تسلا

معرفی تسلا مدل 3 جدید با افزایش برد و تغییرات داخلی و بیرونی

نسخهٔ فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ با تغییرات ظاهری، به‌روزرسانی‌های داخلی، بهبود آیرودینامیک و افزایش ۱۱ درصدی شعاع حرکتی معرفی شده است.

شش سال پس از معرفی تسلا مدل ۳، این خودروی الکتریکی محبوب مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. مدل ۳ جدید علاوه بر طراحی بیرونی تازه، به‌روزرسانی‌هایی را در داخل و مجموعه‌ای از دیگر ارتقاءها را هم تجربه کرده است که برد خودرو را افزایش می‌دهند. در ظاهر، همان‌طور که از فیس‌لیفت‌های میان‌دوره‌ای انتظار می‌رود، بزرگ‌ترین تغییرات در نمای جلو و عقب صورت گرفته است.

در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های باریک‌تر با دی‌لایت هستیم که بالای سپری بروز شده با خطوط جدید و ورودی هوایی در پایین قرار گرفته‌اند. در عقب نیز چراغ‌های LED جدیدی به چشم می‌خورند. تسلا همچنین رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی جدیدی را هم برای مدل ۳ در نظر گرفته است.

به‌روزرسانی‌های داخلی سدان الکتریکی تسلا اما اهمیت بیشتری نسبت به تغییرات بیرونی دارند. در اینجا فلسفهٔ ساده‌گرایانه همچنان حفظ شده اما تسلا داشبورد جدیدی را طراحی کرده که به نورپردازی مجهز بوده و تا روی درها کشیده شده است. علاوه بر این، برای مدل ۳ رو دری‌های جدید و غربیلک فرمان جدیدی طراحی شده که دکمهٔ راهنماها را در خود جای داده است. این یعنی تسلا دسته‌راهنما را حذف و انتخاب‌گر دنده را هم به نمایشگر لمسی منتقل کرده که می‌تواند تصمیم بحث‌برانگیزی باشد.

برای سرنشینان عقب یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی در نظر گرفته شده که امکان کنترل سیستم تهویه و دسترسی به سرگرمی‌های مختلف را فراهم می‌کند. نمایشگر جلو هم از ۱۵ اینچی به ۱۵.۴ اینچی افزایش پیدا کرده و حالا حاشیه باریک‌تری دارد. در همین حال، خریداران امکان سفارش سیستم صوتی بهبودیافته با ۱۷ بلندگو را خواهند داشت. بهبود صندلی‌ها، اضافه شدن تهویه به صندلی‌های جلو و افزایش ظرفیت صندوق بار از ۵۶۱ به ۵۹۴ لیتر هم از دیگر اصلاحات داخلی این سدان الکتریکی هستند.

تسلا هنوز مشخصات مدل ۳ فیس‌لیفت را برای بازار ایالات‌متحده منتشر نکرده اما میدانیم که برد آن در اروپا ۱۱ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این یعنی برد نسخهٔ پایه محرک عقب استاندارد طبق معیارهای WLTP به ۵۵۵ کیلومتر می‌رسد درحالی‌که این عدد برای نسخهٔ دوربرد ۶۷۷ کیلومتر خواهد بود. نسخهٔ برد استاندارد ظرف ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نسخهٔ دو موتوره این کار را در ۴.۴ ثانیه انجام می‌دهد. تسلا فعلاً مشخصات نسخهٔ فیس‌لیفت مدل ۳ پرفورمنس را اعلام نکرده است.

هنوز مشخص نیست که تسلا برای افزایش برد مدل ۳ در باطری‌ها تغییری ایجاد کرده یا نه ولی میدانیم که ضریب درگ از ۰.۲۳ به ۰.۲۱۹ کاهش پیدا کرده که بدون شک به افزایش شعاع حرکتی خودرو کمک می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. TRD PRO

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که اکثر کنترلر های تسلا از طریق نمایشگر شده جا داره خیلی راجبش تحقیق کنن .
    حتی انتخاب گر دنده هم از طریق نمایشگره !
    مثلا به هر علتی دسترسی به نمایشگر مختل بشه باید چی کرد ؟
    ابن همه افراط تسلا تو حذف همه کنترلر ها و انتقال به نمایشگرش ، واقعا عجیبه .

    موافقم 93
    مخالفم 13
    1. net

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      صفحه نمایش مثل مانیتور شناور هست بد شده اگر مثل صفحه نمایش عمودی مستطیلی زیبا و به روز وانت فورد رنجر ۲۰۲۲ بود و چسبیده بود به داشبورد قشنگتر میشد. صندوق عقب ماشین کشیده نیست بد هست.چراغ عقب وسطش خالی c شکل هست بد شده.زه خط سفید نازک اطراف شیشه دربها نداره بد شده

      موافقم 10
      مخالفم 55
    2. Sina_carshow

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (67 ديدگاه)

      دنده به صورت لمسی قسمت پایینی نمایشگر هم وجود داره

      موافقم 10
      مخالفم 20
      1. حسام

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (92 ديدگاه)

        خو فرقش چیه کلا مربوط به برق میشه نمایشگر یا لمسی!!
        برق ماشین دچار اختلال بشه یا تسلا دیر آپدیت بده برای ماشیناش دیگه نمیتونی برونیش😂

        موافقم 10
        مخالفم 10
        1. heshmat021

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (329 ديدگاه)

          الان بقیه خودرو ساز ها همه چی برقیه مشکلی بوده؟
          فرمان برقی
          پدال ها برقی
          دریچه گاز برقی

          دنده هم که خیلی ماشین ها دکمه ای بوده ، آنچنان فرقی از نظر لمسی نداره
          فرقش تو استفاده فقط بنظرم اذیت کنه

          موافقم 17
          مخالفم 3
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    واقعا باید ماشینئهای تسلا رو سوار بشید
    هر چیز خوبی که از هر ماشینی دیدن تو تسلا جمع کردن
    بعد یه سری چیز هایی رو خودشون اختراع کردن که تکمیل بکنن
    من طرفدار هشت سیلندر هستم ولی بخوام یه روزی یه سدان بگیرم قطعا مدل 3 میگیرم

    موافقم 40
    مخالفم 67
    1. amir-z

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      جواب هشت سیلندر ها :
      (تو طرفداری ، هواداری ….. ما داریم اینجا زحمت میکشیم)

      موافقم 82
      مخالفم 9
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        من خودم سرسخت مخالف سدان اسپورت چهار چرخ محرک هستم
        لذت هیچ چیز با یه هشت سیلندر دیفرانسیل عقب عوض نمیکنم
        ولی وقتی هدف اسودگی باشه یه سدان کم هزینه سریع راحت و ساکت
        که خیلی وقت ها لازم نیست پشت فرمون حتی رانندگی بکنی و کلی تجهیزات تکنولوژی داره که حتی به گوشی هم احتیاج پیدا نکنی
        کی چنین چیزی نمیخواد ؟
        الان دیدم پورت تایپ سی 60 وات براش گذاشتن من هیچ ماشینی ندیدم تا الان
        تسلا ماشین های همه چی تموم میسازه
        ولی کسی که سرش درد میکنه واسه دردسر های ماشین هشت سیلندر معلوم خوشش نیاد
        بقیه شرکت ها هم باید این کار بکنن ماشین از حالت تک بعدی خودش خارج بکنن با بقیه قسمت های زندگی سازگارش بکنن

        موافقم 29
        مخالفم 24
    2. Sina_carshow

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (67 ديدگاه)

      من خودم یوتوبر هستم و بررسی ماشین رو اخیرن استارت زدم و باور کنید سواریش پا به پای بهترینا میاد
      میدونم کیفیتش بده و حق داره کوبیده بشه حتی ماشینی ک دست من بود هم مشکلای منتاژی داشت ولی اینقدر رانندگی باهاشون خوبه جز شتابشون هندلینگ و پاسخ دهی به گاز و ترمز که بازم انتخابم تسلا هست.

      موافقم 24
      مخالفم 31
  3. مردیم از خوشی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    هنوز عجیبه طراحیش ولی به شدت زیبا تر از نسل قبل شده
    تازه داره رقابت الکتریکی ها جذاب میشه
    اگه مشکلات مونتاژ را حل کرده باشه کار برا رقبا خیلی سخت میشه

    موافقم 37
    مخالفم 4
  4. مجتبی .

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    حذف دسته راهنما درحالیکه سیستم خودران کامل نیست اشتباهه. حالا تخفیف دادی درست ولی اینقدر صرفه جویی نکن. فردا مثل سایپا زه بغل ودسته راهنما روآپشن میفروشه.

    موافقم 21
    مخالفم 19
  5. اشکان

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (272 ديدگاه)

    به نظرم بهتر از قبل شده ، کیفیت داخلش ام به نظر میاد بهتر شده باشه….

    کسی خبر داره از وضعیت مدل ۲ ؟!

    موافقم 21
    مخالفم 3
  6. hssn

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (477 ديدگاه)

    فیس نسبتا خوبی پیدا کرده هرچند تغییراتش جزییه
    فقط سوالی که دارم اینه ، سازمان استانداردها و غیره آمریکا به این کابینتی که جای داشبورد گذاشتن داخل ماشین ایراد نمیگیره؟

    موافقم 9
    مخالفم 10
  7. amirmohammmad

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اگر مشکلات کیفیت و مونتاژ و ترمز و نرم افزار رو حل کرده باشن خیلی عالی میشه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  8. Absurd Hero

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (166 ديدگاه)

    بعضیا فکر میکنن فلسفه این ساده سازی ها حرکت به سمت مدرن شدنه، ولی همه‌ی اینا بخاطر اینه که مثلاً با حذف هر مورد چند دلار تو هزینه تولید صرفه جویی کنه

    موافقم 28
    مخالفم 10
  9. AMANTE

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    ظاهر اش شیک تر شده.
    ولی کنترل انتخاب دنده رو منتقل کردن به صفحه نمایش درحالی که خیلی مورد درباره ی از کار افتادن نمایشگر برای مدت های مختلف گزارش شده کار ریسکی هست.

    موافقم 6
    مخالفم 8
  10. Tesla

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    پرفروش ترین سدان جهان 😍😍

    موافقم 16
    مخالفم 65
    1. sinasvj

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (245 ديدگاه)

      منظورت فولکس واگن بیتله؟

      موافقم 22
      مخالفم 17
    2. مجتبی .

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1169 ديدگاه)

      دوست عزیز درسته ایشون کاملا رومخه وحتی طرفدارای تسلاروهم گاهی آزار میده ولی لطفا اینطوری خطاب نکنین.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    بهتر و بهینه تر از قبل شده ، مدل فعلی هم جزو بهینه ترین برقی ها از نظر مصرف انرژی و قدرته این ماشین که هم سخت افزارش بهبود پیدا کرده هم آیرودینامیک تر شده قطعا فروشش رو بالاتر میبره

    موافقم 17
    مخالفم 4
  12. Tesla

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    نسخه پرفورمنس نسبت به نسل قبلی حدود ۱۰۰ اسب بخار قویتر شده و شتابش از ۳/۱ ثانیه به حدود ۲/۸ ثانیه رسیده که همچین قدرت و شتابی برای یک سدان ۶۰ هزار دلاری شگفت انگیز و باورنکردنی هست ( به هر حال تسلا کبیر باید یکجوری خودش را نسبت به دیگران متمایز و برتر کند ) البته بهبود های آیرودینامیکی در این پرفورمنس فوق العاده هم نقش موثری داشتند به گونه ای که الان مدل ۳ کبیر در کنار لوسید ایر ، آیرودینامیک ترین خودرو های استاندارد جهان هستند ⚡️⚡️⚡️💪🇺🇸🇺🇸

    موافقم 23
    مخالفم 52
    1. sinasvj

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (245 ديدگاه)

      آیرودینامیکو تعریف کن

      موافقم 26
      مخالفم 8
  13. Alireza

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (754 ديدگاه)

    طراحی خارجی پیشرفت طراحی داخلی پسرفت

    موافقم 7
    مخالفم 5
  14. mercedesamg

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    تسلا فن‌ها بشتابید!

    موافقم 16
    مخالفم 11
  15. mojavad

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جا شکرش باقیه فرمون داره
    سال بعد فک کنم پدال گاز و فرمون رو هم ببرن تو نمایشگر
    2سال دیگه یه نمایشگر تحویل میدن که زیرش چرخه

    موافقم 21
    مخالفم 7
  16. محمدمهدی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظر بنده دیگه بیش از ساده هستش ، نه داشبورد طرح چوبی نه دکمه ای نه …. فرمانش هم خیلی بی روح و ساده هستش . حتی در طرح بدنه و چراغ ها اگه مقایسه کنید با دیگر شرکت ها مثل آئودی ، ب ام و ، دوج و … دیگه در این حد ، بیش از ساده هستش .

    موافقم 5
    مخالفم 5
  17. M.83

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    ماشینای برقی با اینکه نیازی نیست ولی باید جایگزین جلوپنجره ی چیزی طراحی بشه
    مثل صورت بدون دماغ و دهنه
    یا اینکه مثل مکلارن اسپیدتیل و اسپارک دماغه نوک تیز خیلی آیرودینامیک باشه

    موافقم 0
    مخالفم 10
  18. Enayat

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    من نمی دوم چرا تسلا برای افزایش سرعت خط تولید هی داره از سره و ته بعضی چیزها می زنه! مثل دسته راهنما ها!
    پشت آمپر ها! و چپانده همه کنترلی ها داخل یه نمایشگر
    در برخورد اول شاید جالب و تازگی داشته ولی دراز مدت واقعا از نظر ارگونومی رو اعصاب هست

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. Micro

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اکثرش داره به نفع کارخونه تموم میشه .
      جزئیات و هزینه طراحی کمتر به اسم طراحی کمینه گرا و مینیمالیسم جا زده میشه ، گیگا پرس و عدم قابلیت تعمیر بعد تصادف به اسم کاهش هزینه تولید ، مشکلات مونتاژی متعدد تو نمونه های مختلف به بهانه تولید سریع تر و … .
      اما همه ی اینا زیر بار تبلیغات هدفمند طوری جلوه میکنه که انگار همش باعث میشه قیمت خودرو پایین باشه و به نفع مشتری . در حالیکه سود اولیه رو کارخونه داره میبره و از حاشیه سودش هم گهگاهی برای جنگ قیمت با شرکتای دیگه استفاده میکنه ؛ یه پیروزی کثیف .

      موافقم 6
      مخالفم 5
  19. سالار بان فصل

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغ عقبش سوبارویی شده

    موافقم 4
    مخالفم 4
  20. اذرگون

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اطاعاتی که داده میشه بقبه خوبه برن از روش سرگرمی درست کنند ، من فقط اسم یک ایده رو میارم که کوتاهست ، خوبه از خیالات بقیه هم استفاده بشه نمیدونم میشه استفاده کرد ویا نه ، در این ماشین چیزی که توجه من رو جلب کرد اون سگ زیبا ، بامزه وخوشگل بود 😘😘😘😘😘

    موافقم 2
    مخالفم 2
  21. samurai

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    فرمونشم بر میداشتی بجاش مانیتور میذاشتی کلا میشد برهووت پلاستیکی :))

    موافقم 8
    مخالفم 5
  22. griffon

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    من که از طراحی تسلا خوشم نمیاد شما چی ولی جا داره به ایلان ماسک واسه پیدا کردن رگ خواب بازار و ایده جنجالیش یه آفرین بگیم اولین شرکتی که گسترده و موثر وارد این حوزه شد تسلا بود اگر بتونن برق رو از غیر بنزین بگیرن چرا برقی نباشن ماشینا

    موافقم 2
    مخالفم 2
  23. همایون

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (582 ديدگاه)

    طراحی داخلی رو همچنان دوست ندارم ولی چراغهای جلو و عقب واقعا خیلی بهتر شده و ماشین رو از اون حالت قورباغه ای در اورده احتمالا به زودی همین تغییرات رو
    مدلY اعمال میشه که واقعا جذابش میکنه و میره سمت پرفروشترین مدل اتومبیل شدن تو دنیا.واقعا کی فکر میکرد مدل Y که اصلا شبیه شاسی بلند نبود و به زور تو عکسها میشد فرقش با مدل سه رو تشخیص داد یه روزی انقدر خواستگار پیدا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا