سوزوکی

سوزوکی ویتارا در تست ایمنی گوزن؛ ایمن، پایدار و متعادل

کراس اور ژاپنی سوزوکی ویتارا به تازگی در تست ایمنی گوزن شرکت کرده است. نتیجه حضور ویتارا در تست یاد شده قابل‌قبول بوده چراکه ژاپنی‌ها توانسته‌اند عملکردی ایمن و پایدار را به نمایش بگذارند.

سوزوکی ویتارا یکی از معدود کراس اورهای ساب کامپکت بازار است که با پیشرانه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. در سال ۲۰۲۰ تکنولوژی هیبریدی در سینه خودروی موردبحث ما جای گرفت و دیگر خبری از پیشرانه بنزینی برای بازارهای اروپایی نبود. ویتارا خودروی بسیار سریعی است اما قطعاً از دیدن عملکرد آن در تست گوزن و عبور از مخروط‌های در نظر گرفته شده سورپرایز خواهید شد.

مجله km77 اخیراً اقدام به تست ویتارا مجهز به همان پیشرانه موردبحث کرده است. پیشرانه ۱.۴ لیتری هیبریدی کراس اور سوزوکی قدرت ۱۲۹ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتون متر تولید می‌کند. برای مقایسه باید دانست تنها کراس اور ساب کامپکت دیگر در بازار اروپا که از سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه هیبریدی سود می‌برد تویوتا یاریس کراس نام دارد. همچنین سوزوکی S-Cross نیز در دسترس خریداران قرار گرفته اما کمی بزرگ‌تر و گران‌تر از ویتاراست.

خودروی موردبحث از لاستیک‌های کانتیننتال اکو کانتکت ۵ با رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کند. لاستیک‌های یاد شده کاملاً مخصوص استفاده‌های جاده‌ای هستند و نباید با آن‌ها به فکر آفرود بود بنابراین ویتارا باید بتواند چسبندگی زیادی در مانورهای ناگهانی تست گوزن داشته باشد. راننده در تست اول با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و بدون برخورد با مخروط‌ها تست را به پایان می‌رساند. سوزوکی ویتارا در تست موردبحث پایدار بوده و راننده از فرمان دقیق و مستقیم خودرو سخن می‌گوید. سیستم پایداری الکترونیکی نیز کار خود را به خوبی انجام داده و با کاهش سرعت آن باعث کنترل بهتر می‌شود. در تست دوم سرعت خودرو کمی افزایش یافته و اگرچه بیش فرمانی قابل‌توجهی وجود دارد اما ویتارا همچنان بدون برخورد با مخروط‌ها مانورها را انجام می‌دهد. بالاترین سرعتی که ویتارا ثبت می‌کند ۷۵ کیلومتر در ساعت است. حتی در تست‌هایی که کراس اور سوزوکی سربلند نبوده هم شاهد واکنش‌های قابل پیش‌بینی و احساس ایمنی کلی آن هستیم. جالب آنکه ویتارا در تست‌های اسلالوم ۱۸ متر بهتر هم ظاهر می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    ما هنوز سری آخر مونتاژی رو صفرش تو بازار داریم پس حالا حالا فکر نکنم بیاد داخل🙃
    فعلا خودروسازان گرام مشغول واردات انحصاریشون هستن🙂

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      خیلی خوبه بیاد ، تو ایران خیلی هوادار داره سوزوکی ، چرا عکسی از داخلش نذاشتین

      موافقم 12
      مخالفم 0
    2. RENAULT5

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      اینا ساخت هندن یا ژاپن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرید

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ویتارای اونا و ویتارای ما!
    قیمتای اونا و قیمتای ما!

    گرچه من ظاهر ویتارای قبلی رو بیشتر میپسندم ولی تکنولوژی و قابلیتهای مدل جدید به مراتب بیشتر و بالاتره

    موافقم 22
    مخالفم 0
  3. Teta

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جاش تو ایران خالیه .

    موافقم 16
    مخالفم 0
  4. R

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    عقبشو دادن یه بچه نقاشی کرده مخصوصا چراغاش

    موافقم 10
    مخالفم 8
  5. آرین

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    کاش موتور این هم طولی نصب میشد و حجم بیشتری داشت.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا