تجربه و آزمایششورلت

اولین رانندگی با شورلت سیلورادو برقی، بی‌حاشیه و کاربردی اما گران!

شورلت سیلورادو EV یک پیکاپ الکتریکی ساده و کاربردی است که در محیط‌های کاری همراه خوبی خواهد بود اما قیمت گران آن می‌توان کمی مشکل‌ساز باشد.

شورلت هم با سیلورادو EV به نبرد پیکاپ‌های الکتریکی پیوسته است. این خودرو یکی از مدل‌های پیشتاز در طرح الکتریکی‌سازی بزرگ جنرال موتورز و مسلماً مهم‌ترین آن‌ها است. این شرکت سیلورادو EV را نه‌تنها برای رقابت با فورد F150 لایتنینگ بلکه به‌عنوان ویترین تکنولوژی‌های تمام الکتریکی خود برای جلب نظر خریداران وفادار پیکاپ‌هایش به بازار فرستاده است.

اولین رانندگی ما با پیکاپ الکتریکی شورلت پشت فرمان تیپ WT (مخفف پیکاپ کاری یا Work Truck) بود. این تیپ برای خریداران ناوگانی و تجاری در نظر گرفته شده و قطعاً نسبت به نسخه‌هایی مثل RST که برای خریداران معمولی عرضه می‌شود جذابیت کمتری دارد. سپرهای رنگ نشده، رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های فاق بلند بجای ۲۴ اینچی، فنرهای فولادی بجای تعلیق بادی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱ اینچی بجای ۱۷ اینچی و تودوزی تمام مشکی ازجمله ویژگی‌های تیپ WT هستند.

سیلورادو EV هم مثل هامر EV روی پلت‌فرم الکتریکی اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده است و انتظار می‌رود باطری‌های آن حدود ۲۰۰ کیلووات ساعتی باشند زیرا شورلت هنوز ظرفیت دقیق آن‌ها را اعلام نکرده است. در تیپ WT، این پیکاپ ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند تا ۶۵۵ کیلوگرم بار را حمل و تا ۴۵۳۵ کیلوگرم را یدک بکشد. سیلورادو WT با هر بار شارژ به گفتهٔ شورلت می‌تواند تا ۷۲۵ کیلومتر را طی کند که این رقم در تیپ RST به ۶۴۵ کیلومتر می‌رسد. این اعداد روی کاغذ با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به F150 لایتنینگ و ریویان R1T بهتر هستند ولی برای اطمینان باید آزمایش‌های واقعی انجام دهیم.

چیزهایی که دوست داشتیم

سیلورادو EV هنگام رانندگی مثل یک پیکاپ معمولی عمل می‌کند. قوای محرکهٔ الکتریکی خودرو هیچ هیاهویی ندارد و فرمان نه‌تنها بسیار طبیعی است بلکه به لطف اندازهٔ خوب غربیلک، احساس مناسبی داشته و ارتباط خوبی با دستان راننده برقرار می‌کند. البته مطمئناً این سیلورادو قدرت و شتاب بالایی دارد اما همهٔ این‌ها کاملاً قابل‌کنترل هستند. با انتخاب شدیدترین حالت سیستم احیای انرژی ترمزها نیز می‌توان رانندگی با یک پدال را تجربه کرد.

اما شاید بزرگ‌ترین ویژگی مثبت رانندگی سیلورادو EV دایرهٔ چرخش آن باشد. از خودرویی به‌اندازهٔ یک اتوبوس مدرسهٔ کوچک انتظار چابکی در پیچ‌ها نداریم اما در این پیکاپ به دلیل فقدان پیشرانهٔ بنزینی و کشیدن کابین به سمت جلو، هندسهٔ تعلیق و فرمان به‌طور کامل بازطراحی شده تا دایرهٔ چرخش بسیار کوچک‌تر از آنچه فکر می‌کنید شود. به همین دلیل، پارک کردن و پیچیدن با سیلورادو EV آن‌قدر آسان بود که فکر کردیم به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز است (البته این سیستم در تیپ RST ارائه خواهد شد).

این پیکاپ در داخل هم با تودوزی مشکی و پلاستیک‌های سیاه، فضایی ساده و کاربردی دارد. درواقع، سیلورادو WT خیلی خوب از رویهٔ پیکاپ‌های امروزی فاصله گرفته که کابین را با چوب و چرم تزئین می‌کنند. البته این ویژگی‌ها خوب هستند اما به‌راحتی کثیف می‌شوند درحالی‌که داخل WT برای یک پیکاپ کاری ایده‌آل خواهد بود. همچنین داخل خودرو بسیار جادار بوده و سرنشینان عقب از فضای پای زیادی بهره‌مند می‌شوند.

چیزهایی که دوست نداشتیم

ازآنجایی‌که WT از فنرهای فولادی استفاده می‌کند، به مشکلات مسیر با تکان و بالا پایین شدن پاسخ می‌دهد و از روی سرعت‌گیرهای بزرگ جهش می‌کند. البته خوشبختانه نسخهٔ RST به تعلیق بادی مجهز است و احتمالاً راحتی سواری بیشتری دارد. همچنین دید رو به بیرون سیلورادو EV هم ضعیف است و من با قد ۱۶۰ سانتی‌متر در دیدن پشت و طرفین خودرو مشکل داشتم. البته احتمالاً این مشکل برای افرادی با قد بلندتر وجود نخواهد داشت ولی به‌طورکلی رانندگی با این پیکاپ در محیط‌های شلوغ شهری می‌تواند دشوار باشد و همیشه باید مراقب ظرفیت خودرو بود.

یدک کشی

شورلت در طول آزمایش ما یک تریلر ۴.۵ تنی را به سیلورادو EV متصل کرد و ما پشت فرمان به‌سختی توانستیم اتصال این تریلر را احساس کنیم زیرا شتاب همچنان نرم و سریع باقی ماند و همچنان می‌شد با یک پدال رانندگی کرد. بزرگ‌ترین تفاوت هنگام حمل تریلر دشوارتر بودن حفظ سرعت است که فعال کردن کروز کنترل در بزرگراه این مشکل را هم برطرف می‌کند. همچنین با اتصال تریلر، بر اساس وزن آن برد تخمینی پیکاپ روی صفحه آمپر به نمایش درمی‌آید تا راننده را از تردید در مورد میزان مسافتی که می‌تواند طی کند برهاند.

جمع‌بندی

هرچند به گفتهٔ شورلت قیمت سیلورادو EV از حدود ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود اما قیمت پایهٔ نمونهٔ آزمایشی ما ۷۹,۸۰۰ دلار بود که این رقم در RST فرست ادیشن به ۱۰۶,۸۹۵ دلار می‌رسد. قیمت پایهٔ ۸۰ هزار دلاری اما برای یک پیکاپ کاری تقریباً لخت رقم زیادی است و هرچند پلت‌فرم کاملاً جدید و تکنولوژی باطری پیشرفته‌ای دارد اما چنین قیمتی، توجیه کیفیت داخلی پایه و سواری ناراحت سیلورادو EV را دشوار می‌کند. بااین‌حال، سیلورادو EV را می‌توان شروع امیدوارکننده‌ای دانست. این یک پیکاپ ساده و کاربردی است که می‌تواند در محیط کار همراه خوبی برای خریداران باشد.

مشخصات فنی

Chevrolet Silverado EV Work Truck

قوای محرکه دو موتوره
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۳۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۷۰۱ میلی‌متر
طول ۵,۹۲۱ میلی‌متر
عرض ۲,۰۷۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۸۱ میلی‌متر
وزن خالص ۳۸۷۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۸ ثانیه
برد ۷۲۵ کیلومتر
ظرفیت بار ۶۵۵ کیلوگرم
ظرفیت یدک کشی ۴۵۳۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۷۴,۸۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۷۹,۸۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    میگم پایین اون مانیتور وسط چاله اسکندرونه 😂😂😂😂😂 https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Silverado-EV-4.jpg
    در باکش اندازه یه کویکه😂😂
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Silverado-EV-3.jpg

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. همایون

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (595 ديدگاه)

      در باک؟!

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. PRPR

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    همه چیز هاش اندازه هست و اصلا اغراق شده نیست من این رو به اف۱۵۰ لایتینگ ترجیح میدم

    موافقم 47
    مخالفم 1
    1. جان نساز

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با تشکر از عوامل پدال

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. (Ali(chevynova

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6864 ديدگاه)

    ماشالاه شوی

    موافقم 30
    مخالفم 15
  4. Python

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    خوبه اما قیمتش واقعا بالاست یعنی خیلی بالاست

    موافقم 28
    مخالفم 7
  5. Tesla

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    وقتی سایبرتراک کبیر بیاد ، بقیه باید برن خونه هاشون 😎😎💪💪⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸

    موافقم 8
    مخالفم 97
    1. Anti Tesla

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تسلای کبیر این همه سال یه ذوزنقه نتونست بسازه 😔
      هر وقت میگی سایبر تراک یاد اون مراسم رونمایی میفتم
      که شیشه هاش مثل قلب تو شکست 🤣😔💔

      موافقم 59
      مخالفم 7
    2. M/D

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      من با سایپا ۱۵۱ بهتر و راحت تر نسبت به سایبرتراک باربری و آفرود میرم😂😂
      از نظر من سایبرتراک خیلی بدرد آفرود و باربری نمیخوره.
      اف ۱۵۰ لایتنینگ رو هم مطالب پدال میگقتن ضعیفه هامر برقی هم که هیچی.
      پس از نظر من بهترین گزینه سیلورادو هست.
      البته عجیب ترین آماری که تو فروش خودرو ها در دنیا دیدم تو بخش پیکاپ ها بوده(سال ۲۰۲۱)
      پر فروش ترین پیکاپ سیلورادو بود رتبه سوم سایپا ۱۵۱🤣🤣🤣🤣

      موافقم 24
      مخالفم 7
      1. Python

        ۲۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        جز مسخره کردن چی بلدی؟

        موافقم 13
        مخالفم 3
    3. BMW

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      بشین بیا پایین از ممبرت😂😂تسلا کبیر شاید کویر باشه

      موافقم 20
      مخالفم 1
  6. سالار فصل

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    چقدر خفن بود این تریم ، ارزش این قیمت بالا رو داره اگر به قول نویسنده اون اعداد واقعی باشه

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      درسته ولی بیشتر برای کار ارزش دارد
      فک کنم قیمتش یه ذره زیاده

      موافقم 17
      مخالفم 0
      1. سالار فصل

        ۲۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (368 ديدگاه)

        میارزه بردش 725 کیلوگرمه :))))))

        موافقم 13
        مخالفم 3
  7. R/T

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    بنظر خوب میاد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. R@min

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1730 ديدگاه)

    توازن کاریتون بین موتور ترند و کارانددرایو و موتور ۱ یه ذره بهم ریخته، این مقاله فکر کنم برای ۳ هفته پیشه‌. اکثر مطالب فقط از موتور ۱ برداشت میشه، هر چند خودم هم این سایت معتبر تر و بهتر می دونم اما اون دو تا هم هر از چند گاهی مقاله های خوبی میزارن با اینکه خیلی افت کردن.

    این قضیه قطعا زیر سر آقای اشتری هست 😄

    موافقم 9
    مخالفم 3
  9. دیمن

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    همیشه خودروهای آمریکایی از رقیبان هم سطح خود ارزان‌تر بوده‌اند، یکبار هم گران تر شده،

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. ARIAN

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (305 ديدگاه)

    دوستان وجدانا ظرفیت بارش یکم کم نیست؟ نزدیک چهار تن وزنشه ولی کلا دوازده تا پاکت سیمان بیشتر ظرفیت حمل بار نداره. یعنی ششصد کیلو. من تو پارس خودم پونصد کیلو از بندر بردم تا تهران. نیسان خودمون با این همه داغون بودنش هموطنامون تا چهار تن هم بارش کردن با موتور صد اسب بخاری داغون. این با این هیبت زیر دو تن نباید گزاشت تو محفظه بارش.

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. حمیدرضا

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (180 ديدگاه)

      کاملا قابل رقابت با رقیب اصلیش یعنی دمپایی ۱۵۱ ev پلاس

      موافقم 6
      مخالفم 1
  11. amir

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    قیمت خوب قدرت مناسب اما
    طراحی داخلی و خارجی ضعیف

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. *ALI*

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    من ماشین های شورولت رو دوست دارم ماشین های خوبین مخصوصا وانت هاش بنظر ماشین خوبی میاد با این قیافه خوبش

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. حاتم

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    «این پیکاپ در داخل هم با تودوزی مشکی و پلاستیک‌های سیاه، فضایی ساده و کاربردی دارد. درواقع سیلورادو خیلی خوب از رویهٔ پیکاپ‌های امروزی فاصله گرفته که کابین را با چوب و چرم تزئین می‌کنند»
    نحوه نگارش متن در مورد پلاستیک خیلی جالبه😁 وقتی یه آمریکایی، از یه ماشین آمریکایی تعریف میکنه، یعنی هر افتضاحی بسازن، باز ازش تعریف میکنن… اگه همین تو یه محصول ایرانی بود میشد نقطه ضعف، پشت سر هم مقاله مینوشتن و برنامه تولید میکردن که ای وای داخلش پلاستیک داره… کلا خیلی از این مقاله‌نویس‌ها و تولیدکننده‌های محتوا مشکل عزت نفس دارن🙃

    موافقم 10
    مخالفم 22
    1. حاتم

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      متأسفانه 😑

      موافقم 7
      مخالفم 8
    2. Python

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      بله متاسفانه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  14. BMW

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    قیمت خیلی رو هواست همه جی عالی ولی قیمت😂

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. JaMsHiD

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    از حق نگذریم و از اون تسلا با اون ظاهر وزغ مانند بگذریم خدایی خیلی خوشگله

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. ابراهیم

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دو روزه چین کوپی میزنه نگران نباشید

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. حسین

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برادر من در آمریکا یک جیپ گرند چروکی هیبرید داره که نسخه فول اون رو کمتر از هفتاد هزار دلار خریده یه ماشین هفت نفره با یه موتور دو هزار و پانصد بنزینی و سه موتور الکتریکی ،میگه من تمام کارهای شهری رو فقط با استفاده از موتور الکتریکی انجام میدم،مصرف ترکیبی این ماشین فقط هفت لیتر است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا