تسلا

انفجار تسلا مدل S با آدمک ایلان ماسک درون آن!

این داستان در فنلاند اتفاق افتاده یعنی جایی که توماس کاتانین مالک یک دستگاه تسلا مدل S سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفته خودروی خود را منفجر کند!

البته او به دنبال جلب‌توجه صرف نبوده بلکه به نظر می‌رسد تصمیم او ناشی از خشم و ناامیدی بوده است.

بر اساس آنچه در ویدئوی منتشر شده دیده می‌شود، پس از دوره‌ای لذت‌بخش از مالکیت این خودرو چندین خطا در پشت آمپرها ظاهر شده و برای رساندن خودرو به مرکز سرویس تسلا مالک مجبور به استفاده از یدک‌کش می‌شود.

پس از یک ماه مالک نامه‌ای از تسلا دریافت می‌کند مبنی بر اینکه خودرو بدون تعویض مجموعه باتری نمی‌تواند درست شود و این کار هزینه‌ای ۲۰ هزار یورویی دارد. در نظر داشته باشید که این خودرو ۸ سال سن داشته و بنابراین دیگر شامل گارانتی نمی‌شود.

ما از داستان کامل خبر نداریم اما مالک نگران بوده که شاید با تعویض باتری خودرو به‌صورت کامل درست نشود و هزینه‌های آن بالاتر از چیزی باشد که قبلاً اعلام شده است.

این مالک ناراضی تصمیم گرفته خودروی خود را با استفاده از ۳۰ کیلوگرم دینامیت منفجر کند. تیم مسئول این انفجار همچنین آدمک ایلان ماسک مدیرعامل تسلا را نیز درون خودرو قرار داده‌اند.

خب پس از انفجار تنها چند تکه از خودرو باقی مانده اما به نظر می‌رسد مالک از نتیجه کار راضی بوده است! او می‌گوید احتمالاً اولین نفری است که یک تسلا را منفجر می‌کند.

به‌هرحال صرف‌نظر از آنچه در واقعیت اتفاق افتاده، نگرانی‌ها درباره هزینه‌های نگهداری خودروهای الکتریکی پس از پایان دوران گارانتی واقعاً جدی است. این موضوع به ویژه درباره تسلا صدق می‌کند چراکه اکوسیستمی بسته دارد و بنابراین فرصت‌های زیادی برای شرکت‌های متفرقه وجود ندارد.

قبلاً نیز اخبار زیادی درباره هزینه‌های بالای تعویض باتری‌ها وجود دارد. یکی از متخصصان تعمیر محصولات تسلا قبلاً به سختی‌های تعویض و تعمیر باتری و سایر بخش‌های محصولات این شرکت اشاره داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2175 ديدگاه)

    ۲۰ هزار یورو تقریبا معادل ۳۰ هزار دلار هست ، یعنی هزینه ی باتری به ازای هر سال حدود ۴ هزار دلار هست
    عقط با در نظر گرفتن هزینه باتری، هزینه ی نگهداری خودرو های برقی خیلی بالا هست ، البته با چشم میشی از دیگر هزینه ها

    موافقم 36
    مخالفم 10
    1. ممد ژانگولر

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3597 ديدگاه)

      ایلان ماسکو باید بخاطر اینکاراش ممنوع الورود و ممنوع الخروج‌ کرد و دادگاه بین المللی تشکیل داد و تمام ثروتشو به نفع مستمندان مسدود و اجرا گذاشت 😎

      موافقم 25
      مخالفم 35
      1. 🤍Audi e_tron gt🤍

        ۲۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        عجب😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
        اینا چشونه رو من درک نمی کنم
        خب تسلا خودتو نمی خواستی چرا منفجرش می کنی می دادیش به من😂😂

        موافقم 21
        مخالفم 8
    2. SS

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (745 ديدگاه)

      بجاش روغن موتور عوض نمیکنی پس هزینه نگهداری خیلی کمی داره 😏
      یعنی 25 بار در سال روغن موتور عوض کنی باز ارزونتر در میاد

      موافقم 8
      مخالفم 20
    3. جناب ایکس

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      تنها چیزی از ایلان ماسک که خوشم میاد همون عکسشه که با یه ژست خاص داره سیگار میکشه و میم هایی که ازش دراومدن😂😂😂

      موافقم 8
      مخالفم 6
  2. Aran+Milan

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    کسایی که عاشق ماشین هستن به ماشین صرفا بعنوان وسیله ای برای حمل و نقل نگاه نمیکنن ولی با برقی شدن عاشقان خودرو قراره حسابی بخوره تو ذوقشون

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. یک کاربر

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (148 ديدگاه)

      باتری های که جدید تولید و در اینده تولید خواهند شد عمر طولانی تر دارند. فناوری باتری سیر تکاملی تدریجی دارد.

      نمونه باتری LTO را زیمنس برای وسایل نقلیه، ۱۵ سال گارانتی میکند. نکته دیگر عمر تجاری یک خودرو در همین حدود هست بعد ان فرسوده محسوب میشود .

      در ایران ما یک خودرو ۴۰ تا ۵۰ سال استفاده میکنیم . در حالیکه در امریکا هر ۵ سال خودرو عوض میکنند .

      از لحاظ منطق هم بررسی کنیم عمر مثلا باتری یک گوشی یا ماشین سواری با توجه به عمر تجاری ان توجیه دارد . مثلا باتری گوشی موبایل شما باتری طراحی کنید ۲۰ سال عمر کند فقط هزینه اضافی بر مشتری تحمیل میکنید. چون نوع بازار بگونه ای هست افراد بعد ۳ تا ۴ سال بدنبال مدل های جدید با فناوری به روز تر می روند .

      در حالیکه مثلا کامیون و نوع خودرو سواری یا تجاری ، لوکس هرکدام عمر تجاری خاصی دارند . مثلا کامیون باید ۲۰ تا ۳۰ سال حداقل دوام بیاورد .

      در اینده با کاهش قیمت باتری ها به ۵۰ دلار در هر کیلووات و افزایش عمر انها و رشد فناوری ، تعویض باتری ها از لحاظ قیمت بصرفه تر خواهد شد.

      در اروپا میدانیم فولکس واگن برنامه ساخت ۳ تا ۵ کارخانه باتری در اروپا دارد ، هزینه باتری مطمئنا کاهشی خواهد شد.

      موافقم 26
      مخالفم 3
      1. بهنام

        ۲۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (987 ديدگاه)

        نمی‌دونم چرا ایرانی ها فکر میکنن آمریکا و اروپایی ها خیلی پولداران که میگن هر پنج سال خودرو عوض میکنن
        اینطوری که فکر میکنید هم نیست
        درسته خیلی شرایط آسان تر و متنوع تری برای خرید اقساط یا لیزینگ دارن ولی بازم قشر کم در آمدی زیادی دارن با توجه به هزینه های زندگی پول خرید یه خودروی نو رو ندارن
        گواه این موضوع هم واقعیت هست که خودروهای ده پانزده سال کارکرد زیادی تو کشورشان در حال استفاده س
        و به همین خاطر خودروهای کم استهلاک تر رو حتی با امکانات کم تر یا جذابیت رانندگی کم تر نسبت به بعضی رقبا انتخاب میکنن

        موافقم 31
        مخالفم 13
        1. یک کاربر

          ۲۹ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (148 ديدگاه)

          اینو قبول دارم که همه ماشین ها در انور هم نو نیستند ، اما میانگین ۵ سال عوض میکنند. یعنی شخص در اروپا ۲۰ سال گواهینامه گرفته حداقل۳ تا ۴ نسل ماشین عوض میکنه.

          در ایران هم دقت کنی ، کسی که تازه گواهینامه گرفته یا تازه ماشین راندن یادگرفته ، یکدفعه ماشین نو نمیخره ، ماشین دست دوم ارزان قیمت میخره تا هزینه کم بدهد. بعد چند سال که مهارتش بیشتر شد ، میره خودروهای به روز و نو میخره و هزینه بیشتری میده.

          در اروپا و امریکا هم دست یه تازه کار و ناشی ماشین صفر گران قیمت نمیدهند دقت کنی، اغلب ماشین های دست ۲ براش میگیرند تا رانندگی اش بهتر بشه و کمتر هزینه بدهند.

          بعد دست دوم داریم تا دست دوم ، ایران پیکان دهه ۶۰ ، توی اونجا مثلا کرولا ۲۰۱۲ .دست ۲ ماهم با دست دوم انها یکی نیست

          موافقم 6
          مخالفم 4
  3. بهنام

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (833 ديدگاه)

    یعنی انتظار دارن ماشین تا ابد درست مثل روز اول کار کنه ؟ یا ما عادت کردیم ماشین از کارخونه میاد بیرون باید توسط خودمون کامل بشه یا اونا دیگه بیش از حد پر توقع شدن .

    موافقم 22
    مخالفم 6
  4. Hosein

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بیشعور چرا پوکوندیش…میدادیش به من😁
    این سوار ماشین ایرانی بشه به جا ماشین خودشو منفجر می‌کنه با صد کیلو دینامیت

    موافقم 17
    مخالفم 3
  5. شاعر

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    من میدونم چرا این کارو کرد
    این بابا میخواست ماشین رو بفروشه الان 5 هزار یورو هم ازش نمیخریدنش چون 20 هزارتا فقط باتری میخواد. پس میاد یه فکر بکر میکنه
    ماشین رو منفجر میکنه و ویدیو رو میزاره یوتیوب
    کافیه ویدیو یه میلیون بازدید داشته باشه تا یوتیوب 50 هزار دلار بابت تبلیغاتی که وسط ویدیو پخش میکنه بهش پول بده
    اینجوری میشه از ماشینی که 5 هزار دلار نمی ارزید 50 هزار دلار پول دراورد

    موافقم 38
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ملت کنجکاو بازدید رو به ۱۰۰ میلیون میرسونن. چه ویدئو های بی سر و تهی که تو یوتوب الکی به همچین بازدید هایی رسیدن

      موافقم 15
      مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      تو فنلاند یه عکس تو آتلیه بندازی برات ایمیل کنن ۵۰ یورو هزینه داره. همچین ویدیویی مطمئنا بیشتر از ۲۰ هزار یورو واسه طرف آب میخورده. به نظرم دنبال درامد یوتیوبی بودن

      موافقم 13
      مخالفم 0
    3. SS

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (745 ديدگاه)

      البته یوتیوب برای “یک ویدئو” چنین پولی نمیده و باید ویدئو های ادامه دار و سابسکرایبر داشته باشه تا چنین پول هایی بگیره
      هر ویو در یوتیوب برای کانالهای معروف 0.0025 دلار پرداختی داره
      ولی خب از تب معروف شدن نمیشه گذشت و افراد هرکاری میکنن که جلب توجه کنن

      موافقم 8
      مخالفم 0
    4. علی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      واقعا افرین بر این تفکر !

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. دانیال

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    از چشاش معلومه آدم کینه ایه
    بد انتقامی گرفت😑
    ساختن همچنین ویدویی کار خیلی هزینه بری هستش . یا این یه شخص عادی نیست یا فنلاندی ها خیلی پولدارن

    موافقم 8
    مخالفم 3
  7. SF90 STRADALE

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3906 ديدگاه)

    نمیشه یکطرفه قضاوت کرد
    الکتریکی و درون سوز دوتاشون هزینه نگهداری دارن
    ولی الکتریکی ها بهترین کاربردشون درون شهری هست
    کسی که نه بخواد بره پیست ، نه دریفت بزنه ، نه صدای اگزوز براش مهم باشه و کلاً هیجان براش اهمیتی نداشته باشه و فقط میخواد با آرامش رانندگی کنه
    چیزی که واضحه ، به الکتریکی ها نمیشه مثل درون سوزها فشار بیاریم و زودتر به فنا میرن

    موافقم 15
    مخالفم 3
  8. امیر

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بنظرم هیچ دلیلی جز دیده شدن نمیتونه به این کار منجر بشه
    قبلا هم همچین نمونه ای دیده بودیم(مرد مضحک روسی!)
    تجهیزات فیلم برداری و ایمنی و …. همشون هزینه بالایی براش داشتن!

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. یاس ی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    الان 30 هزار یورو هزینه این نمایش کردی خوب میرفتی باطری ماشین عوض میکردی کمتر هزینه داشت. بحث نمایش این قضیه بیشتر از بحث ناراحتی مهم بود.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  10. M.Kazem.K

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    این مطلب به وضوح هزینه های نگهداری وحشتناک الکتریکی ها بعد گذشت چند سال رو نشون میده !!

    بنظرم طرف کار غیر عقلانی و عجیبی هم نکرد ، راحت با بازدید و لایک های این ویدیو خسارتش جبران میشه ! البته منکر این نیستم دوستمون یکم مشکلات روحی روانی داشت ….😅

    ولی عجب انفجاری بود جیگرم حال اومد ! 😂

    موافقم 8
    مخالفم 10
  11. Carbonado Aventador

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4475 ديدگاه)

    عدد و رقتم اشتباهه..
    من تو معدن دوره کار اموزی میگذروندم..
    با یک کیلو دینامیت یه کوه رو میاوردن پایین…
    ۳۰ کیلو دینامیت میتونه یه منطقه تهرانو با خاک یکسان کنه!!!

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. میثم

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3543 ديدگاه)

      اگه با ۳۰ کیلو دینامیت بشه یه منطقه تهرانو با خاک یکسان کرد دیگه چه نیازی به بمب اتمه ؟؟؟
      با ۳۰۰ کیلو دینامیت میشه کل تهرانو از بین برد.

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. جناب ایکس

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      کوه فرق داره با منطقه تهران فک کنما! چچن کوه ریزش میکنه ولی مناطق تهران نه!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    برگام😂😂😂هرروز شاهد موج جدیدی از گند بالا آوردن تسلا هستیم…

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. یک کاربر

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اینو قبول دارم که همه ماشین ها در انور هم نو نیستند ، اما میانگین ۵ سال عوض میکنند. یعنی شخص در اروپا ۲۰ سال گواهینامه گرفته حداقل۳ تا ۴ نسل ماشین عوض میکنه.

    در ایران هم دقت کنی ، کسی که تازه گواهینامه گرفته یا تازه ماشین راندن یادگرفته ، یکدفعه ماشین نو نمیخره ، ماشین دست دوم ارزان قیمت میخره تا هزینه کم بدهد. بعد چند سال که مهارتش بیشتر شد ، میره خودروهای به روز و نو میخره و هزینه بیشتری میده.

    در اروپا و امریکا هم دست یه تازه کار و ناشی ماشین صفر گران قیمت نمیدهند دقت کنی، اغلب ماشین های دست ۲ براش میگیرند تا رانندگی اش بهتر بشه و کمتر هزینه بدهند.

    بعد دست دوم داریم تا دست دوم ، ایران پیکان دهه ۶۰ ، توی اونجا مثلا کرولا ۲۰۱۲ .دست ۲ ماهم با دست دوم انها یکی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. mm-yarlou

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اه چرا به من نگفتی با پرایدم تاخ میزدیم خیلی هم کم مصرف

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. Farzad

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این یک حرکت اعتراضی زیبا ، مفهومی و با ارزش بود مخصوصا که از آدمک ایلان ماسک استفاده کرد و پیام های زیادی برای جهان داشت .
    مالکان قبلا از هم این مدل حرکات انجام دادن مثل آتش زدن بی ام و جلوی خود کمپانی بی ام و یا پرت کردن مرسدس بنز از آسمون با هلی کوپتر و …
    امیدوارم شاهد این حرکات روی فرغون های داخلی هم باشیم .

    موافقم 13
    مخالفم 2
  16. Elmiraj

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3121 ديدگاه)

    با ورود سلول های ۴۶۸۰ به ماشین های تسلا دیگر این مشکل هم به تاریخ خواهد پیوست….

    سلول های ۴۶۸۰ در ۱.۶ میلیون کیلومتر هیچ افتی ظرفیت ندارن و توانایی پشتیبانی از ۱۵ هزار چرخه شارژ-دشارژ را از خود نشان داده اند .
    .
    .
    (( همین که سلولهای ساخت ۲۰۰۶ تونستن ۸ سال کار کنن نشان از پیشرو بودن تسلا هست ))

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. Behrouz. anzali

      ۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (372 ديدگاه)

      توی توهم هستی حاجی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Alireza

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    کاری به ناراحتیش از تسلا ندارم ولی واقعا به دنبال جلب نظر نمیباشد؟ اون که gt63 رو اتیش زدم حتما اتفاقی فیلم گرفته دستش خورده اپلود کرده یوتیوب

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا