تجربه و آزمایشچریخودروهای چینیفونیکس

تجربه رانندگی با چری اومودا 5 / فونیکس FX در استرالیا؛ ارزشمند و شایان توجه

چری اومودا ۵ یا همان فونیکس FX در استرالیا با قیمت پایهٔ ۲۱ هزار دلار عرضه می‌شود و با تجهیزات فراوان، ارزش بسیار بالایی در برابر قیمت دارد.

چری یکی از فعال‌ترین خودروسازان چینی در زمینه صادرات محسوب می‌شود. این شرکت که سال‌ها است حضور پررنگی در بازار ایران دارد، برای فروش خودرو در  کشورهای  خارج از چین هم تلاش می‌کند. یکی از این بازارها، استرالیا است. البته چری قبلاً در این کشور حضور پیدا کرده بود اما به دلیل نگرانی‌های ایمنی، ناکام ماند و حالا پس از هشت سال وقفه، دوباره به این کشور بازگشته است. اولین خودرویی که چری را به بازار استرالیا بازگردانده، کراس‌اوور اومودا ۵ است یعنی همان خودرویی که در کشورمان با نام فونیکس FX عرضه می‌شود.

اومودا ۵ در استرالیا در چهار تیپ مختلف بنام‌های BX، EX، EX+ و EX+ AWD عرضه می‌شود که دو تیپ بالایی اواخر امسال راهی بازار این کشور خواهند شد. دو تیپ پایهٔ BX و EX از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کنند که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به گیربکس CVT متصل است. این قوای محرکه که به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود، در کشورمان در تعداد محدودی عرضه شد. تیپ‌های EX+ و EX+ AWD اما در استرالیا با موتور قوی‌تر ۱.۶ لیتری توربو ارائه می‌شوند و دومی به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است. در ایران هم‌اکنون مدیران خودرو فونیکس FX را با موتور ۱.۶ لیتری و محرک جلو عرضه می‌کند.

قیمت اومودا ۵ در تیپ پایهٔ BX از ۳۲,۵۰۰ دلار استرالیا معادل ۲۰,۸۰۰ دلار آمریکا آغاز می‌شود و با این قیمت تجهیزات خوبی مثل رینگ‌های ۱۸ اینچی، دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم ورود بدون کلید و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را ارائه می‌کند. خودروی آزمایشی ما از تیپ EX است که با قیمت ۳۵,۸۹۰ دلار استرالیا معادل ۲۳ هزار دلار آمریکا، از تجهیزات بیشتری مثل سانروف، درب صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه و گرم‌کن غربیلک فرمان و صندلی‌های جلو برخوردار است. قیمت دو تیپ بالایی در استرالیا هنوز اعلام نشده است.

اومودا ۵ برای یک کراس‌اوور کامپکت در داخل فضای مناسبی را ارائه می‌کند. کیفیت ساخت کابین هم خوب بوده و درخور یک برند مقرون‌به‌صرفه است. دو نمایشگر بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی چیزی است که معمولاً در خودروهای ژاپنی و کره‌ای گران‌تر می‌بینیم. پشت فرمان، سخت است که تحت تأثیر کابین خوش‌ساخت اومودا ۵ قرار نگیرید خصوصاً وقتی قیمت ۲۳ هزار دلاری آن ا در نظر بگیرید. تودوزی چرم مصنوعی خودرو قانع‌کننده و صندلی‌ها راحت هستند اما چند مشکل ارگونومی مثل فقدان دکمه‌های مناسب برای کنترل سیستم تهویه در اینجا دیده می‌شود. البته برخی از این مشکل‌ها همچون دور بودن کنترل تنظیم دما از راننده به خاطر انتقال فرمان به راست برای بازار استرالیا به وجود آمده است.

در صندلی‌های عقب فضا برای کراس‌اووری کامپکت مناسب است و با قد ۱۸۰ سانتی‌متر توانستم پشت صندلی راننده‌ای که برای خودم تنظیم کرده بودم بنشینم اما پاهایم کمی فشرده شده بودند. خود صندلی نیمکتی عقب هم آن‌طور که باید از ران‌ها پشتیبانی نمی‌کند. صندوق بار با ظرفیتی بین ۳۰۰ تا ۳۶۰ لیتر، فضای نسبتاً مناسبی دارد و برای یک خانوادهٔ کوچک کافی به نظر می‌رسد. گرافیک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی چری کمی ابتدایی است و به خاطر ترجمهٔ ضعیف تا حدودی آزاردهنده خواهد بود اما خود سیستم رفتار خوبی دارد و در طول آزمایش مشکلی نداشت. اومودا ۵ به سیستم صوتی سونی مجهز است اما کیفیت صدا چندان جالب به نظر نمی‌رسد که این یعنی هرچند نام سونی مترادف با صدای باکیفیت است اما نباید فریب نام برند را خورد.

اومودا ۵ از تکنولوژی‌های ایمنی زیادی مثل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، دستیار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص علائم رانندگی و سیستم پایش توجه راننده با دوربین بهره می‌برد. مورد آخر اما حساسیت زیادی دارد و حتی انجام کارهای ساده مثل استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را هم حواس‌پرتی تشخیص می‌دهد و هشداری را روی صفحه آمپر به نمایش درمی‌آورد. چری مصرف سوخت اومودا ۵ را ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده ولی ما در طول یک روز آزمایش، مصرف ترکیبی ۸.۹ لیتر را ثبت کردیم که برای یک کراس‌اوور کوچک رقم بالایی به نظر می‌رسد.

راحتی سواری اومودا ۵ در رانندگی‌های شهری مناسب است و هرچند شاید روی برخی از دست‌اندازها و چاله‌ها کمی سفت احساس شود اما در اکثر مواقع راحت بوده و شبیه خودرویی به نظر می‌رسد که توسط برند باسابقه‌تری ساخته شده است. فرمان نیز در رانندگی‌های شهری خوب عمل می‌کند اما گاهی بیش‌ازحد سبک احساس می‌شود. یکی دیگر از مشکلاتی که هنگام رانندگی با اومودا ۵ تجربه کردیم، هشدارهای مختلف و معمولاً بدون دلیل از سیستم‌های کمک‌راننده بود. علاوه بر این، دستیار حفظ حرکت بین خطوط هنگام خارج شدن خودرو از لاین خیلی تهاجمی عمل می‌کند و می‌خواهد سریع خودرو را بین خطوط بازگردند که این در سرعت‌های بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بسیار آزاردهنده خواهد بود.

لاستیک‌های استاندارد خودرو کشش مناسبی را هنگام پیچیدن در هوای بارانی فراهم می‌کنند و هیچ‌گاه احساس برهم خوردن تعادل یا چموشی به اومودا ۵ دست نمی‌دهد. دست‌اندازها و ناهمواری‌های مسیر هم خیلی خوب مدیریت می‌شوند و کراس‌اوور چری از لحاظ تعلیق احساس خودرویی اقتصادی ندارد. در سرعت‌های بالا، احساس مبهم فرمان بیشتر خود را نشان می‌دهد ولی چندان مشکل‌ساز نخواهد بود. بااین‌حال، سیستم‌های کمک‌راننده بیش‌ازحد حساس هستند و این باید کاهش پیدا کند.

جمع‌بندی

با توجه به قیمت اومودا ۵، چری تلاش شجاعانه‌ای برای ورود مجدد به بازار استرالیا داشته است. قیمت این خودرو با توجه به تجهیزاتی که ارائه می‌کند واقعاً پایین است و مشکل ناشناخته بودن برند هم در حال کمرنگ شدن است زیرا در سال ۲۰۲۲ خودروهای چینی بیش از ۱۰ درصد از کل فروش بازار استرالیا را به خود اختصاص دادند. صرف‌نظر از برخی مشکلات، به‌طورکلی اومودا ۵ در آزمایش رانندگی یک‌روزهٔ ما احساس خوبی داشت. این ماشین ارزش فوق‌العاده‌ای در برابر قیمت دارد و می‌تواند کار را برای برندهای معتبر سخت کند.

نقاط قوت

ارزش بالا در برابر قیمت

کابین خوش‌ساخت و باکیفیت

گارانتی هفت‌ساله

نقاط ضعف

سیستم‌های کمک‌راننده نیاز به بهبود دارند

مصرف سوخت بالا در آزمایش

صندوق بار کمی کوچک

مشخصات فنی

Chery Omoda 5

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۱۵۴ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
وزن ۱۳۹۳ کیلوگرم
طول ۴,۴۰۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۸۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۳۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۰۰ تا ۳۶۰ لیتر
مصرف سوخت اعلامی ۶.۹ لیتر ترکیبی
مصرف سوخت آزمایشی ۸.۹ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۰ لیتر
قیمت پایه ۲۰,۸۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۳,۰۰۰ دلار
امتیاز ۷.۱ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای
منبع
Drive.com.au

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    الان ملت میان فحش میدن به چینی ها :)

    موافقم 71
    مخالفم 7
    1. $$

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگر تنها ۱۰ درصد انرژی که صرف « فحاشی و تحقیر و مرگ بر ها و درود بر ها » میشه رو صرف کار میکردیم ، مطمئنم حداقل دو دهه جلوتر بودیم .

      موافقم 70
      مخالفم 3
    2. سپهر

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اونی که از پشت سمند و 206 و پارس بلند میشه میاد پشت این ماشینا حس میکنه خیلیییی خفن شده و به جایی رسیده مثلا!. تا زمانی که ماشین های برند معتبر جهانی مخصوصا آلمانی ها و ژاپنی ها رو سوار نشده باشی و از کیفیت و دوام بی نظیرشون مطلع نشی و تعجب نکنی، این چینیا برات اس کلاس هست!. چین پیشرفت کرده چین پیشرفت کرده راه انداختن ملت الان اگه واردات آزاد بود ماشین های کره ای المانی و … وارد میشد و تکنولوژی جدید خودرو های معتبر جهانی رو میدیدید اونوقت میفمیدید که چین فقط داره طبق تکنولوژی روز پیش میره و فقط اندک پیشرفت کیفی داشته که اصلا مقایسه نمیشه کرد و ما چون نسخه اصلی جهانی و برند های معتبر رو ندیدیم فک میکنیم همین مثلا اف ایکس خیلی شاخه!

      موافقم 37
      مخالفم 90
      1. ‌ ‌

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3590 ديدگاه)

        من تو سمند راحت تر از فونیکس FX هستم ولی تو تیگو 7 پرو از هردوشون راحت ترم

        موافقم 15
        مخالفم 54
      2. کسرا

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (92 ديدگاه)

        تو هنوز سمند سوارشو، فونیکس پیشکش

        موافقم 36
        مخالفم 11
      3. Ehsan

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (557 ديدگاه)

        خب درستش هیمنه که طبق تکنولوژی روز پیش بره دیگه! خودتم میگی طبق تکنولوژی روز پیش میره چین،انتظار داری طبق تکنولوژی ٢٠ سال آینده پیش بره؟ مگه ژاپنی ها و کره ای ها و آلمان و غیره طبق تکنولوژی کی پیش میرن؟؟ اونا هم طبق تکنولوژی روزن
        کسی نگفت فونیکس شاخه و در حد اس کلاسه.صحبت سرعت پیشرفتشون هست و تفاوت کیفیت یک ماشین چینی امروز با ماشین چینی ۵ سال پیش برای هم جالبه

        موافقم 29
        مخالفم 5
      4. ab0lf4zl

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (182 ديدگاه)

        توجه ب قیمت خیلی خیلی مهمه

        موافقم 8
        مخالفم 1
      5. حسین

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        مطمئنا نه خودروی چینی داری نه خودروی آلمانی و ژاپنی.

        موافقم 18
        مخالفم 2
        1. سپهر

          ۱۹ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          بسیار خوشحالم که 17 ساله مرتب سوار ماشین آلمانی و کره ای بودم از اون طرف ایرانی هم همینطور و در جای جای ماشین ها مهندسی درست و حساب شده آلمانی ها رو به وضوح دیدم. پس قضاوت نکن برادر

          موافقم 3
          مخالفم 7
      6. جواد

        ۱۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوام ماشین آلمانی؟! ..‌‌.. شوخی میکنی دیگه. :)

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. Arshia m3csl

          ۱۹ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1043 ديدگاه)

          از چینی با دوام تره المانی قطعا موتور هایی که المانیا دارن از ۱.۵ لیتری توربوشارژر که رو هر ماشینی میندازن بهتره

          موافقم 2
          مخالفم 3
      7. M

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (692 ديدگاه)

        محص اطلاعت همین fx از BMW x2 قوی تره قیمتشون هم نیاز نیست مقایسه کنم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    توی ایران وضعیت چری اومادا پنج چه جوری هست؟
    چون جدیدا توی خیابون زیاد دیده میشه.

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. خودرو چینی ،خدا

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Amirmohammad

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (470 ديدگاه)

    ” در سال ۲۰۲۲ خودروهای چینی بیش از ۱۰ درصد از کل فروش بازار استرالیا را به خود اختصاص دادند”
    چین پا در هر عرصه ای گذاشته با همین سرعت عملکرده. ده درصد از بازار یک کشور آزاد برای یک برند چینی باشه یعنی قطعا در آینده نچندان دور برای برند های اقتصادی میتونه مشکل ساز باشه.مردم کشور های دیگه مثل ما گارد نمیگیرن در برابر برند های جدید در هر موضوعی

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. Bagher

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      یک برند نه
      همه محصولات چینی

      موافقم 11
      مخالفم 3
    2. Safa

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (82 ديدگاه)

      شما شرایط خدمات پس از فروش همین چینی ها در استرالیا رو هم ببینید بعد با خدمات پس از فروش در ایران مقایسه کنید که برای یک قطعه چند ماه باید منتظر بشن و چند برابر قیمت بخرن..

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. مردیم از خوشی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1391 ديدگاه)

    تو ایران که چند برابر قیمت واقعی فروخته میشه

    البته من اگه خارج ایران هم بودم ۶ هزار میزاشتم روش و راوفور یا توسان میخریدم

    و یه نکته دیگه این چطور چینی بالای ۲۰ هزار وارد می‌کنند ولی کره و ژاپنی زیر ۲۰ هزار دلار نکنه اینا آثار قرار داده ۲۵ ساله با اربابه

    موافقم 31
    مخالفم 15
    1. Anti Tesla

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      برای اینکه نمی فروشند. عزیز جان!
      ما عضو FATF نیستیم و نمیتونیم نقل انتقالات بانکی جهانی رو انجام بدهیم.
      همین وارداتی های غیر چینی هم از بازار عمان میاد و همگی سفارش عمان هستند.
      چین هست که این قوانین بین‌المللی رو دور می زند و با ایران روابط بانکی وارد.
      البته دوسر سود است این رابطه.
      ایرانی که اگه چین نباشه کارش لنگ می مونه و چینی که در ازای کمک به ایران با شرایط بهتری نفت می خره.
      البته این صددرصد ماجرا نیست و ماجرا حول حوش این هست ولی واقعیت با اونی که همه می گویند و مردم تکرار می‌کنند فرق داره.
      خیلی از اقتصاد دان هایی که رسانه ای نشدند می گویند ایران یک قرارداد با هند ببنده و چین و هند در ایران رقابت صنعتی کنند و سودش بره تو جیب مصرف کننده.

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. حسین

        ۱۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2839 ديدگاه)

        پاکستان عضو fatf شد ولی هنوز در لیست سیاه هست .
        هیچ تضمینی نیست با عضو fatf شدن ، مشکلات کم بشه.

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. Anti Tesla

          ۱۹ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (654 ديدگاه)

          ولی کلاً هدف این سازمان نقل انتقالات پول بین کشور ها است.
          ما اگه عضو نشیم چجوری پول بزنیم به فرض مثال کیا که اون به ما خودرو بده؟
          فقط میتونیم از بازار کشور های عربی خودرو بخریم و شیتیل اونا رو هم لحاظ کنیم.

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. M

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      مونتاژ میشه وارد نمیشه

      ارباب که شصت سال پیش عنریکا بود
      الان شده باشه چین بر فرض
      مشکلش چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. javad-bmw

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    با دلار ۵۳.۰۰۰ تومنی که قیمته امروزه میشه حدود ۱.۲۰۰🥺
    اینجا چنده؟

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. M

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      ۱.۵ بود قیمتش الان شده ۱ تومن تو بازار مفته مفت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. سالار جان خان جان فصل

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    #ریپورتاژ_آگهی

    موافقم 13
    مخالفم 31
  7. بی وسیله خسته

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فونیکس fx فقط نسخه پریمیوم خوبه که گیربکس cvt نداره.

    #مرگ بر ایرانخودرو و سایپا

    موافقم 25
    مخالفم 6
  8. ARMAN سابق

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    دوستان این ماشین ماشین بدی نیست ولی مونتاژ فوق العاده افتضاح مدیران خودرو که از لاستیک و کیفیت رنگ بدنه تا متریال داخل هستش این ماشینو خراب کرده

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. Arshia m3csl

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1043 ديدگاه)

      داخلش مثل دناست دیدم این ماشین مقاله از فونیکس fx های ایران با کیفیت تره

      موافقم 1
      مخالفم 4
    2. خودرو چینی ،خدا

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ماشین عالیه ، مونتاژ هم خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مانی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    نکته اول : نویسنده نوشته که چری به دلیل «نگرانی های ایمنی» در 8 سال پیش از بازار استرالیا خارج شد.سئوال این هست که در کدام منبع و سندی نوشته شده است که چری به دلیل «نگرانی های ایمنی«در 8 سال پیش از بازار استرالیا خارج شد؟اصلا چه موسساتی در استرالیا از این امر نگران شدند؟ و بالاخره اینکه که از عملکرد ایمنی کدام محصول چری در بازار استرالیا نگران شدند؟بر خلاف نظر نویسنده این متن،همین چری اومودا توانست 5 ستاره از موسسه ایمنی یوروانکاپ در اروپا دریافت کند که در بین ماشین های جدید چینی کم نظیر است.
    نکته دوم : به نظرم بهترین ماشین چینی در داخل کشور همین چری اومودا یا همان فونیکس FX است که البته از همان آغاز ورود،دلالان خودروهای دست دوم و کهنه وارداتی تبلیغات شدیدی بر علیه راه انداخته اند ولی بنده به مصرف کنندگان علاقه مند توصیه می کنم که کوچکترین اعتنایی به این جوسازی ها نکرده و این خودرو را با بررسی و مشاهدات میدانی و نه بر مبنای سخنان غیر مسئولانه دیگران یا کامنت های پوچ و دروغین،خریدارای کنند.چون بی شک به صرفه ترین خودروی مدرن در ایران همین چری اومودا است.
    نکته سوم : تیراژ شرکت های شرکت بهمن،مدیران خودرو و کرمان موتور در ماه های اخیر رشد شایان توجهی داشته است که در جای خود قابل تقدیر بوده و همین امر به ساماندهی بازار خودرو کمک فراوانی نموده است.

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      عزیز رگ گردن برای چری متورم نکن، چری واقعا چند سال پیش وارد بازار استرالیا شد و سریعا هم خارج شد به خاطر یک مشکل در مواد بکار رفته در لنت ترمز خودروهاش. شما سرچ کن Chery asbestos australia

      موافقم 1
      مخالفم 8
  10. فرهاد

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چرا حس میکنم این فقط یه تبلیغه!!!

    موافقم 9
    مخالفم 10
  11. رامتین

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3071 ديدگاه)

    با اینکه علاقه ای اصلا به کراس اور ندارم ولی بدم نمیاد مقایسه واقعی بین این خودرو و چانگان یونی k بشه. خیلی دارن تبلیغ میکنند. حتی در کشورهای عربی. واقعا موضوع چیه؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. جواد

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یونیک یه چیز دیگه است…. عالیه

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. علی

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      با یونی Tمقایسه شه بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. Enzo Ferrari 2008

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    به ظاهرش میخوره که v6 باشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. افشین

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزان دل
    من از حدود 15 سال پیش تا امروز کمری و آزرا سوارم و بهشون تعصب خاصی دارم . الان یه X55proie صفر گرفتم (واسه عیال) و واقعا از بالا بودن کیفیت متریال و آپشنال و سواری نرم و بیصدا و راحت این خودرو متعجب شدم .
    قبول کنیم چینی ها بسرعت در حال پیشرفت هستن و دیگه گفتن ماشین چینی بی کیفیتیه برای تولیدات جدیدشون محلی از اعراب نداره .

    موافقم 15
    مخالفم 2
  14. ایمان حاتمی

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک ساله اف ایکس دارم اولا ۵سال گارانتی داره قبل ازین هم نیومزدا و کمری و سوناتا داشتم اف ایکس موتور ۱.۶ توربو ک بنزین سوپر یا اکتان لازمه ولی در عوض شتاب خیره کننده و عجیبی داره این ماشین مصرف سوخت پایین و پر از آپشن های کاربردی منکه هرگز ازین ماشین سیر نمیشم مگر اینکه گیر بکسش بخواد در آینده اذیت کنه اما در مجموع خودروی بسیار نرم کم صدا و بی نهایت زیبایی هست من خودم مخالف سرسخت خودروی چینی بودم اما تا الان ک دارم عاشقشم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا