوایل سال ۲۰۲۴ شروع خواهد کرد. این خودرو قرار است در کارخانهٔ شمال فرانسه تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    ایش….

    موافقم 8
    مخالفم 18
    1. ناشناس

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اینایی که دیس لایک میکنن فازشون چیه؟
      مثلاً مینی ون پراید رو ارجح میدونن؟؟

      موافقم 25
      مخالفم 5
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    همین این راحت تو اروپا فروش می‌ره

    موافقم 24
    مخالفم 0
  3. mehran

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    برا ماشین دوم خوبه که باهاش سفر بری یا برای جابجایی بارای کوچیک عالیه ،خباصه واقعا .ن ها کاربردی هستن مطمعن هستم بعد از کراس اوورها دنیا به سوی مینی ونها حرکت خواهد کرد چون کاربردی هستن

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. بهرام

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      به شرط اینکه سفرا از کندوان نباشه. رنو یعنی آشغال

      موافقم 2
      مخالفم 33
  4. حسین دهمرد

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    این ونهایی که موتور زیر صندلی راننده هست مثه ون اینرودز که بهمن موتور میفروشه با همین ابعاد ظرفیت بیشتری دارن . البته خب ظاهر جالبی ندارن ولی کاربردی ترن.
    اگر هم مینی ون بخوای هم ظاهر زیبا هم سیتروئن برلینگو بهترین گزینس. شاید همینم با زبان طراحی سیتروئن زیباتر بشه.
    فورد هم یه مینی ون برقی تازگیا تو همین کلاس معرفی کرده اونم طراحیش هوشمندانس

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. مرتضی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو سازی های ایران یاد بگیرن خودروی خانواده یعنی این.یعنی هم ۷ نفر ظرفیت و جای بار به مقدار لازم داشتن.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. شاپور

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    منظور از ۱۰۲۴ ترکیب صندلی یعنی ۴ یا ۲ یا ۱۰صندلی یا چیز دیگه؟

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا