تویوتاسوبارو

تویوتا GR86 و سوبارو BRZ مدل 2024 معرفی شدند

تویوتا و سوبارو از مدل سال ۲۰۲۴ کوپه‌های اسپرت خود یعنی GR86 و BRZ رونمایی کردند. مهم‌ترین خبر درباره این دو خودرو به معرفی نسخه‌ سفارشی AE86 سالگرد چهل‌سالگی و STI اسپرت مربوط می‌شود.

ابتدا کار را با تویوتا آغاز می‌کنیم که مدل سال ۲۰۲۴ از GR86 بازار ژاپن را در نسخه‌ای سفارشی معرفی کرده است. این مدل سفارشی برای گرامی داشت چهلمین سالگرد تولید AE86 تولید می‌شود و با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک قابل سفارش خواهد بود. تویوتا فقط ۲۰۰ دستگاه از GR86 AE86 سالگرد چهل‌سالگی را تولید خواهد کرد. مدل موردبحث بر پایه تریم RZ شکل می‌گیرد و می‌توان آن را با رنگ‌های سفید یا قرمز و نوارهای مشکی خریداری کرد.

رینگ‌های ۱۸ اینچی با ظاهر خاکستری تیره و لاستیک‌های ۲۱۵/۴۰ R18 در این کوپه اسپرت بکار رفته‌اند. همچنین آینه‌های جانبی و اسپویلر لبه صندوق نیز به رنگ تیره درآمده‌اند تا تضاد زیبایی با رنگ بدنه ایجاد کنند. در داخل کابین نیز طرح مشکی و قرمز با لوگوی Since 1983 40th روی پانل درب‌ها دیده می‌شود. تویوتا GR86 AE86 سالگرد چهل‌سالگی تنها از ویژگی‌های بصری متمایز سود نمی‌برد زیرا ژاپنی‌ها ترمزهای دیسکی تهویه دار برمبو و جذب‌کننده‌های شوک ساکس را نیز ارائه کرده‌اند.

این دو ویژگی ایمنی در نسخه استاندارد GR86 2024 به‌صورت سفارشی در تریم SZ و بالاتر قابل سفارش هستند. در کل باید گفت تغییرات رخ داده در کوپه اسپرت تویوتا مشابه همان‌هایی هستند که در مدل تروئنو ادیشن بازار آمریکا دیدیم. برای خرید مدل دستی این خودرو در ژاپن باید معادل حدود ۲۶ هزار دلار را پرداخت کنید درحالی‌که قیمت مدل اتوماتیک از حدود ۲۶۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

سوبارو نیز به‌صورت هم‌زمان از BRZ STI اسپرت رونمایی کرده است. این خودرو تریم جدیدی است که از ترمزهای برمبو با کالیپرهای طلایی، رینگ‌های ۱۸ اینچی تیره و لاستیک‌های ۲۱۵/۴۰ R18 پرفورمنس سود می‌برد. سوبارو در بخش فنی نیز از دامپرهای کارای جدید استفاده کرده و دامپر عقب نیز توسط تیم فنی سوبارو تنظیم شده است. تغییرات ظاهری این خودرو نیز به آینه‌های جانبی و آنتن سقفی تیره محدود هستند و لوگوی BRZ در چراغ‌های جلو نیز با طرح قرمز همراه شده است. داخل کابین خودرو صندلی‌های چرمی، تریم متالیک تیره و دکمه استارت/استاپ قرمز رنگ STI وجود دارد.

سوبارو تخمین می‌زند در هر ماه ۳۵۰ دستگاه از این خودرو را با قیمت حدود ۲۵۵۰۰ دلار به فروش خواهد رساند. البته مدل اتوماتیک گران‌تر است و با قیمت حدود ۲۶ هزار دلار عرضه می‌شود. شایان‌ ذکر است نسخه استاندارد BRZ مدل ۲۰۲۴ به‌صورت استاندارد با بسته ایمنی سوبارو عرضه می‌شود. زیر کاپوت این کوپه اسپرت تغییری دیده نمی‌شود و همچنان پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی نیرو را راهی چرخ‌های عقب می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی .

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1168 ديدگاه)

    برا اونایی که دوست دارن باهزینه کم لذت سواری اسپرت روبچشن.

    موافقم 37
    مخالفم 1
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    جالبه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. Soroush

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    تو بازه قیمتی نسبتا پایین به شدت سرگرم کننده و جذابه

    موافقم 22
    مخالفم 1
  4. Amirreza.M

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (273 ديدگاه)

    ۲۶۰۰۰ دلار برای این، قیمت فوق العاده ایه مشخصات خوبی داره از نظر ظاهری هم زیباست دم تویوتا گرم

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. محمدهادی

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    یادش بخیر یک زمانهایی سازندگان خودروهای اسپرت وقتی میخواستن گرامیداشت یک محصول بگیرن،اونو تو نسخه ویژه شون با یک موتور بزرگتر عرضه میکردن
    تا قشنگ اون نام تو چشم بوخوره و تاریخی بشه
    مثلا اتفاقی که توی تویوتا سیلیکا افتاد و توی آخرین رونمایی ش مجهز شد به یک ۶ سیلند هیولا(مدل ۱۹۹۶)
    اون تازه شد بستری برای عاشقان ژاپنی باز
    اینچنین رویدادهایی توی دنیای خود وی امروز کاملا شده یک رویاپردازی محض…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. JDM

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    عشق واقعی با توجه به قیمتش واقعا عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا