چشم اندازسوزوکی

سوزوکی سیاز 2023؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی در ایران

جدیدترین خودروی تایید شده برای ورود به کشور، یک سدان اقتصادی با ابعاد مشابه سایپا شاهین است. سوزوکی سیاز وارداتی، موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته خواهد داشت.

خودروسازی سوزوکی در ایران با گرند ویتارا به شهرت رسید و برای مدتی طولانی توسط ایران خودرو مونتاژ شد. در بازار جهانی، سوزوکی به عنوان برند سازنده‌ی مدل‌های اقتصادی شناخته می‌شود که البته کیفیت نزدیک به برندهای طراز اول ژاپنی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

صنایع سوزوکی از سال ۱۹۳۷ خودروسازی را آغاز کردند؛ اما با شروع جنگ جهانی دوم، مجبور به توقف تولید شدند. اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی، سوزوکی برای ساخت دوچرخه‌های موتوردار ارزان‌قیمت تلاش کرد و موفق شد با این سری محصولات به اقتصاد جنگ‌زده‌ی ژاپن کمک کند. تا سال ۱۹۷۰، سوزوکی به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان موتورسیکلت دنیا تبدیل شد و سرمایه‌گذاری بر خودروسازی را از سر گرفت.

امروزه سوزوکی با فروش سالانه ۴ میلیون خودرو که عمدتا در ژاپن و هند و چین مونتاژ می‌شوند؛ یکی از مهم‌ترین برندهای خودروساز ژاپن محسوب می‌شود. همچنین، فروش سالانه‌ی موتورسیکلت‌های سوزوکی، حدود ۱۵ میلیون دستگاه است. شرکت ماروتی سوزوکی هند، هم‌اکنون بیشترین تعداد خودرو با برند سوزوکی را تولید می‌کند. پرفروش‌ترین خودروهای سوزوکی در جهان، بالنو (Baleno) و سوئیفت تولید هند هستند.

سوزوکی سیاز نمای پشت

اولین مدل سیاز (Ciaz)، سال ۲۰۱۴  تولید شد. این خودرو، چند تغییر چهره (فیس لیفت) پشت سر گذاشته و همچنان با نسل اول عرضه می‌شود. سوزوکی سیاز در هند، تایلند، چین، میانمار و الجزایر، خط مونتاژ دارد اما بیشترین تیراژ آن مخصوص هندوستان است. با توجه به شرایط تولید و ساختار فرمان راست در هند، احتمالا نسخه چینی وارد ایران خواهد شد.

از دیدگاه فنی، سوزوکی سیاز مشابهت بسیاری با تویوتا بلتا (Belta) دارد و اساسا طراحی تویوتا محسوب می‌شود. واژه‌ی سیاز از حرف اول  Comfort و   Intelligenceو  Attitude و  Zealگرفته شده است. همچنین در تبلیغات، تاکید بر سفرهای دورن شهری از ابتدا تا انتها به صورت City from A to Z برای Ciaz استفاده می‌شود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی سوزوکی سیاز

در مقایسه با خودروی مدرن جهان، سیاز به وضوح از سبک طراحی قدیمی و آسیایی استفاده می‌کند. چراغ‌های بزرگ، جلوپنجره‌ی پلاستیک و حفره‌های حجیم داخل سپر با مه‌شکن‌های ارزان‌قیمت دایره‌ای، مهم‌ترین ادوات در نمای اصلی سوزوکی سیاز هستند.

سوزوکی سیاز

مدل ۲۰۲۳ دو نوار LED روشنایی روز (Day light) در طرفین کاسه چراغ دارد. چند قطعه کروم در طرفین جلوپنجره و پیرامون مه‌شکن، با هدف کاهش سادگی در نمای جلوی سیاز نصب شده‌اند. حجم‌دهی کاپوت جلو و سپر نیز حس اسپرت خودرو را بهبود می‌دهند تا با کمترین هزینه، جذابیت برای مخاطب ایجاد شود. همچنین ادوات پلاستیکی در نمای اصلی، ارزان‌قیمت و کم‌کیفیت به‌نظر می‌رسند.

سوزوکی سیاز نمای جانبی

حجم‌دهی نزدیک رکاب و خط عمیق کشیده شده از چراغ‌های عقب در امتداد دستگیره‌ها، مهم‌ترین المان نمای جانبی هستند. سوزوکی سیاز با چرخ‌های ۱۵ اینچ، ابهت چندانی ندارد. حالت کلی بدنه، یک خودروی هاچبک را نشان می‌دهد که صندوق عقب را به صورت ناهماهنگ با دیگر اجزا ارایه می‌کند. در مدل استاندارد، فاصله‌ی نسبتا زیاد بین چرخ و فضای خالی داخل گلگیرها نیز آزار دهنده است.

نمای پشت سوزوکی سیاز، مدل‌های قدیمی هوندا سیویک سدان را یادآوری می‌کند. برآمدگی لبه درپوش صندوق، برای این خودروی اقتصادی مخصوص رانندگی شهری، صرفا با هدف جلب توجه اضافه شده است و تاثیر خاصی بر آیرودینامیک ندارد. از سویی دیگر، طراحی چراغ‌های عقب و حجم‌دهی بدنه، چشم نواز به نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه باوجود قیمت پایین، سپر تمام فلزی رنگ بدنه برای سوزوکی سیاز وجود دارد.

سوزوکی سیاز نمای عقب

از دیدگاه نگارنده، باتوجه به سبک بدنه، کلاس قیمتی و رقبای هندی یا چینی، نکات مثبت در طراحی بیرونی سوزوکی سیاز، فراوان هستند. این خودرو با طول۴,۵۴۵  و عرض ۱,۷۳۰  و ارتفاع ۱,۴۸۵  میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲,۶۵۰  میلی‌متر تولید می‌شود. با شرایط موجود، سوزوکی سیاز صرفا حدود ۹ سانتی‌متر طول بیشتر نسبت به سایپا شاهین دارد و از دیگر زوایا، مشابه است.

طراحی کابین و نمای داخلی سوزوکی سیاز

مطابق انتظار از یک خودروی اقتصادی، مواد پلاستیک خشک در سراسر داشبورد و تودری دیده می‌شوند. از سوی دیگر، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، استارت دکمه‌ای و تهویه مطبوع اتوماتیک، امکانات جالب در سوزوکی سیاز هستند.

سوزوکی سیاز نمای داخلی

در مقایسه با سایپا شاهین، طراحی داخلی سیاز دارای نکات مثبت بیشتری است. فرم خروجی‌ها هوا، چیدمان کلیدهای تهویه و زهوار نقره‌ای وسط داشبورد برای محصول سوزوکی، جلوه‌ی بهتری فراهم می‌کند. هرچند که سیاز هنوز در ایران دیده نشده اما از تصاویر موجود می‌توان نتیجه گرفت کیفیت مواد مطرفی داخل کابین، بهتر از شاهین باشد.

سوزوکی سیاز نمای پنل پشت فرمان

در کمال تعجب، صندوق عقب سیاز ۵۱۰ لیتر است و مشابه سمند یا ۴۰۵ محسوب می‌شود. محصول سوزوکی برخلاف رانا ایران خودرو یا شاهین، قابلیت جمع‌شدن صندلی عقب ندارد. سیاز به عنوان یک سدان کوچک، فضای کافی برای ۴ سرنشین بالغ فراهم می‌کند. این خودرو برای ردیف جلو، متفاوت از مدل‌های اقتصادی ساخت ایران، دارای صندلی راحت با لبه‌های جانبی است.

پیشرانه و تجهیزات فنی سوزوکی سیاز

در ابتدای مطلب گفته شد که سدان کوچک سوزوکی برای بازار ایران، موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته خواهد داشت. این مدل، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. براساس اطلاعات موجود در سایت‌های هندی و چینی، سیاز ۱/۵ لیتری در زمان ۱۳ تا ۱۴  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت، ۶ تا ۷  لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

قیمت سوزوکی سیاز در بازار جهانی و ایران

سیاز دنده اتوماتیک در کشورهای عرب خلیج فارس به قیمت ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار فروخته می‌شود. با این شرایط، مصرف کننده ایرانی احتمالا با هزینه خرید ۱/۲ میلیارد تومانی برای ارزان‌ترین سدان سوزوکی مواجه خواهد شد.

شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران، مثل جک S5 و چری X55 مدیران خودرو و حتی لاماری ایما، اختلاف قیمت چندانی با سوزوکی سیاز ندارند. این شرایط، ضمن اطلاع غالب مردم کشورمان از تولید این سدان کوچک با موتور ضعیف ساخت چین یا هند، موفقیت تجاری سیاز را مبهم جلوه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2375 ديدگاه)

    موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی سوزوکی سیاز ساخت هند
    مقایسه کنید با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ سایپا شاهین
    دقیقا توربو براش چیکار می‌کنه

    موافقم 144
    مخالفم 14
    1. علی جردن

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      چرا با شاهین مقایسه می کنید حداقل با کیا سراتو مونتاژ ۱.۶ مقایسه می کردین
      با اینکه در ایران شاهد تنوع کم بازار خودرویی بودیم ولی بنظرم سیاز هم به سرنوشت کیزاشی دچار می شه

      موافقم 40
      مخالفم 61
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10246 ديدگاه)

        پدال
        حاجی آقا اشتری عزیز
        من اعتراض دارم 😡
        یعنی چی آخه ، نازنین شاهین که حاصل تلاش مهندسانِ ایرانیست را با جوجوکی شیاژ مقایسه میکنید !!!
        والا بِلا حق هم خوب چیزیه !

        نازنین شاهین ، فقط باید با نَویگیتور مقایسه بشه و بس !
        من نمیدونم این فن مربایی‌ها کجان که بیان یاد دهند به فن سایپایی‌ها چطور از کاه کوه ساختن و … !
        حالا خوبه سایپا اِدعایی هم نداره و تازه ارزان هم میفروشه !
        بگذارید گرون بشه ، بعد ببینید چطور براش سر و دست میشکونند تا یاد بگیرید دیگه با خودروهایِ بیگانه و فرنگی مقایسش نکنید !

        موافقم 14
        مخالفم 155
        1. فرشید

          ۲۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (187 ديدگاه)

          با این قیمت لاماری رو ترجیح میدم

          موافقم 36
          مخالفم 16
        2. علی

          ۲۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (173 ديدگاه)

          مطمئنم یا تازه شاهین خریدی یا قدرت خرید ماشین بهتر از شاهین رو نداری برو به همون نازنین اشغالت بناز

          موافقم 21
          مخالفم 7
    2. نویدی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (307 ديدگاه)

      شتاب و مصرف سوخت سیاز با کوییک هشت سوپاپ 80 اسبی برابره،گشتن آشغال ترین ماشینا رو پیدا کردن برای واردات.

      موافقم 78
      مخالفم 19
    3. فقط چین

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      حالا گیریم موتور و همه چیزش از شاهین بهتر
      چه فرقی به حال ملت بیچاره میکنه فقط ماشین یک لول بالاتر از شاهین رو 2 برابر گرون تر خریدن
      از مزایای سوزوکی های ساخت هند بگم اینه که هندی ها برای مسخره کردن ایمنی با مشت میکوبن توی گلگیر و گلگیر مثل مقوا چروک میشه
      همون طویله ای که گنجشک شاهین نما با تف سرهم بندی میشه یک زمانی دومین سایت مونتاژ کادیلاک خارج خاک آمریکا بود
      ای وای

      موافقم 75
      مخالفم 18
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2375 ديدگاه)

        منظور صحبت من فاجعه در موتور شاهین و عقب‌افتادگی سایپا هست
        وقتی اصرار دارن خودشون، پیشرانه تولید کنن

        موافقم 94
        مخالفم 11
        1. فقط چین

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (106 ديدگاه)

          هدف از اصرار بر پیشرانه سازی خودکفایی نیست هدف زدن جیت من و شماست تا بتونن رد پول نفت رو بشورن .
          وگرنه خودرویی که قیمت سیستم توربو اون بیشتر از موتور تنفس طبیعی هم حجم هست اصلا تولیدش توجیح اقتصادی نداره .
          مثل زمانی که میگفتن تیبا2 10 هزاردلار خارج مشتری داره درحالی که یاریس 10 هزار دلار بود .

          موافقم 65
          مخالفم 8
        2. محسن

          ۲۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          سلام. بنده متوجه مقایسه شما نشدم. یعنی میخواهید بگید توربو شارژر شاهین اگر هم نبود و همون ۱.۵ تنفس طبیعی بود بدون توربو مشکلی نداشت مثل این سوزوکی.

          موافقم 1
          مخالفم 5
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2375 ديدگاه)

          انقدر فناوری سایپا و خودروسازی ما عقب هست که با توربو، عملکرد مشابه تنفس طبیعی ساخت هند دارد
          بدون توربو که دیگه همون موتور تیبا داریم می بینیم

          موافقم 28
          مخالفم 7
    4. amir

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2398 ديدگاه)

      مستر اشتری
      توربوی شاهین زوربو هست اسمش…. یعنی به زور کار میکنه

      موافقم 36
      مخالفم 5
    5. مهدی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      البته این موتور ام ۱۵ سایپا یک مزیت هم داره اونم برای کسایی که با این ماشین میخوان تو اژانس کار کنن یا ماشین برای کیلومتر های بالا میخوان نگهدارن هزینه لوازم پایین استهلاک کم تعمیرات راحت و تعمیرکار زیاد کلا موتور ام ۱۵ سایپا برای تاکسی ها داخل شهر خوبه مخصوصا که نسبتا خوب با گاز کار میکنه ولی برای مصرف خانوادگی و کارمندی جالب نیست به ده ها دلیل

      موافقم 15
      مخالفم 16
    6. بنده خدا

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اگه هم قیمت لنسر ۱.۶ باشه؟!

      قطعا ارزشی نداره…

      موافقم 14
      مخالفم 6
    7. JDM

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      مهندس
      توربو ارزون ترین روش افزایش قدرته
      همون افزایش قدرت بدون توربو، نیازمند قطعات تخصصی و هزینه بیشتره

      موافقم 8
      مخالفم 0
    8. Amirhossain Hossainy

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      کل داستان واردات یک شو نخ‌نما و رواست…الانتشار با اون موتور و گیربکس و سطح آپشن با قیمت بالای ۲ میلیارد واقعا منرو از واردات خودرو نا امید کرد. هدف حفظ بازار مونتاژ کارهای چینی است و تمام

      موافقم 12
      مخالفم 1
    9. مانی

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (255 ديدگاه)

      شاهین ماشین نسبتا مدرن و زیبایی هست که برای ارتقاء کیفیت آن باید کار کرد و البته نسبت به قیمت خود ماشین مناسبی هست.آیا شما سدان صفر کیلومتر مدرن تری را با این قیمت در بازار داخلی سراغ دارید؟اگر دارید لطفا آدرس آن را بدهید؟مقایسه این ماشین با سوزوکی سیاز هم فقط از بی سوادی یا غرض ورزی شخص ناشی می شود.چون کاملا معلوم هست که امکانات و بضاعت شرکت کوچکی مثل سایپا با شرکت چند ملیتی مثل سوزوکی قابل مقایسه نیست و اصلا نمی تواند از لحاظ کیفی و تکنیکی با آن رقابت کند.این مقایسه ها برای دلسوزی برای مصرف کننده ایرانی نیست و پشت آن اغراض کثیفی خوابیده هست.شک نکنید که هر کسی که خودروسازان کوچک و ضعیف داخلی با شرکت های بزرگ ژاپنی و کره ای و اروپایی و آمریکایی مقایسه می کند دلش برای مصرف کننده نسوخته است.این را به تجربه دیدم که می گویم.

      موافقم 14
      مخالفم 25
      1. ALI A

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (29 ديدگاه)

        مطمعننا شاهین سواری … که پلاستیک صندلی رو هم بعد چند سال نمیکنه…برو حالش رو ببر

        موافقم 7
        مخالفم 5
      2. Sevlan

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (15 ديدگاه)

        مثلا چه نقشه‌ی خبیصانه‌ای پشت این مقایسه شاهین و سیاز هست؟! بگو، مثال بزن،دوتا شرکت کوچک!!!! ایرانخودرو و سایپا از شرکت چند ملیتی سوزوکی بیشتر مدیر و کارمند و کارگر و کارچاق کن و دلال و… داره!!!!

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. مانی

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (255 ديدگاه)

          Sevlan
          نکته اول : تعداد بیشتر مدیر و کارمند در یک شرکت دلیل بر قوی تر بودن یک شرکت خودروسازی نیست بلکه آنچه یک شرکت خودروسازی را قوی تر از دیگران می کنه ارائه محصولاتی با کیفیت جهانی و و انباشت دانش فنی و تکنیکی بالا و برد جهانی اون شرکت در پنج قاره دنیا هست و نه تعداد مدیران و کارمندان و کارگران مازاد در آن شرکت.سوزوکی یک شرکت خصوصی و یک غول بین المللی با دانش فنی و تکنیکی بالاست و به هیچ عنوان با شرکت کوچک و ضعیفی مثل سایپا قابل مقایسه نیست.در ضمن،اختیارات مدیر سوزوکی به هیچ عنوان با مدیر سایپا قابل مقایسه نیست.فقط در یک مورد،مدیر سوزوکی راحت می تونه نیروهای مازاد شرکت رو راحت اخراج بکنه ولی آیا در مورد سایپا چنین چیزی عملی هست آیا امکانش هست که نورچشمی ها و پارتی دارهای بی مصرف یا همان «شاغلان بیکار» ولی بسیار پر نفوذ را همینطوری راحت از سایپا اخراج کرد؟آیا اگر مدیری اینکار رو بکنه خودش اخراج نمیشه؟به سئوالم خوب فکر کن.تازه این یک مورد هست.
          نکته دوم : درباره نیات پلید صحبت کردم.شما از همین سطر اول مقاله تا آخر آن را بخوان،قشنگ می بینی که هدف نویسنده فقط کوبیدن و تحقیر سوزوکی سیاز هست و جالب اینجاست که بعد برای کوبیدن شاهین میاد زیر پست های این متن سوزوکی را با شاهین مقایسه می کنه.یعنی این بابا می خواهد با یک تیر دو نشان بزند.یعنی همزمان داره یک خودروی وارداتی را می کوبه و هم داره یک خودروی داخلی را در مقایسه با آن می کوبه!!!.به نظر شما اگر این کار اقدام پلیدی نیست پس چیست؟همه خوانندگان احمق نیستند که معنای نهفته در این تاکتیک های تخریب و سیاه نمایی را نفهمند.جالبه که نویسنده درباره اکثر خودروهای وارداتی و داخلی هم از این تاکتیک استفاده می کنه.نیات پلید این هست که فقط دنبال سیاه نمایی و منفی گرایی باشی و همه اقدامات مثبت دولت و خودروسازان رو زیر سئوال ببری.نیات پلید این هست که به توهمات و توقعات غیر عملی و عوامانه خواننده گان خودت تا می تونی دامن بزنی و تا می تونی هم سقف خواسته ها رو بالا بیری تا بعدا بتونی نتایج مطلوب خودت رو درو کنی.اگه به گمان نویسنده ماشین های کم حجم و کم مصرف تویوتا و سوزوکی و هیوندای و کیا برای بازار ایران خوب نیستند پس چی خوب هستند؟مگه همه مردم دنبال مسابقه گذاشتن تو جاده ها و خیابان ها هستند که اینقدر نویسنده (برای تخریب) بر حجم موتور خودروهای وارداتی تمرکز می کنه؟اصلا میشه تو این خیابان ها و جاده های تنگ و باریک ایران حتی برای یک ساعت و بدون وفقه میشه بالای 120 کیلومتر و پر شتاب رانندگی کرد که نویسنده این همه برای تخریب خودروهای وارداتی روی حجم کم موتور اونها مانور میده.تازه همه این ماشین های وارداتی لااقل بالای 180 کیلومتر سرعت میرن…گفتنی ها زیاد هست.به اندازه کافی تومار نوشتم.خسته شدم.

          موافقم 5
          مخالفم 6
      3. پدی راکی

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        خوب پس چرا جلوی واردات درست رو گرفتن و میگیرن؟ یه کشور پهناور با جمعیت زیاد و ثروت های بیشمار می‌بایست همین شرکت های کوچولو ماشین های توی خیابونو تامین کنن؟

        موافقم 7
        مخالفم 0
    10. محسن

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      توروبوشو دیدم خیلییییی کوچیکه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    11. Taha shahbeiki

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تنفس دهان به دهان میده 😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی جردن

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    پشت آمپر آنالوگ زیبایی داره

    موافقم 44
    مخالفم 0
  3. Soroush

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    ماشین تو شهری خوبیه

    موافقم 21
    مخالفم 3
  4. Truth

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش کمتر باشه میتونه موفق باشه .
    اما این قیمت بالا برای یه ماشین فوق اقتصادی جالب نیست اصلا .

    موافقم 35
    مخالفم 0
  5. ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    امیدوارم قیمتشو مثل النترا نکنن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. Amir.🇺🇸

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ما لیاقت بیشتر از اینا رو داریم

    موافقم 27
    مخالفم 11
    1. آرین

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نمی‌خواستم اینو بگم

      ولی متاسفانه ما لیاقت بیشتر از اینا رو نداریم

      حتی اینم برامون زیادیه 💔💔💔

      موافقم 40
      مخالفم 20
      1. کسرا

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (67 ديدگاه)

        با این وضع رانندگی مردم همینم زیادیه
        تو خیابونا یمش لگن پاره راه انداختن تو خیابون اصن براشون مال و دارایی بقیه مهم نیست
        از عقب میزنن از جلو میزنن.
        موتوریا هم که از هر ور دلشون خواست رد میشن بگیری زیرشون کنی هم باید هزینه زندگی طرفو تقبل کنی

        موافقم 38
        مخالفم 8
        1. Genius

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1248 ديدگاه)

          شدیدا موافقم تو این شهرهای بلبشوتر از بمبئی بهترین ماشین تیبا و سمند و ۲۰۶ اونم مدل پایین ۷-۶ سال کار که افتاش رو کرده است.باید یه ماشین استخون دار و کاری هم باشه تو پارکینگ برای مسافرت و جاده. البته که اون چیزی که به قول بزرگشون مال خره یعنی اقتصاد مسبب تموم بدبختیای ماست . تمام

          موافقم 26
          مخالفم 5
    2. Amir Ali

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      کسی لیاقت بیشتر از اینا رو داره که ۲۴ی کار می‌کنه مولتی میلیاردر میشه یه اس کلاس میندازه زیر پاش.. نه علافای پدال

      موافقم 11
      مخالفم 13
      1. amir

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2398 ديدگاه)

        آخرش سنگین بود (علافای پدال)🤣🤣🤣🤣

        موافقم 14
        مخالفم 1
      2. ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3455 ديدگاه)

        😐😭😐

        موافقم 2
        مخالفم 1
  7. datsun

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3527 ديدگاه)

    سوزکی ماروتی هنده

    موافقم 12
    مخالفم 0
  8. پیام رحمانی

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    اقا نخرین نزدیکه

    موافقم 10
    مخالفم 9
  9. Royal Driver

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    عجب ماشین تمیز و خوبیه. یکی از بهتریناست

    موافقم 14
    مخالفم 12
  10. amir

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    نام؟ سوزوکی سیاز قیمت در ایران؟ مثل پیاز

    موافقم 11
    مخالفم 10
  11. حسین

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2834 ديدگاه)

    بنظرتون کم مصرفه؟
    گیربکس ۴ دنده داره ، ۲۰۷ صندوقدار رقیبش میشه.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  12. noir

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (385 ديدگاه)

    بدبختی فقط اینکه قیمت ماشینو دوبل میکنن نیست بدبختی دیگه اینه که انقدر کم وارد میشه تا قیمت ماشین چوبل بشه

    موافقم 12
    مخالفم 3
  13. Arshia m3csl

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    سوزوکی حس هندی داره تا ژاپنی انگار روح هندی و فرهنگ هندو ها توشه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  14. Enzo Ferrari 2008

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    دوبل میشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  15. Gabriel

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دهه۵۰ میلادی ژاپن با بمباران اتمی پودر شد در دهه۷۰ میلادی شد یه ابرقدرت!حالا اینور چطور ۳۶ ساله که یه درگیری مختصر و جزئی مرزی با کشور همسایه نه جنگ جهانی تموم شده هنوز اگه شاهین زپرتی رو باید بخریم ۵۰۰ میلیون میگن عقب ماندگیهای ناشی از جنگ تحمیلی است🫥

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. Amir Ali

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      💯 اونقدری که زنان ژاپنی کار میکنن،
      ❗ زنان ایرانی کار کنن نازا میشن.

      😂 ایرانیا رو با ژاپنیا مقایسه میکنی؟!

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. ۲۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3455 ديدگاه)

        ولی مردای ایرانی اگه ۲۴ ساعته کار کنن🤰 میشن 😐

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. sinuspersicus

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همین بنجل شرف داره به داخلیا.

    موافقم 14
    مخالفم 4
  17. مانی

    ۲۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    به نظرم سوزوکی سیاز یکی از سدان های مناسبی هست که برای واردات به ایران گزینش شد.ماشین های ساخت سوزوکی ارزان و اقتصادی و بادوام هستند.

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا