تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. mohsen

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. می خواستم بگم کلاً خرید ماشین ایرانی فقط شانس است و بس.پدرم حدود 7 ماهیه که یدونه ef7 بنزینی خریده. تا حالا 3 بار مشهد رفته دو بار اصفهان. 13000 تا هم کار کرده. مصرفش هم تو مسافرت حدود 8 لیتره البته تا اونجا که شده هم ماشین پر بوده هم صندوق. دو بار سرویس دوره ای رفته. تا حالا پنچر هم نشده چه برسه به خراب شدن و تعمیر لازمی. همینجا دست متخصصای وطنی رو می بوسم که با و جود این همه تحریم چنین خودروی با کیفیتی تولید کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      خودروی با کیفیت سوار نشدیم که به سمند می گیم با کیفیت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. fireday

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دوستان گرامی من خودم در مورد این ماشین وقت خریدنش خیلی تحقیق کردم. به نتیجه رسیدم که ماشین خوبیه برای خانواده و به صرفه. ایرادشم یادم میاد فقط روغن ریزیش بود که رفع شد.
    ef7 از 88 تولید آزمایشیش شروع شد.یارو بود مدل 88 داشت هیچ مشکلی نداشت و سالم. من تو 5 تا نمایندگی کرمانشاه این آمار خرابیو دارم از 3 تا بود تا 6 تا
    همه ایراد موتور داشتن .جنس واشر خوب نبوده ماشین کمپرس کرده و یاطاقان زده.
    از من به شما پیشنهاد ماشین ایرانخودرو از 86 به پایین وگرنه به دلیل تحریم ها 2ساله ماشینا خیلی افتضاحن.حالا من با پارتی بازی یکی قراره قطعه واسم بفرسته وگرنه خداشاهده ماشین بخوابه 1 ماه روشاخشه.
    تخم مرغ شانسیه ef7 حالا ما که شانس نداشتیم شما هم اگه دوس دارین شانس رو تست کنید بفرمایید.
    البته از ایرادای صدادادن فرمان هنگام گردش کامل- روشن شدن چراغ ایربگ بعضی وقتا(آدم میگه الانه که بترکه) – جیر جیر درها – کوبیدن کمک فنرهای عقب – صدای گیربکس که اشانتیون سمنده – بد جا رفتن دنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز موتور ef7با مشارکت مرکز تحقیقات موتور آلمان برای ایران خودرو طراحی شده است و بی شک ef7 در لیست 10 موتور برتر دنیاو از نظر طراحی براساس سوخت گاز سومین موتور برتر میباشد.لازم به ذکر است که موتورef7درحالت توربو شارژ قادراست 155 اسب قدرت نشان دهد که با توجه به 4 سلیندر بودن موتور و حجم موتور1645cm3و سرعت نهایی 215 کیلومتر در ساعت(در مدل فاقد توربو شارز)در حالت بنزین و 200 کیلومتر در ساعت در حالت گاز در میان موتورهای 4 سیلندر در رده سوم قرار دارد پس ما نباید ef7 را با موتورهای خارجی که همگی6 سیلندر و داری حجم های موتور بالای 2000 هستند مقایسه کنی. ef7 در حد وکلاس خودش موتور به روزی است و لیکن کیفیت قطعات ساخت داخل یا هندو چین و…به این موتور لطمه وارد کرده است.البته نا گفته نماند که طراحی اصلی ef7براساس موتور honda cr-x ef7 که در حدود 14 سال پیش تولید شده می باشد(آپدیت شده موتورموتور honda cr-x ef7 )
    با تشکر امین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اصطلاح ef7که شما در موتور هوندا خوندین مخفف engine family 1.7 هست و ارتباطی به این موتور نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. یه متضرزر

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام دوستان
    کسی میدونه ماشینی رو که بصورت اقساط و با چک از ایرانخودرو گرفتم چطور میتونم سندشو آزاد کنم
    آیا باید مبلغ چکها رو بصورت نقدی بدم؟سودش چی میشه؟چقدر طول میکشه؟
    اگه کسی آشنایی داره لطفا توضیح بده
    شاید واسه منم لازم شد که ماشینو نگرفته بفروشم………!شاید شانسی ماهم خوب از آب در نیومد…..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. morteza

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان
    بنده بعد از کلی تحقیقات درمورد این خودرو به این نتیجه رسیدم که خرید هرخودروی ایرانی شانسی می باشد بعضی هارودیدم که خیلی ازای اف7راضی بودن وحاظر نبودن با هیچ ماشینی(دررنج خودش)عوض کنند بعضی هم اونقدر ناراضی که خوده شون رو لعنت میکردند .بالاخره به این نتیجه رسیدم که باید ef7کارکرده خرید اونم بالای10000تا چون یه متخصص میگفت اکه موتورش تا10000تاایراد نکنه دیگه مشکلی براش پیش نمی یاد.به امید اینکه تمامی کسانی که با هزار امید وارزویه ماشین میخرن که ازش استفاده کنن تو نمایندگی ها زهر مارشون نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کیارادمنش

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان عزیزی که قصد خرید ماشین وطنی دارن اگه کم جمعیتن و دوگانه سوز نمی خوان بهترین همون 206 هستش چون من خودم سالها داشتم.الان بخاطر مسافرت زیاد یه سمند LX دوگانه خریدم که به قول دوستان بستگی به شانس داره که دو ماه از خریدم میگذره 17000تا هم کار کردهمشکلی نداشته با دوستم همزمان خرید کردیم ایشان 405 خرید که اونم خوبه فقط رنگش با اولین شستن خراب شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به تمامی دوستان
    من خودم سمند ef7دارم حدود 1 سال خریدم خیلی هم راضی هستم هم از نظر مصرف و سرعت وقدرت خلاصه از همه چیزش فقط تنها ایرادی که داره کمک فنر هاش هست که کارخانه گذاشته اونم با پیچی کردن کمک فنرها حل میشه من با این ماشین به علت شرایط شغلی به همه جای کشور رفتم ایرادی هم نداده خیلی هم راحته ماشین بسیار خوبی هستش هم از نظر امکانات وهم از نظر مسافرت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسام

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خب چرا نمی ایید مثل همین بابا تجربه تونو بنویسید تا یه نفر این همه افراطی و گلامب وار (من می دونم این سمند ماشین بشو نیست) متکلم وحده نباشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. جواد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از سمند خیلی بی دلیل بد گفتین.منef7دارم.البته شاید راست بگید ولی من این چیزا رو ندیدم وب سایتتون هم خیلی جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. منصور

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بین سمند SE و یا 206 کارکرده کدوم رو بگیرم توش موندم. با پولی که من دارم فقط می تونم سمند SE ثبت نام کنم یا اینکه یه 206 کم کار کرده قسطی بگیرم.

    چکار کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. rambod

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    samand se z hame behtare

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعنوان کسی که 92000 کیلومتر طی یکسال رانندگی با سمند ef7 داشته عرض میکنم خدمتتون که این ماشین بهترین انتخابه تو خودروهای همکلاس و زیر 20 میلیونی . قدرت ، شتاب ، سرعت . مصرف با گاز 6/5 کیلوگرم و با بنزین 3/6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. دانا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام چه اتفاق جالبی! چرا جالب؟
    چون من فکر می کردم فقط من بدشانسم چون سمند ای اف 7 تازه گرفته رو وقتی وسط بیابان در مسیر زاهدان ایام عید 6 ساعت با زن و بچه آواره کرد و امداد خودرو هم بعد از این همه تاخیر تازه ماشین رو به نمایندگی برد و معلوم شد واشر سر سیلندر سوخته و چیزی نشده دنده هم از جاش خارج شده و فقط مجبوریم تاکسی بگیریم بریم شهرمون و وقتی خبرمون کردن [که هنوز نکردن) بریم ماشین رو تحویل بگیریم از انتخابم پشیمون شدم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mehdi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من هم با نظر دوستمون موافقم ، من هم یک ef7 پایه گازسوز دارم حدود 8 ماه میشه سوارم ولی فعلا اصلا مشکلی نداره ، به نظرم ماشین خوبی میاد و سواری راحتی داره با توجه به اینکه قدرت مناسبی داره و هندلینگ خوبی داره توی رانندگی این همه ایراد نوشتن توی یک پست وبلاگی از یک ماشین یه کم عجیبه ، کلا خرید ماشین توی ایران مثل تخم مرغ شانسی خریدنه ، تمام این مشکلاتی که ذکر کردید برای دوست من در خرید یک 405 GLX اتفاق افتاد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. پرويز

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    البته به اطلاع دوستان برسانم منم یکی از ماشین ها را دارم و حدود 18 ماه است که دارمش و باهش قریب 25000 کیلومتر رفتم مشکل خاصی پیش نیامده فقط دربها و داشبورد ویز ویز در حین حرکت صدا میده . مصرفش هم خوبه با یک مخزن گاز ( حدود 65000 ریال ) در داخل شهر قریب 225 کیلومتر و در خارج از شهر قریب 325 کیلومتر راه طی می نماید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام جالب اینجاست که مخزن گاز ماشین من توی تهران 6200 تومن گاز می خوره و توی گرگان 4600

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. fireday

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من انگار باید بیام آخرین اخبار رو براتون بگم
    =-=-=-=-
    دوستان بعد از باز شدن موتور خدارو شکر ماشین ما فقط واشر سر سیلندر سوزونده بود.دلیلشم استفاده از واشر بی کیفیت بود.دوستان درست میگن که ما مثلا ef7 چند ماه داریم ایرادی نداشته بله دیگه همون قضیه تخم مرغ شانسیه.
    دوستانی که واشر سر سیلندر سوزوندن اگه ماشینو دادین تعمیرگاه قبل اینکه تعمیرکار ماشینو براتون تعمیر کنه و ببنده برین خودتون واشر اصلی بخرین
    از مشخصاتشم اینه قیمتش بین 12 تا 18 ( من خودم 13 گرفتم طرف آشنا بود) مال شرکت ایساکو. روش کوچیک آرم سمند و یه چند رقم سریاله حکاکی شده – دوره دایره های سیلندر واشر چند تا دایره خط کشی شده ( مثلا 3
    تا خط دور هم دیگه کشیده ببینین میفهمین منظورمو) این واشر اصلیه و بندازین رو ماشینتون فک نکنم ایشالا مشکلی باشه
    =-=-=-=–
    در کل واقعا حالا نمیدونم چه قضیه های گذشته و یا ایرانخودرو اومده زرنگی کنه که واشر ارزون انداخته هرچی هم اینکه واقعا اعتماد مردمو خراب میکنه و هم اعصاب رو داغون از طرفیم واسه خودشون ضرر داره .فک کن 15 روز ماشین بخوابه 150 تومن پول خواب بدن کمش هم 200 تومن پول قطعات و اجرت این 350 تومن. حتما واشر اصلیش براشون 5 تومن آب میخورده تقلبی 2 تومن مدیر خرید گفته پولی بزنم به جیب
    واقعا جای تاسف داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این دقیقا حرف حسابه
      بی کیفیتی قطعات بعضی ماشبن های تولید داخلی و به قولی تخم مرغ شانسی بودن ربطی به کارخانه ی تولید کننده نداره و مربوط میشه به […] دله دزدی که توی سیستم کارخانه ی تولید کننده وجود دارند و به خاطر دله دزدی کلا یک برند از ماشین رو زیر سوال میبرن ، موتور ef7 یک طراحی از بی ام و هست و مسلما خیلی چیزها توش لحاظ شده ولی چرا خرید ماشین توی ایران شانسی شده؟ کمی تفکر نیاز داره و البته تاسف …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه متضرزر

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (56 ديدگاه)

        خیلی حرفه خداوکیلی… 18 میلیون پول بدی واسه تخم مرغ شانسی….
        وای به روزی که بگندد نمک…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. امیر

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در جواب اقا مهدی خدمتتون عرض کنم که حق با شما ولی کجا دارید زندگی میکنید. قدرت انتخابتون چقدره(مخصوصا تو این رنج قیمت) اقایونی که میرن روا میخرن یا حتی پراید ایا درست عمل میکنند یا حتی اونیکه چهل میلیون به ماکسیما بااون مصرف تکنولوژی 10 تا 12 سال پیش پول میده چی یا 207 قلابی (که در اصل206 i) چی . از این موارد زیاد وجود داره باید این و بگم که حداقل از بین بد بدتر باید یکی رو انتخاب کرد شما بگید 405 با تکنولوژی سال 1989 واون موتور پر مصرف . انواع سمند غیر ازef7 با همون موتور . پرشیا با همون وضع 206 من درآوردی صندوقدار و ریوی 9سال پیش ولیفان 520 چینی و…. ایا اون افرادی که 206 صفر خریدهاند و مشکل گیربگس پیدا می کنند چی و پرشیا هایی که هر روز بی کیفییت تر می شن .قضاوت با شما.دوست عزیز ما بنا به داشته هایمان در زنگی و جامعه مان عمل میکننیم. من قبل از خرید هر چیزی اونقدر دربارهاش تحقیق می کنم که حد نداره من می خواستم لیفان 620 بگیرم که به علت مسایل مالی نشد که به این نتیجه رسیدم که تواین رنج این ماشین از هر نظر بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معلومه که این حرفها از سایپا آب خورده. دروغگو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. MASOUD

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جناب آقای وحید گودرزی

    اینو قبول دارم که ماشینهای ایرانی اکثرا تخم مرغ شانسی هستند !!!!

    شما مقصر نیستید

    اما ای کاش تحقیقی جامع هم از نمایندگی ها به عمل میوردید تا به این روز دچار نشید !!!

    من برای دوستم 6 ماهی میشه این سمند رو گرفتیم –

    همون اول رفتیم یک سمند سفید رنگ برداشتیم
    که چراغ چکش روشن میشد – بعد از 3 کیلومتر رانندگی پسش دادیم – رفتیم جایی دیگه ثبت نام کنیم – اون نمایندگیه دمش گرم گفت هر رنگی برمیداری رنگ سفید بر ندار چون این سفیدها از قبل در انبار موجود بوده و همشون مشکل دارند و چراغ چک روشن میشه و مشکلات دیگه از این قبیل رو دارند !!!!!

    خلاصه ما رنگ مشکیش رو برداشتیم – تا الان خدارو شکر مثل ساعت داره کار میکنه و هیچ مشکلی نداشته

    این موتور EF7 فوق العاده عالیه !!! اما متاسفانه به شانس بعضیها مثل شما واقعا بد از اب دراومد !!!!

    کولرش مثل قطبه و بخاریش هم مثل کوره !!!!

    در کل موتورش خیلی عالی و روی گاز هم روان کار میکنه

    اگر دوستتون میخواد از نو ماشین برداره من پیشنهاد میکنم حتما 206 صندوقدار پایه گازسوز برداره

    مطمئنم پشیمون نمیشه !!!!

    موفق و موید باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sasan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام

    من خودم بعد از مدتی تحقیق از متخصصین و دارندگان این خودرو : یک EF7 صفرگرفتم وبعد از 2000 کیلومتر در عید امسال بردمش برای تست ، تمام شمال و مشهد زیر پا گذاشتم و از هیچ فشاری کم نگذاشتم ، موتور بدون هیچ مشکلی جواب داد ، شتاب ، کارکرد طولانی … تعجب می کنم توی 35 سالی که گواهینامه گرفتم هیچ خودرویی به من این چنین جواب نداده بود ؟! شاید مشکل های مطرح شده استثنایی و مربوط به زمان تولید خودرو در سایت مونتاژ باشد که دوستان مطرح می کنند ، اما واقعاً من از این ماشین راضی هستم چه در راحتی و چه از همه مهمتر موتور بی صدا و پرقدرت آن . امیدوارم نمایندگی ها و بخش تحقیق ایران خودرو روی مشکلات مطرح شده تمرکز و علل یابی نمایند .
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علي

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من به ترتیب بارس 206 جنتو سورن والان سورن ای ال ایکس دارم/خدایش سواری جنتو عالی بود وراحت مخصوصا تو مسافرت اما سورن هم خیلی خوب بود و تجربه ی حدود 50 هزار کیلومتر مسافرت باهاش داشتم وچون کاملا راضی بودم فروختم و مدل ای ال ایکسشو خریدم که خیلی خیلی ارتقا یافته نمیخوام بگم عالیه اما تو طراحی داشبورد تهویه شتاب صندلی ها و مخصوصا ترمزاش واقعا بیشرفت کرده و بنظرم خیلی بهتر از قبل شده چون زیاد مسافرت میرم حس خوب رانندگی رو حس میکنم عالی نیست اما اونطورم که بعضی از دوستان میگن فاجعه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علي

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راستی یه مطلب یادم رفت بگم همه ی دوستایی که از ماشینشون راضی بودن گفتن شانسیه و اونایی که نارضی بودن فقط بد و بیراه گفتن به نظرتون ما ایرانیا کمی ناسباس نشدیم ؟؟؟ مشکلات رو باید با واقع بینی بررسی کرد نه دهن بینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mehdi

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    راستی این نکته رو هم یادم رفت بگم : مشکل کولر شما که البته مشکل نیست بلکه یه حسنه مربوط میشده به تنظیمات دمایی ماشین // توی تنظیمات ماشینتون سیستم دمایی دو حالت دستی و اتوماتیک داره که ماشین مورد نظر شما در حالت اتوماتیک ست بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      البته برداشت من اینه که شما منظورتون مسیر باد از لای در بوده که مثل وزش کولر بوده ، درسته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. اشکان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    ماشسین فقط ال نود سری 86 و 87.من سه سال و نیمه دارمش آخ نگفته!محکم-جادار-نرم-کم مصرف-کم استهلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. جمال

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    منم با اشکان موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. fireday

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بحث ef7 داغ شد دلم نیومد نیام

    در ضمن ماشین رو تعمیر کردیم فعلا که مشکلی نداره داداشم میخواد باهاش بره شیراز حالا خدا کنه مشکلی پیش نیاد.
    جالب اینجاس ماشین رو که تعمیر کردیم شتابش خیلی خوب شده قبلن پدال گاز رو که فشار می دادی خوب گاز نمی خورد و قدرت رو نداشت که الان بهتر شده و یه مشکل دیگه رفع شده اینه که وقتی ماشین گرم بود دنده یک ماشین به زور راه می افتاد و ریپ می زد انگار صفحه کلاج نداشته باشه.
    —-
    آقا sasan
    تعجب می کنم توی 35 سالی که گواهینامه گرفتم هیچ خودرویی به من این چنین جواب نداده بود ؟!
    معذرت می خوام تو این 35 سال خودرو سوار شده بودین؟!!! بی ادبی نباش – بعدشم شما که فعلا 2000 رفتین گفتم بین 10000 تا 20000 کیلومتر چند تا ماشین تو تعمیرگاه بود که موتور خراب شده بود اگه یه وقت دیدین که صدای تق تق از موتور میاد ماشین رو فورا ببرین نمایندگی یه وقتی یاتاق نزنه و سیلندر خراب شه

    آقا علی
    والا کسی ناسپاس نیست کمربند یه سری ماشین تویوتا ایراد جزیی داشت شرکت تویوتا چند هزارتا ماشینشو تماس گرفت و جمع کرد بعد رییس شرکت اومد جلوی خبرنگارا تعظیم کرد و از مردم عذرخواهی کرد
    معذرت میخواهم وقتی موتور ماشین صفری که خریدی و با هزار بدبختی قسطشو میدی و میخوای در کنار خانواده در آرامش باشی موتورش خراب میشه و در هر نمایندگی که میری میگن آقا جا نداریم – قطعه نداریم – حساب قطعمون بستس – وقتی یه آشنا پیدا میکنی با بدبختی و 5 روز خوابیدن ماشین رو تعمیر میکنن عزیزم ناسپاسی هم داره
    وقتی همین 400 کیلومتر کنار ما کشور عراق طرف ماشین تویوتا – شورلت – نیسان – رو با قیمت 15 تا 25 تومن میخره باید ناسپاس بود خیلی حرفا هست اینجا جاش نیست

    چندتا ماشین 15000$( همون 18 تومن خودمون) معرفی می کنم ببین ما حقمون چیه
    Toyota corolla 2012
    nissan versa 2012
    nissan sentra 2012
    mitsubishi eclispe 2011
    Jeep patriot 2012
    hyundai elantra 2012
    ford focus 2012
    cheverlet sonic 2012

    آقا Masoud
    فدات شم داداش واقعا اولندش گاز به سوخت بنزین نمیشه هیچوقت. دومندش مگه 206 چقد میسوزونه که آدم بره گاز سوز بگیر زیاد فرق بین گاز و بنزینش میشه 2000 تومن . دوستان هم که مثلا میرن زانتیا گاز سوز میگیرن(LOL) ارزش نداره حالا ما این سمند رو چون کلا طراحی شده برای گاز بودیم گرفتیم وگرنه ماشین همون بنزینش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه متضرزر

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      سلام آقایFIREDAY!
      مشخصه اصولا رو منطق صحبت میکنی!
      آقا شما یه جا نوشته بودی که تو نمایندگیهای کرمانشاه…
      شما کرمانشاه میشینید؟
      البته اگه فضولی نیستا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehdi

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام این خودرو ها رو هم اضافه کن تا 15000 دلار :
      2012 Volkswagen Jetta Sedan
      2012 Hyundai Accent
      2012 Kia Soul
      2012 Ford Fiesta
      2012 Kia Rio
      2012 Mazda Mazda3
      2012 Hyundai Accent
      2012 Nissan Cube
      2012 Smart fortwo
      2012 Mazda MAZDA2
      2012 Chevrolet Sonic
      2012 Suzuki SX4
      2012 Nissan Versa
      2012 Toyota Yaris
      2012 Hyundai i20

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرهاد

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      برادر 15000 دلار نمیشه 18 تومن با اجازتون حداقل میشه 30 تومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. بهنام

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه پیشنهاد با توجه به این که محصولات[…] شانسی می باشد در صورتی که متوجه شدید خودرو شما اذیتتان میکند می توانید ان را یه جوری سر به نیستش کنید سپس با پرداخت حدود 1.5 تومن با استفاده از کارت طلایی یکی تازه اش رو بگیرین:دی:دی:))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (53 ديدگاه)

      بهنام جان آفرین روش خوبی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسام

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ای ول!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. حمید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دوستانی که تجربه سوار شدن بر ماشین های خارجی رو داشتین مثلا یک مدل خاص هیوندا یا کیا یا… آیا مثل محصولات ایرانخودرو هرکدوم متفاوتن
    مثلا سمند رو اگر الان بخری و دو ماه دیگه بخری میبینی که هرکدوم یجوره یکی دنده جلوتر یکی نرمال هرکدوم متفاوتن

    آیا ماشین های خارجی هم همینطورن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      نه حمید جان هیچ کجای دنیا غیر از ایران همچین چیزی وجود نداره. سایپا و ایران خودرو هر ماشینی که از خظ تولید میاد بیرون با ماشین قبلی و بعدیش متفاوته.

      واقعا چرا باید اینطور باشه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. مجید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام نخرید که خیلی آشغاله از من این صداهای اضافه مثل زوزه گیربکس صدای درها صدای بلبرینگ چرخها لرزش درها توی دنده 1و2 صدای ناهنجار جلوبندی روی چاله های کوچیک -چراغ چک -وازهمه مهمترروغنریزی ازسیلندر دوقلو که هنوزیک ماهه حل نشده بتونم بفروشمش -یکی از دوستام که پیکان داره سوارش شده میگه:همین از نظر سروصدا چه فرقی با ماشین من داره تورفتی 18 میلیون پول دادی؟قطعاتشم نیست توبازار-

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه ef7مدل 90دارم تاالان بیست وچهار هزلرتا باهاش روندم مشکلاتی که داشته واسکازینریزی داشت که کائوچوی سر گیربکس شکسته بود ویه چندبارم چراغ چک روشن شد که خودش خاموش شد از نظر شتاب وصدا خیلی راضیم مصرفشم نسبت به سمندای ال ایکس معمولی چه بنزین وچه گاز کمتره خداییش ماشین مارو اذیت نکرده وخوب بوده تنها اشکالی که میشه رواین تولید ایران خودرو گذاشت اینه که نماینده های معدودی ازپس تعمیرات تخصصی این مدل برمیاند واین خیلی بده
    مثلا اصفهان که کلان شهرمحسوب میشه فقط دوتا نماینده دارهوبنظر من کلی این تبلیغات منفی که بالا نوشته بخاطر همین سردرنیاوردن نمایندگیاست بهرحال بنظر من مهم اینه که تولید ملی رو حمایت کنیم ولو اینکه ضرر کنیم چون همیشه ازقدیم گفتن تاخراب نشه آباد نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. yashar

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    خیلی از کاربرهای این سایت که از محصولات اروپایی تمجید می کنند و از محصولات چینی بد میگن برن نگاه بکنن ببینن که بیشتر آمار بازدید مال کدوم پست ها بوده و کمترین مال کدوم!؟ شاید این یه حس ناخدا گاه باشه ولی ما برخلاف ادعامون دنبال جنس ارزون هستیم تا جنس با کیفیت!! همین سمند رو اگه در حد کیفیت اروپا و ژاپن بسازن بازم خیلی ها غر می زنن که چرا قیمتش اینقده شده! ولی اگه همین سمند یا سورن یا دنا در حد کیفیت ال 90 باشه بنظرمن تا 25 میلیون هم نسبت به رقباش ایده آله!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا