تجربه و آزمایشسایر خودروهای اروپایی

رانندگی با اینیوس گرنادیر، شاسی‌ بلند آفرودی که نباید دست‌کم گرفته شود

اینیوس گرنادیر مجهز به پیشرانه بی‌ام‌و  سال آینده با قیمت ۷۰ هزار دلار در بازار جهانی عرضه می‌شود. این خودروی طراحی شده در انگلیس و مونتاژ فرانسه، شاسی‌بلندی توانمند در آفرود خواهد بود.

شاید اینیوس اتوموتیو شرکت نوپایی در جهان خودروسازی باشد اما اولین محصول آن یعنی گرنادیر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ظاهر این ماشین آفرودرهای سرسخت سنتی را تداعی می‌کند و چراغ‌های گرد، بدنهٔ جعبه‌ای شکل و گلگیرهای صاف آن لندروور دیفندر و مرسدس بنز G کلاس را به یاد می‌آورند. این یعنی گرنادیر باید در عملکرد هم قابل‌مقایسه با این خودروها باشد که اسلاف معنوی آن محسوب می‌شوند. پس از مدت‌ها پیش‌نمایش و رانندگی با پروتوتایپ‌ها، سرانجام توانسته‌ایم پشت فرمان نسخهٔ تولیدی گرنادیر بنشینیم تا ببینیم آیا این شاسی‌بلند جدید توان رقابت با محبوب‌ترین نام‌های این کلاس را دارد یا نه.

برای رانندگی با این ماشین به اسکاتلند سفر کردیم تا گرنادیر را در مسیرهایی که برای به چالش کشیدن آن تدارک دیده شده بود بررسی کنیم. برای شروع این سفر، ابتدا پشت فرمان یک گرنادیر تیپ تریل‌مستر نشستیم. این تیپ با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل قفل دیفرانسیل جلو عقب، محافظ‌های زیر خودرو و اسنورکل، بیشتر روی آفرود تمرکز دارد. این نسخه به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربودیزل B57 ب‌ام‌و مجهز بود که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

هنگام رانندگی در حومهٔ اسکاتلند صندلی‌های ریکاروی فوق‌العاده راحت گرنادیر که به‌صورت استاندارد در نسخهٔ تریل‌مستر ارائه می‌شوند شایسته تحسین بودند و بعداً متوجه شدیم که این صندلی‌ها هم برای سفرهای جاده و هم مسیرهای ناهموار از حمایت جانبی خوبی برخوردارند. کابین خودرو نیز با چرم و تریم‌های فلزی باکیفیت، بسیار لوکس به نظر می‌رسد هرچند که قطعاً نباید انتظار G کلاس را از آن داشت. در کابین گرنادیر کارایی نسبت به همه‌چیز در اولویت قرار دارد و درعین‌حال فضای ارگونومیک‌تری را نسبت به جیپ رانگلر ارائه می‌کند.

حتی با لاستیک‌های آل‌ترین و پنجره‌های سقفی سفارشی، کابین به‌خوبی در برابر سروصدای بیرون عایق شده و کیفیت سواری هم بسیار عالی است. هرچند گرنادیر یک شاسی‌بلند سنتی با شاسی مستقل و اکسل‌های صلب است اما تعلیق فنر پیچشی چند اتصالی در هر چهارچرخ، کنترل بدنه و راحتی تعلیق بسیار خوبی را فراهم کرده است. به گفتهٔ اینیوس، برای اینکه گرنادیر قابلیت اطمینان طولانی‌مدت و بالایی داشته باشد، از تجهیز آن به سیستم تعلیق بادی صرف‌نظر شده است. پس‌ازاین، نوبت به بررسی توانایی‌های خودرو در مسیرهای لغزنده رسید. برای این کار، مسیری برفی و گل‌آلود تدارک دیده شده بود که سطوح مختلفی از چسبندگی را پیش روی خودرو قرار می‌داد.

برای حرکت در این مسیر، حالت آفرود را فعال کردیم که سنسورهای پارک و دوربین‌ها را غیرفعال می‌کند. با نزدیک شدن به یک سراشیبی بزرگ، از سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها استفاده کردیم. سطح این مسیر پوشیده از یخ و گل بود اما با سرعتی که روی ۵ کیلومتر بر ساعت تنظیم شده، گرنادیر بدون نیاز به ترمز گرفتن به سمت پایین شیب حرکت کرد. در این حالت تنها کاری که باید انجام داد صاف نگه داشتن غربیلک فرمان است. در مقایسه با دیگر سیستم‌های پایین رفتن از شیب که قبلاً تجربه کرده‌ایم، سیستم اینیوس هنگام پایین رفتن عملکردی فوق‌العاده و کاملاً بدون تکان و تنش دارد.

در سرعت‌های پایین، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و هرگز به خود زحمتی نمی‌دهد و از مناظر لذت می‌برد اما هنگام شتاب گیری شدید، شخصیت قلدر خود را نشان می‌دهد و بدون مشکل خودرو را به سرعت‌های بزرگراهی می‌رساند. با فرارسیدن تاریکی نیز متوجه شدیم که چراغ‌های LED استاندارد گرنادیر عملکرد خیلی خوبی دارند. در روز دوم، پشت فرمان گرنادیر دیگری نشستیم که به پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تر ب‌ام‌و مجهز و از تیپ فیلدمستر بود. این تیپ که روی لوکس بودن تمرکز دارد، با صندلی‌های چرمی کامل و تجهیزات آفرود کمتر، از تریل‌مستر متمایز می‌شود.

در یکی دیگر از صبح‌های سرد اسکاتلند، این تیپ با برخورداری از گرم‌کن صندلی‌ها باعث رضایت ما شد هرچند که فقدان گرم‌کن غربیلک فرمان کاملاً احساس می‌شد. هرچند فرمان گرنادیر به‌طور خاص برای آفرود تنظیم شده اما روی بزرگراه عملکرد دقیقی دارد. پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربوشارژ B58 ب‌ام‌و نیز زیر کاپوت گرنادیر کاملاً راحت و در آرامش احساس می‌شود و ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF تحویل می‌دهد.

سفر ما با اینیوس گرنادیر با رسیدن به یک سربالایی به پایان رسید. این مسیر از باران خیس شده و گل‌آلود و سنگلاخی بود. برای بالا رفتن قفل دیفرانسیل مرکزی مکانیکی را درگیر کردیم و توانستیم بیشتر مسیر را با دنده چهار سبک طی کنیم اما وقتی به قسمت شیب‌دارتر رسیدیم، گیربکس را در دنده چهار سنگین قرار داده و قفل دیفرانسیل عقب جلو را فعال کردیم. با انجام این اقدامات، گرنادیر برای خزیدن روی یک مسیر صخره‌ای چالش‌برانگیز آماده شد. علاوه بر این، حالت آفرود اینیوس که حساسیت پدال گاز و زمان تعویض دنده را برای این نوع رانندگی تنظیم می‌کند و همین‌طور لاستیک‌های آفرودی گودریچ KO2 هم به خودرو در پیمودن این مسیر سخت کمک کردند.

در راه برگشت هم شاهد داستان مشابهی بودیم. هرچند نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی گرنادیر شیب ۲۵ درجه را نشان می‌داد اما بار دیگر از سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها استفاده کردیم که مثل قبل بدون هیچ لغزش، لیز خوردن یا تکانی خودرو را به‌راحتی صدها متر پایین آورد تا زمین صاف شد. در بخشی از مسیر نیز فرصت بلند کردن یکی از چرخ‌های خودرو از زمین را پیدا کردیم و اینجا بود که گرنادیر با استحکام بدنه و شاسی خود بیش از قبل ما را تحت تأثیر قرار داد. در این حالت حتی هیچ صدای جیرجیری نشنیدیم که این تا حد زیادی نشان‌دهنده استحکام بالای خودرو است.

اینیوس گرنادیر هم برای رانندگی‌های آفرودی خشن و هم تردد در خیابان‌های شهرری از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و به نظر می‌رسد قیمت آن نیز همان ‌جایی است که باید باشد. به گفتهٔ اینیوس، قیمت تیپ‌های تریل‌مستر و فیلدمستر در آمریکا از حدود ۷۰ هزار دلار آغاز می‌شود. این یعنی گرنادیر درست بالاتر از لندروور دیفندر قرار می‌گیرد اما با مرسدس بنز G550 فاصلهٔ زیادی دارد. البته اینیوس باید پیش از عرضهٔ شاسی‌بلند خود در بازار ایالات‌متحده نقص‌های آن را برطرف کند. نسخهٔ مخصوص بازار بریتانیا که ما با آن رانندگی کردیم فقط به سنسور پارک و دوربین دنده‌عقب مجهز بود درحالی‌که شاسی‌بلندهای آفرودی رقیب از مجموعهٔ کامل سیستم‌های کمک‌راننده بهره می‌برند.

البته اینیوس وعده داده است که نسخهٔ آمریکایی گرنادیر را به سیستم‌های ایمنی بیشتری مثل ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم تشخیص خواب‌آلودگی مجهز خواهد کرد. علاوه بر این، ما می‌خواهیم در این ماشین قفل دیفرانسیل‌هایی را ببینیم که راحت‌تر غیرفعال می‌شوند و گرم‌کن شیشهٔ جلویی که بهتر عمل می‌کند؛ اما صرف‌نظر از این موارد، به اعتقاد ما این شرکت را نباید دست‌کم گرفت. ظاهر کلاسیک و عملکرد مدرن گرنادیر پیشنهاد وسوسه‌انگیزی برای علاقه‌مندان به آفرود خواهد بود و کسانی که به دنبال یک آفرودر دیگر بجای دیفندر، برانکو، G کلاس و… هستند در پاییز آینده که گرنادیر به ایالات‌متحده خواهد رسید گزینهٔ جدیدی خواهند داشت.

مشخصات فنی

Ineos Grenadier 2024

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۵ ثانیه
وزن ۲۶۶۵ کیلوگرم
طول ۴,۸۹۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۲,۰۵۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
قیمت حدودی ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    شرکتی با آینده روشن به نظر میاد ، مشتاقم نسخه آمریکاییش زودتر معرفی بشه و مقایسش با غول های آفرود رو ببینیم

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. A.m.A

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      اوکی ولی من واقعا پول یه دیفندرو به پای این نمیدم.
      خدایی حیفه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. تنت

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عکس اول پوتینه ؟

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. Amu John

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بیشتر شبیه جانی جنایتکاره .

      موافقم 11
      مخالفم 0
  3. Amiro

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    حاصل ازدواج پاژن و جی کلاس 😂

    موافقم 22
    مخالفم 1
  4. sina

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    داستان توسعه این ماشین داستان علاقه شخصی مالک شرکت ineos به نسل قبل لندرور دیفندره. اول تلاش کرد حق امتیاز دیفندر رو از لندرور بخره که با پاسخ منفی روبرو شد و بعد تصمیم گرفت ماشین دلخواه خودشو رو توسعه بده. اخیرا هم خبر اومده که نسخه دو درش هم تا سال 2026 میاد.
    جیم رکتلیف علاوه بر عشق ماشین به ورزش هم علاقه منده. مالک باشگاه نیس فرانسه و یک سوم سهام تیم فرمول وان مرسدس هست. یکی از خریدارهای بالقوه منچستر یونایتد هم هست که البت برا خرید چلسی هم اقدام کرد که پیشنهادش رد شد.
    تست درایو این ماشین با حضور خود رتکلیف و لوئیس همیلتون هم خیلی باحاله.
    نکته نهایی هم این که این خودرو یکم برچسب قیمتیش زیاده و ممکنه رو فروش تاثیر بذاره.
    باس حوالی 55 هزارتا جمش میکردن.

    موافقم 23
    مخالفم 1
  5. KAMI

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    هیچکس به دیفندر اصل اعتماد نمیکنه و باهاش از جاده خاکی اونور تر نمیره بعد این یارو توقع داره ملت بیان به فیک درجه دو دیفندر اعتماد کنن
    بدتر از اون این همه موتور تو دنیا بود بعد رفته سراغ بی ام و خودتون میدونید به چی معروفه
    این موتورا رو سدان و کوپه سبک bearing میترکونن بعد یارو اومده موتور بی ام و رو گزاشته رو این لندهور ۲ تنی

    موافقم 1
    مخالفم 53
    1. مازیار

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2517 ديدگاه)

      لندروور یک سال بعد از شروع تولید یعنی سال ۱۹۴۹ به هفتاد کشور دنیا صادر می‌شد (منبع در دسترس “تاریخچه لندروور”)
      تمام قوه ادراک خودت رو جمع کن بلکه بتونی اینو درک کنی هرچند شخصا بعید می دونم که بتونی
      ((یک سال بعد از شروع تولید به هفتاد کشور دنیا))
      پس در کلاس خودش بدون تردید موفق ترین بود

      این مدل هم به نظرم در نوع خودش موفق خواهد بود چون پتانسیل لازم رو داره
      بزودی مشخص میشه

      موافقم 29
      مخالفم 0
    2. Iman1199

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کامی اتفاقا برعکس چیزی که گفتی این موتور دیزلی ۶ سیلندر خطی ب ام و یکی از بادوام ترین موتور های جهانه که جوابشو پس داده
      اون موتوری که تو فکر کردی که همونم اشتباهه موتور بنزینیش هست که اتفاقا همینم یکی از بهترین پرفورمنس ها رو در بین رقباش داره پس ب ام و ترجیح داده موتور دیزلی رو بادوام بسازه که ساخته و موتور بنزینیش رو هم با پرفورمنس بالا بسازه هرکدوم برای اون منظوری که استفاده میشن بهترین هستن

      حتی اگه دیده باشین روی لندروور و پاترول و تیوتا و جیپ های قدیمی موتور m57 دیزلی ب ام و رو سواپ میکنن مثل موتور ال اس شورلت جنرال موتورز عالیه ویدیوهاش زیاد هست که متعلق به چند نسل قبل از همین موتوره که اونم یکی از بادوام ترین موتور ها و بهترین عملکرد ها رو داره موتور دیزلی هست ولی بسیار تیز و با کاتاف منحصر به فرد و برتره که اگه ویدیوهاش رو ببینید متوجه میشید

      خود لندروور هم اتفاقا تو جهان معروف ترین خودروی آفروده حتی از جیپ هم معروف تره و بعنوان خودرویی که بیشترین خدمت رو به بشریت کرده معروف شده و معروفه و این ثبت شده
      و همون لندروور هم اتفاقا تو مدل های مختلفی که داشته مدل های بسیار بادوام و با کارایی بالا داشته که از هر تویوتایی بادوام تره
      حتی اسم لندکروزم از لندروور نشأت گرفته و خودشم بر اساس جیپ از اول ساخته شده
      اینها نشون میده که از اول منشأ آفرود و آفرودر های برتر همون اروپا و امریکا بوده که برترین آفرودر ها رو ساختن از اول بعد از اونهاهم بقیه هم به این کار روی آوردن ولی بازم به پای خودشون نرسیدن

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. بی خیال اسم

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        عالی دمتون گرم آقا ایمان

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. phonix

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        حتی اسم لندکروزم از لندروور نشأت گرفته و خودشم بر اساس جیپ از اول ساخته شده
        اینها نشون میده که از اول منشأ آفرود و آفرودر های برتر همون اروپا و امریکا بوده که برترین آفرودر ها رو ساختن از اول بعد از اونهاهم بقیه هم به این کار روی آوردن ولی بازم به پای خودشون نرسیدن
        این دیگه چی بود خدایا حتمی باید به ژاپن تیکه بندازی؟
        لندروور هم خیلی وقته دیگه از این کارا نمیکنه شده برند لوکس الان با تویوتا از این کارا میکنن چون اقتصادیه اون موقع هم که لندروور نسخه اقتصادی میزد ازش استفاده این مدلی می شد نه طرف روانیه نزدیک 100 هزار دلار رو ببره تو کوه و کمر رنگش رو بپرونه
        قدیم رو برا خودت نگهدار الان رو بگو که تو خود انگلیس هم تویوتا جایگزین لندروور شده

        موافقم 5
        مخالفم 19
        1. Iman1199

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          الان کی گفت کسی قراره با لندروور رنجروور ۱۰۰ هزار دلاری بره تو کوه و کمر این چه حرف بیخودی بود که گفتی
          چون وقتی نمیدونید قضیه چیه دیگه چه لزومی داره جواب ونظر اشتباه بدید

          لندروور در سالهای دور آفرودر های ساده و بادوامی داشته بود ولی الان رویه و هدف ساخت محصولاتشون عوض شده و رفته سمت محصولات لوکس و در عین حال توانمند در آفرود

          پس کلا اشتباهه نظرت چون شما اومدی محصول لوکس رو با اقتصادی مقایسه میکنید پس اشتباهتون رو بدونید تا قضاوت درستی داشته باشید چون فقط به خودن و نوشتن نیست بلکه بصیرت میخواد تا بدونید اینطور اشتباه قضاوت نکنید

          ضمن اینکه همون محصول لوکس لندروور مثل رنجروور اونقدر توانایی آفرود بالایی داره که تو خیلی از پارامتر های مقایسه ای عملکرد آفرود بهتری از لنکروز داره
          ولی هرچند که محصول لوکس رو فقط برای آفرود استفاده نمیکنن و حساسیت های خاص خودش رو داره به دلیل پیشرفته بودن و پیچیده بودن

          تو انگلیس و امریکا هم هیچوقت لنکروز هیچوقت جایگزین لندروور نشده برای کارهای اینچنینی مگر اینکه برای ماشین دوربین فیلبرداری و یا فیلم برداری از حیات وحش بوده باشه که هرچند تو همون موارد هم همیشه لندروور های کلاسیک رو هم کنارش دیدیم و هیچ استنادی هم تو این موارد نیست حتی بعضی از مواردشون تبلیغاتی هم هستن یعنی از طرف سازنده بعنوان تبلیغ از طرف شرکت سازنده لنکروز بهشون داده میشه تا تو تصویر نشونش بدن که این واقعیت ها با چیزی که در ظاهر میبینید کاملا متفاوته و در واقعیت

          هیچوقت لنکروز رو تو اروپا و انگلیس امریکا به لندکروز نکاهم نمیکنن جوری که تو امریکا اونقدررچ فروشش کم بود و فروشی نداشت که دیگه عرضه هم نمیشه تو انگلیس و اروپا هم فروش ناچیزی داره و فروش خود لندروور تو اروپا و امریکا خیلی بیشتر از لنکروزه پس چیزی که ما داریم میبینیم آمار اینه شما چی میگی واسه خودت نظرت یا اشتباهه یا متعصبانست طبق معمول

          منکر کاربردی بودن لنکروزم نیستیم چون کاربرد های خودشو داره ولی تو بحث آفرود آفرودر های بهتر از این خیلی بهتر هم هست

          تو آفرودر های لوکس که قابلیت بالایی تو آفرود داشته باشند مثلا رنجروور برتر هستش و برتری داره که در مقایسه با رقیبی مثل ال ایکس با توجه به قیمت و کاربرد و هدف استفاده برتری کاملا با رنجروور هستش

          تو آفرودر های مدرن هم برتری با برانکو رپتور هستش که میتونیم مثالش رو بزنیم که کاملا تو آفرود برتری داره و توانایی بالاتری داره در تمام پارامترهای آفرودی مثل زاویه های ورود و حمله و شکست عمق آب و موانع قابل عبور بهتر و سیستم تعلیق تواناتر و طراحی بهتر و … برتری داره و الان یک جایگزین برتر از لنکروز هست

          تو آفرودر های کلاسیک هم اینیوس گرنادیر هستش که هم ساده و بادوام ساخته شده و هم آفرود خوبی داره و برای این کار ها ساخته شده و دیگه هم یه چیز بینابینی هم نیست چون مثلا آفرود و قابلیت هاش از لنکروز کلاسیک بهتر و بیشتره و از اون طرف هم کاربردی بودن و قتبل اعتماد بودنش در عین سادگیش بهتر از لنکروز معوولیه
          تو همین مورد اگه نظری داری بگو ولی باز ماستمالی نکنی و بحثو عوض نکنی و فرار رو به جلو نکنی چون میدونیم این اشتباهاتت رو

          ما اینهارو گفتیم تا نظر اشتباه و متعصبانه شما رو رد کنیم چون تو حرفاتون تعصب بیخود رو راحت میشه دید بدونید تا متوجه شید

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. Iman1199

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          الان کی گفت کسی قراره با لندروور رنجروور ۱۰۰ هزار دلاری بره تو کوه و کمر این چه حرف بیخودی بود که گفتی
          چون وقتی نمیدونید قضیه چیه دیگه چه لزومی داره جواب ونظر اشتباه بدید

          لندروور در سالهای دور آفرودر های ساده و بادوامی داشته بود ولی الان رویه و هدف ساخت محصولاتشون عوض شده و رفته سمت محصولات لوکس و در عین حال توانمند در آفرود

          پس کلا اشتباهه نظرت چون شما اومدی محصول لوکس رو با اقتصادی مقایسه میکنید پس اشتباهتون رو بدونید تا قضاوت درستی داشته باشید چون فقط به خودن و نوشتن نیست بلکه بصیرت میخواد تا بدونید اینطور اشتباه قضاوت نکنید

          ضمن اینکه همون محصول لوکس لندروور مثل رنجروور اونقدر توانایی آفرود بالایی داره که تو خیلی از پارامتر های مقایسه ای عملکرد آفرود بهتری از لنکروز داره
          ولی هرچند که محصول لوکس رو فقط برای آفرود استفاده نمیکنن و حساسیت های خاص خودش رو داره به دلیل پیشرفته بودن و پیچیده بودن

          تو انگلیس و امریکا هم هیچوقت لنکروز هیچوقت جایگزین لندروور نشده برای کارهای اینچنینی مگر اینکه برای ماشین دوربین فیلبرداری و یا فیلم برداری از حیات وحش بوده باشه که هرچند تو همون موارد هم همیشه لندروور های کلاسیک رو هم کنارش دیدیم و هیچ استنادی هم تو این موارد نیست حتی بعضی از مواردشون تبلیغاتی هم هستن یعنی از طرف سازنده بعنوان تبلیغ از طرف شرکت سازنده لنکروز بهشون داده میشه تا تو تصویر نشونش بدن که این واقعیت ها با چیزی که در ظاهر میبینید کاملا متفاوته و در واقعیت

          هیچوقت لنکروز رو تو اروپا و انگلیس امریکا به لندکروز نکاهم نمیکنن جوری که تو امریکا اونقدررچ فروشش کم بود و فروشی نداشت که دیگه عرضه هم نمیشه تو انگلیس و اروپا هم فروش ناچیزی داره و فروش خود لندروور تو اروپا و امریکا خیلی بیشتر از لنکروزه پس چیزی که ما داریم میبینیم آمار اینه شما چی میگی واسه خودت نظرت یا اشتباهه یا متعصبانست طبق معمول

          منکر کاربردی بودن لنکروزم نیستیم چون کاربرد های خودشو داره ولی تو بحث آفرود آفرودر های بهتر از این خیلی بهتر هم هست

          تو آفرودر های لوکس که قابلیت بالایی تو آفرود داشته باشند مثلا رنجروور برتر هستش و برتری داره که در مقایسه با رقیبی مثل ال ایکس با توجه به قیمت و کاربرد و هدف استفاده برتری کاملا با رنجروور هستش

          تو آفرودر های مدرن هم برتری با برانکو رپتور هستش که میتونیم مثالش رو بزنیم که کاملا تو آفرود برتری داره و توانایی بالاتری داره در تمام پارامترهای آفرودی مثل زاویه های ورود و حمله و شکست عمق آب و موانع قابل عبور بهتر و سیستم تعلیق تواناتر و طراحی بهتر و … برتری داره و الان یک جایگزین برتر از لنکروز هست

          تو آفرودر های کلاسیک هم اینیوس گرنادیر هستش که هم ساده و بادوام ساخته شده و هم آفرود خوبی داره و برای این کار ها ساخته شده و دیگه هم یه چیز بینابینی هم نیست چون مثلا آفرود و قابلیت هاش از لنکروز کلاسیک بهتر و بیشتره و از اون طرف هم کاربردی بودن و قتبل اعتماد بودنش در عین سادگیش بهتر از لنکروز معوولیه
          تو همین مورد اگه نظری داری بگو ولی باز ماستمالی نکنی و بحثو عوض نکنی و فرار رو به جلو نکنی چون میدونیم این اشتباهاتت رو

          ما اینهارو گفتیم تا نظر اشتباه و متعصبانه شما رو رد کنیم چون تو حرفاتون تعصب بیخود رو راحت میشه دید بدونید تا متوجه شید

          موافقم 6
          مخالفم 0
        3. phonix

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          لندکروز چیه این وسط:/
          هایلوکس عزیز لندکروز محصول لوکس و گرون قیمتی هست ( نسخه GR ) خیلی گرون شده و صدای ملت رو در خارج در اورده
          بعد میگه نظرت متعصبانس
          اصلا معلومه با خودت چند چندی؟
          بعد چرا هزار خط مینوسی ؟ همه اون هزار خط هم تو چند کلمه میشه خلاصه کرد انقدر گوهر باره
          در بازار امریکا هم نسخه لوکس لندکروز ارائه میشه با برند لکسوس چون انقدر اونجا ماشین های این سگمنت فروش دارن و بازار داغی دارن که لندکروز جواب بگو نیست صدرصد میتونه اندازه لندروور بفروشه ولی برای تویوتا ارزش اقتصادی نداره برای اون تعداد خط تولید بسازه ( تویوتا باید با توجه به وسعت بیشترش از شرکت انگلیسی با دقت بیشتری خرج کنه اینو باید متوجه شده باشی در همون سگمنت لندکروز 50000 تا بفروشه رغم کمیه ولی لندروور اگر این تعداد بفروشه براش رقم کافی هست)
          ضمنا اینکه بگی تو اروپا ماشین های 50 سال پیش رو برای خدمات استفاده میکنن خیلی مسخرس اصلا لندروور ها دیگه تو سیستم خدماتی نیستند ولی ماشین های جدید تر تویوتا در اون بخش فعالیت دارند ( باید به عنوان کسی که تو سایت اوتوموبیل این همه خط مینویسه بر قوانین سخت الایندگی در اروپا اگاه باشید)
          ضمنا شما به من میگید متعصب و بعد برانکو رپتور رو با لندکروز مقایسه میکنید؟ واقعا که ادم عجیبی هستی برانکو خدش برای افرود عرضه شده حالا نسخه قوی ترش رو با ماشینی که بعد از اتاق 200 دیگه برای فقط افرود ساخته نشد رو مقایسه میکنید باهاش؟
          اگر میخوای ریپلای بزنی داستان بگی خواهش دارم اینکارو نکنی لازم نیست بگم متعصبی همه تو سایت میدونن از الان میدونم چی میخوای بگی

          موافقم 1
          مخالفم 10
        4. Iman1199

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          چیزی که شما داری نشون میدی اینه که خود شما مشخص نیست با خودت چند چندی پس به دیگران تهمت بیخود نزنید به این علت که شما متوجه نیستی و اشتباه میکنی ونظرت متعصبانه و دور از منطق هست درنتیجه نظرت هم اشتباه از آب در میاد پس این چیزایی که گفتی اشتباهه هرکی ببینه متوجه میشه چون

          در کل اصلا لندکروز جایگزین لندروور یا کلا جایگزین چیزی نشده اصلا که حتی خواسته باشی در این مورد یعنی درمورد جایگزین شدنش با چیزی حرف بزنی.

          شما یه حرفی اشتباهی زدی الان خودتم نمیتونی جمش کنی و باز بحثو عوض میکنی وقتی میگیم اشتباهه حرفت یه چیزی میدونیم که میگیم چون لنکروز کاربرد و فروش گسترده ای هم نداشته چه تو اروپا وچه تو امریکا و الانم تو امریکا اینقدر فروش نداشت که کلا از بازار امریکا کلا حذفش کردن و دیگه اونجا عرضه هم نمیشه فقط نسخه لوکس اون که ال ایکس هست عرضه میشه که اونم با توجه به کاربرد و هدف استفاده و بازار هدفش زیر سایه رنجروور بوده و رنجروور کلا فروش خیلی بهتری از اون داشته با اینکه قیمت گرونی هم داره
          چیزی که مهمه اینه که به اشتباه گفتی جایگزین شده که ما هم گفتیم حرفت اشتباهه و ردش کردیم
          حتی در نسخه های کلاسیک و کاربردشون اصلا لندکروز اصلا هم قیمت وهم سگمنت و هم اندازه لندروور هم نبوده بجز معدود کاربرد هایی که داشتن دیگه هیچ فروش و کاربرد گسترده ای تو انگلیس یا اروپا یا امریکا نداشته‌ پس شباهت و مقایسه لندروور مگر تو تاریخچه باشه که الانم لندروور جدید هم که جایگزین قدیمی شده درسته که از لحاظ ابعاد و اندازه با لندکروز یکی هست ولی بازم لندروور چون جنبه لوکس و در عین حال آفرود پیدا کرده بازم هرکدوم کاربرد های خاص خودشون رو دارن رقیب مستقیمی نیستن که جایگزینی در کار باشه اصلا از این حرفا نیست که جایگزین شده باشه اصلا این حرف حایگزین شدن معنی نداره
          تو بحث مقایسه هم بر فرض مقایسه لنکروز با برانکو رپتور هم چون از لحاظ اندازه و ابعاد و قیمت و کاراییشون نزدیکه میتونیم اینها رو بعنوان رقیب بگیم ولی بازم کلا تو این زمینه دقیقا دو نمونه رقیب مستقیم وجود نداره تو این سگمنت فقط چون کلیت اینها شبیه هستد میشه باهم فقط مقایسه شن که گفتم

          تو همون موارد و کاربرد ها و استفاده هایی هم که لنکروز چه تو نسخه کلاسیک و چه تو نسخه عادی داره تو همین موارد گزینه های بهتری از اون وجود داره که
          به هر بخشی که ما تفکیک شده تقسیم کنیم و هر کدوم رو در نظر بگیریم
          که تو هرکدوم از موارد رقیب نزدیک اون چیه و چه وضعی داره
          که ما میبینیم
          بازم گزینه های برتری وجود داره که خیلی بهتر و تخصصی هستن یعنی تخصصی تر هستن
          که گفتم مثلا تو آفرودر های کلاسیک همین اینیوس گرنادیر برتری واضحی داره نسبت سری ۷۰ داره یعنی مقایسه نسخه های کلاسیک باهم

          و تو آفرودر های مدرن هم فورد برانکو رپتور که در یک بازه با سری ۲۰۰ یا ۳۰۰ قرار میگیره ولی بازم رقیب مستیم نیستن فقط میشه باهم مقایسه شن چون ابعاد و کاربرد یکسانی دارن با همم که قطعا برانکو رپتور عملکرد و مشخصات و کارایی و طراحی خیلی بهتری داره
          یعنی برتری برانکو رپتور تو پارامترهای تخصصی آفرود مثل زاویه ورود و شکست و خروج عمق مانع و آب قابل عبور و عملکرد در ناهمواری های زیاد و تراول سیستم تعلیق و … برتری کلا با برانکو رپتور هست

          تو آفرودر های لوکس هم رنجروور برتری کاملی داره از سواری ایزوله در جاده بگیر تا آفرود های مورد استفاده در لوکس های این سگمنت کاملا متناسب و بیشز از نیاز این سگمنت هستش

          کلا هرکدو از اینها هرکدوم تو بخش خودش گزینه خیلی بهتری از رقیبش از تیووتا هستن که بعنوان مثال مواردی رو گفتم

          پس ما واقعیت رو خواستیم بگیم که گفتیم بخونید تا متوجه شید این داستان نیست مگر برای کسی که متعصب باشه که واقعیت رو داستان در نظر بگیره و متوجه نشه
          چون در واقعیت این وسط فقط شما داستان گفتی و حرفتون اشتباه و متعصبانه بود که ما جوابشو همیشه میدیم
          تو سایت هم همه میدونن که اتفاقا من جواب نظرات متعصبانه رو میدم خودم هم بارها همین رو گفتم تا بدونید که الانم همینکارو کردم و خواهم کرد
          خوش و سلامت باشید

          موافقم 10
          مخالفم 1
        5. Iman1199

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          همچنین شما هیچوقت از الان و حتی قبلشم نمیدونید چی خواستم بگم و میخوام بگم و متوجه هم نمیشدید چون حرفاتون اشتباهه و اگه متوجه میشدید و به حرفای اشتباه و متعصبانتون پی میبردی دیگه این نظرات اشتباهو نمیدادید
          الانم در ادامه رد کردن حرفای اشتباهتون و و اثبات گفته های درستم
          مواردی رو اضافه میکنم تا بلکه متوجه شید
          مثلا گفتی کاربرد تو برینانیا و کاربردش و اینکه اونها استفاده میکنن
          خب حالا من لینک میزارم تا مطالعه بفرمائید تا حرفای اشتباهتون رو متوجه شید و حرفای اشتباهتون رد شه و حرفای منم اثبات میشه
          جلوتر لینک آمار فروش پیکاپ ها در بریتانیا در ۵ سال گذشته رو گذاشتم

          https://professionalpickup.com/best-selling-pickups-uk/
          اینم آمار فروش پیکاپ ها تو کل قاره اروپا
          https://professionalpickup.com/top-sellers-2019/

          خب ما میبینیم که فورد رنجر امریکایی با فاصله زیادی تو فروشش تو بریتانیا و همچنین اروپا از هایلوکس و رقبای دیگه بیشتره نکته جالبش که مهمه اینه که بقیه یعنی ۴ تای دیگه پیکاپ های زاپنی هستن از جمله هایلوکس که اصلا فروششون تو بریتانیا کلا به پای فورد رنجر نرسیده
          جالب تر اینکه تو آمار فروش ون ها هم که وسیله های نقلیه کاربردی هستن فورد اوله و در کنار فورد هم فولکس واگن هست
          حتی تو کل قاره اروپا فروش ب ام و که کل خودروهاش لوکس و سطح بالا هستن بیشتر از فروش توویتا اقتصادی اکونومی هستش دیگه خودتون تا اخرش برید ( قابل توجه اونایی که میگن تو اروپا فقط هاچبک میخرند هاچبک رو سرجاش میخرن ولی ب ام و و لوکس و سطح بالا رو هم خوب میخرن )
          پس به شما باید گفت ماستمالی تا کی نکنه اینجا هم میخوای بگی خودش نخواسته بفروشه تو اونجا نتونسته تقاضا رو جواب بده تولیدش کنه و ازین بهونه های بیخود
          یا اینکه واقعیت رو ببینید متوجه شید که سالهاست فورد رنجر تو برینانیا و اروپا پرفروش ترین پیکاپه
          هرکی جای شما بود می‌رفت تو افق محو می‌شد چون گل به خودی زیاد میزنید دلیلشم اینه که هدف اشتباهی داری
          جای اینکه در مورد موضوع مرتبط بحث کنید با نظر من مشکل داری و میخوای هرجوری که شده جواب بیخود و اشتباه به من بدی که نشون میده شما به علت تعصب فشار میخوری از نظر من
          پس این موارد رو بخونید تا متوجه واقعیت شید

          موافقم 9
          مخالفم 0
    3. Iman1199

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کامی اتفاقا برعکس چیزی که گفتی این موتور دیزلی ۶ سیلندر خطی ب ام و یکی از بادوام ترین موتور های جهانه که جوابشو پس داده
      اون موتوری که تو فکر کردی که همونم اشتباهه موتور بنزینیش هست که اتفاقا همینم یکی از بهترین پرفورمنس ها رو در بین رقباش داره پس ب ام و ترجیح داده موتور دیزلی رو بادوام بسازه که ساخته و موتور بنزینیش رو هم با پرفورمنس بالا بسازه هرکدوم برای اون منظوری که استفاده میشن بهترین هستن

      حتی اگه دیده باشین روی لندروور و پاترول و تیوتا و جیپ های قدیمی موتور m57 دیزلی ب ام و رو سواپ میکنن مثل موتور ال اس شورلت جنرال موتورز عالیه ویدیوهاش زیاد هست که متعلق به چند نسل قبل از همین موتوره که اونم یکی از بادوام ترین موتور ها و بهترین عملکرد ها رو داره موتور دیزلی هست ولی بسیار تیز و با کاتاف منحصر به فرد و برتره که اگه ویدیوهاش رو ببینید متوجه میشید

      خود لندروور هم اتفاقا تو جهان معروف ترین خودروی آفروده حتی از جیپ هم معروف تره و بعنوان خودرویی که بیشترین خدمت رو به بشریت کرده معروف شده و معروفه و این ثبت شده
      و همون لندروور هم اتفاقا تو مدل های مختلفی که داشته مدل های بسیار بادوام و با کارایی بالا داشته که از هر تویوتایی بادوام تره
      حتی اسم لندکروزم از لندروور نشأت گرفته و خودشم بر اساس جیپ از اول ساخته شده
      اینها نشون میده که از اول منشأ آفرود و آفرودر های برتر همون اروپا و امریکا بوده که برترین آفرودر ها رو ساختن از اول بعد از اونهاهم بقیه هم به این کار روی آوردن ولی بازم به پای خودشون نرسیدن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. Kamy

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (687 ديدگاه)

      آبروی کامیا رو بردی داداش

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. یوسف

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    مرسی مازیار جان…. جواب کوبنده ای بود….
    وقتی تاریخچه تویوتا رو میخونی…. به نقل خود تویوتا…. میگه موفقیت های لندرور اینقدر زیاد بود که ما تصمیم گرفتیم اولین محصولمون رو که در واقع یک جیپ بود که فقط تغییر لگو داشت رو شبیخ لندرور نامگذاری کنیم و اسمشو گذاشتیم….. لندکرور…..

    موافقم 14
    مخالفم 0
  7. مهردادکمال

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    ای متقلب دوست داشتنی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. homayoun

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (582 ديدگاه)

    تو دنیای موازی در ایران آزاد و بدون تحریم و رو به پیشرفت نسل جدید پاژن باید اینطوری میشد😁
    خوش به حال مالک برند که پول زیاد بهش امکان داد آرزوشو به واقعیت تبدیل کنه و به مردم بفروشه.
    به نظرم این خودرو برای اب و هوا و مردم بریتانیا ساخته.تصور کن: از خونه بیرون میزنی با یه کت زیبا از جنس نخ پشمی و دستکشهای چرم میشینی پشت فرمونی ماشینی که دکمه های داشبوردش انقدر بزرگ طراحی شده که برای کار باهاشون نیاز به درآوردن دستکش نیست و در آب و هوای همیشه بارانی بریتانیا دلت هوای زدن به بیرون جاده رو میکنه و با سرعت زیاد در مسیرهای گل آلود روستایی رانندگی میکنی و حالشو میبری
    فقط او دسته دنده bmw وصله ناجوره تو این ماشین.خودش خیلی زیبا و مدرنه ولی به درد کابین bmw میخوره و تو کابین این خودرو در کنار اهرم دنده کمکی کوچک و ساده حس اینو میده بهت که دسته دنده فابریک ماشین هم مثل دنده کمک یه سردنده سیاه ساده و کروی داشته ولی راننده با سردنده بیمر تعویضش کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Arash

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اومدن دیفندر مدل پایین تولید کردن باپیشرانه bmw ؟؟ مگه لندرور زیر نظر bmw نیست؟ چرا ینفر وقتی میتونه با هزینه کمتر یه دیفندر ۲۰۲۳ بخره باید هفتاد هزار دلار بده یه ماشین قدیمی تر با طراحی و امکانات پایین تر بخره؟منطقی نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا