تویوتا

معرفی تویوتا هایلوکس هیدروژنی با شعاع حرکتی 590 کیلومتر

تویوتا با کمک بودجهٔ دولت بریتانیا، نسخهٔ هیدروژنی هایلوکس را با قوای محرکهٔ سدان میرای معرفی کرده است. این پروژه در مدت بسیار کوتاهی به نتیجه رسیده است.

به‌عنوان بخشی از یک برنامهٔ دولتی ۷۰ میلیون پوندی به‌منظور توسعهٔ خودروهای بدون آلایندگی برای موارد استفادهٔ مختلف در بریتانیا، تویوتا از نسخهٔ هیدروژنی پیکاپ هایلوکس رونمایی کرده است. این نسخه از اوایل سال ۲۰۲۲ در حال توسعه بوده و با استفاده از نسل دوم سیستم سلول سوختی تویوتا ساخته شده است. به گفتهٔ تویوتا، این همان سیستم مورداستفاده در سدان میرای است و برای هایلوکس بردی بیش از ۵۹۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این یعنی می‌توان از پیکاپ هیدروژنی تویوتا برای عملیات‌های مختلف در مناطق دورافتاده‌ای که امکان شارژ خودروهای الکتریکی وجود ندارد استفاده کرد.

در این پیکاپ، باطری‌ها برای ذخیرهٔ برقی که توسط سیستم سلول سوختی تولید می‌شود در اتاق بار نصب شده تا فضای کابین کاهش پیدا نکند. این پروژه توسط بخش بریتانیایی تویوتا به همراه شرکت‌های فنی مهندسی بریتانیایی مثل ریکاردو، ETL و D2H توسعه پیدا کرده درحالی‌که تیم تحقیق و توسعهٔ اروپایی تویوتا هم به این پروژه کمک کرده است. «ریچارد کنورثی» مدیرعامل تویوتای بریتانیا دراین‌باره گفته است:

تیم در مدت‌زمان بسیار کوتاهی کاری باورنکردنی انجام داد. بودجهٔ دولت انگلستان ما را قادر ساخت که نه‌تنها خودروی جدیدی را در زمانی بی‌سابقه توسعه دهیم بلکه تیم خود را برای کار روی تکنولوژی‌های مرتبط با هیدروژن متمرکز کنیم.

«مت هریسون» رئیس و مدیرعامل تویوتای اروپا هم گفته است:

این بودجه نشان‌دهندهٔ فرصت فوق‌العاده‌ای برای توسعهٔ راه‌حل بدون آلایندگی در بخش مهم بازار است.

درمجموع، این برنامه ۱۱.۳ میلیون پوند بودجه از صندوق دولتی دریافت کرده که پروژه را به مدت سه سال تأمین می‌کند و آیندهٔ بیش از ۲۵۰ شغل در سراسر بریتانیا را در دههٔ آینده تضمین خواهد کرد. این در حالی است که در بریتانیا پروژه‌های دیگری مثل تراکتورهای هیدروژنی هم آغاز شده است. به گفتهٔ دولت بریتانیا، در این کشور پنج پروژهٔ موفق برای حمایت از ۳,۳۰۰ شغل در سراسر کشور و همین‌طور کار روی سوخت‌های تجدید پذیر، موتورهای الکتریکی قدرتمند و کارآمد و متریال جدیدی که کربن را در صنعت موتوری کاهش می‌دهد در حال انجام است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    خیلی عالیه امیدوارم هایلوکس هیدروژنی به تولید رسید تو ایران وارد بشه

    موافقم 37
    مخالفم 11
  2. X

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    لبخند تلخ بعد اینکه میفهمم هایلوکس هیدروژنی با 11 میلیون پوند ساخته شده ولی 206 صندوقدار ایرانخودرو با 250 میلیون دلار

    موافقم 85
    مخالفم 4
    1. ابوالفضل

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      ایران خودرو 🤡
      ما 😶😶😶😶😶😶

      موافقم 24
      مخالفم 2
  3. هیراد

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ما هم داریم تسلا اوراق میکنیم
    به تکنولوژیش دست پیدا کنیم

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. قاسم

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      تویوتا چه ربطی به انگلیس داره!

      موافقم 2
      مخالفم 2
  4. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مطالب را چرا می نویسید؟ برای حسرت خوردن مردم ایران می نویسید؟

    موافقم 21
    مخالفم 10
  5. سالار جان خان جان فصل

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    باریکلا ، خوب مسیری رو داره میره تویوتا
    بعد از اینکه به دنیا ثابت شد خودرو الکتریکی با باطری های سنگین و بزرگ دردی از محیط زیست دوا نمیکنه ، مسیر به سمت فیولسل حرکت خواهد کرد

    موافقم 33
    مخالفم 7
    1. Killer

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (471 ديدگاه)

      از افزایش فروش روزانه الکتریکی ها و عوض کردن ماهانه مدیر عامل تویوتا مشخصه!!

      موافقم 4
      مخالفم 30
      1. سالار جان خان جان فصل

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (368 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/vision/electric-cars-still-suck/
        اینو بخون دایی جان
        و اینکه سرعت رشد فروش خودرو های برقی کمی کند شده ، رو به رشد هست اما سرعت داره کم میشه مثل حمعیت ایران
        مطلبش در اینساید ای وی موجود هست

        موافقم 4
        مخالفم 3
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    هیدروژن احساس می کنم از برقی بودن بهتره

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. Viper

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    هیدروژن تنها راه نجات ما ماشینباز ها هست هم برخلاف برقی هایی که آلایندگی زیادی تولید می‌کنند پاکه

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. احسان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      برقی ها که آلودگی خیلی کمتری نسبت به بنزینی-دیزلی ها تولید میکنند ،اما هیدروژنی ها اگر از مسیر سبز تولید بشن (سوخت های هیدروژنی فعلا بخش عمده ایش در مراحل تولید فعلی از سوخت فسیلی استفاده میشه) خیلی عالی میشه. هر حال دوران بنزین باید تمام بشه ،اینکه درونسوز هیدروژنی یا برقی هم رفته رفته سبزتر میشن و آلودگی خیلی خیلی کمتری تولید خواهند کردند

      موافقم 9
      مخالفم 2
  8. lelewed933

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    من از طریق سایت تویوتا بریتانیا پیگیر این پروژه بودم
    واقعا خیلی سریع به نتیجه رسوندن
    جالب اینکه از مردم نظرسنجی هم میکردن که به همچین محصولی نیاز دارن یا نه؟ خیلی استقبال کرده بودن و از مشاغل مختلف مثل مزرعه داری و باغداری و کارگاهها خیلی بازخورد مثبتی داشتن و خیلی ها هم از شرایط فروشش سوال پرسیده بودن
    یه جایی تو یه مقاله ای جداگانه یکی از مهندسهای شاخه بریتانیای تویوتا هم گفته بود: رسانه ها فقط از خودروهای الکتریکی باتری دار صحبت میکنن. ما میخواییم با عرضه خودروهای هیدروژنی در زمینه هایی که بیشترین کاربرد رو دارن کاری کنیم مردم با این خودروها بیشتر آشنا بشن و بهشون بگیم گزینه های دیگه ای غیر از باتری هستن که مزایای زیادی دارن و خیلی از محدودیتهای باتریها رو هم ندارن.
    احتمال زیاد این پروژه هم همین هدف رو داره دنبال میکنه

    موافقم 20
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا