تویوتافولکس واگن

دوئل فینال، تویوتا کمری TRD یا فولکس‌واگن آرتئون؟

مرحلهٔ نهایی، گروه دوم، سدان‌های خانوادگی اسپرت

دومین گروه در این سری از دوئل‌های پدال به سدان‌های خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه همان‌طور که از نامش مشخص است، سدان‌هایی حضور داشتند که بیشتر خانوادگی هستند اما کمی حال و هوای اسپرت هم به آن‌ها تزریق شده است. رقابت‌های گروه سدان‌های خانوادگی اسپرت با حضور هشت خودرو برگزار شد که از بین آن‌ها فولکس‌واگن آرتئون و تویوتا کمری موفق شدند خود را به مرحلهٔ فینال یا نهایی برسانند درحالی‌که خودروهای کیا استینگر، بیوک رگال GS، پژو ۵۰۸ PSE، فورد فیوژن اسپرت، هیوندای سوناتا N Line و کیا K5 GT در مراحل قبلی حذف شدند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی یعنی نیمه‌نهایی هم بین فولکس‌واگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین فولکس‌واگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت

مجموع آراء: ۱۲۶۴

آراء فولکس‌واگن: ۹۵۶

آراء فورد: ۳۰۸

پیروز دوئل: فولکس‌واگن آرتئون با کسب ۷۵ درصد از کل آراء

فولکس‌واگن آرتئون

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکس‌واگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچ‌بکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق

نقاط منفی: رانندگی نه‌چندان هیجان‌انگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمی‌شود، قیمت گران که تقریباً هم‌اندازه مدل‌های هم‌کلاس آئودی است، کنترل‌های خازنی نامطلوب، نمایشگر مرکزی کوچک

چکیده: آرتئون زیباترین و جذاب‌ترین محصول حال حاضر فولکس‌واگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نه‌چندان لوکس ترمز آن را می‌کشند

تویوتا کمری TRD

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸

پلت‌فرم: TNGA تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: اضافه کردن شخصیت اسپرت به کمری بدون قربانی کردن ویژگی‌های اساسی یک سدان خانوادگی، بهبود ترمزها، ظاهر تهاجمی، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی، قیمت مناسب

نقاط منفی: ضرایب بلند گیربکس که مناسب یک خودروی اسپرت نیستند، کم‌فرمانی، سواری خشک که در استفاده‌های روزمره آزاردهنده خواهد بود

چکیده: تویوتا سعی کرده در نسخه TRD حال و هوای اسپرتی را به کمری تزریق کند اما نتیجه خیلی امیدوارکننده نبوده است زیرا این خودرو ویژگی‌های تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازه‌ای دارد

مقایسهٔ مشخصات فنی

آرتئون R-Line

تویوتا کمری TRD

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۳.۵ لیتری V6
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۳۶۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد ۴.۶ ثانیه ۵.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۳ ثانیه ۱۴.۴ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۶.۹ ثانیه ۲۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۵۳.۶ متر ۴۷.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۶ جی ۰.۸۶ جی
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر ترکیبی ۹.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۶ لیتر ۶۰ لیتر
وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم ۱۶۱۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب ۶۱ به ۳۹ جلو/عقب
طول ۴,۸۶۴ میلی‌متر ۴,۹۴۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۴۲ میلی‌متر ۲,۸۲۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۶۵ لیتر ۴۲۷ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۴۸,۴۷۵ دلار ۳۴,۰۰۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سدان خانوادگی اسپرت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    فولکس‌واگن آرتئون انتخابم 👍

    موافقم 121
    مخالفم 86
    1. محمدرضا

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      اگر بحث پولش نباشه درست میگی قطعا تکنولوژیه پرفورمنس آلمان با ژاپن قابل مقایسه نیست ولی خب پولشم قابل مقایسه نیست۴۰٪ گرون تره .

      موافقم 116
      مخالفم 36
      1. Reza Waffen SS

        ۱۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        ۴۸ هزار دلار اصلا مبلغی محسوب نمیشه واسشون

        موافقم 48
        مخالفم 73
        1. DoctoR

          ۱۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1036 ديدگاه)

          اگر یک بازنشسته در جهان سوم بودم انتخابم کمری بود ولی وقتی تکنولوژی روز آلمان هست میخوام از رانندگی لذت ببرم

          موافقم 64
          مخالفم 50
      2. علی

        ۱۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        عجب !!! پرفورمنس ژاپن کمتر از آلمانه؟ خیلی ممنون از لطفتون ، اصلا بگین ژاپن کمتراز چین ، دروغ که استخووون نداره!!!

        موافقم 84
        مخالفم 20
        1. سپهر

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (377 ديدگاه)

          صد در صد پرفورمنس ژاپن چند لول پایین تر از المانه…شما دیگه خیلی تعصب الکی داری رو ژاپن بی روح و هیجان

          موافقم 16
          مخالفم 10
      3. موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever

        ۱۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (635 ديدگاه)

        محمدرضا چرا قابل قیاس نیست

        موافقم 23
        مخالفم 1
    2. علی

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تویوتا کمری یعنی سلطان قلبها !!! مگه میشه انتخابش نکرد . موتور تنفس طبیعی ، عمر بالا استهلاک کم ، کم هزینه ، حفظ ارزش ، حالا بگین فولکس کدومشونو داره؟

      موافقم 67
      مخالفم 32
      1. نوید A.J

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        من فقط یا وقتی پیر شدم، یا وقتی خواستم اوبر کار کنم کمری میگیرم. در غیر این صورت، انتخابم کمری نیست. هر رقیبی رو بزاری کنارش ترجیح میدم.

        موافقم 11
        مخالفم 18
      2. سپهر

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        فولکس همشو داره به علاوه اینکه طراحی زیباتر و برند با پرستیژ تر و مشتریای با لول تر و لذت رانندگی بالاتری داره

        موافقم 11
        مخالفم 7
    3. کیان

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      اینکه شما ارتئون و انتخاب کردی محترم هست ولی واقعا ارتئون رقیب کمری نیست، ارتئون باید با اوالون مقایسه بشه کلا
      ارتئون اوالون ماکسیما
      اینا تو یک کلاس هستن

      موافقم 46
      مخالفم 7
    4. RENAULT5

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      دقیقا عاشق اینجور طراحی های مردانه با هیبتم
      تویوتا یکم فانتزیه طراحی جلوش دوست ندارم
      اما استقامت واستهلاک تویوتا وقیمت پایینش ادمو وس وسه میکنه

      موافقم 14
      مخالفم 4
    5. Hope

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      چطور میشه یه موتور 6سیلندر 3.6
      صدی 9مصرف کنه!؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. Royal Driver

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    آرتعون جذاب و شیکه، همراه با پاسات از شیک ترینای فولکسن، ازش خوشم میاد ماشین بروزیه. اما جدیدا ازش یک سری ایرادات میگیرن که زیاد مهم نیست. ارزششو داره. VW واقعا این رو خوب طراحی کرده

    موافقم 37
    مخالفم 17
  3. TESLA

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فولکس : پرفورمنس بهتری داره ، طراحی زیبا تری داره ، آپشن های بیشتری داره و از همه مهم تر مهندسی معرکه آلمانی رو داره
    تویوتا : قیمت پایین تری داره ، کیفیت ساخت بالاتری داره ، از اونجایی که یه تویوتا هست در نتیجه دوام بالا و استهلاک خیلی کمی داره و تویوتا به خاطر فروش فوق العاده بالایی که تو جهان داره از لحاظ خدمات پس از فروش و دسترسی به نمایندگی تو دنیا بی رقیب هست
    انتخاب بین این دو تا خیلی سخت هست ، عقل میگه تویوتا ( به خاطر قیمت کمتر و کیفیت بالاتر ) ولی قلب میگه فولکس ( به خاطر لذت رانندگی بیشتر و تکنولوژی آلمانی )

    موافقم 52
    مخالفم 13
    1. M.83

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      فقط چون آلمانیه دلیلی بر برتری نسبت به مهندسی نداره
      پلتفرم TNGA تویوتا عملکرد بهتری تو راندمان خودرو و مرکز ثقل ماشینا ایجاد کرده ک فکر میکنم تویوتا پریوس هم همچین پلتفرمی سواره
      برعکس MQB فقط مختص بازار های سخت گیر و کاهش هزینه ها استاندارد شده
      مثل چین و اروپا

      موافقم 43
      مخالفم 23
      1. M

        ۱۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (190 ديدگاه)

        پلتفرم فولکس واگن برتری قابل ملاحظه ای به پلتفرم تویوتا داره
        به دو علت
        خود مقاله هم گفته کمری trd از سیستم تعلیق اسپرت تر استفاده کرده و با این حال مشکل اساسی ی ماشین دیفرانسیل جلو که کم فرمانی هست رو حل نکرده
        و اینکه فولکس در این تست یک ماشین لوکس ارزان قیمت هست نسبت به بقیه آلمانی ها
        ولی کمری trd یک ماشین اسپرت خانوادگی
        https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

        موافقم 10
        مخالفم 16
    2. همایون

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (582 ديدگاه)

      وقتی تو شتاب برتری قاطع داره ولی تو پیست از کمری شکست میخوره یعنی هندلینگ و پرفورمنس کمری بهتره

      موافقم 8
      مخالفم 3
  4. M.83

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    تیترو خوندم سدان خانوادگی اسپرت
    این برازنده کمریه با اینحال آرتئونم شخصیت ملایمیو.. بحرحال المانیه
    قیمت زیبایی و پرفورمنس کمری زبانزد ترع

    موافقم 34
    مخالفم 11
  5. TESLA

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ای خدا !!! آخه حسرت و حرص خوردن تاکی ، قیمت کمری trd به پول ما ( با حساب قیمت مسخره دلار ) میشه : ۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ، تو این خراب شده با این پول حداکثر یه آریزو ۶ پرو یا سوناتا و اپیتیما مال ۱۰ سال پیش ( ترکیده ) میدن 🤦‍♂️

    موافقم 36
    مخالفم 3
  6. sina

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    ماشینی داره از خط تولید خارج میشه رو با کمری مقایسه نکنید اقا :)
    البت این کلاس تو کل تاریخ ماشین بهترین از نسل قبل آکورد با موتور دو لتیری 250 اسبی و گیربکس اتومات ده سرعته ندیده هیچوقت

    موافقم 28
    مخالفم 10
  7. Ehsan

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (539 ديدگاه)

    آرتئون
    تو همه موارد برتری داره

    موافقم 20
    مخالفم 38
  8. alireza206

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    من ۵۰۸ پیسا رو انتخاب میکنم

    موافقم 5
    مخالفم 18
  9. peyman-jdm

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگر قیمت رو در نظر نگیریم ارتئون برتری داره اما چهارده هزار دلار اختلاف دارن…

    موافقم 11
    مخالفم 11
  10. Hadi

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    فولکس آرتئون انتخابم 👌🏼
    ولی نمیشه راحت از کمری TRD گذشت…

    موافقم 9
    مخالفم 10
  11. Amir mahdi @-1387

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    انتخاب من آرتئون آلمانی
    رخ زیبا

    موافقم 13
    مخالفم 18
  12. سامان اذری

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3198 ديدگاه)

    رقیب کمری پاسات هست
    رقیب ارتئون آوالون هست

    اینا چطوری باهم مقایسه شدن ؟؟

    انگار داری بی ام و سری ۳ رو با بنز E کلاس مقایسه
    میکنی

    یا مثلا النترا رو با هوندا اکورد
    هر کدوم یک کلاس بالاتر از دیگری هست

    موافقم 37
    مخالفم 2
  13. محمدرضا

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    تویوتا ❤️TRD با دوام و کم استهلاکه گزینه مناسبی می‌باشد 🙂

    موافقم 24
    مخالفم 2
  14. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    خواستم بزنم ارتیون دیدم خییلی گرونتره
    من باشم آکورد یا مزدا 6
    جفتشون عیب های بزرگی دارن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  15. وی

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    قطعا trd به خاطر موتور 6 سیلندر رانندگی هیجان انگیز تر و طراحی به نظر من بهتر

    موافقم 13
    مخالفم 2
  16. BMW/M-POWER

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    انتخابم صد در صد تویوتا کمری هست
    تو این نسل کمری فوق العاده تهاجمی و اسپرت شده که البته باعث شد قشر جوون تری رو به سمت خودش جذب کنه
    طراحی ارتئون دقیقا مثل پاسات مخصوصا توی حجم و خطوط نمای عقب و جانبی خیلی ساده کار شده و اصلا حس خوبی نداره و توی واقعیت کاملا حس یه ماشین ارزون قیمت رو میده
    تو این سگمنت انتخابم یا کمری یا آکورد

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. سپهر

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      از نزدیک ببینی نظرت عوض میشه،آرتئون نگاه کردنش به ده تا کمری میرزه

      موافقم 3
      مخالفم 2
  17. Siyavash

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    با تمام احترام به فلوکس…انتخابم کمری هست..قیمت کمتر..استهلاک کمتر..قدرت ترمز بهتر..تنفس طبیعی..کابین بزرگتر..البته این چیزی از ارزش هایه فلوکس کم نمیکنه…

    موافقم 16
    مخالفم 4
  18. ❤BMW❤

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    رای ندادم
    هر دوشون عالین
    مخصوصا رخ عقبشون

    موافقم 5
    مخالفم 0
  19. arshia

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اینجا دیگه بحث ماشینهای خانوادگیه و قیمت مهمه
    من چون از ارتئون به شکل عجیبی خوشم میاد انتخابش میکنم ولی به نظرم کمری انتخاب به مراتب منطقی تریه

    موافقم 9
    مخالفم 0
  20. ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3305 ديدگاه)

    تویوتا کمری سپرش کجه تصادف با سرعت ۱۰ کیلومتر داشته

    موافقم 2
    مخالفم 8
  21. علی صالحی

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هر دو ماشین فوق‌العاده هستند ولی نسبت وزن جلو به عقب توی کمری کار دستش داده
    اگه کمپانی با اضافه کردن یکسری پکیج های کم وزنی و سیستم چهار چرخ محرک موافقت کنه حتما موفقیت های بیشتری هم برای این ماشین هست به خصوص که قیمت بسیار مناسبی داره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  22. عطا

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    چرا منو تو اینجور موقعیتا قرار میدی؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. Muty

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    0099 کامنت نذاشته
    نگرانشم…

    هر کی دسترسی بهش داره بگه زودی اعلام حضور کنه ، الانه که ژاپن بهش احتیاج داره

    موافقم 2
    مخالفم 3
  24. ashkan

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شما زبان طراحی کمری رو ببین، واقعا زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 2
  25. همایون

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (582 ديدگاه)

    به خاطر برند و ظاهر بیرونی به فولکس رای دادم ولی خوشحالم که کمری رای بیشتری داره چون با قیمت خیلی پایینتر موتور جذاب تنفس طبیعی شش سیلندر با مصرف سوخت یکسان با موتور چهار سیلندر فولکس و ظاهرا هندلینگ بهتر شایسته تر هست من تو انتخابم قیمت رو دخیل نکردم ولی تو دنیای واقعی قیمت آیتم تاثیرگذاری تو انتخاب هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. ....

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    توپ،تانک،فشفشه
    کمری برنده میشه
    عشق سلطان کمری❤️👑

    موافقم 3
    مخالفم 2
  27. سپهر

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    صد در صد فولکس رو انتخاب میکنم از همه نظر بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 3
  28. Amir

    ۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    آرتئون سرسنگینه انتخابم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا